Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Akkor viszont fehéren füstölne. Vagy nem feltétlenül lehet észrevenni a füstön? Ő azt írja hogy szép kéken füstöl.

Sajnos nem feltétlenül. Ez csak annyi jelent, hogy az olajtér, és a víztér között létesült átjárás. Ennél jóval gyakoribb, ha a víztér és az égéstér között keletkezik átjárás. Ekkor van az, hogy egyik pillanatról a másikra melegszik a motor, majd hirtelen visszahűl. Ezért szokták kivenni a termosztátot, hogy a gyanútlan vevőt átverjék.

Az Isuzu motor hajlamos a hengerfej tömítés hibára 300 e km körül.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem feltétlenül. Ez csak annyi jelent, hogy az olajtér, és a víztér között létesült átjárás. Ennél jóval gyakoribb, ha a víztér és az égéstér között keletkezik átjárás. Ekkor van az, hogy egyik pillanatról a másikra melegszik a motor, majd hirtelen visszahűl. Ezért szokták kivenni a termosztátot, hogy a gyanútlan vevőt átverjék.

Az Isuzu motor hajlamos a hengerfej tömítés hibára 300 e km körül.

Azért én ezt megcáfolom, ha nem baj:) De tapasztalat (sajnos), anno, mikor nekem hengerfejes volt és a víz-égéstér futott össze:) én semmiféle melegedést nem tapasztaltam, teljesen normálisan működött a motor hűtési rendszere, lehetséges, hogy azért mivel nem volt oly nagy mértékű a repedés vagy nem tudom mitől. A tünet annyi volt, hogy néha-néha 3 hengerezett+ kinyomta többször a kiegyenlítőből a vizet és a végső stádiumában elkezdte a csöveket durrogatni, ekkor untam meg. Meg kell nézni, azt amit írtam+ a nívó pálcát kihúzni és megnézni, hogy nem e növekszik, habosodik az olaj mennyisége, + van-e kék füst, ha ezek nincsenek, akkor csekély az esély arra, hogy hengerfej repedéssel van dolgunk szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor viszont fehéren füstölne. Vagy nem feltétlenül lehet észrevenni a füstön? Ő azt írja hogy szép kéken füstöl.

Hát sajna nem feltétlenül. Nekem mindkét isuzu blokkal volt hengerfej problémám. Egyiknél az olaj került bele a hűtőfolyadékba, de csak akkor, hogy meg volt hajtva a gép. Ha nem nyomtam neki, akkor szépen lassan csak fogyott a víz. Ezt leszámítva nem produkálta a hengerfej probléma általános jeleit, ergo ha nem nyitottad fel a motorháztetőt, akkor azt hitted, hogy ezzel a motorral semmi gond nincs. Nem füstölt sehogyan, szépen járt, és nem is melegedett.

A másik blokknál az olaj nem keveredett, csak beledolgozott a motor a víztérbe. Hirtelen elkezdett melegedni, majd visszahűlt. Nyomás volt a hűtőkörben, hidegen is már jött a gőz (vagy inkább füst) a kiegyenlítőből. Az olajjal nem volt semmi rendellenes dolog, ugyanabban az ütemben fogyott mint ahogy addig. A fehér füst a kipuffogóból című történet, amit mindenki elsőként említ, nem igazán jött. Kis gőzölés volt, de az olyan volt, mint amikor elindítod reggel hidegebb időben a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Új vagyok itt, és segítségeteket kérném...van egy 1996.os vectra b1em x16xel...egyszer nem rég a lukoilnál tankoltam, a shell helyett, és kb. Száz km. után elkezdte hogy csak 2-3-4.próbálkozásra indul meleg motornál, de van mikor így is pöccre indul, viszont van mikor csak betólni lehet...melegen van mikor gyújtásra mintha bepöccenne, de aztán nem indul, csak a betólás segít.Általában betólás után mintha jobban menne fürgébb lenne az autó...mi lehet ez? Mire gyanakodjak? Segítene vajon valami benzin adalék? Összefügghet a lukoil os benzinnel? Kérem a segítségeteket...köszönöm! 2013.08.31. Azt figyeltem meg, hogy ha ferdén állok meg vele, pl. árok szélén, vagy emelkedőn akkor nem indul utána...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt, és segítségeteket kérném...van egy 1996.os vectra b1em x16xel...egyszer nem rég a lukoilnál tankoltam, a shell helyett, és kb. Száz km. után elkezdte hogy csak 2-3-4.próbálkozásra indul meleg motornál, de van mikor így is pöccre indul, viszont van mikor csak betólni lehet...melegen van mikor gyújtásra mintha bepöccenne, de aztán nem indul, csak a betólás segít.Általában betólás után mintha jobban menne fürgébb lenne az autó...mi lehet ez? Mire gyanakodjak? Segítene vajon valami benzin adalék? Összefügghet a lukoil os benzinnel? Kérem a segítségeteket...köszönöm!

