Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Egy gyors kérdés: mi okozhatja (2001-es B Vectra Z16XE) azt, hogy üzem meleg motor nehezebben indul? Önindító teker mint a meszes, de kb. 1-2 mp el hosszabban mint hideg indulásnál? Kifejezetten akkor, amikor 20 percnél tovább áll az autó. Hidegen nem igen van probléma. Előzményként annyi, hogy 2 hónapja volt benzinpumpa meg ac relé cserélve. Fogyasztás kielégítő 6,5-7 liter/100km.

Nagy gyertya hezag is okozhatja. Usd ossze a gyertyahezagot 0.7 mm es nezd meg ,hogy konyeben indul . A masik lehetoseg a nyomas az injektoroknal kicsi (itt tobb lehet az ok ), vagy folyik valamelyik injektorod es inditasnal sok benzint kap.Meg lehet a homerod is ami azt mutatja az ECU-nak hogy hideg a motor es sok benzint adagol be. Ezt le tudod elenorizni egy OP-COM-al .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

az izzítógyertya megkapja a megfelelő feszültséget? ha direktbe izzítasz egy vezetékkel az akkumulátor pozitív járól és a izzitógyertya tetejére akkor is ugyan ezt produkálja? ha nem akkor izzitó relé vagy vezeték szakadásod van. vagy az is elképzelhető hogy ő nem érzékeli a motor hőmérsékletét rendesen ezért nem állítja az előtöltés ezt is könnyen kiderítheted ha megnézed a szenzorra id ellenállását és rákeresel az interneten hogy mekkora értékűeknek kell lennie. Persze szoba hőmérsékleten.

Sziasztok!

Múlt héten járt a szerelőnél az autó. Izzítás "sajnos" rendben van teljesen. A lámpa miután kialszik még kb 1 percig

izzít folyamatosan. Véleménye szerint a szelepszár szimeringek lehetnek a ludasok, hogy hidegen becsöppen az olaj.

Ezért indul az autó kékes füsttel és kopogósan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlt héten járt a szerelőnél az autó. Izzítás "sajnos" rendben van teljesen. A lámpa miután kialszik még kb 1 percig

izzít folyamatosan. Véleménye szerint a szelepszár szimeringek lehetnek a ludasok, hogy hidegen becsöppen az olaj.

Ezért indul az autó kékes füsttel és kopogósan.

Ez több sebből vérzik szerintem,

1. az izzítás max 20s mínusz fokokban is.

2. ha szar a szelepszár szimering, akkor magas fordulaton kéne nyomnia a kéket...

3. A hengerbe olaj úgy kerülhet,

-kopott a henger fala, vagy a gyűrű, így nem húzza le a henger faláról az olajat, ekkor nyomja a kéket

-szelepszár szimering, magas fordulaton nem húzza le a selep száráról az olajat...

-a tudbód nyomja az olajat.

4. ha szúrós szagó a füst, nem feltétlen kék, hanem inkáb fehéres, én arra gondolok, hogy a hidegindításnál az előtöltés szar!

Link to comment
Megosztás:

Nagy gyertya hezag is okozhatja. Usd ossze a gyertyahezagot 0.7 mm es nezd meg ,hogy konyeben indul . A masik lehetoseg a nyomas az injektoroknal kicsi (itt tobb lehet az ok ), vagy folyik valamelyik injektorod es inditasnal sok benzint kap.Meg lehet a homerod is ami azt mutatja az ECU-nak hogy hideg a motor es sok benzint adagol be. Ezt le tudod elenorizni egy OP-COM-al .

Köszönöm a válaszokat!

Most néztem igazából akkor csinálja hogy nehezebben akar beindulni, amikor forró motor vissza hül kb 1,5 óra alatt. De nem mindig, van amikor teljesen jol indul. Én hőfok érzékelőre gondolok, hogy azt mutathatja az ECU-nak hogy meleg a motor, mert a fogyasztás amúgy nagyon is jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Vectra 1.6 16V

mostanában megint elkezdett gyengén rángatni a szekér. alapjáraton nem rángat csak egy bizonyos fordulat számon. alatta felette nem és csak gázadáskor.

