Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

nah, belefutottam egy típushibába

egyik napról a másikra kihagyott az egyik henger, hibakód is lett

sajnos egy egyszerű/olcsó gyertyacsere nem oldotta meg a dolgot

hiba: gyújtásmodul vagy más néven gyújtáshíd

egybe van minden mindennel, nem lehet külön bütykölni semmit

komplett csere borsos, több helyről is 70-80.000 Ft körüli ajánlatot kaptam

most reklámozok mert már többször is gyorsak, olcsók, jók voltak

korrektek, hibakód kiolvasásért törlésért nem is kértek pénzt

normális szerelők vannak akik a versenysportban is jelen vannak

GFS motorsport, Sződliget

amúgy Delphi került bele, 45.000 volt mindennel a csere

tudom hogy nem nagy márka, remélem azért kihúzza egy darabig

Link to comment
Megosztás:

Bocs,hogy megint ezzel zaklatlak,csak próbálom kinyomozni,hogy mi is kell az autómba...

Az egyik szervizben azt az információt kaptam, hogy az 5850176 cikkszámú (szívócsonk) alakatrész,ami elromolhatott az elmondottak alapján, ez egyben tartalmazza a szívócsövet és a twinport-szelepet,de ennek ára elmarad a 180e től,azaz kb 100 000 Ft(szervizenként változó)

Egyik helyen még azt mondták,h nem biztos,h nekem egyben kell megvennem, mert a szívócsonk tartalmaz egy vákumdobozt,ami külön is megvásárolható, ennek ára ~80 000 Ft, és egy vezérlőszelepet elektronikával, ára 6450 Ft...Ez a szerviz még csak ilyen vezérlőszelepet cserélt...

Namost innentől lesz gyanús a dolog,h akkor nekem miért is mondanak 180 000,ahogy Te is? Nem jó alkatrészt nézünk?Ebben a témában nem találtak ilyen áru alkatrészt,csak azt,amit fentebb is írtam.

Fel tudnál Te vagy valaki más világosítani,hogy itt milyen alkatrészről van szó,netán cikkszámot is tudna?

Kösz!!!

nekem nincs itthon EPC-m, bent meg nincs netem :)

Menj be egy márkaszervizbe, és egy raktárost kérj meg hogy mutassa meg, hogy mit lehet rendelni, és hogy hogy néz ki.

Ha gondolod, és jársz a budaörsi út felé gyere be, mert bent van EPC-m :)

Link to comment
Megosztás:

nah, belefutottam egy típushibába

egyik napról a másikra kihagyott az egyik henger, hibakód is lett

sajnos egy egyszerű/olcsó gyertyacsere nem oldotta meg a dolgot

hiba: gyújtásmodul vagy más néven gyújtáshíd

egybe van minden mindennel, nem lehet külön bütykölni semmit

komplett csere borsos, több helyről is 70-80.000 Ft körüli ajánlatot kaptam

most reklámozok mert már többször is gyorsak, olcsók, jók voltak

korrektek, hibakód kiolvasásért törlésért nem is kértek pénzt

normális szerelők vannak akik a versenysportban is jelen vannak

GFS motorsport, Sződliget

amúgy Delphi került bele, 45.000 volt mindennel a csere

tudom hogy nem nagy márka, remélem azért kihúzza egy darabig

ha meg nem húzza ki akkor cserélsz jóesetben egy motorvezérlőt is a trafóval együtt...

nemrég kettő darab autóban cseréltünk motorvezérlőt az utángyártott trafó miatt. zárlatos lett, és kicsapta a computert.....

javaslom ezt a cikket elolvasni: http://www.autoszektor.hu/Szakma/Hozzaszol..._c_cikkhez.html

Link to comment
Megosztás:

ha meg nem húzza ki akkor cserélsz jóesetben egy motorvezérlőt is a trafóval együtt...

nemrég kettő darab autóban cseréltünk motorvezérlőt az utángyártott trafó miatt. zárlatos lett, és kicsapta a computert.....

javaslom ezt a cikket elolvasni: http://www.autoszektor.hu/Szakma/Hozzaszol..._c_cikkhez.html

Dephi utángyártott volt amiről beszélsz?