Ha melegen nem vagy nehezen indul, első körben a hőfok jeladóra gyanakodnék. Valószínű túl sok üzemanyagot kap, ezért fullad, illetve indul nehezen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello. Nekem egy 97-es 1.6-os opel b vectram van. Valami okbol ki-folyolag osze zavarodot minden, a motor megy es a lampak. Valami hasznalhato otletetek lenne hogy mit kezdjek velle? Kossszi!

Üdv itt!

"...Valami okbol ki-folyolag osze zavarodot minden, ..." hűha nekem is! :)

sorry de ettől kicsit részletesebben mert ebből csak együtt-érezni tudunk, hogy rossz az utód.

"...a motor megy es a lampak..." -tehát a motor jár és világítanak a lámpák_

elindul? dadog? van alapjárat? pörög rendesen, ha kell akár 6000-ig?

gépre gondolom még nem volt rakva? először ezt kellene próbálni, talán mutat vmit - Kecskeméten szívesen segítek ebben.

Mi a motor kód ? 8 vagy 16 szelepes?

hirtelen ennyi.

Link to comment
Megosztás:

hello nekem van egy 1998-as opel vectra diseles ecoteces motorral és olyan problémám van hogy gázolaj mutató 12 liter körül van és vasárnap nem mentem vele és hétfő reggel nem indult be gázzal pumpáltam mire sikerült beinditani ép hogy nem merült le az aski de ha mindennap járok vele akkor nincs ilyen gond.és mikor beindult nagy füst volt és délután megint beindult mi lehet baj segitsetek légyszi hogy nagy a baj mert németben vok és hogy vigyem szervizbe vagy mit tegyek??

Link to comment
Megosztás:

Ha melegen nem vagy nehezen indul, első körben a hőfok jeladóra gyanakodnék. Valószínű túl sok üzemanyagot kap, ezért fullad, illetve indul nehezen.

Hét végén viszem szerelőhöz ő első hallásra üzemanyag szivattyúra gondol...majd meglátjuk...a hőfok jeledót hol találom? Hátha egy kis pucolás segítene...köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Az én vectrám isuzu motoros, és az enyémben nincs üzemanyagszivattyú, mivel tudtommal az adagoló szívja az üzemanyagot. Viszont nekem a múlt héten volt olyan gondom hogy a mutató szerint még 20 liter volt a tankban, viszont megállt a kocsi, és letekertem a gázolajszűrőt és teljesen üres volt. Ezért belenéztem a tankba, ahol van egy műanyag henger beépítve, és ebből kellene szívnia az üzemanyagot. Ebbe a hengerbe alul folyik bele a tankban lévő gázolaj a résolaj bevezetés alatt. Ez a lyuk el volt tömődve.

hello nekem van egy 1998-as opel vectra diseles ecoteces motorral és olyan problémám van hogy gázolaj mutató 12 liter körül van és vasárnap nem mentem vele és hétfő reggel nem indult be gázzal pumpáltam mire sikerült beinditani ép hogy nem merült le az aski de ha mindennap járok vele akkor nincs ilyen gond.és mikor beindult nagy füst volt és délután megint beindult mi lehet baj segitsetek légyszi hogy nagy a baj mert németben vok és hogy vigyem szervizbe vagy mit tegyek??

