Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok.

Régóta Opel-t használ a család, volt minden. Most odacsaptam, vettem egy 3.2 V 6-os Signumot. Szeretném a kettőstömegű élettartamát megkérdezni a benzinesektől. A diesel tudom, hogy egy dolog, sokkal jobban ráz, a benzines kettőstömegűről főleg a V6 és V8 -as blokkakban elméletileg örökéletű, mert nagyon egyenletesen jár a benzines alapban is főleg a V motorok a dieselekhez képest. Valakinek esetleg van tapasztalata benzin kettőstömegűről?
Köszönöm.
Csizi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudnátok ajánlani Fejér megyében Dunaújváros-tól nem túl messze egy nagyon jó opelekhez nagyon jól értő szerelőt?

lényeg hogy ne valami kókány lehúzós embert ajánljatok hanem olyant aki tényleg ért hozzá az se lenne gond ha kimondottan vectra-hoz ért.

Ha lehet valami elérhetőséget (facebook,telefonszám,email, esetleg sajátweboldal,cím.)

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Régóta Opel-t használ a család, volt minden. Most odacsaptam, vettem egy 3.2 V 6-os Signumot. Szeretném a kettőstömegű élettartamát megkérdezni a benzinesektől. A diesel tudom, hogy egy dolog, sokkal jobban ráz, a benzines kettőstömegűről főleg a V6 és V8 -as blokkakban elméletileg örökéletű, mert nagyon egyenletesen jár a benzines alapban is főleg a V motorok a dieselekhez képest. Valakinek esetleg van tapasztalata benzin kettőstömegűről?

Köszönöm.

Csizi.

Én azt nem értem, hogyha egyenletesen jár a V6, V8 akkor abban miért kell kettőstömegű lendkerék :)

A kettőstömegű elviekben pont az egyenetlenséget simítja ki :)

Amúgy az elméleted jó, elviekben sokat ki kell bírnia, viszont a használat módja erősen befolyásolja. Az egyenletes haladás kíméli, az erős gyorsítás, lassítás viszont hamar kinyírja.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Mikor kéne bekapcsolnia a 1.7TD Isuzu hűtőventilátorának? Az enyém konkrétan csak egyszer kapcsolt be,de akkor már a pirosban volt a mutató (110 fok körül).

Normális ez? Féltem a motoromat, mert egyszer már elszállt egy gumicsö és elfolyt az összes víz. Agybajt kapok minden egyes alkalommal amikor hegymenetben mászik felfelé a hőmérö.

Köszönöm előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

92-93 foknál kell kapcsolnia a ventilátornak. Az nem jó, ha csak 110 foknál kapcsol.

Mind a két szerelő ezt mondta,de egyik sem tudta megcsinálni... Az egyik állítólag a kis fokozat helyére bekötötte a nagy fordulatot. A másik azt mondta, hogy hozzak a boltból új gombát és kicseréli nekem. A boltban a katalógusban viszont nem találtak 92-93 foknál kapcsoló gombát,csak olyat ami 110-120- nál kapcsol be. Ha a klímát bekapcsolom akkor az egyik ventilátor elkezd pörögni egyébként.

Link to comment
Megosztás:

92-93 foknál kell kapcsolnia a ventilátornak. Az nem jó, ha csak 110 foknál kapcsol.

A Vectra B "Így csináld..." szerint nem: a termosztát az ami 92°C-nál kezd el nyitni (és kb. 107°C-nál nyílik ki teljesen), a ventilátor 100°C-nál indul, és ha 95°C alá esik a hőmérséklet, akkor kikapcsol.

Amúgy nem kell parázni a forrás miatt, mivel a hűtőrendszerben túlnyomás van, így előírt fagyállókeverékkel a hűtőfolyadék forráspontja 125°C.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A Vectra B "Így csináld..." szerint nem: a termosztát az ami 92°C-nál kezd el nyitni (és kb. 107°C-nál nyílik ki teljesen), a ventilátor 100°C-nál indul, és ha 95°C alá esik a hőmérséklet, akkor kikapcsol.

Amúgy nem kell parázni a forrás miatt, mivel a hűtőrendszerben túlnyomás van, így előírt fagyállókeverékkel a hűtőfolyadék forráspontja 125°C.

Én nem győzködök senkit :)

Hogy nekem hiszel, aki 6 éve 1,7 TD motoros B Vectrát használ, saját maga tart karban, szedett szét már többször darabokra, és rakott össze, vagy az "így csináld" című folyóiratnak, az a te dolgod :)

Isuzu motornál a termosztát 85 fokos, a motor üzemszerűen 82-83 fokon üzemmeleg a műszeregység által mutatott érték szerint. A hűtőventilátorok 1-es fokozata 90-92 fok körül kapcsol. A 2-es 100 fok körül, a 3-as meg az felett. A topiktársnál nem üzemelnek megfelelően a hűtőventilátorok: vagy a hőgomba rossz, vagy a ventilátorok, vagy azok előtét ellenállásai.