próbáltam körbejárni a témát és több szerelővel is beszéltem

"era" márkáról (ha jól értettem), arról mondták hogy nem szabad

Delphi -ből jópárat építettek már be gond nélkül futnak azóta is az autók

volt hogy gyárit tettek be és 40e km -ert ment el...vicc

anno G Astra -m motorvezérlője 100e km -nél adta meg magát...

ehh

ez az egész autós dolog nagyon nagy részben mázli kérdése

ki lehet fogni olyan vasat ami kibírja komolyabb hozzányúlás nélkül 200e km -ig, de ki lehet fogni olyat is ami 100e km alatt többször is megadja magát

Link to comment
Megosztás:

itt a jó idő, elindulok, leengedem az ablakot, mi ez a furcsa hang...kifúj

nem baj, elviszem szerelőhöz...hol fúj ki? leömlőm teljesen szét van repedve

gányoltatni nincs értelme, mennyi az új? ehh

ennyiért lassan már F Astra-t találok (persze szakadtat, de akkor is)

a drága gyártó természetesen egybe építette a katalizátorral a leömlőt

mi lesz a köv. lépés? az egész motor szegecselve lesz+hegesztve? sorry, cseréld egyben az egészet

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Új tag vagyok. Van egy 2005-ös benzines H Astrám (1.6-os, Z16XEP motor), 88 000 km-rel. Két napja kigyulladt a kipufogórendszer meghibásodását jelző kontroll-lámpa (piktogram), és nem nagyon húz a motor. Először azt vettem észre, hogy mintha nyomnám a gázt, de mégse akarna menni és kicsit rángat. Azóta még mentem vele 50-60 km-t, amit lehet, h nem lett volna szabad, próbáltam kímélni közben (3-asban 50-nel, kis utakon, autópályát kerülve). Mi lehet a gond? Igazából tudnám nyomni jobban is, mert az első napon még mentem, ahogy tudtam (90-100-zal) a pályán a lehajtóig, de azóta azt gondoltam, jobb, ha nem erőltetem. A hegymenet most csak 2-esben tetszik neki (Luxemburgban élek, itt azért vannak elég nagy emelkedők még városon belül is), pedig korábban gond nélkül ment 4-esben felfelé mindenhol. És a sebváltó is rezeg a kezem alatt, úgy küszködik. Lehet, h leállt egy (vagy több) henger? Olajcsere nemrég volt.

Közben olvastam itt valahol egy olyan tippet, hogy lehetne 100-as VPowert tankolni bele és jól megjáratni (5-6000-rel).

Eddig nem volt különösebb gond vele, az olajat sem zabálta, és jól fogyaszt (viszonylag). Tavaly volt egy ráfutásos balesetem az M1-en belémjöttek hátulról, az nem tett neki jót, de nagyobb sérüléseket (akkor azt mondták a szervízben) nem szenvedett talán, mert nagy sebességgel történt a koccanás. Hátsó lökhárítót kellett akkor cserélni, meg övfeszítőket. Azóta volt még egy kerékcsapágy-csere (jobb első), mert kotyogott.

Hamarosan szeretném eladni, így nem szeretnék most rá sokat költeni. Szerintetek meg lehet úszni ezt viszonylag olcsón? És még elmehetek vele 50 km-t (a kedvenc szervízemig) vagy azonnal álljak le vele?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

ne menj vele.

a legközelebbi szervizben menjél vele, valószinüleg gyujtáshibád van , trafó + gyertya csere vár rád.

hA ÍGY nész vele akkor fentáll egy katalizátor csere is, mert a gyujtás hiánya miatt el nem égő benzin ott gyullad fel, és összeolvasztja a katalizátort.

Link to comment
Megosztás:

uhuhu : nagyon köszi! :devlish:

remélem, nem vágtam tönkre, mert amióta legutóbb írtam, megpróbálkoztam a Shell 98V-power rátankolással (13 litert tudtam rátölteni a benne lévőre, ami 95-ös volt)

utána még pörgettem is szegényt, 1-es - 2es -3asban (de 4000 fölött lecsapta), de semmi változás ...

Akkor irány a legközelebbi szervíz és utána megírom, mit mondtak.

