Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

az én rendszámom pl már olyan állapotban van, hogy majdnem jobban rontja az autó összképét, mint a rozsdafoltok. ha lesz fölös pénzem rá, lehet lecserélem. bár nem tudom hogy a régi frsz-ot kapnám-e meg újra, vagy a rendszerben a soron következőt.

ha véletlenül ellopnák az egyiket pl pont azt ami rossz állapotban van akkor elvileg egy ugyanolyat lehet helyette kérni.

ha ez a hátsó akkor többe kerülhet

Link to comment
Megosztás:

az én rendszámom pl már olyan állapotban van, hogy majdnem jobban rontja az autó összképét, mint a rozsdafoltok. ha lesz fölös pénzem rá, lehet lecserélem. bár nem tudom hogy a régi frsz-ot kapnám-e meg újra, vagy a rendszerben a soron következőt.

http://ugyintezes.szerencs.hu/okmany/191]Itt azt írja, hogy csak egy rendszámtáblát lehet pótolni, és azt is csak egy alkalommal. Ha mindkettő olyan szar állapotban van, hogy cserélni kellene, akkor átrendszámozás szükséges.

Link to comment
Megosztás:

A kinézett autón észrevettem még egy érdekességet. Hogyan lehet egy 96-os autónak J-vel kezdődő rendszáma? Mi miatt kaphat egy autó új rendszámot?

Külföldről hozták be a kocsit, 2004-2005 körül.

Vagy át lett rendszámozva, de 99% hogy külföldi.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem ma rekordot döntöttem: 2,5 órát dolgoztam az autón B) - lemostam, kiporszívóztam teljesen (semmi nem maradt ki), ablakokat megtisztítottam, rendet raktam a csomagtartóban (a téli cuccokat összeraktam, holnap mennek a pincébe). Melóban vagyok, így nem kellett sietnem.

Sooose volt még ilyen tiszta- de legalább most tiszta lett. :)

Lehet teszek vmi erős kétoldalú ragasztót az hátsó ablakokra, ha akármelyik kölök hozzányúl az ablakhoz, odaragad a keze- így legalább tuti megtanulja, hogy NEMRAJZOLUNKAZABLAKRAWÁZZZEE... :P :D :D :D :D

Jól nyomom? B)

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem ma rekordot döntöttem: 2,5 órát dolgoztam az autón B) - lemostam, kiporszívóztam teljesen (semmi nem maradt ki), ablakokat megtisztítottam, rendet raktam a csomagtartóban

Nekem ez minden második hétvégén megvan, kb 1-1,5 óra alatt :)

Tegnap is megvolt, aztán be is dobtam a garázsba, a Corsát hajtom most helyette egész hétvégén :)

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg érdekelne valakit: Fölöslegessé vált 1 carello JE lámpám B1-hez jó üveggel szép foncsorral 1 konzol problémás de felfogatható 4000 ért, meg van 1 hibás fűtőmotorom szintén b1 hez kicsit szeszélyes (vagy megy, vagy nem) 2000ért csak a helyet foglalja, de kikukázni nem akarom. Bp XI ker, ha kell valakinek Mobil:06202670793

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem ma rekordot döntöttem: 2,5 órát dolgoztam az autón B) - lemostam, kiporszívóztam teljesen (semmi nem maradt ki), ablakokat megtisztítottam, rendet raktam a csomagtartóban (a téli cuccokat összeraktam, holnap mennek a pincébe). Melóban vagyok, így nem kellett sietnem.

Sooose volt még ilyen tiszta- de legalább most tiszta lett. :)

Lehet teszek vmi erős kétoldalú ragasztót az hátsó ablakokra, ha akármelyik kölök hozzányúl az ablakhoz, odaragad a keze- így legalább tuti megtanulja, hogy NEMRAJZOLUNKAZABLAKRAWÁZZZEE... :P :D :D :D :D

Jól nyomom?

Jól nyomod! :D Nekem is el szokott ennyi idő menni,amikor külső-belső takarítást csinálok és egy szösz darab sem marad benne!

Nagyon utálom,de utána legalább szép az autó pár napig!

Ugye nem a belső felére ragasztod,mert elég hülyén hangzana hogy a gyereket a csomagtartóban szállítod! :sneaky: :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Olaj kérdés, sokadszorra.

http://www.liqui-moly.hu/termekek.cgi?sub=1258

Ezek közül szeretnék választani, de nem tudom, van-e olyan, ami kifejezetten ajánlható X16XEL-hez. Használ esetleg valaki ilyet közületek? A Castrol Magnatec egy rakás ipari hulladék mostanában, és egy szerelő kollégám ajánlotta a Liqui-t, mint lényegesen jobb alternatívát. Eredetileg 10W40-et akartam bele, de szerinte az 5W40-nel, illetve az 5W30-cal jobban járnék. Szerintetek? A motorban 240 ezer kilométer van, jellemzően 18-19 kilométeres szakaszokon használom napi szinten, és gyakran megesik, hogy télen -20 fokos hidegben áll az autó a céges parkolóban, ha éjszakás vagyok. A Castrol-t egyébiránt elég szépen szopogatja, főleg olyan 8000 km után. 10.000-ként cserélek, ha lehet, még hamarabb. Az ár másodlagos, cél, hogy a legjobb legyen a motornak.

