Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Nemrég szereztem be egy 1.7CDTI Caravant (használtan: 83000km).

Hidegen mikor gyorsítok, kapja a terhelést (persze nem kínzom hidegen.. csak óvatosan) a motor eléggé kopog. Melegen nem észrevehető. Nemrég volt olajcsere ill vezérlést is cseréltettem.

Nem volt még commonrail dízelem, ez normális dolog? Nektek mennyire "kopog" hidegen?

Üdv.: NoXy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég szereztem be egy 1.7CDTI Caravant (használtan: 83000km).

Hidegen mikor gyorsítok, kapja a terhelést (persze nem kínzom hidegen.. csak óvatosan) a motor eléggé kopog. Melegen nem észrevehető. Nemrég volt olajcsere ill vezérlést is cseréltettem.

Nem volt még commonrail dízelem, ez normális dolog? Nektek mennyire "kopog" hidegen?

Üdv.: NoXy

Hidegen, amíg el nem éri a 70 fokot, az enyém is és mindenkié kicsit ércesebben jár.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y17DTH motor melegen gyorsításkor hallom hogy 2000 körül megcsúszik a szíj. Amúgy is enyhén búgó hangot ad ahogy üresben tolok neki egy kis gázt. Szervíz szerint semmi baja... szerintetek? Nem hiszem hogy ez normális.

Hasonló hangot a Combomon hallottam (Y17DTL) amikor haldokolni kezdett a generátor csapágyazása.

Ötlet? Nektek volt már hasonló?

Link to comment
Megosztás:

z

És az mennyi km-nél esedékes? Köszi

Nincsen konkrét előírás szerintem, legalábbis a szervizkönyvben csak a dízelekre találtam valamit... Engem is foglalkoztat a dolog mert 120e km-nél járok, a Hosszbordásszíjon meg az öregedés nyomait vélem felfedezni, így az is cserélve lesz! Viszont találtam egy tanácsot a neten:)!

A vezérműszíjjal hajtott motorokkal ellentétben, a vezérműláncokra nincs előírt csereperiódus! Amennyiben a motorból, a megszokottól eltérő zaj nem hallatszik nem kell foglalkozni a vezérműlánccal. A korszerű lánchajtású motorokban a vezérműlánc élettartama gyakorlatilag a motor fő alkatrészeinek / pl:dugattyú / élettartamával megegyezik.

Természetesen a motor élettartama nagymértékben függ a megfelelő szervízeléstől, pl.: motorolaj típusátol, napi üzemi körülményektől / városban használva, vagy autópálya van túlsúlyban /

A vezérműlánc hibás működése, jelentősen megemelkedett motorzajjal jár /egyenetlen zörgő hang alapjáraton és gázadásra egyaránt /.

A vízpumpa cseréjét a vezérműszíj vezérlésű motoroknál alkalmazzák, általában.

Ezeknél a motoroknál a vezérműszíj cseréjénél kötelező jelleggel cserélni kell a vízpumpát is / vezérmű szíj csere periódus 80 000-120 000 futott kilométer, autótípustól függően /

Az Ön autójban, amennyiben még az eredeti vízpumpa van beépítve, 185 000 futott kilóméterre való tekintettel javaslom a vípumpa cseréjét!

Ezzel egyidejűleg cserélni kell az ékszíjat / vagy másnéven hosszbordás szíjat /, és az ékszíj feszítő görgőt. Ezzel a munkával megelőzhető egy esetleges komolyabb meghibásodás.

A vízpumpa esetleges meghibásodásával a hűtőfolyadék elfolyik a hűtőrendszerből. Szerencsés esetben, ha időben észreveszi a vízhőfok emelkedését és azonnal megáll, akkor csak a szervízbe szállítás jár plussz költséggel. Szerencsétlenebb esetben a motor túlmelegszik, és ennek kövezkezményeként akár a motor / a dugattyúk "megragadásához" / megállásához vezethet, ami teljes motorfelújítást vonhat maga után.

Hát ennyi:)!

Link to comment
Megosztás:

Nincsen konkrét előírás szerintem, legalábbis a szervizkönyvben csak a dízelekre találtam valamit... Engem is foglalkoztat a dolog mert 120e km-nél járok, a Hosszbordásszíjon meg az öregedés nyomait vélem felfedezni, így az is cserélve lesz! Viszont találtam egy tanácsot a neten:)!

A vezérműszíjjal hajtott motorokkal ellentétben, a vezérműláncokra nincs előírt csereperiódus! Amennyiben a motorból, a megszokottól eltérő zaj nem hallatszik nem kell foglalkozni a vezérműlánccal. A korszerű lánchajtású motorokban a vezérműlánc élettartama gyakorlatilag a motor fő alkatrészeinek / pl:dugattyú / élettartamával megegyezik.

Természetesen a motor élettartama nagymértékben függ a megfelelő szervízeléstől, pl.: motorolaj típusátol, napi üzemi körülményektől / városban használva, vagy autópálya van túlsúlyban /

A vezérműlánc hibás működése, jelentősen megemelkedett motorzajjal jár /egyenetlen zörgő hang alapjáraton és gázadásra egyaránt /.

A vízpumpa cseréjét a vezérműszíj vezérlésű motoroknál alkalmazzák, általában.

Ezeknél a motoroknál a vezérműszíj cseréjénél kötelező jelleggel cserélni kell a vízpumpát is / vezérmű szíj csere periódus 80 000-120 000 futott kilométer, autótípustól függően /

Az Ön autójban, amennyiben még az eredeti vízpumpa van beépítve, 185 000 futott kilóméterre való tekintettel javaslom a vípumpa cseréjét!

