Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Bármilyen mozgó alkatrész adhat csattogó vagy ahhoz hasonló hangot, abból pedig elég sok van. Ettől még lehet hidrotőke is. Viszont ha melegen sem hagyja abba, akkor cseréltesd minél előbb.

De akkor sem gondolom, hogy a két dolog közvetlen kapcsolatban lenne egymással. Ahhoz hogy egy jó katalizátor esetén a keverékképzésből adódóan érezhetően és feltűnően rossz szagú kipufogógázt érezz, ahhoz elég sok mindennek el kellene másznia. Viszont a katalizátoros motorok elég jól szabályzott szerkezetek ezért ilyen esetek nem nagyon fordulhatnak elő. Ha esetleg mégis, akkor annak elég jól érzékelhető jele kellene hogy legyen (pl: check engine lámpa, teljesítményvesztés vagy egyéb rendellenes üzemi állapot). Épp ezért ha nincsenek ilyenek, akkor logikusan a katalizátorral lesz a gond. De ez egy olyan dolog hogy be kell tolni egy műhelybe és egy hozzáértővel meg kell nézetni. Egy kipufogógáz elemzés sokmindenre magyarázatot adhat.

Köszi a választ.

Még tél előtt cserére kerülnek a tőkék. Ezvan tervbe.

Semmijen lámpa nem világít és diagnosztikánsem ad semmi hibát. De amióta a tőkék szólnak ojan mintha kisebb lenne a teljesítménye.

Egy jóideje ojan mintha menet közbenis lehetne érezni, hogy hol jobban hol kevésbé teljesít a gép nem nagy különmbséggel..

Februárban műszakizott (már akkoris büdösebb szagavolt) de ennek ellenére két géppelis megcsinálták a kipufogogáz megfelelő ellenőrzését mert nemhittékel a kapott értéket ojan jóvolt..

De akkor valószínűleg a katalizátor lessz a ludas..

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csattogott egy vagy kettő melegen is. De nem mindig. Hol volt hangja, hol nem. Szétszedtem de cserélni kellett mert annyira össze voltak épülve, hogy lehetetlen volt szétszedni kitakarítani. Én szakálmetálnál vettem aránylag jó áron.

Köszi a választ.
Még tél előtt cserére kerülnek a tőkék. Ezvan tervbe.
Semmijen lámpa nem világít és diagnosztikánsem ad semmi hibát. De amióta a tőkék szólnak ojan mintha kisebb lenne a teljesítménye.
Egy jóideje ojan mintha menet közbenis lehetne érezni, hogy hol jobban hol kevésbé teljesít a gép nem nagy különmbséggel..
Februárban műszakizott (már akkoris büdösebb szagavolt) de ennek ellenére két géppelis megcsinálták a kipufogogáz megfelelő ellenőrzését mert nemhittékel a kapott értéket ojan jóvolt..
De akkor valószínűleg a katalizátor lessz a ludas..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy egy 2000-es évjáratú X20dth-s Vectrámban a hibakód EGR szelepre utal!
Olyan kérdésem lenne, hogy ki lehet valahogy iktatni?
Mert most le van húzva a vákumcső róla, amikor elalszik a "check engine" piktogram akkor megy rendesen az autó!

Valaki iktatta már ki az EGR-t? hogy ne legyen hibakód sem?

Ha újat tennék bele akkor hibakód törlés után nem lenne hibakód, megoldódna a dolog?

Előre is köszönöm !

Üdv.:Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy egy 2000-es évjáratú X20dth-s Vectrámban a hibakód EGR szelepre utal!

Olyan kérdésem lenne, hogy ki lehet valahogy iktatni?

Mert most le van húzva a vákumcső róla, amikor elalszik a "check engine" piktogram akkor megy rendesen az autó!

Valaki iktatta már ki az EGR-t? hogy ne legyen hibakód sem?

Ha újat tennék bele akkor hibakód törlés után nem lenne hibakód, megoldódna a dolog?

Előre is köszönöm !

Üdv.:Jani

Megpróbáltad kiszedni és megtisztítani? Egy próbát megérne.

Az újaknak elég borsos áruk van, én bontottal próbálkoznék (beszerelési garival). Valószínűleg jó lenne vele és a hibakódtörlés sem létkérdés.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztük az egr-t, úgymond àtvan szakadva,szerelővel néztük!de jobbik àllapotban van,mert zàrva van mindig!ha jól írom,nem vagyok szerelő,kicsit konyítok csak a dolgokhoz...

Sajnos bontottan csak műanyag fedeles van,nekem pedig fémfedeles kellene,ezer helyet felhívtam!jó lenne egy próbàra!nem tudsz esetleg?előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy egy 2000-es évjáratú X20dth-s Vectrámban a hibakód EGR szelepre utal!

Olyan kérdésem lenne, hogy ki lehet valahogy iktatni?

Mert most le van húzva a vákumcső róla, amikor elalszik a "check engine" piktogram akkor megy rendesen az autó!

Valaki iktatta már ki az EGR-t? hogy ne legyen hibakód sem?

Ha újat tennék bele akkor hibakód törlés után nem lenne hibakód, megoldódna a dolog?

Előre is köszönöm !

Üdv.:Jani

Először tisztítsd ki teljesen a szívósort.

Képeket találsz Tiv topiktárs egyik hozzászólásában.

Elég szépen le tud rakódni korommal, ami gétolja az EGR megfelelő működését is.

Kiiktatni is ki lehet, keress vissza hadd ne írjam le még egyszer :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

azt szeretném kérdezni hogy mi a teendő akkor ha,a kartergáznál olaj szivárog

az autóm benzin/gáz-os ha az számít,előre is köszönöm. :)

A kartergázban mindig lesz valamennyi olajpára, ami felérve többnyire a szívócsőben és környékén csapódik le. Ez bizonyos mértékig normális. Ha a túl sok az olaj, akkor az utalhat a motor kopására (gyűrűk, hengerfal).

Ha szivárágás alatt azt érted hogy az átvezető cső mellett/alatt jelenik meg az olaj, akkor a csatlakozásokat/bilincseket/csövet kell ellenőrizni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kartergázban mindig lesz valamennyi olajpára, ami felérve többnyire a szívócsőben és környékén csapódik le. Ez bizonyos mértékig normális. Ha a túl sok az olaj, akkor az utalhat a motor kopására (gyűrűk, hengerfal).

Ha szivárágás alatt azt érted hogy az átvezető cső mellett/alatt jelenik meg az olaj, akkor a csatlakozásokat/bilincseket/csövet kell ellenőrizni.

Csak az a baj, hogy átdiffundál az olaj a levegő csöveken. Lagalábbis nálam a turbó szívócsővön :) Nemtudom, hogy csinálja, de akárhányszor tisztítom le, kívülről újra és újra finom olajfilm jelenik meg rajta, amire meg rátapad a por.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem sűrűn van gondom, de most kérdeznék :D

X20XEV: hirtelen padlónál berángat a motor, vagy olyan, mintha nem kapna rendesen üzemanyagot, de ha finoman nyomom padlóig, szépen felpörög. hibakód nincs, hétvégén üzemanyagnyomás mérés, vagy esetleg valami ötlet? Vákuum cső valahol?

Más: mi az a gumicső, ami a pillangószelepház oldalából jön a kartergáz vezető cső mellől az egr felé, egy kis szelephez megy? (remélem érthető :D )

Válaszokat köszönöm, üdv mindenkinek

Módosítva : Krasee
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem sűrűn van gondom, de most kérdeznék :D

X20XEV: hirtelen padlónál berángat a motor, vagy olyan, mintha nem kapna rendesen üzemanyagot, de ha finoman nyomom padlóig, szépen felpörög. hibakód nincs, hétvégén üzemanyagnyomás mérés, vagy esetleg valami ötlet? Vákuum cső valahol?

Más: mi az a gumicső, ami a pillangószelepház oldalából jön a kartergáz vezető cső mellől az egr felé, egy kis szelephez megy? (remélem érthető :D )

Válaszokat köszönöm, üdv mindenkinek

nagy a gyertya hezag. Usd ossze 0.7-0.8 mm -re

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok! A napok hozzájutottam egy 1997 Vectra B Caravan 2.0 dti opelhoz :) ( Apóstol :) ) A probléám az hogy huzatásnál felvillan a motorhibát jelző kislámpa ki lett cserélve az üzemanyagszűrő pár napig jó volt most ismét ha huzatom vagy esetleg folyamatos átlagsebességnél gyorsítani, előzniakarok ismét kivillan és nem gyorsít tovább vagy csak épphogy. Esetleg valakinek ötlet? levegőszűrő is ki lett cserélve és már megvan mégegy új üzemanyagszűrő! valakinek ötlet,javaslat? Válaszokat előre is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A napok hozzájutottam egy 1997 Vectra B Caravan 2.0 dti opelhoz :) ( Apóstol :) ) A probléám az hogy huzatásnál felvillan a motorhibát jelző kislámpa ki lett cserélve az üzemanyagszűrő pár napig jó volt most ismét ha huzatom vagy esetleg folyamatos átlagsebességnél gyorsítani, előzniakarok ismét kivillan és nem gyorsít tovább vagy csak épphogy. Esetleg valakinek ötlet? levegőszűrő is ki lett cserélve és már megvan mégegy új üzemanyagszűrő! valakinek ötlet,javaslat? Válaszokat előre is köszönöm :)