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az én vectrám isuzu motoros, és az enyémben nincs üzemanyagszivattyú, mivel tudtommal az adagoló szívja az üzemanyagot. Viszont nekem a múlt héten volt olyan gondom hogy a mutató szerint még 20 liter volt a tankban, viszont megállt a kocsi, és letekertem a gázolajszűrőt és teljesen üres volt. Ezért belenéztem a tankba, ahol van egy műanyag henger beépítve, és ebből kellene szívnia az üzemanyagot. Ebbe a hengerbe alul folyik bele a tankban lévő gázolaj a résolaj bevezetés alatt. Ez a lyuk el volt tömődve.

akkor ne gondoljak adagoló vagy olyan nagyon nagy problémára ? nekem megy szépen nem rángat azóta megy pöcre indul semmi gond de ha haza mek magyarba mindenféle képpen elviszem szerőlőhöz mert itt drága buli lenne

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van nekem egy isuzu motoros B vectrám. Ebbe bele lehet szerelni olyan kiegészítő fűtést aminek a segítségével hamarabb eléri télen az üzemi hőfokot? Tudtommal gyárilag nincs benne, viszont a 2.0 dieselekben van. Megoldható a dolog? Ér annyit hogy ráköltsön az ember meg dolgozzon vele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van nekem egy isuzu motoros B vectrám. Ebbe bele lehet szerelni olyan kiegészítő fűtést aminek a segítségével hamarabb eléri télen az üzemi hőfokot? Tudtommal gyárilag nincs benne, viszont a 2.0 dieselekben van. Megoldható a dolog? Ér annyit hogy ráköltsön az ember meg dolgozzon vele?

Természetesen be lehet építeni, semmi akadálya nincs. Ezekből a fűtésekből van elektromos, és gázolajos is, semmiképp ne elektromos legyen, mert a generátor amúgy is alulméretezett!

De én inkább állófűtést építenék be ehelyett, mert sokkal több haszna van. Lényegében már meleg a motor, amikor beülsz a kocsiba. Azt a csővezetéket kell megszakítani és oda kell beépíteni, ami megy be a fűtőradiátorba, folyásirányt figyelembe véve (kiegészítő fűtést is ugyanide)

Szerintem a beépítés maga nem olyan költséges, főleg ha magadnak csinálod, a baj inkább azzal van, honnan szerzel olyan berendezést olcsón, ami jó és megbízható.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szerintetek járna előnnyel ha kicserélném a gyári air filtert egy K@N sport betét szűrőre?

Elsősorban meguntam már, hogy a papír alapú filter állandóan koszosodik, gyakorlatilag ki lehet dobni 3-4 ezer km után.

Most akcióban tudnák szerezni 8k körül.

Engine: Isuzu 1.7TD?

Köszi a válaszokat.

Nem tudom, te mit csinálsz vele, nekem 30 ezer km-t gond nélkül kibír.

Minden második olajcserénél dobom ki a pollenszűrővel együtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelosok!

Egy 99' évj Vectra B 2.0DTI,nm nagyon boldog tulajdonosa vagyok! adagoló hibával vettem(később megtudtam,h betegsége ennek a tipusnak),az adagoló elektronikáját javítattam nm túl nagy sikerrrel!nm KEVÉS FORINTOS ellenében.kicsit házsártos lett azóta-van hogy semmi baja,megy mint a golyó,nm füstöl,nm világít a diagnosztikalámpa,de ha bal lábbal ébred egy roncs csórikám-1500/fordulat ez a max,nincs turbónyomás(szerintem)füstöl,s mintha 100le helyett 3lenne benne. A mezei diagnosztikaméréseken túl vagyok,(adagolóhiba)amit egy full profi szervíz tudna orvosolni az autó árának a duplájáért...haha!

Esetleg ha van valakinek ötlete mi okozhat,az adagolón kívül,ilyen hibalehetőségeket megköszönném ha tudatná velem.jó volna minden hibát kizárni,mielőtt ujra ráköltöm a vagyonom az adagoló javítására.

Köszi a válaszokat!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelosok!

...

Köszi a válaszokat!!!

Szia!

Van kinek soha semmi, van kinek pedig szinte azonnal elő jön ez.