Link to comment
Megosztás:

Olaj kérdés, sokadszorra.

http://www.liqui-mol...ek.cgi?sub=1258

Ezek közül szeretnék választani, de nem tudom, van-e olyan, ami kifejezetten ajánlható X16XEL-hez. Használ esetleg valaki ilyet közületek? A Castrol Magnatec egy rakás ipari hulladék mostanában, és egy szerelő kollégám ajánlotta a Liqui-t, mint lényegesen jobb alternatívát. Eredetileg 10W40-et akartam bele, de szerinte az 5W40-nel, illetve az 5W30-cal jobban járnék. Szerintetek? A motorban 240 ezer kilométer van, jellemzően 18-19 kilométeres szakaszokon használom napi szinten, és gyakran megesik, hogy télen -20 fokos hidegben áll az autó a céges parkolóban, ha éjszakás vagyok. A Castrol-t egyébiránt elég szépen szopogatja, főleg olyan 8000 km után. 10.000-ként cserélek, ha lehet, még hamarabb. Az ár másodlagos, cél, hogy a legjobb legyen a motornak.

Ne misztifikáld túl. Mindegyiket ugyanúgy fogja enni az a szerencsétlen X16XEL.

5W40 vagy 10W40, amelyikre pénzed van. Jó bármelyik ismert olajgyáró (nem forgalmazó!) cég terméke.

Abból mit lehet megtudni?EPC segít ha magyarországi az autó?

Elvileg meg, de nem mindig. Nekem pl a donornál kiírja a dolgokat, a rendszámos kocsimnál pedig semmit. Mintha nem lenne a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a kocsi!!

Egy élmény volt hazajönni vele. Csendes, jól húz, szépen megy. Pár apróbb hiba azért van vele, de hétvégén nekiülök és megcsinálhatom. A tükörállító kapcsoló kontaktos, a bal hátsó ajtóban nem jó a kp zár. Valami utólagosan belemókolt kihangosító maradványai is vannak benne, amikor a rádiót kivettem, hogy átkössem a kapcsolt és állandó pozitívot, akkor vettem észre. Hétvégén azt is megnézem. A tankajtó zár motorja is halott volt, azt kicseréltem és már jó is. :) De hát egy leendő autóvillamossági szerelőnek ez nem akadály. :D

Link to comment
Megosztás:

Megvan a kocsi!!

Egy élmény volt hazajönni vele. Csendes, jól húz, szépen megy. Pár apróbb hiba azért van vele, de hétvégén nekiülök és megcsinálhatom. A tükörállító kapcsoló kontaktos, a bal hátsó ajtóban nem jó a kp zár. Valami utólagosan belemókolt kihangosító maradványai is vannak benne, amikor a rádiót kivettem, hogy átkössem a kapcsolt és állandó pozitívot, akkor vettem észre. Hétvégén azt is megnézem. A tankajtó zár motorja is halott volt, azt kicseréltem és már jó is. :) De hát egy leendő autóvillamossági szerelőnek ez nem akadály. :D

Énis most csinálltam meg a központi zárat a jobb hátsó ajtóban.Kábeleket nézd meg először ahol megy át az ajtóba.Nekem a zár is szar volt.Szétfurtam,gondoltam,h. a mikrokapcsoló rossz benne.Semmi baja nem volt,összeraktam és jó lett.Érdekes.lehet csak megvolt szorulva.Azóta tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Énis most csinálltam meg a központi zárat a jobb hátsó ajtóban.Kábeleket nézd meg először ahol megy át az ajtóba.Nekem a zár is szar volt.Szétfurtam,gondoltam,h. a mikrokapcsoló rossz benne.Semmi baja nem volt,összeraktam és jó lett.Érdekes.lehet csak megvolt szorulva.Azóta tökéletesen működik.

Az lesz. Átnézem a kábeleket, ha ott minden jó, akkor következik a motor.

Link to comment
Megosztás:

Megcsináltam ma szinte mindent a kocsin. Hátsó ajtóban a kp zár azért nem ment, mert mind a három vezeték el volt szakadva az átvezetésnél. Már volt csinálva, látszott a nyoma, de húztam új kábelt az átvezetésbe, így egy ideig jó lesz. A hangszóró kábelén is láttam, hogy egy helyen megrepedt a szigetelés, de azt hagytam.