lambda szonda van ezekbe? ha igen lehet hogy az, de lehet nagyobb a probléma: egr szelep hiba okozott anno egy kollégának ugyanilyen jelenséget G astrában

Link to comment
Megosztás:

lambda szonda van ezekbe? ha igen lehet hogy az, de lehet nagyobb a probléma: egr szelep hiba okozott anno egy kollégának ugyanilyen jelenséget G astrában

Az egr szelepnél állitólag az alapjárat sem egyenletes, adagoló is jó,szondát nem is tudom van e benne4

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segitségre volna szükségem olyantól aki ért hozzá.

Van egy 98-as b vectra-m 1.6 benzin x16xel motorral és hát már van benne 300.000km.

A motorja elég gyenge nagyon sokat fogyaszt 13-14liter úgy hogy 80-90km/h-val járok előzni szinte lehetetlen mert ha még vissza váltok se húz csak úgy van azt kész.

Nem füstöl meg a motor hangja is nagyon szép jól indul olajat is csak annyira eszi mint egy átlag opel. Új vezérlés van rajta de előtte se volt jobb, az EGR-szelep rossz volt vettem rá egy full újat és az már jó. 4db új gyertya is van benne, új szűrők, komplett új fékrendszer.

Nem is zavarna hogy ennyit fogyaszt csak mellette kb nulla a teljesítmény, padlógázon 140-km/h a vége.

Semmi hibakód nincsen.

Ha erre tudna valaki valami jó infót hogy mi lehet azt megköszönném.

Másik opció ha motort szeretnék cserélni benne de nem ugyan ilyenre hanem az 1.8-asra akkor mekkora átalakítás kell hozzá meg milyen alkatrészek a motoron kívül persze?

Előre is kössz mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segitségre volna szükségem olyantól aki ért hozzá.

Van egy 98-as b vectra-m 1.6 benzin x16xel motorral és hát már van benne 300.000km.

A motorja elég gyenge nagyon sokat fogyaszt 13-14liter úgy hogy 80-90km/h-val járok előzni szinte lehetetlen mert ha még vissza váltok se húz csak úgy van azt kész.

Nem füstöl meg a motor hangja is nagyon szép jól indul olajat is csak annyira eszi mint egy átlag opel. Új vezérlés van rajta de előtte se volt jobb, az EGR-szelep rossz volt vettem rá egy full újat és az már jó. 4db új gyertya is van benne, új szűrők, komplett új fékrendszer.

Nem is zavarna hogy ennyit fogyaszt csak mellette kb nulla a teljesítmény, padlógázon 140-km/h a vége.

Semmi hibakód nincsen.

Ha erre tudna valaki valami jó infót hogy mi lehet azt megköszönném.

Másik opció ha motort szeretnék cserélni benne de nem ugyan ilyenre hanem az 1.8-asra akkor mekkora átalakítás kell hozzá meg milyen alkatrészek a motoron kívül persze?

Előre is kössz mindenkinek.

Szia,

Szerintem nézd meg a hőmérséklet jeladót, lamba szondát, ezek a főbb okai.

Lehet, hogy állandóan dús keverék megy be neki, ez okott ad a nagy fogyasztásra, gyengeségre, mert a tuldusitott keverék nem tud normálisan elégni.

Nincs túlzott benzinszag a kipuffogónal?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Szerintem nézd meg a hőmérséklet jeladót, lamba szondát, ezek a főbb okai.

Lehet, hogy állandóan dús keverék megy be neki, ez okott ad a nagy fogyasztásra, gyengeségre, mert a tuldusitott keverék nem tud normálisan elégni.

Nincs túlzott benzinszag a kipuffogónal?

Gyertyák milyen színűek, ha nem barnás akkor oka lehet a dús keverék?

Dieseles vagyok, de ezt tudom elképzelni.

Esetleg még a legtömegmerő.

ECU hibakód?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.