erghef Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 (edited) Bocs a dupláért! Módosítva Február12, 2016 : erghef Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 12 órája, Tápiószecső írta: A különbözetet persze ki lehet fizetni benzinben/szilentben/kerékcsapágyban/egyéb futómű felújításban. Nem értelek most teljesen. Mivel lenne mondjuk annyival jobb ez a felni, mint egy jobb állapotú gyári? Egyébként a citromsárga verzió nagyon bejön! Bár igencsak sajnálnám a jó miskolci utakon szétverni. 2 órája, Adam1 írta: A 16-os gyári felni 6,5-ös, mért ne lenne jó azzal? Olyat kell venni. A 195-ös gumihoz meg a 6"-ös a jó. Nem értem, miért jó a széles felni, ha parkolsz és eléred a szegélyt, egyből padkázod a felnit. A fenti kombinációkkal meg előbb a gumi éri el és a felni nem sérül. A 7es is ideális a 205höz a táblázatok szerint. Egyébként annyiból jó a szélesebb felni, mert szebb. Gondolom nincs más előnye. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 56 perce, erghef írta: Nem értelek most teljesen. Mivel lenne mondjuk annyival jobb ez a felni, mint egy jobb állapotú gyári? Egyébként a citromsárga verzió nagyon bejön! Bár igencsak sajnálnám a jó miskolci utakon szétverni. A 7es is ideális a 205höz a táblázatok szerint. Egyébként annyiból jó a szélesebb felni, mert szebb. Gondolom nincs más előnye. Mert könnyebb. Kevesebb mint 7,5 kg, míg egy gyári vagy másfajta valószínűleg legalább 9-10 körül van, vagy még több. Kerekenként 2-3 kiló súlytöbblet jelentős hatással van az autó viselkedésére. Ezt a tömeget minden mozgásváltozásnál gyorsítani vagy lassítani kell. Ez egyenlő azzal, hogy lassabban gyorsul és közben többet eszik az autó, és azzal hogy hosszabb a fékút és gyorsabban kopik a fék. A plusz tömeg hasonlóképpen plusz tehetetlenséget ezáltal több terhelést jelent a futóműalkatrészeknek is, így azok előbb kopnak/mennek tönkre. A kisebb tömeg és kisebb tehetetlenség miatt pedig a felni önmaga is kevésbé sérülékeny. Nekem ilyen felnivel van a nyári szettem és egy kerék kevesebb, mint 16 kg. Ha van rá lehetőséged mérj rá a 17-esre. Gyanítom, hogy 20 felett lesz. A 7" azért ideális a 205-ös szélességhez, mert ezzel állnak majd nagyjából függőlegesen a gumi oldalfalai. Egy keskenyebb felnivel a gumi felnivel értintkező pereme beljebb lesz mint a futófelület széle. Ez szerintem bután néz ki, és gyanítom, hogy ront egy kicsit a kanyarstabilitáson is. Ha már mindenképpen 6 vagy 6,5 kell, akkor érdemesebb 195-ben gondolkozni. De egyébként is. Ezzel mégtovább csökkenthető a tömeg, és a kisebb futófelület miatt tovább csökken a fogyasztás is. Persze sem a vezetési stíusod, sem az autó használati szokásai nem ismertek. Az is lehet hogy ezek az előnyök kevésbé jelentkeznének nálad. Egyáltalán milyen motor van benne? A padkázás ellen peremvédős gumit ajánlott venni, de egy nagyon rosszul sikerült manővert sem ez sem a keskeny felni nem tud kivédeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 Értelek már, közben olvastam, hogy te ezeket már végigrágtad Egyre jobban tetszik ám a sárga wizard. Milyen lenne szerinted a vectrámon? Nálam a padkázásnak elég kicsi esélye van, mert nagyon ritkán parkolok párhuzamosan. Egyébként 2literes 16szelepes a motorja, változóan használom, mert külföldön dolgozok. Jelenleg csak városba használom, ha itthon vagyok havi egy hetet. Ha saját kocsival megyek ki, akkor minden nap 30km plusz a hazaút a pályán. Ezért is gondoltam a Michelin gumira, mert legalább valamennyire el is használnám a gumikat, nemcsak elöregednének... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 Szerintem a citromsárga feketével üt igazán, esetleg sötétkékkel. Ha jól látom a tiéd zöld, ahhoz talán jobban illik a szürke. De ez csak ízlés kérdése, az a lényeg neked tetszik-e. Elvégre a lotus színe is zöld-sárga tehát nagyon rossz nem lehet. Az biztos, hogy sárgával elég feltűnő lenne az autó. Viszont a sérülések is jobban látszanak. Meg a fékpor is. A szürke mellett szól még a jobb eladhatóság is, ha egyszer mégis megválnál tőle. A sárgát kevesebben vállalják be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 (edited) Eszembe jutottak nekem is ezek a dolgok, mondjuk az eladhatóságra nem gondoltam, de ha magamból indulok ki és látnék egy ilyen felnit, rácsapnék, mint gyöngytyúk... Egy képet dobhatnál, hogy a tiéden hogyan áll! Egyébként lemértem, a képen látható felnim 19,6kg gumival. Vélemény a Michelin Crossclimateról? Módosítva Február13, 2016 : erghef Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 http://www.opelforum.hu/blogs/entry/239-ny%C3%A1ri-ker%C3%A9k/http://www.opelforum.hu/blogs/entry/257-zh/ Az még nem is olyan rossz. Milyen felni pontosan? Eddig nem hallottam még, de most ránéztem több helyen is jókat írnak róla. Nagyon rossz nem lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) Jól néz ki, bár ebben a színkombinációban nekem nagyon szolíd. ROD a 17es felnim. Ez van ráírva, kocsival együtt vettem. Nagyon jól mutat rajta egyébként ezzel az y mintával szerintem. Most akkor neked elől 1.2es g astra rúgó van, vectra b gátlóval, hátul meg eredeti? Az első rugókkal nem kötözködnek műszakin? Módosítva Február14, 2016 : erghef Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 ZH jelű rugó van elöl, amit szereltek 1.2-es G astrához is, de Vectrához nem. De ZR-t például szereltek vele, ami éppen csak kettő mm-el magasabb, úgyhogy ennek semmi jelentősége. Műszaki nem volt azóta, de nem hiszem, hogy van ember, aki megmondaná látatlanban, hogy ez nem belevaló. Főleg azért, mert belevaló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Misu85 Elküldve Július1, 2016 Megoszt Elküldve Július1, 2016 sziasztok! egy kérdésem lenne..vectra b 97es évjárat 1.6 16V rá tudok tenni egy 16"os 4x100as felnit egy 205/55 R16os gumival? akinek esetleg ez ügyben van tapasztalata az megoszthatná velem! további szép napot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július1, 2016 Megoszt Elküldve Július1, 2016 Rámenni rámegy, ha a futómáved 4 csavaros. Az ET szám és a felni szélessége kérdés! 6-7" szélességig, ET40-49 között elmegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Július21, 2016 Megoszt Elküldve Július21, 2016 Sziasztok Régebben írtam ide egy problémámmal, miszerint az autó hátulját bizonytalannak érzem nagy sebességnél, főleg vizes-csúszós úton, keresztbordákon. Időközben az autó látott egy futóművest, nagyon szép papírt kaptam a beállításról, de érdemben semmi se változott. Ma viszont kicsit elkezdtem gondolkodni (ez nálam semmi jót nem jelent). A kormányt elég szépen lehet mozgatni jobbra-balra nagy sebességnél, egyenes futás közben. Fokokban kifejezni nem tudom, centiméterekben sem pontosan, de azért érzésre elég jelentős, mittomén másfél-két centi biztosan. Azért ez már kimeríti a kopottság fogalmát nem? És az biza okozhat bizonytalan úttartást. Igaz nem a hátulján, hanem az eleje rángatja ilyenkor a kocsit, dehát én sose tartottam magam egy tesztpilótának.... Más. Elöl sikerült a rugót eltörni, ami nem is túl nagy feladat ezeken a remek utakon. Vettem alá Sachsot, újat, 997 600 típusút. Elvileg ez kell alá. Klíma, manuál váltó, 1,8 motor. Most az eleje magasabban áll, mint a hátulja, kb. egy ujjnyival, pedig hátul gyári újak vannak. Ez normális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július26, 2016 Megoszt Elküldve Július26, 2016 Ez a baj az utángyártott alkatrészekkel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Július26, 2016 Megoszt Elküldve Július26, 2016 40 perce, Adam1 írta: Ez a baj az utángyártott alkatrészekkel... Vettem volna gyárit ha ott és akkor van. Bontottban nem gondolkoztam, életemben kétszer vettem bontott rugót, mindkettővel ráfaragtam, nálam kettő a magyar igazság. Sachs-ot találtam újként, ez volt az egyetlen márka, ahol nem ugyanazt a fajta rugót ajánlották 1,6 fapadtól az i500-ig mindenbe, hanem szépen meg volt határozva, hogy ez a fajta kell klímásba, ez klíma nélkülibe, ilyen motor, olyan váltó, stb-stb. Sürgős volt a csere, úgy gondoltam, jó lesz, hát kissé fura lett. Nem ordenáré, de azért nem pont ezt vártam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július30, 2016 Megoszt Elküldve Július30, 2016 (edited) Nekem bontott rugó van bent elöl, de azt nemtudom, hogy éppen milyen modelből származik, kicsi az esélye, hogy 1,7 TD-ből. De nincs vele semmi gond. Ugyanolyan, mint amilyen az eredeti volt. Egy darabig csak az egyik volt kicseréle, amikor eltörött, a másik az nem, de úgy sem állt féloldalasan a kocsi. Módosítva Július30, 2016 : Adam1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Augusztus3, 2016 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2016 On 2016. 