Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Astra h 1.7cdti Z17DTH 5seb. manuális váltó. Indítom a vasat, kinyomott kuplungal, már a járó motornál lehetetlen sebességbe rakni, se az egyes se hátramenet, se friss kuplungal, tehát sehogy! Leálítom, berakom sebességbe (álló motornál lehet) úgy indítok, ugrik eggyet, mintha nem lenne teljesen benyomva a kuplung! Viszont így eltudok indulni és menetközben semmi gond, veszi az összes sebességet!

Mi lehet a gond?

A választ előre is köszönöm!

Szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Astra h 1.7cdti Z17DTH 5seb. manuális váltó. Indítom a vasat, kinyomott kuplungal, már a járó motornál lehetetlen sebességbe rakni, se az egyes se hátramenet, se friss kuplungal, tehát sehogy! Leálítom, berakom sebességbe (álló motornál lehet) úgy indítok, ugrik eggyet, mintha nem lenne teljesen benyomva a kuplung! Viszont így eltudok indulni és menetközben semmi gond, veszi az összes sebességet!

Mi lehet a gond?

A választ előre is köszönöm!

Szép napot mindenkinek!

Nem emel ki eléggé a kuplung, ezért nem tudod betenni egyesbe és hátramenetbe. Lehet, hogy ki kell légteleníteni és jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Nem emel ki eléggé a kuplung, ezért nem tudod betenni egyesbe és hátramenetbe. Lehet, hogy ki kell légteleníteni és jó lesz.

Szia!

Köszi a választ! Én is gondoltam erre és a kinyomó csapágyra is. Ma azt tapasztaltam, hogy ha kuplung nélkül indítok és várok pár másodpercet, akkor simán vesz minden sebességet.

Ezért gondoltam a kinyomó csapágyra. Szerinted lehetséges? Ez hidraulikus, sajna ezekhez már nem értek! :)

Köszi!

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ! Én is gondoltam erre és a kinyomó csapágyra is. Ma azt tapasztaltam, hogy ha kuplung nélkül indítok és várok pár másodpercet, akkor simán vesz minden sebességet.

Ezért gondoltam a kinyomó csapágyra. Szerinted lehetséges? Ez hidraulikus, sajna ezekhez már nem értek! :)

Köszi!

Szép napot!

Meg kell próbálni először kilégteleníteni rendesen, ha utána sem jó, akkor először a pedálnál lévő kuplungfőhengert nézném meg, lehet hogy az nyom keveset, vagy benyomáskor átenged és ezért nem emel ki csapágy. Olajcseppeket nem látni a kocsi alatt?

Link to comment
Megosztás:

Meg kell próbálni először kilégteleníteni rendesen, ha utána sem jó, akkor először a pedálnál lévő kuplungfőhengert nézném meg, lehet hogy az nyom keveset, vagy benyomáskor átenged és ezért nem emel ki csapágy. Olajcseppeket nem látni a kocsi alatt?

Szia!

Köszi!

Nem látok olajat, sem alatta, sem a kuplungfőhenger környékén, már amennyire hozzáférek.

Köszi a segítséget!

Mindenképp szervíz lessz, csak én jelenleg Németországban dolgozom, nincs kedvem itt szervízeltettni! :) Otthon meg marad a péntek, esetleg a szombat.

Bízom benne, hogy hazajutok, 800km.

Mégegyszer is köszi!

További szép napokat!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi!

Nem látok olajat, sem alatta, sem a kuplungfőhenger környékén, már amennyire hozzáférek.

Köszi a segítséget!

Mindenképp szervíz lessz, csak én jelenleg Németországban dolgozom, nincs kedvem itt szervízeltettni! :) Otthon meg marad a péntek, esetleg a szombat.

Bízom benne, hogy hazajutok, 800km.

Mégegyszer is köszi!

További szép napokat!

Messze vagy, de nem kell sokat kuplungolni! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma elkezdett világítani a Check Engine lámpa. Először olajszintet néztem, ez rendben volt, viszont párezerrel a csere után már csúnya, nem úgy, mint a másik. Aztán megtaláltam a probléma vélhető okát: kilóg egy csatlakozó. Valamilyen szenzoré lehet szerintem, az egyik egy föld kábel, a másik nem tudom. B5 van a barna kábel fölé írva. Fogalmam sincs, honnan jöhetett le, már bénáztam vagy 15 percet a motortérben, de semmi. Valaki esetleg kép alapján tudja, hová mehet a kábel? A Caravan pont nincs itthon, hogy megnézzem... Annyi változás történt a kocsival kapcsolatban, hogy jobban megy : D

Opel Astra H 5D 1.4 ECOTEC Z14XEP

http://noob.hu/2012/...1/opelastra.JPG

Szia!

