Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Üdvözlök mindenit!

1,4-es , 66 kW-os benzines (Twinport, 2007-es) motor van a H Astra Caravanomban. Alapjában véve meg vagyok elégedve a teljesítményével. Nem vagyok egy versenyző típus, de szeretek a megengedett sebesség felső határán közlekedni. Néha nem bánnám, hogyha még lenne egy kis tartalék az erőforrásban, de nincs.

Mostanában sokat olvasgattam a motor tuningolás lehetőségeiről. Kérem, hogy azok írjanak egy-két sort, akiknek már csináltak valamilyen (chip vagy más...) tuningolást a motoron, így már tapasztalták az esetleges változást. Tényleg lehet károkozás nélkül emelni a teljesítményt? Mennyiért és hol?

köszönettel:benkoa

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenit!

1,4-es , 66 kW-os benzines (Twinport, 2007-es) motor van a H Astra Caravanomban. Alapjában véve meg vagyok elégedve a teljesítményével. Nem vagyok egy versenyző típus, de szeretek a megengedett sebesség felső határán közlekedni. Néha nem bánnám, hogyha még lenne egy kis tartalék az erőforrásban, de nincs.

Mostanában sokat olvasgattam a motor tuningolás lehetőségeiről. Kérem, hogy azok írjanak egy-két sort, akiknek már csináltak valamilyen (chip vagy más...) tuningolást a motoron, így már tapasztalták az esetleges változást. Tényleg lehet károkozás nélkül emelni a teljesítményt? Mennyiért és hol?

köszönettel:benkoa

Nah végre :D !

Szia!

Pénztárca függő a dolog erősen. Ha 1-2 éven belül tervezed az autód lecserélését, inkább vidd be egy kereskedésbe és hozzál ki egy erősebbet. Ha még évekig szeretnéd EZT használni, CSAK akkor tuningoljál szerintem.

Chip-tuning magában a 90 lóhoz 6-8+-t jelent, amiből valszeg semmit nem vennél észre. Sportlégszűrő kb +1 paci(max2, de csak jóindulattal :P ) = megint semmi. Sportdob cirka +2 paci= szintúgy semmi.

Amit javasolnék (de biztos páran megköveznek ezért):

Sport-vezérműtengely (Schrick vagy Dbilas: 258(-262-264)-266°-os, mert ezekhez nem kell szeleprugókat cserélni) 120-150000Ft a 2db, használtan nagyon ritkán kapható 80-110eFt-ért (ha nincsen megkopva, akkor ezek is tökéletesek). A felsorolt típusok még nem a drasztikus sport-tengelyek, ezért alapjárati és nyomatéki problémát nem nagyon okoznak.

+ hozzá CHIP-tuning: itt is márkásat MTB (50eFt), EDS(80eFt), Dbilas(120eFt), mert csak ezeknél !!! írják át a tiltást 6500fordulat/percről 7100-7200-ra (a tengely miatt mindenképpen ajánlott).

Ha mázlid van, kijössz 130000Ft-ból, és van egy 110-116 lovas autód (=még szerintem megéri). Ezt még lehetne fokozni tuning szívócsővel (Dbilas 300eFt, itt +8-12lovat jelentene) sportkipufogó-rendszerrel (minőségtől függően 60-150eFt +5-7LE), de ezek már nem jelentenek akkora növekedést a ráköltött pénzzel arányosan (=ÉN nem javasolnám). Így ebből a motorból tudtommal MAXIMUM! 130LE-t lehet kihozni.

Én ezeket a lépcsőket "végigzongoráztam". Ha van kérdésed, nyugodtan keress privátban.

Link to comment
Megosztás:

Nah végre :D !

Szia!

Pénztárca függő a dolog erősen. Ha 1-2 éven belül tervezed az autód lecserélését, inkább vidd be egy kereskedésbe és hozzál ki egy erősebbet. Ha még évekig szeretnéd EZT használni, CSAK akkor tuningoljál szerintem.

Chip-tuning magában a 90 lóhoz 6-8+-t jelent, amiből valszeg semmit nem vennél észre. Sportlégszűrő kb +1 paci(max2, de csak jóindulattal :P ) = megint semmi. Sportdob cirka +2 paci= szintúgy semmi.

Amit javasolnék (de biztos páran megköveznek ezért):

Sport-vezérműtengely (Schrick vagy Dbilas: 258(-262-264)-266°-os, mert ezekhez nem kell szeleprugókat cserélni) 120-150000Ft a 2db, használtan nagyon ritkán kapható 80-110eFt-ért (ha nincsen megkopva, akkor ezek is tökéletesek). A felsorolt típusok még nem a drasztikus sport-tengelyek, ezért alapjárati és nyomatéki problémát nem nagyon okoznak.