07. 30. at 22:30, Adam1 írta: Nekem bontott rugó van bent elöl, de azt nemtudom, hogy éppen milyen modelből származik, kicsi az esélye, hogy 1,7 TD-ből. De nincs vele semmi gond. Ugyanolyan, mint amilyen az eredeti volt. Egy darabig csak az egyik volt kicseréle, amikor eltörött, a másik az nem, de úgy sem állt féloldalasan a kocsi. Szerencséd van, én vettem bontott rugót a GSi-be, és úgy állt utána mint a hanyatt lökött hintaló. Aztán vettem bontott rugót a Vectrába is, na ott nem volt ilyen gond, de viszont pár hónap után eltörött. A törés nyomot vizsgálva ahol eltörött, ott már korábban korrodálódni kezdett. (tény, abban a formában, ahogy postán megküldték, be lett szerelve, nem csiszolgattam, festegettem, stb.)Pedig nem mondhatom, hogy rossz minőségű utakon járok vele, legalábbis a magyar utakhoz képest biztosan nem. Ez van, örülök, hogy Neked bejött Nekem sajna nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus11, 2016 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2016 On 2016. 07. 21. at 22:35, Driven írta: Elöl sikerült a rugót eltörni, ami nem is túl nagy feladat ezeken a remek utakon. Vettem alá Sachsot, újat, 997 600 típusút. Elvileg ez kell alá. Klíma, manuál váltó, 1,8 motor. Most az eleje magasabban áll, mint a hátulja, kb. egy ujjnyival, pedig hátul gyári újak vannak. Ez normális? https://alkatreszek.hu/997600_sz Ha megnézed mennyi minden máshoz is ajánlják, akkor egyáltalán nem biztos, hogy pont ez a megfelelő. Alvázszám alapján nézték? Meg kellett volna nézni milyen kód van az eredetin vagy megmérni az ép oldalon a hosszát és ahhoz megfelelőt venni. Nem az a baj, hogy a bontott minősége nem megfelelő, hanem az annyi féle rugó van, mint égen a csillag.https://drive.google.com/file/d/0BzkEdLdAaeNaYjZzZXd6T20tSlE/view?pref=2&pli=1 Az utángyártók pedig nem feltétlen csinálnak minden egyes darabnak megfelelőt, ezért néhány méretben közel álló rugót ugyanaz a termék helyettesít. Egyébként különösebben nem gond az az 1-2 centi, idővel még talán össze is ül kicsit, csak nem szép. Nálam ugyanez volt:http://z22sevectra.blogspot.hu/2015/09/zh.html Bontottal, ha jó állapotú valóban nincs semmi gond. Ha szétette a rozsda, akkor pedig nem kell megvenni. Mellé lehet nyúlni, de azért nagyrészt látszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Augusztus12, 2016 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2016 Én amit vettem annakidején, az 1-2 helyen volt kicsit rozsdás, de azt lekezeltem, és úgy ment fel a helyére. Ez már 6 éve, és közel 200000 ezer km-rel ezelőtt volt. Azóta nincs vele semmi gondom. Egyébként a rozsdának addig nincs köze a fáradásos töréshez, amíg az csak felületi. Az enyém sem ott törött el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Augusztus17, 2016 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2016 On 2016. 08. 11. at 12:43, Tápiószecső írta: https://alkatreszek.hu/997600_sz Ha megnézed mennyi minden máshoz is ajánlják, akkor egyáltalán nem biztos, hogy pont ez a megfelelő. Alvázszám alapján nézték? Meg kellett volna nézni milyen kód van az eredetin vagy megmérni az ép oldalon a hosszát és ahhoz megfelelőt venni. Nem az a baj, hogy a bontott minősége nem megfelelő, hanem az annyi féle rugó van, mint égen a csillag.https://drive.google.com/file/d/0BzkEdLdAaeNaYjZzZXd6T20tSlE/view?pref=2&pli=1 Az utángyártók pedig nem feltétlen csinálnak minden egyes darabnak megfelelőt, ezért néhány méretben közel álló rugót ugyanaz a termék helyettesít. Egyébként