Valkinek ötlet mit nézzek?

kicsit kerettyel a moci de az szerintem a vizpumpa lesz amit már beszereztem csak még nincs betéve.

Link to comment
Megosztás:

Ez több sebből vérzik szerintem,

1. az izzítás max 20s mínusz fokokban is.

2. ha szar a szelepszár szimering, akkor magas fordulaton kéne nyomnia a kéket...

3. A hengerbe olaj úgy kerülhet,

-kopott a henger fala, vagy a gyűrű, így nem húzza le a henger faláról az olajat, ekkor nyomja a kéket

-szelepszár szimering, magas fordulaton nem húzza le a selep száráról az olajat...

-a tudbód nyomja az olajat.

4. ha szúrós szagó a füst, nem feltétlen kék, hanem inkáb fehéres, én arra gondolok, hogy a hidegindításnál az előtöltés szar!

Hát ezzel nem értek egyet. Szelepszár szimemring problémánál épphogy alacsony fordulaton kap sok olajat a motor, és amikor leállítod, indítás után a beszivárgó olajat nagy füst kíséretében égeti el. Tipikusan szelepszár szimmeringes a motor, ha alapjáraton kezd el füstölni.

Dieselnél egyébként a kipuffogó füstből nehéz (szinte lehehetlen) észrevenni az olajfogyást, ahhoz elég sok olajnak kell fogynia, hogy ez feltűnjön. Fél liter / 1000 km alatt nem venni észre.

Ráadásul rossz porlasztók is produkálhatják a kopogást és a füstöt. Én inkább porlasztócsúcs problémára gondolnék első körben. Nemtudom azok lettek-e ellenőrizve, beállítva,

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Most néztem igazából akkor csinálja hogy nehezebben akar beindulni, amikor forró motor vissza hül kb 1,5 óra alatt. De nem mindig, van amikor teljesen jol indul. Én hőfok érzékelőre gondolok, hogy azt mutathatja az ECU-nak hogy meleg a motor, mert a fogyasztás amúgy nagyon is jó.

Update!

Kicseréltem a hőfok jeladót, a régi elég vízköves meg kopott volt. Változást nem veszek észre, ugyanúgy kicsit nehezebben indul melegen, amikor áll 5-10 percet vagy többet. A fogyasztás továbbra is nagyon jo, sok országút kevés várossal elvan a gép 6,2-6,5 literrel. Úgyhogy a hiba keresés folytatódik.

Link to comment
Megosztás:

No, megoldódott.

Egy vákuumcső volt elrepedve.

Kár, hogy a hibakód alapján sokszor nem lehet a közvetlen okot kiszűrni.

Ráment vagy 30e, mire kiderült ez a filléres hiba.

Pár nap után sajnos megint előjött az alapjárati gond.

Csak most meleg motornál, alapjáraton időnként leáll.

Egyébként jól megy, jól húz...stb.

X20XEV

??????????????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Buék!

Segitéget ötletet várok.

Adott egy vectras b 98-as 1,6i 16v. x16xel. 250.000km. Most volt motor felujításon kb 1 hónapja. 200 ezret fizettem érte..jobb lett sokkal.

Azomben egy eddig nem ismert dolog jött elő, 1400-1600-as fordulaton 4.-be nagyon elkezd kapkodni-ugrálni az autó.Ha gázt adok akkor minden további nélkül megy..Ez mitől lehet?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Buék!

Segitéget ötletet várok.

Adott egy vectras b 98-as 1,6i 16v. x16xel. 250.000km. Most volt motor felujításon kb 1 hónapja. 200 ezret fizettem érte..jobb lett sokkal.

Azomben egy eddig nem ismert dolog jött elő, 1400-1600-as fordulaton 4.-be nagyon elkezd kapkodni-ugrálni az autó.Ha gázt adok akkor minden további nélkül megy..Ez mitől lehet?