Nézd meg a hibakódot, mit ír ki. A következőképpen tudod megnézni:benyomod teljesen a fék és a gázpedált egyszerre, majd tartsd így, és adjál rá gyújtást. A pedálokat ne engedd fel. Ekkor a megtett km helyett felvillan az ECN felirat az eltárolt kód/kódokkal. Utána a check engine lámpa "kivillogja" a hibát. Pl ECN17152(ECN017152?)(nekem ez szokott kijönni) utána a lámpa sorra kivillogja: 1-1villogás; 2-2villogás;....stb; 0-10 villogás. Így megtudod, hogy a hiba a p0171

Ha ez megvan, keresd ki mi a hiba, nem biztos, hogy a vezeték kimozdult.

Egy olyan vezeték nekem is lóg, bár nekem fel van fogatva a tűzfal lemezhez. De én sem tudom, minek a kábele.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A hibakód kiolvasásának ismerem a módját, de ennél a típusnál nem lehet eljátszani. Valamiért nem adta ki, a Caravannál meg igen. A szervizben is csak nézték... Megnéztem, a Caravannal a motorháztető lecsukódását érzékeli a szenzor, amihez be kellene kötni, ennél akkor valószínűleg nincs funkciója, mert ilyen szenzor sincsen.

Bevittem diagnosztikára, a kettes lambdaszonda hibakódját olvasták ki, ami cserével együtt 7X.XXX Ft lenne. Egyelőre hagyom így ahogy van, majd legfeljebb kéthetente kiütögetem a Check Enginet, ha már nagyon zavar.

Azért köszi a segítséget, megnyugtatott, hogy nem csak nekem lóg ott egy kábel :)

Üdv,

Gábor

Nekem is már a kezdetektől ott van az a csatlakozó és szintén a tűzfalra van felfogatva, de fogalmam sincs hogy mire valo :-)

Szintén Z14XEP, gondolom hogy magasabb felszereltségnél lett volna szerepe és ezért hagyták ugy.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is már a kezdetektől ott van az a csatlakozó és szintén a tűzfalra van felfogatva, de fogalmam sincs hogy mire valo :-)

Szintén Z14XEP, gondolom hogy magasabb felszereltségnél lett volna szerepe és ezért hagyták ugy.

Szintén 1.4, és nekem is van olyan csatlakozóm.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

A segítségetek kérném. Nemrégiben vettem egy használt H Astra sedant, ami z18xer-es motorral (175 Nm; 140 LE) van szerelve. Amit fixen tudok róla, hogy változtatható szelepvezérlésű. Az autó 2008.10. havi. Több forrásból is ellentétes infót kaptam arra vonatkozólag, hogy vezérműszíjjal, vagy vezérmű lánccal van szerelve. Neten találtam egy robbantott ábrát, ahol lánc van feltüntetve.

Ettől függetlenül kérdezek mindenkit, akinek ilyen motorrral szerelt autója van, vagy már volt dolga ilyennel, hogy valójában lánc vagy szíj hajtja a vezérműtengelyt.

Köszönöm előre is a segítséget!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A hibakód kiolvasásának ismerem a módját, de ennél a típusnál nem lehet eljátszani. Valamiért nem adta ki, a Caravannál meg igen. A szervizben is csak nézték... Megnéztem, a Caravannal a motorháztető lecsukódását érzékeli a szenzor, amihez be kellene kötni, ennél akkor valószínűleg nincs funkciója, mert ilyen szenzor sincsen.

Bevittem diagnosztikára, a kettes lambdaszonda hibakódját olvasták ki, ami cserével együtt 7X.XXX Ft lenne. Egyelőre hagyom így ahogy van, majd legfeljebb kéthetente kiütögetem a Check Enginet, ha már nagyon zavar.

Azért köszi a segítséget, megnyugtatott, hogy nem csak nekem lóg ott egy kábel :)

Üdv,

Gábor

Sziasztok!

Nekem is megjött az "első" hiba...... Z 19 150 Le. T Diesel. Az EGR hiba miatt elkezdte a fordulatot és a nyomatékot kevergetbni szóval össze vissza járt! Elvittem a szervízbe kitisztították nem használt, tettek belke másik használtat azzal pát hétig jó volt. Aztán megint elkezdte! Én meg fogtam magam és az EGR-rő levettem a csatit... :-) a probléma megoldódott a motorba visszaköltözött a ménes. :-) csak a motor lámpája ( sárga ) világít folyamatosan. Ami nem is lenne baj mert megszokható. Csak az a probléma hogy ez a visszajelzés másra is vonatkozik, a hűtőrendszerre, és a kihajtásnál a jeladóra is mewg sok egyébre. Ebben az esetben ha valami baj lenne a hőfokkal ( mert hát AZT elszúrták rendesen hogy egy nyavajás órát nem tettek rá , meg egyebet sem....) pl elfolyik a víz..... beállhat a motor és EZT csak akkor fogom megtudni ha már ba*omi nagy baj van!