+ hozzá CHIP-tuning: itt is márkásat MTB (50eFt), EDS(80eFt), Dbilas(120eFt), mert csak ezeknél !!! írják át a tiltást 6500fordulat/percről 7100-7200-ra (a tengely miatt mindenképpen ajánlott).

Ha mázlid van, kijössz 130000Ft-ból, és van egy 110-116 lovas autód (=még szerintem megéri). Ezt még lehetne fokozni tuning szívócsővel (Dbilas 300eFt, itt +8-12lovat jelentene) sportkipufogó-rendszerrel (minőségtől függően 60-150eFt +5-7LE), de ezek már nem jelentenek akkora növekedést a ráköltött pénzzel arányosan (=ÉN nem javasolnám). Így ebből a motorból tudtommal MAXIMUM! 130LE-t lehet kihozni.

Én ezeket a lépcsőket "végigzongoráztam". Ha van kérdésed, nyugodtan keress privátban.

Szia Tomoty!

Köszi az információkat.

Az autót még sokáig meg akarom tartani, hiszen teljesen rendben van. Új kora óta van nálam és más nem vezeti rajtam kívül.

A vezérműtengelyek cseréje, vagy egyéb fizikai átalakítás nem igazán érdekel, de sokba is kerülne. Inkább az elektronikusan megnövelt teljesítmény hatása érdekelne, mégpedig az, hogy az elérhető 10-15 Le-s növelés tényleg érezhető-e?

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a sima Bosch és a GM-es között is van különbség a tapasztalatok alapján az utóbbi javára!:D Szóval én csak és kizárólag a gyárit venném!:P

ez egyértelmű volt hogy GM :D

de lehet próbálkozni külön fajta gyertyákkal... aztán lehet csodálkozni :D ,persze mindenki azt rak bele amit akar :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Talalkozott mar valaki olyan hibaval hogy 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba valtasnal rangat picit az auto? Annyire nem veszes de erezheto, kiveve ha nagyon lassan veszem el a labam a kuplungrol. Ma volt szerencsem kiprobalni egy J Astrat es ott tokeletesen ment a valtas. A motor hangjarol mar ne is beszeljunk, mert nagyon hangos. Megneztem ha felnyitom a motorhaztetot akkor szemben allva az autoval, a motor mogott csak a bal oldali falon van szovet gondolom ami zajt hivatott elnyelni.

Az auto: 1.6 TP Z16XEP 2005 modell

Link to comment
Megosztás:

Üdv márkatársak! (2009évi H-s Astra 1.4)

A problem a kicsikocsimmal, hogy megint produkált egy olyan dolgot, hogy egyik pillanatról a másikra, hogy 40literes átlagfogyasztást produkált. Kérdésem az hogy a 2.éves szervízen egy gyertyacserével megoldott volt a történet.... Szerintetek megint ez lehet a baj, vagy kicsit nagyobb a történet????

Ha egyáltalán gyertyaprobléma van megint, akkor hogyan Tudom, a gyertyát cserélni? A Láttam az orosz(csak ezt találtam a neten) nyelvű szerelési útmutatót, hogy a műanyagot eltávolítom, s az alatta lévő két csavart eltávolítva meglátom a gyertyákat????? Kell-e még vmire figyelni cserekor(műanyagtörésre gondolok elsősorban)????

Valamint olyan is előfordul, hogy csakis hidegen mintha nem menne 1-2 henger (legalábbi sztem ilyet dolgot produkál), de melegen már nicns... csattogni nem csattog.....

Nektek volt már ehhez hasonló morotikus problémátok????

Köszönöm segítségeteket!

Roli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem Astra 1.7 cdti Z17dtl típusú autóm van.

A probléma a következő: hidegen nehezebben indul be, a hibakód alapján azt javasolták, hogy fojtószelep és EGR csere kellene.

Szerintem elősször kitisztítom majd aztán csere.

Melegen minden további nélkül beindul, de mióta hidegebbek vannak jelentkezik a probléma.

Volt már valakinek ilyen problémája.

Tavaly volt az autóban nagynyomású szivattyú csere nyomástartó szelep csere , meg pár csúcs is ki lett cserélve.

Ezeket most leellenőriztük már, de ezek rendben vannak.

Légyszi segítsetek, mert nem szeretnék megint 100 ezreket rákölteni.

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is így tudom, úgy is akartam írni, "Elvileg a sima Bosch és a GM-es (Bosch) között"...

Így értettem a mondatot...

nincs is ezzel gond ..

azt beszélik hogy GM dolgoknak szigorúbb a minőség ellenőrzése ...

ezt csak a gyárbán dolgozó minőségellenőr tudná megerősíteni vagy cáfolni ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem Astra 1.7 cdti Z17dtl típusú autóm van.

A probléma a következő: hidegen nehezebben indul be, a hibakód alapján azt javasolták, hogy fojtószelep és EGR csere kellene.

Szerintem elősször kitisztítom majd aztán csere.

Melegen minden további nélkül beindul, de mióta hidegebbek vannak jelentkezik a probléma.

Volt már valakinek ilyen problémája.

Tavaly volt az autóban nagynyomású szivattyú csere nyomástartó szelep csere , meg pár csúcs is ki lett cserélve.

Ezeket most leellenőriztük már, de ezek rendben vannak.

Légyszi segítsetek, mert nem szeretnék megint 100 ezreket rákölteni.

Szia!

Lehet hogy hülyének nézel, de indítás elött mostanság izzítasz???

A kulcsot gyujtásra tenni 3-4 mp múlva kialszik az izzító lámája majd levenni és újra megismételni mégegyszer ugyanezt , és a második után már könnyebben fog indúlni. HA nem elég akkor 3 x kell ismételni....... :-) Tél van..... dieselnél izzítani kell..... én is megijedtem habár már vagy 15 éve van diesel gyakorlatom TGK ban de az akkor is tgk... ez meg személykocsi hjaj.. OPEL!!! ..... de érdekes ugyanúgy kell izzítani... :-) Nekem is egy "profi" Opelos árulta el a nagy titkot... :-)

Link to comment
Megosztás:

T csaba66!

Ha benézel egy teljesen hétköznapi GM modell motorterébe megláthatod a beszállítók által készített kormányszervót, olajpumpát, gyertyát, trafósort, légkondicionálót, olaj-, levegő-, pollenszűrőt, generátort, relét, kompresszort, légkondi hűtőt, jeladókat.

Link to comment
Megosztás:

Ha benézel egy teljesen hétköznapi GM modell motorterébe megláthatod a beszállítók által készített kormányszervót, olajpumpát, gyertyát, trafósort, légkondicionálót, olaj-, levegő-, pollenszűrőt, generátort, relét, kompresszort, légkondi hűtőt, jeladókat.

Komolyan? Annyit mondtam, hogy egy adott alkatreszt nem csak egy beszallitotol vesz a GM; nem tudom, a fentiek mennyiben cafoljak vagy erositik ezt...

Olvasd ujra a szoveget ugy, hogy az "egy beszallito" helyere "egyetlen beszallitot" teszel ;)

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

A minap behalt az EGR szelepem, ki lett takarítva, visszament a helyére és mi is megpróbáltuk kiiktatni, hogy lemezt teszünk közé. Eddig 50 km megtétele után nincs semmi gond,nem dob hibákat, ugyanúgy megy az autó mint előtte. Szaki mondta elvileg működnie kell neki..

Sajna egyenlőre nincs 40ezrem új EGR-re, ez a legolcsóbb amit találtam.

Szerintetek ha nem dob hibát az autó akkor nyugodtan használhatom így 1 rövid ideig, nem lesz semmi károsodása gondolok itt részecskeszűrő, fogyasztás növekedés, kipufogó rendszer, stb. ?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

T vans!

Motor:

Z12XEP[LB4],Z14XEL[LKA],Z14XEP[LJ2],Z16XEP[LJ7],Z16XE1[LJ7],Z16XER[LDE],A16XER[L

DE],Z18XE[2H9],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]

GM Alkatrészszám: 93176801,

GM gyártásiszám: 55351865

Opel Katalógusszám: 12 14 031,

Bosch típusminta: FQR8LE2 / FQR8LEU2,

Bosch kereskedelmi kivitel : 0 242 229 715

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék tőletek.Olajat ill. fékfolyadékot szeretnék cseréltetni,de ezeket saját magam szeretném beszerezni.Olajból már ajánlottátok a GM 5W30-at.A kérdésem annyi lenne hány liter kell az autóba,illetve fékfolyadékból milyet ajánlotok és hány liter kell bele. Motor típus: Z16XER

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv:Norboy

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.