különösebben nem gond az az 1-2 centi, idővel még talán össze is ül kicsit, csak nem szép. Nálam ugyanez volt:http://z22sevectra.blogspot.hu/2015/09/zh.html Bontottal, ha jó állapotú valóban nincs semmi gond. Ha szétette a rozsda, akkor pedig nem kell megvenni. Mellé lehet nyúlni, de azért nagyrészt látszik. Megnéztem, de ahol én keresgéltem, német alkatrészes oldalakon, ott erre a rugóra sokkal kevesebb autót hozott fel. Alvázszám alapján keresve is ez volt megfelelő. Másfajtát ajánlott volna már akkor is, ha automata váltóm van, vagy ha nincs klímám. A noname utángyártottak között voltak olyanok, amiket 1,6-ostól a nagy dízelig mindenfélébe képesek voltak "passend"-ként ajánlani. Hidd el alaposan körbejártam a dolgot, és mégis... Lett volna rájuk pénzvisszafizetési garancia, csak akkor bukom a szerelő munkadíját. Abban bízom én is, hogy picit összeül majd, nameg igazából tényleg nem tragikus a különbség. Viszont pont emiatt nem akartam a régi ép rugó méreteit összehasonlítani az újjal. Mikor hátul cseréltem rugókat, akkor is a gyári új GM-es, meg a régi tizennégy éves hossza azért már némileg eltért, de mikor betettük az újat és leengedtük a kerekeire, úgy állt ahogy a nagykönyvben meg van írva. A bontott nem volt igazán rozsdás, egy helyen volt az, ott törött el. A törés vonalában egy helyen szépen látszik, ahogy a korrózió már a rugó belsejébe is behatolt. Na ezt néztem be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Augusztus17, 2016 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2016 On 2016. 08. 12. at 22:12, Adam1 írta: Én amit vettem annakidején, az 1-2 helyen volt kicsit rozsdás, de azt lekezeltem, és úgy ment fel a helyére. Ez már 6 éve, és közel 200000 ezer km-rel ezelőtt volt. Azóta nincs vele semmi gondom. Egyébként a rozsdának addig nincs köze a fáradásos töréshez, amíg az csak felületi. Az enyém sem ott törött el. Tudod az a gondom, hogy énfelém nem igazán létezik az autóbontó intézménye, a megunt kocsikat eladják kelet-európába, vagy mennek a darálóba. Használt alkatrészeket neten tudok rendelgetni, ami aztán vagy olyan, amit elképzeltem, vagy nem. A GSi-hez akartam rendelni belsejét, van sokféle szép, de jobban megnézve derült ki, hogy az egyik GSI-ként hirdetett belső, inkább egy 1,6-os háromajtósnak a belseje. Más ülés, tekerős ablakhoz tartozó ajtókárpit. Aztán ha leszálltják, vívjak vele hogy visszafizesse a pénzemet, plusz postaköltség, stb. Inkább rendelek újat, cégtől. Mármint amit lehet persze, GSi belsőt újonnan már biztos nem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
jani84 Elküldve Október26, 2016 Megoszt Elküldve Október26, 2016 Üdv kèrdesem a következö lene hozátok van egy opel vectra b 1996 sedan 18.16v elsö rugot csereltem bene es nics rugozasa semi eszt a tipusu rugot vetem bele a kovacs autto nal PR TH128/LA Starline spirálrugó kerlek segitsetek nekem mi lehet a problema Link to comment Megosztás: More sharing options...
jani84 Elküldve Október26, 2016 Megoszt Elküldve Október26, 2016 Üdv kèrdesem a következö lene hozátok van egy opel vectra b 1996 sedan 18.16v elsö rugot csereltem bene es nics rugozasa semi eszt a tipusu rugot vetem bele a kovacs autto nal PR TH128/LA Starline spirálrugó kerlek segitsetek nekem mi lehet a problema Link to comment Megosztás: More sharing options...
Foghorn Elküldve Október30, 2016 Megoszt Elküldve Október30, 2016 Halihó! Mit jelenthet, ha láthatóan terpeszt kicsit a kocsi segge? Minden gyári. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október30, 2016 Megoszt Elküldve Október30, 2016 5 órája, Foghorn írta: Halihó! Mit jelenthet, ha láthatóan terpeszt kicsit a kocsi segge? Minden gyári. Jellemzően a hátsó futóműben a szilentek elfáradása okozza, de esetleg egy futóműbeállítás segíthet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve December16, 2016 Megoszt Elküldve December16, 2016 Sziasztok. 195/65x15 ös gumit feltehetek a vekire? Mert most 195/60x15 ös van rajta. Úgy tudom ez a gyári méret. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts