Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Fordulatszám érzékelő hiba az adagolóban a diagnózis. Ha jól láttam a szerelő arcán a szívás...

Ja és volt ilyen hiba is hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, vagy ilyesmi és ilyet is láttam a kijelzőn hogy izzítógyertya szakadás.

Link to comment
Megosztás:

Fordulatszám érzékelő hiba az adagolóban a diagnózis. Ha jól láttam a szerelő arcán a szívás...

Ja és volt ilyen hiba is hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, vagy ilyesmi és ilyet is láttam a kijelzőn hogy izzítógyertya szakadás.

Hát,ez gáz,az utóbbiak nem annyira,de az első...előbb-utóbb meg fog állni.

Link to comment
Megosztás:

Fordulatszám érzékelő hiba az adagolóban a diagnózis. Ha jól láttam a szerelő arcán a szívás...

Ja és volt ilyen hiba is hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, vagy ilyesmi és ilyet is láttam a kijelzőn hogy izzítógyertya szakadás.

Na akkor neked sem egyszerű a dolog!

Ja az adagoló probléma a legzűrösebb az biztos!

Link to comment
Megosztás:

Fordulatszám érzékelő hiba az adagolóban a diagnózis. Ha jól láttam a szerelő arcán a szívás...

Ja és volt ilyen hiba is hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, vagy ilyesmi és ilyet is láttam a kijelzőn hogy izzítógyertya szakadás.

Hi!

Nekem is hasonlót írt ki a diagnosztika. (A pontos hibakódot és a tüneteket egy korábbi hsz-emben megtalálod valamelyik B Vectrás topicban.)

A lényeg, hogy a hunyó nem az adagolóban volt, hanem a sima főtengelynél lévő fordulatszám jeladó volt, ami max. 16 ezer pénz, kicserélni pedig 10 perc. Az adagoló kicsit más tészta......... Kecelen egy 100-as kb. a szögjeladó csere tokkal vonóval, persze az adagoló ki- és beszerelést neked kell megoldanod.

Link to comment
Megosztás:

Fordulatszám érzékelő hiba az adagolóban a diagnózis. Ha jól láttam a szerelő arcán a szívás...

Ja és volt ilyen hiba is hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, vagy ilyesmi és ilyet is láttam a kijelzőn hogy izzítógyertya szakadás.

Megkerestem Neked a hsz-emet:

"Az alábbi elektromos problémával összefüggésben szeretnék segítséget kérni tőletek:

A kocsimnak (2,0 DTI, X20DTH) olyan nyűge van, hogy néha a fordulatszám-mérő leesik a nullára, miközben ég a "csekklámpa". A motor ilyenkor is megy, csak rendkívül erőtlen. Aztán idővel csak úgy magától megjavul, és megy minden tovább. (Általában 90 %-ban jó a gép.)

A hibákat kiolvastuk, ezek az alábbiak:

- P1650 CAN hibás működés

- P1651 CAN átvivő/fogadó hiba

- P0725 motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működés

- P1335 Befecskendező szivattyú fordulatszám információ"

Link to comment
Megosztás:

Megkerestem Neked a hsz-emet:

"Az alábbi elektromos problémával összefüggésben szeretnék segítséget kérni tőletek:

A kocsimnak (2,0 DTI, X20DTH) olyan nyűge van, hogy néha a fordulatszám-mérő leesik a nullára, miközben ég a "csekklámpa". A motor ilyenkor is megy, csak rendkívül erőtlen. Aztán idővel csak úgy magától megjavul, és megy minden tovább. (Általában 90 %-ban jó a gép.)

A hibákat kiolvastuk, ezek az alábbiak:

- P1650 CAN hibás működés

- P1651 CAN átvivő/fogadó hiba

- P0725 motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működés

- P1335 Befecskendező szivattyú fordulatszám információ"

Ez olyasmire utal,ami mindenkinek a rémálma,80% adagoló/motorvezérlő haldoklik.

Link to comment
Megosztás:

Megkerestem Neked a hsz-emet:

"Az alábbi elektromos problémával összefüggésben szeretnék segítséget kérni tőletek:

A kocsimnak (2,0 DTI, X20DTH) olyan nyűge van, hogy néha a fordulatszám-mérő leesik a nullára, miközben ég a "csekklámpa". A motor ilyenkor is megy, csak rendkívül erőtlen. Aztán idővel csak úgy magától megjavul, és megy minden tovább. (Általában 90 %-ban jó a gép.)

A hibákat kiolvastuk, ezek az alábbiak:

- P1650 CAN hibás működés

- P1651 CAN átvivő/fogadó hiba

- P0725 motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működés

- P1335 Befecskendező szivattyú fordulatszám információ"

Na hát nekem is ez van, csak nálam 90%-ban rossz.

Nálad mi volt a megoldás ?

Link to comment
Megosztás:

Ez olyasmire utal,ami mindenkinek a rémálma,80% adagoló/motorvezérlő haldoklik.

Nem akarom elhinni hogy meghalt az adagoló, hideg motornál miért nincs baja ? És miért forralja a vizet ?

Nem is tudom mit csináljak, érdemes elvinni másik szervizbe ? Vagy keressek inkább egy helyet ahol tudom javíttatni az adagolóját ?

A srác kitörölte a hibákat, 32szer jelentkezett ez a fordulatszám jeladó hiba. Rádugta a kütyüjét közvetlen az adagolóra is.

Azt mondta érdemes még egyszer megnézni pár nap múlva. De most fizessek érte még 6000ret ?

Vagy nézessem meg másik szervízbe ?

Link to comment
Megosztás:

Na hát nekem is ez van, csak nálam 90%-ban rossz.

Nálad mi volt a megoldás ?

A CAN-nél: semmi baj nem volt, csak meg kellett mozgatni a kábeleket (a gázolajszűrő mellett jobbra a nagy csatlakozó a pollenszűrő háza előtt).

A fordulatszám gond a főtengely jeladó cseréjével megoldódott, kb. 10 percbe tellett. A srác aki kimérte azt mondta, hogy ez a P-s sorozatú hibakód nem az adagoló hibáját jelzi, hanem csak azt, h nem kap jelet. (Lehet kamuzott, de a gép azóta jó.)

Sztem próbálj meg cserélni egy ilyen jeladót.

Link to comment
Megosztás:

A CAN-nél: semmi baj nem volt, csak meg kellett mozgatni a kábeleket (a gázolajszűrő mellett jobbra a nagy csatlakozó a pollenszűrő háza előtt).

A fordulatszám gond a főtengely jeladó cseréjével megoldódott, kb. 10 percbe tellett. A srác aki kimérte azt mondta, hogy ez a P-s sorozatú hibakód nem az adagoló hibáját jelzi, hanem csak azt, h nem kap jelet. (Lehet kamuzott, de a gép azóta jó.)

Sztem próbálj meg cserélni egy ilyen jeladót.

Találtam egy jó szerelőt, elvittem, hibaolvasás és kicserélte a főtengely jeladót és jó a gép :)

Viszonylag olcsón meg is úsztam :P

Csak javasolni tudom én is hogy nagyüzemi szervizekbe ne vigyük az autót, mert eléggé le akartak húzni.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy jó szerelőt, elvittem, hibaolvasás és kicserélte a főtengely jeladót és jó a gép :)

Viszonylag olcsón meg is úsztam :P

Csak javasolni tudom én is hogy nagyüzemi szervizekbe ne vigyük az autót, mert eléggé le akartak húzni.

Üdv.

Akkor neked is mákod volt. Amúgy én is jobban csípem a magánszerelőket. Bár az üzemiek sem mindig olyan rosszak, csak néha nem tudnak hova tenni egy ilyen hibajelenséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 éve jelentkezik ez a hiba nálam:

Hidegben,8-10 foknál és alatta még jobban érezhető,a motor "háromhengerezve" indul,és egyenetlenül jár kb fél percig.

Izzítástól függetlenül is csinálja.

Erős minuszokban viszont nagyon nehezen indul már el.

Amik eddíg ellenőrizve és cserélve lettek.: 1 db izzító gyertya,a porlasztócsúcsok vizsgálatra elküldve,állítani vagy javítani nem kellett őket,rés olaj cső csere,valamint a porlasztók alatti "karikákat" cserélték ki.

A hiba nem szűnt meg,1 év alatt ( 12E km ) változás nem történt,tehát rosszab semm lett,így szerintem ha adagolo hiba lenne már régen meghalt volna.

Az autóban van erő,fogyasztása is jó,olajat sem eszi,nem melegszik stb.

Kompreszzió mérésre a héten viszem el.

Van valakinek ötlete mi lehet a hiba oka?

X20DTH

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 éve jelentkezik ez a hiba nálam:

Hidegben,8-10 foknál és alatta még jobban érezhető,a motor "háromhengerezve" indul,és egyenetlenül jár kb fél percig.

Izzítástól függetlenül is csinálja.

Erős minuszokban viszont nagyon nehezen indul már el.

Amik eddíg ellenőrizve és cserélve lettek.: 1 db izzító gyertya,a porlasztócsúcsok vizsgálatra elküldve,állítani vagy javítani nem kellett őket,rés olaj cső csere,valamint a porlasztók alatti "karikákat" cserélték ki.

A hiba nem szűnt meg,1 év alatt ( 12E km ) változás nem történt,tehát rosszab semm lett.

Az autóban van erő,fogyasztása is jó,olajat sem eszi,nem melegszik stb.

Van valakinek ötlete mi lehet a hiba oka?

X20DTH

Vidd el egy jó dízeleshez,mert letapad a csúcs.

Link to comment
Megosztás:

Vidd el egy jó dízeleshez,mert letapad a csúcs.

Ki lettek szerelve a porlasztó csúcsok és elküldték javításra,de nem voltak hibásak így vissza rakták őket.

Ez volt nekünk is a tippünk,mert pontosan azokat a hibajelenségeket okozza mint a porlasztócsúcs hiba.

Link to comment
Megosztás:

Ki lettek szerelve a porlasztó csúcsok és elküldték javításra,de nem voltak hibásak így vissza rakták őket.

Ez volt nekünk is a tippünk,mert pontosan azokat a hibajelenségeket okozza mint a porlasztócsúcs hiba.

Akkor lehet hengerveszteség is.(kompresszió)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motorolajat kell cserélnem a Vectrámban, X20DTH, 205000 km, valaki leírná a menetét, mire kell figyelni, és mennyi kell bele?

Shell Helix H7 10W-40-es olajam van, bele mehet? A gázolaj, motorolaj szűrőket biztos, és még miket ajánlatos cserélni, ill. milyen márkára?

Ha kell utántöltenem fagyállót, azt csak a tágulási tartályba tudom önteni? Mert nem értem, onnan hogy kering körbe a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motorolajat kell cserélnem a Vectrámban, X20DTH, 205000 km, valaki leírná a menetét, mire kell figyelni, és mennyi kell bele?

Shell Helix H7 10W-40-es olajam van, bele mehet? A gázolaj, motorolaj szűrőket biztos, és még miket ajánlatos cserélni, ill. milyen márkára?

Ha kell utántöltenem fagyállót, azt csak a tágulási tartályba tudom önteni? Mert nem értem, onnan hogy kering körbe a rendszerben.

Mondjuk ha ilyen kérdéseid vannak, akkor nem ártana először egy szerelőre bízni a dolgot, vagy egy hozzáértő havertól ellesni, hogy csinálja.

Motorolajcsere: Leveszed, vagy csak kilazítod az olajbeöntő sapkát. Először leengeded az olajat a motorból egy oldalán kivágott, elfektetett kannába. Jól kicsepegteted. A leeresztő csavar a blokk legalsó pontján van. Mikor már jól kicsepegett, leveszed a szűrőt. Ha jól tudom az X20DTH-n szűrőbetét van csak, lés nem patron, mint a régebbi motorknál. A szűrőt úgy veszed ki, hogy lehetőleg ne csepegtesd vele össze a motorteret. Visszarakod az új szűrőt, tömítő felületeket vékonyan zsírzod, vagy olajozod (lehet a tömítést is cserélni kell). Közben csepeg ki alul az olaj a kannába. Visszacsavarozod az olajleeresztő csavart, amit néha illik cserélni, főleg a tömítését. Végül felöntöd olajjal, kb a pálcán jelölt szakasz 3 negyedéig. Elindítod a motort, de nem szabad felpörgetni, csak alapjáraton ketyegjen. Pár másodperc múlva felveszi az olajat, megjön az olajnyomás. Járatod 1-2 percig, majd leállítod. Megvárod, hogy visszafolyjon az olaj a karterba, majd beállítod az olajszintet.

Gázolaj szűrő cserénél az új szűrőt, vagy a szűrőházat fel kell tölteni tiszta gázolajjal.

Én 15 ezrenként cserélek olajat és olajszűrőt. Minden második olajcserénél légszűrőt és pollenszűrőt is. Minden negyedik cserénél pedig gázolajszűrőt is (természetesen az előbbiek mellett).

Fagyállót természetesen csakis a tágulási tartályba. Csöveken eljut az anyag a motorba.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, hasznos volt, de voltak gondok: :blush:

az 1. az olajleeresztő csavar, valamilyen spec. csavarhúzó kell hozzá, szerencsére elég magas válla van, azon meg lehetett fogni.

a 2. a motorolaj szűrőhöz 36-os dugókulcs kell, na az 5. szomszédnál találtunk is egyet.

a gázolaj szűrőhöz, ha jól tudom un. torziós csavarhúzó kell, nekünk volt ilyen, ezt csak a tájékoztatás végett írtam. B)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, hasznos volt, de voltak gondok: :blush:

az 1. az olajleeresztő csavar, valamilyen spec. csavarhúzó kell hozzá, szerencsére elég magas válla van, azon meg lehetett fogni.

a 2. a motorolaj szűrőhöz 36-os dugókulcs kell, na az 5. szomszédnál találtunk is egyet.

a gázolaj szűrőhöz, ha jól tudom un. torziós csavarhúzó kell, nekünk volt ilyen, ezt csak a tájékoztatás végett írtam. B)

Hát... :) némelyik hozzászólás elég vicces :) ,hát igen,az opel már csak ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek! Van A kocsim Z16XE motoros. A problémám az, szigorúan 80 km/h óra fölött elkezd villogni gázadásra a motorvezérlő lámpa (nem a kulcsos autó), és mintha nem menne 1 henger. Megállok motor leállít, újraíndít megyek tovább, 80 felett ugyanez! Városban tökéletes. Kiolvasták a hibát: 1-es henger gyújtás hiba. Kérdezem a szakit: De csak 80 felett??? Azt mondja: Bármi lehet. Ebből nem sok derült ki sajnos. Van ötletetek mit tehetnék?

Köszike

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek! Van A kocsim Z16XE motoros. A problémám az, szigorúan 80 km/h óra fölött elkezd villogni gázadásra a motorvezérlő lámpa (nem a kulcsos autó), és mintha nem menne 1 henger. Megállok motor leállít, újraíndít megyek tovább, 80 felett ugyanez! Városban tökéletes. Kiolvasták a hibát: 1-es henger gyújtás hiba. Kérdezem a szakit: De csak 80 felett??? Azt mondja: Bármi lehet. Ebből nem sok derült ki sajnos. Van ötletetek mit tehetnék?

Köszike

Nem megfelelő az égés az egyik hengerben (az 1-esben), ezt érzékeli a szenzor, ami erre hivatott (Euro3-as tól felfelé).

Lehet gyújtás probléma, gyertya probléma, vagy ha már semmi sem segít, akkor hengerfej felújítás, mert az egyik szelep nem zár rendesen.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A szelepszár szimering javító/cserélő project-hez milyen mértékben kell szétbombázni a motort? Valaki körbe tudná írni nagy vonalakban? Ill. ennek a szerelési költsége mennyire tetemes (persze csak megközelítőleg, hogy tudjam hány hétig ne egyek :) )

Ha ilyesmit csinál az ember, van ott még valami cucc amit érdemes/kötelező vele párhuzamosan kicserélni? (hamár ott járunk, hamár szétszedtük...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.