Link to comment
Megosztás:

ne menj vele.

a legközelebbi szervizben menjél vele, valószinüleg gyujtáshibád van , trafó + gyertya csere vár rád.

hA ÍGY nész vele akkor fentáll egy katalizátor csere is, mert a gyujtás hiánya miatt el nem égő benzin ott gyullad fel, és összeolvasztja a katalizátort.

Elvileg ez az euro4-es besorolású motor a járásegyenlőtlenség miatt felismeri az égéskimaradást. A szöghelyzetjelből, és ha szükséges a gyújtási sorrendet felhasználva megállapítja hogy melyik hengerben történt és ha nem szórványosan fennálló hibáról van szó, akkor ennek a hengernek a befecskendezését letiltja, majd bekapcsolja a kipufogógáz hibalámpát. Elvileg... De én sem kockáztatnék.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg ez az euro4-es besorolású motor a járásegyenlőtlenség miatt felismeri az égéskimaradást. A szöghelyzetjelből, és ha szükséges a gyújtási sorrendet felhasználva megállapítja hogy melyik hengerben történt és ha nem szórványosan fennálló hibáról van szó, akkor ennek a hengernek a befecskendezését letiltja, majd bekapcsolja a kipufogógáz hibalámpát. Elvileg... De én sem kockáztatnék.

hát ezaz, hogy csak elvileg.

volt szerencsém egy pár összeolvadt katalizátorhoz, ami sajnos túl drága ahhoz hogy kisérletezzen vele az ember.

Link to comment
Megosztás:

hát ezaz, hogy csak elvileg.

volt szerencsém egy pár összeolvadt katalizátorhoz, ami sajnos túl drága ahhoz hogy kisérletezzen vele az ember.

uhuhu: amúgy mennyit kell ahhoz menni vele ilyen állapotban, hogy ez előálljon? és miről vehető észre, h esetleg ez (a katalizátor összeolvadása) már megtörtént? mert ugye tegnap túráztattam szegényt és a kontroll-lámpa felgyulladása óta már mentem vele kb. 70-80 km-t. :-(

Link to comment
Megosztás:

csatlakozom uhuhu -hoz

amikor gyújtás modult cseréltettem, ugyanezzel a hibával volt ott egy Zafira....az ember nem akarta letenni az autót, 3 hengerrel járkált így a katalizátor is megadta magát

nem csak gyújtás modult kellett cserélnie hanem komplett leömlő+katalizátort

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni: Astra H 1.4XEP motoros a verdám (75000km). Mostanában olyat csinál, hogy alacsony fordulaton (kb.1200-2000) hirtelen gázadásra megtorpan vagy berángat egy pár másodpercre, aztán magához tér és elindul. Ezt csak 2-es és 3-as fokozatokban csinálja. Itt sem mindig.Kb. egy hete kezdte el újra egy nagy fékezés után (nem tudom van e jelentőssége), amikor már azt hittem megjavult.Tegnaptól fogva most megint nem csinálja. A szerelőm már megtisztitotta a fojtószelepet, ami nagyon koszos, kormos volt, de a hiba nem oldódott meg. Miveé nincs hibakód és hibaüzenet sem, nem tudjuk a szerelővel, hogy mihez nyúljunk. Holnap megnézi a gyertyákat, de nem hiszem, hogy azok okoznák ezt a galibát. Ami érdkes, hogy néha csinálja, néha nem. De ez a néha nem ritkán egyszer-egyszer van, hanem kb. hetes, 2 hetes periodusokban. Mivel múltkor egy nagy fékezés után kezdte el csinálni, én az üzemanyagrendszerben lévő dugulásra gyanakszom. Mivel azonban normál üzemanyagszűrő nincs az autóban, csak az üzemanyagtartályban levőre tudok gondolni. Most a spurit próbálom, hátha... Opelos szerelő ismerős sem tudott mit mondani. Mivel a láncomnak is irgalmatlan szar hangja van (kicsit dízeles), ezt is cserélni kellene (ez kicsit elkeserít, hogy egy lánc csak ennyit bír az OPELnél!). Azt mondta, hogy ebből adódóan is lehet ez a megtorpanás. Itt a fórumon olvastam az ac pumpa hiba lehetőségét is, valószínüleg azt is megnézetem majd. Csak mondom: az a furcsa, hogy nem állandó a dolog!

Ha valakinek van hasonló tapasztalata, vagy valami ötlete, kérem ossza meg velem!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Optimalizáltatni szeretném a GTC-m motorjának teljesítményét a motorvezérlőprogram cseréjével.

2007.06 havi 1.7 cdTi 101 LE-s (z17dth) motorról van szó. 125 LE-t és 290Nm-t igérnek a beavatkozás után.

Azt szeretném kérdezni, hogy csinálta-e már ezt valaki közületek és hogy érezni-e különbséget a teljesítményben ill. fogyasztásban? Nem teszi tönkre a motort?

Előre köszi a válaszokat.

Dest

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Optimalizáltatni szeretném a GTC-m motorjának teljesítményét a motorvezérlőprogram cseréjével.

2007.06 havi 1.7 cdTi 101 LE-s (z17dth) motorról van szó. 125 LE-t és 290Nm-t igérnek a beavatkozás után.

Azt szeretném kérdezni, hogy csinálta-e már ezt valaki közületek és hogy érezni-e különbséget a teljesítményben ill. fogyasztásban? Nem teszi tönkre a motort?

Előre köszi a válaszokat.

Dest

Helló!

Beszélgettünk erről egy pár napja. Nagyjából ugyan az a problémám mint Neked, annyi különbséggel, hogy nekem benzines az autó. Többen nem is vállalták, mert visszatöltésnél meghalt volna a computer (ezt mondták Miskolcon és Pesten is). Egy linket kaptam, akik meg tudják csinálni, viszont 50ezer forintot nem adnék érte, mivel a fogyasztás csökkenés és a teljesítmény növelés mértéke ismeretlen, annyit lehet csak tudni, hogy a 115 LE-ből 122-őt a 150-es nyomatékból meg 160-t tudnának csinálni.

Esetetben a 125 ló és a 290-es nyomaték szerintem már nem optimális, legalább is én félnék, hogy előbb utóbb meghal a motor ennyivel nagyobb teljesítménytől. Mennyiért csinálnák meg egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Beszélgettünk erről egy pár napja. Nagyjából ugyan az a problémám mint Neked, annyi különbséggel, hogy nekem benzines az autó. Többen nem is vállalták, mert visszatöltésnél meghalt volna a computer (ezt mondták Miskolcon és Pesten is). Egy linket kaptam, akik meg tudják csinálni, viszont 50ezer forintot nem adnék érte, mivel a fogyasztás csökkenés és a teljesítmény növelés mértéke ismeretlen, annyit lehet csak tudni, hogy a 115 LE-ből 122-őt a 150-es nyomatékból meg 160-t tudnának csinálni.

Esetetben a 125 ló és a 290-es nyomaték szerintem már nem optimális, legalább is én félnék, hogy előbb utóbb meghal a motor ennyivel nagyobb teljesítménytől. Mennyiért csinálnák meg egyébként?

Hello!

300 Euroért csinálnák meg Ausztriában.

Annyit mondtak, hogy mivel van ennek a motornak egy erősebb, 125 LE-s változata 290 Nm-rel, ezért nem károsítja egy optimalizálás. Nem ajánlják viszont, ha gyárilag nem létezik abbol a motorból erősebb változat. Viszont már több helyen olvastam, hogy 1 Literrel kevesebbet eszik utána és ezt mondták az osztrákok is, akik csinálnák.

Egyik német fórumban olvastam, hogy nem csak más software-je van a motornak, hanem pár alkatrész is más a 125 LE-s ben (Z17DTR) mint a 101 LE-sben (Z17DTH). (a vákumpumpát a vezérműtengely hajtja, új motor szoftver (Denso DECe01), stb...)

A műszaki tudásom sajnos nem elég ahhoz, hogy magam tudjam rendesen megítélni, hogy mennyire is bölcs dolog egy ilyen optimalizálás.

Ha van valakinek véleménye/tapasztalata erről, legyenszives ossza meg velünk.

Köszi

Dest

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.