Naja belenyúltál rendesen, sajnos "általában" az adagoló hibásodik meg ezeknél a motoroknál.

Pontosan nem írtad mennyit költöttél de általában 200E körül megtudják oldani ezeket a problémákat - ha jól emlékszem ekörüli az összeg lehet kevesebb - de majd kijavítanak a dízelescartársak :)

Nem akarnálak azzal fárasztani-bosszantani, hogy vásárlás előtt érdemes érdeklődni a lehetséges problémákról stb-stb...

de én "Szeretek más kárából tanulni vagy azt elkerülni!!!" így ez hasznos és költséghatékonyabb lett volna neked is :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelosok!

Egy 99' évj Vectra B 2.0DTI,nm nagyon boldog tulajdonosa vagyok! adagoló hibával vettem(később megtudtam,h betegsége ennek a tipusnak),az adagoló elektronikáját javítattam nm túl nagy sikerrrel!nm KEVÉS FORINTOS ellenében.kicsit házsártos lett azóta-van hogy semmi baja,megy mint a golyó,nm füstöl,nm világít a diagnosztikalámpa,de ha bal lábbal ébred egy roncs csórikám-1500/fordulat ez a max,nincs turbónyomás(szerintem)füstöl,s mintha 100le helyett 3lenne benne. A mezei diagnosztikaméréseken túl vagyok,(adagolóhiba)amit egy full profi szervíz tudna orvosolni az autó árának a duplájáért...haha!

Esetleg ha van valakinek ötlete mi okozhat,az adagolón kívül,ilyen hibalehetőségeket megköszönném ha tudatná velem.jó volna minden hibát kizárni,mielőtt ujra ráköltöm a vagyonom az adagoló javítására.

Köszi a válaszokat!!!

Az tapasztalat, hogyha az elektronikát javítani kell, akkor általában a mechanikához is hozzá kell nyúlni ennél a dti adagolóban. A te eseted ezt megerősíti. Két lehetőséged van, felújítani az adagolót egy profi szervizzel, vagy beszerezni egy másik, bontott adagolót.

Link to comment
Megosztás:

Anyagilag lehet hogy a bontott olcsóbb. viszont a bontott nagyon zsákbamacska, mivel típushibáról beszélünk. Ha viszont a sajátodat hivatalos helyen megcsináltatod akkor kérj róla számlát, és ezzel a számlával kapsz hozzá fél év jótálást is a törvény szerint.

Az tapasztalat, hogyha az elektronikát javítani kell, akkor általában a mechanikához is hozzá kell nyúlni ennél a dti adagolóban. A te eseted ezt megerősíti. Két lehetőséged van, felújítani az adagolót egy profi szervizzel, vagy beszerezni egy másik, bontott adagolót.

Link to comment
Megosztás:

Anyagilag lehet hogy a bontott olcsóbb. viszont a bontott nagyon zsákbamacska, mivel típushibáról beszélünk. Ha viszont a sajátodat hivatalos helyen megcsináltatod akkor kérj róla számlát, és ezzel a számlával kapsz hozzá fél év jótálást is a törvény szerint.

Viszont ha utánna mégis fel kell újítani, mert szar a bontott is, az már drágább, mint egyszer becsületesen felújítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét segítségre, tanácsra lenne szükségem (utoljára tavaly ;) ). Még mindig ugyanaz az autó: Vectra B 2.0 X20DTH, 2000-es évjáratú.

1. Régi probléma már: hidegen ha beindítom az autót, szúnyogírtós hatalmas adag füstöt ereget, és addig, amíg nem melegszik be az autó, füstöl is, főleg, ha kicsit oda kell taposni neki. És sajnos motorolajat, nem gázolajat. :unsure: Volt-e valakinek hasonló gondja, és hogy oldódott meg? Kb. 8 dl olajat fogyaszt 1000 km-en. De látszik is, hogy szórja az olajat.

2. Friss gond: Néha csinálja csak, hogy mikor beindítom az autót, felpörög a motor 1500-2000-re, majd lemegy a normális alapjáratra. Csinálja hidegen, melegen, nem jöttem még rá, hogy lehet-e kötni valamihez,hogy mikor csinálja.

Köszönöm előre is a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.