Hogy lehet "kiütni" azt hogy NE világítson ERRE az EGR hibára de a többit azért figyelje.... :-)) ????

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is megjött az "első" hiba...... Z 19 150 Le. T Diesel. Az EGR hiba miatt elkezdte a fordulatot és a nyomatékot kevergetbni szóval össze vissza járt! Elvittem a szervízbe kitisztították nem használt, tettek belke másik használtat azzal pát hétig jó volt. Aztán megint elkezdte! Én meg fogtam magam és az EGR-rő levettem a csatit... :-) a probléma megoldódott a motorba visszaköltözött a ménes. :-) csak a motor lámpája ( sárga ) világít folyamatosan. Ami nem is lenne baj mert megszokható. Csak az a probléma hogy ez a visszajelzés másra is vonatkozik, a hűtőrendszerre, és a kihajtásnál a jeladóra is mewg sok egyébre. Ebben az esetben ha valami baj lenne a hőfokkal ( mert hát AZT elszúrták rendesen hogy egy nyavajás órát nem tettek rá , meg egyebet sem....) pl elfolyik a víz..... beállhat a motor és EZT csak akkor fogom megtudni ha már ba*omi nagy baj van!

Hogy lehet "kiütni" azt hogy NE világítson ERRE az EGR hibára de a többit azért figyelje.... :-)) ????

Köszi

szia,

egyik ismerősöm ugyanígy járt a zafirájával, ő tech2-vel letaníttatta az autóról az EGR-t, azóta nem világít a sárga lámpa és az autó normálisan működik. meg valamit le is kellett neki dugózni, de arra már nem emlékszem hogy mit. ha érdekel megkérdezem.

üdv

Link to comment
Megosztás:

szia,

egyik ismerősöm ugyanígy járt a zafirájával, ő tech2-vel letaníttatta az autóról az EGR-t, azóta nem világít a sárga lámpa és az autó normálisan működik. meg valamit le is kellett neki dugózni, de arra már nem emlékszem hogy mit. ha érdekel megkérdezem.

üdv

Az EGR szelep helyét szokták ledugózni. Vágni kell egy olyan formájú lemezkét, mint az EGR csatlakozórésze és be kell illeszteni. Teljesen egyszerű művelet. Természetesen ebben is van pro és kontra, érdemes megkérdezni pár embert róla.

Egyébként a vízhőfokot (meg sok más adatot) egyszerűen elő lehet hozni:

Itt pedig van pár beállítási lehetőség (2008-as modellévtől):

Link to comment
Megosztás:

szia,

egyik ismerősöm ugyanígy járt a zafirájával, ő tech2-vel letaníttatta az autóról az EGR-t, azóta nem világít a sárga lámpa és az autó normálisan működik. meg valamit le is kellett neki dugózni, de arra már nem emlékszem hogy mit. ha érdekel megkérdezem.

üdv

köszi légyszíves nézz utána.

Na most ha ki van tanítva... akkor ettől függetlenül dugaszolni kell?

Link to comment
Megosztás:

Az EGR szelep helyét szokták ledugózni. Vágni kell egy olyan formájú lemezkét, mint az EGR csatlakozórésze és be kell illeszteni. Teljesen egyszerű művelet. Természetesen ebben is van pro és kontra, érdemes megkérdezni pár embert róla.

Egyébként a vízhőfokot (meg sok más adatot) egyszerűen elő lehet hozni:

Itt pedig van pár beállítási lehetőség (2008-as modellévtől):

2004-es de nem látok semmit amit egyébként feltettél.... vagy csak én nem látom??? :-)

Link to comment
Megosztás:

2004-es de nem látok semmit amit egyébként feltettél.... vagy csak én nem látom??? :-)

A youtube-on meg tudod nézni, ha ezt írod be: "Vauxhall Opel Hidden Personal Options - Turn Off 3 Flashes etc - Some Models from 2008"

A linket azért nem teszem be, mert akkor beteszi ide is a videót. Ebben a videóban 2008-as modellévtől van pár opció, amit már egyszerűen a tulaj is be tud állítani.

A másik videó a rejtett menü előhívását mutatja be. Rengeteg infó van benne, személy szerint a 70%-áról azt sem tudom mit jelent. De kiadja pl. azt is, hogy a rádió, cd lejátszó mennyi üzemórát teljesített.

Link to comment
Megosztás:

A youtube-on meg tudod nézni, ha ezt írod be: "Vauxhall Opel Hidden Personal Options - Turn Off 3 Flashes etc - Some Models from 2008"

A linket azért nem teszem be, mert akkor beteszi ide is a videót. Ebben a videóban 2008-as modellévtől van pár opció, amit már egyszerűen a tulaj is be tud állítani.

A másik videó a rejtett menü előhívását mutatja be. Rengeteg infó van benne, személy szerint a 70%-áról azt sem tudom mit jelent. De kiadja pl. azt is, hogy a rádió, cd lejátszó mennyi üzemórát teljesített.

Az egyik a tesztmód, amit már itt sokan ismernek, kb. 2 hetente beírogatja valaki, vagy rákérdez.... A másik pedig egy D Corsa műszercsoportja, ilyen sosem volt az astrában még a frissítés után sem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Biztos volt már róla szó, de hiába kerestem nem találtam meg. A szerelőm azt mondta, hogy a szívósoron eltört a pillangótengely (H astra 1.9 CDTI 16V 120LE) és kellene valamit kezdeni vele (nyilván a csere az egyik). Mivel ő BMW szerelő tudja hogy BMW-knél mi a teendő, de opellel nincs tapasztalata. Annyit még mondott, hogy volt náluk egy hasonló motoros vectra más okból és annál is el volt törve. Típushiba?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Z16XEP-es motor szívóoldala olajos. Az olaj a kartergáz csövön jön, ami szintén olajos.

Egy vékony olaj film réteg van a fémrészeken a szívó oldalon.

Ennél a típusnál tipusbetegség a szelepfedél hiba, ami átengedi az olajat a kartergázzal együtt.

A kérdésem az lenne, hogy vmennyi olajat átenged a szelepfedélben lévő membrán, vagy elvileg semmit nem szabadna neki átengednie?

Tehát normális, hoyg a szívooldal olajos vmennyire?

A szívóoldal kb. 1,5 hónapja lett kitakarítva fémtisztára, az EGR szerleppel és a hozzá tartozó szívooldali visszavezetéssel egyetembe, mert tiszta kosz volt a visszavezetett kipufogógázban lévő égéstermék és az olaj keveredésétől lerakodott koksz miatt.

A kitakarítás óta (~800km) kb. 1 deci olajam fogyott, ami vszínűleg a szívóoldalon landolt.

Köszi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy H Astrám 1.7 CDTI 2004-es. Kis segítség kellene, ugyanis azt tapasztalom már egy jó ideje, hogy mikor beindítom az autót 4-5 másodpercig jár és leáll, aztán pedig alig bírom beindítani. Régebben ez inkább csak hideg időben jelentkezett és ha nem volt beindítva 2-3 napig, most viszont már ha 35 fok van és előző nap mentem vele akkor is csinálja. Tudja valaki mi lehet a gond? Izzítógyertyák jók meg lett nézve, résolaj vezeték már ki lett cserélve.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Egy kis segítség kellene.Hátha valaki járt már így.Elindultam egy lámpánál és a tükörbe nézve hatalmas füstöt láttam magam mögött,sajnos tőlem jött,leparkoltam,hogy megnézzem és olyan kékes-fehéres színű füst jön a kocsiból.Fura,mert ha lightosabban indulok nincs gond,de amint egy nagyobb gázfröccsöt adok néha jön a füst a kipufogóból,de nem mindig.Meg a motortérből olyan mintha "ciripelne" valami!Valószínű valahol levegő fújhat ki.De hideg indításnál nincs semmi hang.Tudom hogy nem célszerű meg minden,de járó motornál kihúztam a nívót és süvített a levegő és abbamaradt a "ciripelés" is,de az alapjáratom nagyon elkezdett ingadozni.A nívó vissza,alapjárat beállt de megint jött a "tücsök ciripelni" :).Olvasom,hogy lehet a kartergáz szellőztető szelep mehetett tönkre a szelepfedélben,de pontos diagnózis még nincs.Ki mire gondol?Járt már valaki hasonlóképpen!

Link to comment
Megosztás:

1.4-es Astra H-m van.

Mostanában vettem észre azt a hibát , hogy amikor hidegen indítom(nem mindig) valamiért leáll a motor és a szervíz vagy motorkontroll lámpa villog.Ha a kulcsot visszafordítom és megint indítok , legtöbb esetben újraindul , aztán a probléma megszűnik.Sajnos van olyan is hogy egymás után többször is se kép se hang.Mi van ilyenkor?Mi a teendő?

Link to comment
Megosztás:

1.4-es Astra H-m van.

Mostanában vettem észre azt a hibát , hogy amikor hidegen indítom(nem mindig) valamiért leáll a motor és a szervíz vagy motorkontroll lámpa villog.Ha a kulcsot visszafordítom és megint indítok , legtöbb esetben újraindul , aztán a probléma megszűnik.Sajnos van olyan is hogy egymás után többször is se kép se hang.Mi van ilyenkor?Mi a teendő?

az imo letilt..

megoldás lehet egy cim modul frissítés vagy csere

látogass meg egy márkaszervizt ;)

ha szerencséd van akkor akkor a szoftver frissítés segít :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.