Köszönöm.

EGR szelep koszolódás-akadás miatt is lehet (már ha van olyanod (?)).

Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel nem értek egyet. Szelepszár szimemring problémánál épphogy alacsony fordulaton kap sok olajat a motor, és amikor leállítod, indítás után a beszivárgó olajat nagy füst kíséretében égeti el. Tipikusan szelepszár szimmeringes a motor, ha alapjáraton kezd el füstölni.

Dieselnél egyébként a kipuffogó füstből nehéz (szinte lehehetlen) észrevenni az olajfogyást, ahhoz elég sok olajnak kell fogynia, hogy ez feltűnjön. Fél liter / 1000 km alatt nem venni észre.

Ráadásul rossz porlasztók is produkálhatják a kopogást és a füstöt. Én inkább porlasztócsúcs problémára gondolnék első körben. Nemtudom azok lettek-e ellenőrizve, beállítva,

Sziasztok!

Indulás után hidegen van ilyen probléma, hogy füstöl nagyon. Utána már semmi probléma nincs vele. Ha eltelik az a fél perc- egy perc utána már nem füstöl az autó se kis fordulaton, se nagy fordulaton. Olajat nem eszi, fogyasztás is rendben van. Mint korábban írtam, hogy adagoló és porlasztó felújításon is átesett az autó. Ez a füst jelenség a felújítás előtt és után is megmaradt.

Köszi az ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

Egy gyors kérdés: mi okozhatja (2001-es B Vectra Z16XE) azt, hogy üzem meleg motor nehezebben indul? Önindító teker mint a meszes, de kb. 1-2 mp el hosszabban mint hideg indulásnál? Kifejezetten akkor, amikor 20 percnél tovább áll az autó. Hidegen nem igen van probléma. Előzményként annyi, hogy 2 hónapja volt benzinpumpa meg ac relé cserélve. Fogyasztás kielégítő 6,5-7 liter/100km.

Egy angol Vauxhall fórumon olvastam, hogy valakinek ugyanilyen problémája volt mint nekem, és egy EGR szelep csere megoldotta a problémát teljesen. Valóban okozhat melegindítási gondokat egy megszorult/koszos EGR? Olajfogyasztásra milyen hatással lenne egy EGR kiiktatás véleményetek szerint? Csökkenhet? ;)

Link to comment
Megosztás:

1. Egy 250 ezret megfutott motorba milyen olajat ajánlotok? A szerelő legutóbb állítólag(?) Castrol 10W40-eset töltött. Azért csak állítólag, mert hordóból mérte ki és nem tudhatom sajnos hogy tényleg az van-e benne. Ráadásul azt vettem észre, hogy jobban is eszi mint csere előtt.

2. Vezetési stílussal lehet valamelyest csökkenteni azt, hogy mennyi olaj égjen el? Amit eddig mértem az olaj 3,5-4dl/1000km, de most valamiért több lett, hirtelen fogyott 1000km-re vetítve 6-8dl olaj is, pedig elég alacsony fordulaton közlekedek. :blink:

Link to comment
Megosztás:

1. Egy 250 ezret megfutott motorba milyen olajat ajánlotok? A szerelő legutóbb állítólag(?) Castrol 10W40-eset töltött. Azért csak állítólag, mert hordóból mérte ki és nem tudhatom sajnos hogy tényleg az van-e benne. Ráadásul azt vettem észre, hogy jobban is eszi mint csere előtt.

2. Vezetési stílussal lehet valamelyest csökkenteni azt, hogy mennyi olaj égjen el? Amit eddig mértem az olaj 3,5-4dl/1000km, de most valamiért több lett, hirtelen fogyott 1000km-re vetítve 6-8dl olaj is, pedig elég alacsony fordulaton közlekedek. :blink:

Az a helyzet, hogy az olajfogyasztás nem elsősorban az olajtól (kivéve ha nagyon nem belevaló olajról beszélünk, de esetedben ez nem áll fent), illetve nem a vezetési stílustól függ, hanem nagyrészt a motortól (80-90 %-ban). Ha az előző két dologgal tudod is csökkenteni a fogyást, az nem lesz nagyon észrevehető.