Attól még, hogy a hőtőfolyadék 125 fokon forr, a tartós 110 fok károsítja a motort hosszú távon. Persze parázni nem kell, csak számolni a következményekkel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem nem kell hinni senkinek, számomra indifferens a kérdés, lévén nincs B Vectrám. Csak túl korainak tartottam hogy már 92°-nál kapcsoljon a ventillátor, mivel a legtöbb autóban a hűtőfolyadék üzemi hőfoka 90°, ezért megnéztem hogy mit ír a szakirodalom.

De várjál, ha a motor üzemszerűen 82-83°-on működik, a termosztát pedig 85°-os, akkor normál üzemállapotban nem is kering a hűtőfolyadék a hűtőben? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem kell hinni senkinek, számomra indifferens a kérdés, lévén nincs B Vectrám. Csak túl korainak tartottam hogy már 92°-nál kapcsoljon a ventillátor, mivel a legtöbb autóban a hűtőfolyadék üzemi hőfoka 90°, ezért megnéztem hogy mit ír a szakirodalom.

De várjál, ha a motor üzemszerűen 82-83°-on működik, a termosztát pedig 85°-os, akkor normál üzemállapotban nem is kering a hűtőfolyadék a hűtőben? :blink:

A műszeregység nem hitelesített, direkt kiemeltem, hogy a műszeregység mutat ennyit. Nem biztos, hogy a valós hőfok is ennyi.

Az isuzu motor egy teljesen más műfaj, mint a többi Opel motor. A német diesel is 90 fok körül dolgozik.

Link to comment
Megosztás:

Én amúgy nem tudom mi a baj ezzel az autóval, de amint felnyitom a motorháztetőt, minden szerelő elkezdi vakargatni és csóválni a fejét. Egy kicsit zsúfoltnak találják az elejét.

Merre található a hőgomba, fel tudnátok efelől világosítani? Hallottam már olyat is,hogy a hütőben vagy a hengerfej környékén. Szerintem ott lehet a gikszer, mert a ventilátor pörög ha megy a légkondi. Esetleg az ellenállások.. Én sajnos nem értek ezekhez a dolgokhoz, de ha ezen múlik megtanulom őket.

Link to comment
Megosztás:

Én amúgy nem tudom mi a baj ezzel az autóval, de amint felnyitom a motorháztetőt, minden szerelő elkezdi vakargatni és csóválni a fejét. Egy kicsit zsúfoltnak találják az elejét.

Merre található a hőgomba, fel tudnátok efelől világosítani? Hallottam már olyat is,hogy a hütőben vagy a hengerfej környékén. Szerintem ott lehet a gikszer, mert a ventilátor pörög ha megy a légkondi. Esetleg az ellenállások.. Én sajnos nem értek ezekhez a dolgokhoz, de ha ezen múlik megtanulom őket.

Az a helyzet, hogy minden autó más, a hűtésvezérlés máshogy van megoldva. Ahhoz, hogy egy szerelő ehhez érdemben hozzá tudjon nyúlni, ahhoz tanulmányozni kell az elektromos rajzot. Itt jön a probléma. Mindez időbe telik, és nem is kevésbe. A szerelők ideje, ahogy mindenki más ideje is pénz, így ezt a fajta szerelést nem szívesen vállaják. Különben a javítás csak alkatrész cserélgetéssé silányul, és vagy jó lesz, vagy nem.

Nem akarlak nagyon megbántani, de ha már a hőgomba megtalálása is nehézséget okoz, akkor inkább ne állj neki szerelgetni. Amúgy a hűtő tetején van a bal oldalon ott van igencsak feltűnő helyen.

Isuzu motorról beszélünk, esetedben és klímás autóról. Itt 3 ventilátornak kell lennie. Klíma bekapcsolása esetén kettőnek kell működnie (hátsó és a jobb első). Az nem, jó, ha csak egy működik, mert akkor a másik zárlatos, (sorba vannak ekkor kapcsolva, ezért merem kijelenteni, hogy zárlatos).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tartok tőle, hogy hengerfejes a kocsim...

Volt termosztát csere tömítő pasztával támogatva, meghúztam a szivárgó gombát a hűtőn, sehol nem érzek már "hűtő szagot", nincs csöpögés, de a víz fogy. A kiegyenlítőben lecsapódás van a falon, pedig az egész rendszert átmostuk. A víz tiszta, nincs olaj szaga, az olaj is rendben, a kupak sem habos, 50 km után mégis kb. fél centit apad a tartályban a lé... Valakinek esetleg épkézláb ötlete, hogy merre menjek tovább?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Tartok tőle, hogy hengerfejes a kocsim...

Volt termosztát csere tömítő pasztával támogatva, meghúztam a szivárgó gombát a hűtőn, sehol nem érzek már "hűtő szagot", nincs csöpögés, de a víz fogy. A kiegyenlítőben lecsapódás van a falon, pedig az egész rendszert átmostuk. A víz tiszta, nincs olaj szaga, az olaj is rendben, a kupak sem habos, 50 km után mégis kb. fél centit apad a tartályban a lé... Valakinek esetleg épkézláb ötlete, hogy merre menjek tovább?

Első körben bizonyosodj meg hogy tartós-e a fogyás. Ha megbontás után közvetlen csinláta csak, akkor lehet, hogy csak kidolgozott egy kis levegőt.

Előfordulnak olyan szivárgások, amik elég picik és/vagy meleg felületre cseppennek, így a víz szinte azonnal elpárolog. Ezeket nem könnyű észervenni. Nekem egy ilyen problémám megoldódott azzal, hogy egyetlen csepp hűtőtömítőt öntöttem a vízbe. (ismerve az általános vélekedést a hűtőtömítővel kapcsolatban a használatát csak alapos megfontolás után javaslom)

Meg kellene bizonyosodni arról is hogy nem az utastérbe szivárog-e el a fűtőradiátornál vagy környékén. Ez elég sokáig rejtve tud maradni, de sok egyéb problémát is okozhat.

De valóban az is lehet, hogy hengerfejes. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mikor kéne bekapcsolnia a 1.7TD Isuzu hűtőventilátorának? Az enyém konkrétan csak egyszer kapcsolt be,de akkor már a pirosban volt a mutató (110 fok körül).

Normális ez? Féltem a motoromat, mert egyszer már elszállt egy gumicsö és elfolyt az összes víz. Agybajt kapok minden egyes alkalommal amikor hegymenetben mászik felfelé a hőmérö.

Köszönöm előre is a választ!

Szia!

Bár nekem egy 2.0 DTI van de szerintem a 110 fok nem túl jó. Nekem kb 92-95 foknál nyit a termosztát és 98-99 foknál kapcsol a venti. Ekkor a mutató visszaesik olyan 90-93 fok közé. Lehet, hogy a hőgombád ment szarni, vagy a vízpumpád rakoncátlankodik. nem véletlen, hogy nem bírta a túlnyomást. Az egyik ismerősömnek volt hasonló gondja bár az nem opel volt elkezdett túlmelegedni a kocsi és későn kapcsolt a venti. Neki egy vízpumpacserével, és egy új hőgombával megoldódott a dolog. Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek az mit jelenthet ha a nívópálcán egy kicsit feljebb jön az olaj 98-as vectra b dti-nél? Amúgy semmi tüneti jele használatnál és az olajszint is optimális.

Előre is köszi a válaszokat.

Nem használod túl sokat rövid távokon?

Ha sokat használod hidegen, akkor a motorban képződő pára lecsapódik és belekerül a motorba, gyakran fura habot képezve a motorolajjal. Ha hosszabb távon (>30km) ez eltűnik és az olajszint is visszaáll normálisra, akkor ez nem probléma.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tartok tőle, hogy hengerfejes a kocsim...

Volt termosztát csere tömítő pasztával támogatva, meghúztam a szivárgó gombát a hűtőn, sehol nem érzek már "hűtő szagot", nincs csöpögés, de a víz fogy. A kiegyenlítőben lecsapódás van a falon, pedig az egész rendszert átmostuk. A víz tiszta, nincs olaj szaga, az olaj is rendben, a kupak sem habos, 50 km után mégis kb. fél centit apad a tartályban a lé... Valakinek esetleg épkézláb ötlete, hogy merre menjek tovább?

Köszönöm!

Ahogy nézem van az x16xel ben is egy nagy vízcső (nix alul kipufogó oldalinak írja) nálam pl ott szivárgott és egyszerre párolgott is el a víz.

A fűtőradiátorba menő csőtől nézd vissza van ott egy elágazás (nekem közvetlen a blokkra volt csavarozva a cső) nekem az szivárgott műanyagos csinálta meg, mert az elágazás hála a tervezőnek műanyag!

http://kepfeltoltes.hu/view/150630/K_pkiv_g_ssok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.