A jobb első ajtóban a határoló szarakodott, recseg, kattog. Kiszedtem, megnéztem, nem látszott semmi, visszaraktam. Most néztem neten, elvileg két csavar tartja, két füle van, nekem viszont csak egy fül volt. Ezek szerint a másik fül le van törve, ott van az ajtóba a csavarral együtt. Lehet csak ezért kattog, mert csak egy csavar fogja és oldalra mozdul a szerkezet? Jövő hétvégén újra lebontom az ajtót és megnézem, meghegesztem és reménykedek, hogy jó lesz. :)

Belső téri kapcsolókban is megnéztem milyen izzók vannak és hogy jönnek ki, egyet kiszedtem, viszem mintának a boltba, hátha tudnak adni ilyen rizsszem izzót. Van pár ilyen izzó, ami nem világít és ki kell cserélni őket.

Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

Üdv fórumtársak!

Jó ideje olvasgatlak titeket és ~1 hete regisztráltam is, viszont most érkezett el az a pillanat, amikor kérdeznem kell. Vásároltam egy tech2 USB kábelt, amivel hibát szerettem volna kiolvasni a kocsiból (Opel Vectra B Caravan 98'). [KÉP A KÁBELRŐL]

Nem sikerült kapcsolódnom sem XP, sem pedig 7 alatt. Mindkét operációsrendszer eszközkezelőjében először COM3 portra volt állítva a kábel, aztán COM1 majd COM7, de így sem jártam sikerrel. A kábel illesztőprogramját feltelepítettem. A diagnosztikai programban a beállítások alatt kipróbáltam a Serial (RS232 or Virtual COM Port Driver) és az USB (FTDI Driver only) opciókat egyaránt. Az alábbi visszajelzéseket adta a program.

elm.png

A sikeres kapcsolódáshoz elég a gyújtás, vagy járó motornál kell összedugni mindent? Aki jártas ebben, legyenszíves segítsen! Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv fórumtársak!

Jó ideje olvasgatlak titeket és ~1 hete regisztráltam is, viszont most érkezett el az a pillanat, amikor kérdeznem kell. Vásároltam egy tech2 USB kábelt, amivel hibát szerettem volna kiolvasni a kocsiból (Opel Vectra B Caravan 98'). [KÉP A KÁBELRŐL]

Nem sikerült kapcsolódnom sem XP, sem pedig 7 alatt. Mindkét operációsrendszer eszközkezelőjében először COM3 portra volt állítva a kábel, aztán COM1 majd COM7, de így sem jártam sikerrel. A kábel illesztőprogramját feltelepítettem. A diagnosztikai programban a beállítások alatt kipróbáltam a Serial (RS232 or Virtual COM Port Driver) és az USB (FTDI Driver only) opciókat egyaránt. Az alábbi visszajelzéseket adta a program.

elm.png

A sikeres kapcsolódáshoz elég a gyújtás, vagy járó motornál kell összedugni mindent? Aki jártas ebben, legyenszíves segítsen! Köszönöm

Ha nem op-com-ot vettél akkor jólehet még ruhaszárítókötélnek,de ahoz lehet rövid lesz.:)Max ha kommunikálna is vele akkor is csak a motorvezérlőt tudná olvasni.Scanmaster nevű progival próbálkoztál,ha jól látom??Szerintem vagy rossz lehet a kábel vagy vmi beállítási problémád van.Ezt látni kellene.Én 1 elm 327es interface-el és ezzel a progival tudtam olvasni a motorvetérlőt.De semmi mást.(Nem az egyém volt.)A haver ugyanezzel küzdött.Nála rosszul volt beállítva a windowsba.

Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

@cserbinszky: Szóval OP-COM a legjobb? (Nekem úgy jött le abból amit leírtál.) Scanmaster+OP-COM kombinációval minden működni fog, amire a progi (Scanmaster) képes?

Illetve annyit kérdeznék utólag, hogy a kapcsolódást gyújtással vagy járó motor mellett végezzem?

Módosítva : Opel Kadét
Link to comment
Megosztás:

Guest Opel Kadét

Oksa köszönöm! A fórumban nehezen leltem OP-COM vs. Tech2 véleményekre, mert minden autótípusnál külön kérdeznek/kérdeztek róluk. Tanácsos lenne egy kimondottan szoftveres topic (autó típustól függetlenül, tehát a főfórumban). Én mindenképpen megosztom majd, hogy mire jutottam. Most útban van egy OP-COM modul is, a tech2-t is megtartom - ha mást nem, ruhaszárító kötélnek. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.