Valószínűleg nem úgy sikerült a motor felújítás, hogy annak kellett volna. Sajnos arra nincs is semmi garancia, hogy sikerül. Ráadásuk az X16XEL köztudottan szereti az olajat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet, hogy az olajfogyasztás nem elsősorban az olajtól (kivéve ha nagyon nem belevaló olajról beszélünk, de esetedben ez nem áll fent), illetve nem a vezetési stílustól függ, hanem nagyrészt a motortól (80-90 %-ban). Ha az előző két dologgal tudod is csökkenteni a fogyást, az nem lesz nagyon észrevehető.

Valószínűleg nem úgy sikerült a motor felújítás, hogy annak kellett volna. Sajnos arra nincs is semmi garancia, hogy sikerül. Ráadásuk az X16XEL köztudottan szereti az olajat.

Motort nem írtam bocsi, Z16XE. Tudtommal nem volt még motor felújításom. Köszi a választ. Valvoline Maxlife 10W40-es olajon gondolkozom, sok jót olvastam róla.

Link to comment
Megosztás:

Motort nem írtam bocsi, Z16XE. Tudtommal nem volt még motor felújításom. Köszi a választ. Valvoline Maxlife 10W40-es olajon gondolkozom, sok jót olvastam róla.

Ja, bocsi, valamit elnéztem, csak olajcsere volt felújítás nem.

A következő cserekor térj vissza az eredeti olajra, amit használtál.

Link to comment
Megosztás:

Én nem ajánlom a Castrolt. Nagyon sokáig én is azt tettem bele, de mióta sok helyen lehet kapni hamisítottat (boltban is) azóta hanyagoltam.

Szerintem ő arra gondolt hogy használjam azt az olajat amit előző olajcserekor is. Azzal nem ette így az olajat. Az Castrol 10W40 volt, de ki szeretnem próbálni a valvoline max life 10W40 et.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

X18Xe nem akar 1200 fordulat alá menni alapjáraton ami elég idegesítő mivel nyeli a benzint rendesen.Automata,sebességben szépen viszi nem rángat,megálláskor szépen elváltja a terhelést és gyönyörűen felkúszik 1200-re.Emlékeszem terhelésen 600 körül volt annélkül meg 8-900 környékén.

Tudnátok tanácsot adni,hogy mire nézzek rá?Op-commal próbáltam de semmi.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1. Egy 250 ezret megfutott motorba milyen olajat ajánlotok? A szerelő legutóbb állítólag(?) Castrol 10W40-eset töltött. Azért csak állítólag, mert hordóból mérte ki és nem tudhatom sajnos hogy tényleg az van-e benne. Ráadásul azt vettem észre, hogy jobban is eszi mint csere előtt.

...

Igaz nem ma kérdezted, de sebaj... :)

Én eddig 10w40-es olajakat használtam mind az Astrákban, mind a Veciben, de legutoljára 5w40-es Mannol került bele.

40149200400_s.jpg

Olajfogyasztás nincs, bár eddig csak ezerpárszáz km-t mentünk vele, 1-2 hosszútáv, többi csak és kizárólag város.

És 311 000 van a masinában. :icon10:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igaz nem ma kérdezted, de sebaj... :)

Én eddig 10w40-es olajakat használtam mind az Astrákban, mind a Veciben, de legutoljára 5w40-es Mannol került bele.

Olajfogyasztás nincs, bár eddig csak ezerpárszáz km-t mentünk vele, 1-2 hosszútáv, többi csak és kizárólag város.

És 311 000 van a masinában. :icon10:

Olajcsere után kb 1500 km-ig nekem sem fogy az olaj. Viszont utánna elkezdi enni, az olajfogyi 10 ezer km-re vetítve 2 liter.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.