Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

sziasztok,

problemam a kovetkezo:

1.9cdti dpf 150le. autot 90ezer kmrel vettem, vasarlaskor hengerfejtomites csere volt mert valami miatt ategett az elozo tulajnal, gondoltam gyari hibas, gariban csereltek. mentem vele 10ezer kmt. ma tapasztaltam, h varosi lenduletesebb kozlekedes utan az alapfordulat elkezd ingadozni, es full gaznal mintha fustolt volna is a gep (pedig dpfes). kinyitottam a motorteret es a hutoviztartalyban a viz csak all, nem cirkulal. ez baj? g astramnal mintha folyt volna. az auto amugy keves km es a reszecskeszuro ellenere nagyon budos, bar a szurot meg nem csekkoltam. 5let? ha a vizpumpa szar, elkepzelheto h hibauzenet nelkul kieg a tomites, v karosodik a motor a tulhevules miatt? (hofokjelzo ugye a barom mernokok miatt nem kell...)

Test mode-ba megtudod nézni a vizhőfokot!

Link to comment
Megosztás:

De csak az olajnyomás állítja elő a láncfeszeséget? Nincs alapból valami rugós feszítő?

Nekem ezt mondta a szerelő, de van egy másik verzió miszerint azért nem tud feszíteni mert az olajszűrő papir filterének darabjait hordja be a láncfeszítőhöz. A fene tudja mi lehet az igazság!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

tudtok nekem segíteni abban, hogy motorolaj illetve szűrőcseréhez létezik valamilyen leírás, segédlet

nehéz azt megcsinálni?

előre is köszi

Nem nehéz megcsinálni (melegen kell leengedni az olajat, megvárni míg jól kicsöpög, a szűrőházhoz meg kell a leszedőkulcs/fogó), de nem egyszerűbb 2-3ezer forintért elvinni valakihez az autót, mint otthon szórakozni vele (leengedett olajjal, nincsen aknád stb):lol:? Nagyjából 10000 forintból megvan a csere munkadíjjal, a megfelelő olajjal meg a gyári/gyári minőségű szűrővel együtt, szerintem ez nem annyira veszélyes...

Link to comment
Megosztás:

Nem nehéz megcsinálni (melegen kell leengedni az olajat, megvárni míg jól kicsöpög, a szűrőházhoz meg kell a leszedőkulcs/fogó), de nem egyszerűbb 2-3ezer forintért elvinni valakihez az autót, mint otthon szórakozni vele (leengedett olajjal, nincsen aknád stb):lol:? Nagyjából 10000 forintból megvan a csere munkadíjjal, a megfelelő olajjal meg a gyári/gyári minőségű szűrővel együtt, szerintem ez nem annyira veszélyes...

köszi szépen a segítséget, lehet az lesz a vége, hogy elviszem valakihez

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezt mondta a szerelő, de van egy másik verzió miszerint azért nem tud feszíteni mert az olajszűrő papir filterének darabjait hordja be a láncfeszítőhöz. A fene tudja mi lehet az igazság!

Milyen filter az, ami annyira elemeire hullik? :lol:

Késöbbi feszítökön pontosan milyen módosítás volt? Valaki? ;)

Link to comment
Megosztás:

Szűrőn pedig nem szabadna spórolni főleg ilyen kényes új autóknál!

Én mann-filter szűrűt szoktam venni minden hova,most is olyat vettem olaj meg üzemanyag szűrőbe,olajból meg megint castrol edge 0w30,és 12ezer km-nél van cserélve benne az olaj!

Ok, a gyar hulye, es sem az altala eloirt olaj, sem a csereperiodus nem jo. De miert pont a 12ezer jo, es nem mondjuk 8435, vagy 3900?

Link to comment
Megosztás:

Sok ismerősöm az ajánlotta hogy 10-12ezer környékén azért legyen kicserélve,és én ebböl a 12ezret választottam:)

Castrol oldalán 50ezret irnak,de az azért szerintem nagyon sok lenne.

Ha ennyi eleg, en ajanlom, hogy 5ezrenkent csereld, az a biztos :lol:

Viszont ha a Castrolban bizol annyira, hogy az altaluk gyartott olajat hasznald, a csereperiodust miert nem hiszed el nekik? Felreertes ne essek, tolem mindenki arra szorja el a penzet, amire jonak latja, csak a logikat probalom megerteni az ilyen akciok mogott, de oszinten szolva edig meg nem sikerult ;)

Link to comment
Megosztás:

Te mennyi időközönként szoktad cserélni? És szerinted az egészséges lenne a motornak ha 50ezer km-enként lenne cserélve az olaj?

En a gyari olajat hasznalom, es 30ezrenkent cserelem. Gondolom, az 50ezer melle az is oda van irva, hogy max. 1 vagy 2 ev, ami hosszu utakkal nyilvan mukodik is. Varosban, ot ev alatt begyujtve az 50ezret nyilvan nem egeszseges, de pont ezert adjak meg az idokorlatot.

Az igazi persze az, amikor a kocsi figyeli a hideginditasok szamat, es egyeb parametereket, aztan ezek alapjan szol, ha ideje cserelni. Volt ilyen az Astrakban is, csak a szervizek nem jartak jol, amikor az uj autokat sem lattak ket evig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én is használnám a gyári olajat,de neten találtam róla sok rosszat szóval igy nem mertem kipróbálni,igy döntöttem a castrol mellett,mondjuk lehet hogy a gyári is castrol,de kitudja!:lol:

pedig hidd el hogy a GM dexos 2 5W30 olaj jó!!

másrészt én 10-15 km körül kap új olajat :)

aki ki találta a 30ekm olaj cserét annak az anyukáját... ;), csak marketing

Link to comment
Megosztás:

pedig hidd el hogy a GM dexos 2 5W30 olaj jó!!

másrészt én 10-15 km körül kap új olajat :)

aki ki találta a 30ekm olaj cserét annak az anyukáját... :lol:, csak marketing

Es akkor az miert nem marketing, hogy maga az olaj jo? ;)

Amugy pedig 30e km, vagy egy ev, es nyilvan nem veletlenul. Kamionokban 100e km folotti csereperiodusok is lehetsegesek; remelem, erre nem mondod, hogy marketing...

Link to comment
Megosztás:

ám legyen :lol:

mindenki azt csinál az autójával amit akar :P

de akkor biztos tudod hogy mi a különbség motorikus felépítésben az X14XE és a Z14XE között...

egyébként semmi :lol: , míg az x14xe nél 15e csere addig a z14xe nél 30e ...,és még van egy pár példa rá

akkor hogy is van ez ;)

nekem megfelel a gm olaj ,ez való bele oszt ennyi :)

még senki nemtudta megmondani hogy miért jobb ,vagy mivel tud többet egy gyártóművi előírást teljesítő akármilyen olaj mint a gm ami egyébként total termék

Csak, hogy én is írjak valamit, osztom Elek véleményét, én mondjuk inkább a kb. egy évet tartom be ami nálam is 12-15ezer km-t jelent.. A GM olaj kannája jobb helyeken 6-7ezer A Castrol 11-13ezer... Semmi értelme:)!

A "szomszéd távoli rokonának a szomszédjának is tönkretette..." kezdetű Urban legend-eket meg a Totalcaros okoskodó hülyeségeket meg nem kell elhinni mikor leírja hogy a 250000km-t futott Nexiát tönkretette a GM olaj...:) Végülis biztos attól ment tönkre... Amúgy ezek a pletykák is csak a 10w40-ről szóltak... Olvasom a fórumot egy ideje több szervizes ismerős is van és ahogy látom igen sokan használják mindkét fajtát (10w40/5w30) és senkinek nem volt vele eddig problémája és ezt kicsit hitelesebbnek gondolom...

Link to comment
Megosztás:

Csak, hogy én is írjak valamit, osztom Elek véleményét, én mondjuk inkább a kb. egy évet tartom be ami nálam is 12-15ezer km-t jelent.. A GM olaj kannája jobb helyeken 6-7ezer A Castrol 11-13ezer... Semmi értelme:)!

A "szomszéd távoli rokonának a szomszédjának is tönkretette..." kezdetű Urban legend-eket meg a Totalcaros okoskodó hülyeségeket meg nem kell elhinni mikor leírja hogy a 250000km-t futott Nexiát tönkretette a GM olaj...:) Végülis biztos attól ment tönkre... Amúgy ezek a pletykák is csak a 10w40-ről szóltak... Olvasom a fórumot egy ideje több szervizes ismerős is van és ahogy látom igen sokan használják mindkét fajtát (10w40/5w30) és senkinek nem volt vele eddig problémája és ezt kicsit hitelesebbnek gondolom...

:lol:

direkt töröltem a harc elkerülése érdekében ;)

Link to comment
Megosztás:

:lol:

direkt töröltem a harc elkerülése érdekében ;)

Milyen harc? Lehet eltero velemeny harc nelkul is... Amugy pedig az x14xe - z14xe problemara eleg egyszeru a magyarazat...

Nem a motorok fejlodnek (legalabbis ebbol a szempontbol), hanem az olajok. Egy adott tipust a megjelenesekor elerheto olajokkal tesztelnek, es ennek alapjan allapitjak meg a csereperiodust, tehat ugyanaz a blokk kesobb kaphat mas besorolast is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.