Ezzel egyidejűleg cserélni kell az ékszíjat / vagy másnéven hosszbordás szíjat /, és az ékszíj feszítő görgőt. Ezzel a munkával megelőzhető egy esetleges komolyabb meghibásodás.

A vízpumpa esetleges meghibásodásával a hűtőfolyadék elfolyik a hűtőrendszerből. Szerencsés esetben, ha időben észreveszi a vízhőfok emelkedését és azonnal megáll, akkor csak a szervízbe szállítás jár plussz költséggel. Szerencsétlenebb esetben a motor túlmelegszik, és ennek kövezkezményeként akár a motor / a dugattyúk "megragadásához" / megállásához vezethet, ami teljes motorfelújítást vonhat maga után.

Hát ennyi:)!

Köszi a gyors választ, Levi!

Most sem tudom, mit évő legyek. Tudom, hogy az a biztos, ha ki van cserélve. De ehhez a rohadék opelhez meglehetősen drága a vízpumpa. Ráadásul most jár le a műszakim is + teljesítmény adó fizetés is lesz. Egy kicsit még várok vele. Az autóban 83000 km van, de 6 éves. A km valószínüleg valós (bár a mai világban...). Vezérműláncot egyébként már kellett cserélnem. És ez az Opel szégyene! Egy BMW-ben a lánc kibír 500ekm-t, ezekben meg 70e-nél cserélni kell (és nem csak nekem, hanem a fórum szerint szinte mindenkinek)! VICC! És nem is olcsó! Ilyen dolgok miatt is csalódás nekem az Opel, többet biztosan nem vennék!

Bocsi, hogy lehúztam a márkát, de sajnos ez a keserű tapasztalatom!

Üdv, G

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ, Levi!

Most sem tudom, mit évő legyek. Tudom, hogy az a biztos, ha ki van cserélve. De ehhez a rohadék opelhez meglehetősen drága a vízpumpa. Ráadásul most jár le a műszakim is + teljesítmény adó fizetés is lesz. Egy kicsit még várok vele. Az autóban 83000 km van, de 6 éves. A km valószínüleg valós (bár a mai világban...). Vezérműláncot egyébként már kellett cserélnem. És ez az Opel szégyene! Egy BMW-ben a lánc kibír 500ekm-t, ezekben meg 70e-nél cserélni kell (és nem csak nekem, hanem a fórum szerint szinte mindenkinek)! VICC! És nem is olcsó! Ilyen dolgok miatt is csalódás nekem az Opel, többet biztosan nem vennék!

Bocsi, hogy lehúztam a márkát, de sajnos ez a keserű tapasztalatom!

Üdv, G

Hát igen, (gondolom olvastad, hogy nekem is kellett), de azóta módosítottak a láncon.... Mondjuk engem az a 40e még annyira nem vágott hátba, hiszen ha szíjas lenne a kocsi, közel ennyit ott hagytam volna a szíjcseréért... 120e alatt ez volt, meg egy szimmering csere, így összességében 60e a pluszköltség... Most lesz 7 éves a kocsi, eddig nem hagyott cserben, ezek a dolgok meg máshol is előfordulhatnak... Pl. pont Bmw-vel szívott az ismerősöm 5 éves autóval többszázezer pluszköltséget...

A többi márkához képest szerintem az alkatrészek sem drágák, sőt...<_<

Link to comment
Megosztás:

Csá Levi :D

én 50e nél tartok...még nem gondolkozok benne :)

Szerintem Te meg kezd el spórolni rá ;)

CSá:lol:!

Köszi:)!

Szerinted a vízpumpát is érdemes cserélni akkor már?

Nagyszervizre szíjjal együtt 40e-t mondtak (anyagár+munkadíj), (olaj, olajszűrő,gyertyák, levegőszűrő, pollenszűrő, hosszbordásszíj, fékátvizsgálás)... Meg a fékolajcserét hozott anyagból megpróbálom belealkudni:D! Gondolom így a munkadíjon lehetne spórolni ha ezzel együtt cseréltetném... A rohadt klímám meg kicsit több mint egy év alatt elereszti az anyagot, plusz a kompresszor zajos mint egy traktor, persze a télen nem foglalkoztam vele (nyomáspróba, töltés, uv szinezés 15e)... 2 db gumit cserélnem kéne (25-30e), még a gyári van az egyik tengelyen.... Asszem ez a tavasz elvisz olyan legalább 80ezret... Ha meg a vízpumpa is akkor minimum 100...:S Sájsze!...

Munka meg most nincs, tanulás van, az meg kevés pénzt hoz...:D:S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak nem hagy nyugodni a kattogás amit korábban írtam (Y17DTH)

A tünetem pontosabban:

Tök hidegen -3C indít, semmi kattogás. Ahogy (gondolom) melegszik az olaj egyre jobban kalimpál. (3-5 perc után) Olyan hangja van mint egy féltengelyes gépnek, mikor alátekerve kalimpál. Csak gyorsításkor hallani, álló helyzetben hiába rugdosom úgy nem. Majd ahogy bemelegszik, egész elhallgat. (már nem zavaró)

Megmondom őszintén zavar, illetve parázok nehogy később kiderüljön hogy nem foglalkoztunk vele időben.

Volt már Y17DTL-em de azon sem hallottam ilyet. Még a Dci sem katakol ennyire hidegen.

Szerintetek? Hordjak füldugót mi? :-/

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.