Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Jó estét!

Azt szeretném kérdezni, hogy a motor "folyamatos", egy beállított sebességen ( tempomat ) sokáig, magasabb fordulaton tartó járatása nem okoz-e gondot a motornál idővel. Ez így elég érthetetlen szerintem, úgyhogy leírom mire gondoltam: 70-80 körülre állítva a tempomatot olyan 2000-2300 körül forog 4-ben, viszont elég keveset fogyaszt a kocsi, ellentétben ugyanúgy 70-80-nál 5-ben. A hosszabb út pár ~10-15km-t jelent odaútra, ugyanennyit ugye vissza egy nap. Ha nem jelent gondot hosszú távon akkor üzemanyagot nézve 4-ben utazgatnék vele, de ha 5. biztonságosabb, akkor az a 0,5 , 1 liter nem lesz gond. Z17DTH. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!

Azt szeretném kérdezni, hogy a motor "folyamatos", egy beállított sebességen ( tempomat ) sokáig, magasabb fordulaton tartó járatása nem okoz-e gondot a motornál idővel. Ez így elég érthetetlen szerintem, úgyhogy leírom mire gondoltam: 70-80 körülre állítva a tempomatot olyan 2000-2300 körül forog 4-ben, viszont elég keveset fogyaszt a kocsi, ellentétben ugyanúgy 70-80-nál 5-ben. A hosszabb út pár ~10-15km-t jelent odaútra, ugyanennyit ugye vissza egy nap. Ha nem jelent gondot hosszú távon akkor üzemanyagot nézve 4-ben utazgatnék vele, de ha 5. biztonságosabb, akkor az a 0,5 , 1 liter nem lesz gond. Z17DTH. Köszi.

Helló!

Negyedikben magasabb fordulaton kevesebbet eszik, mintha elváltanál?

Mondjuk azt érezni kell, hogy az 5. fokozat kell e az autónak (motornak), de az alacsony fordulat is ugyanolyan gond lehet mint a magas, csak ahhoz ott 4-5 ezerig kellene forgatni.

Ekkora fordulatnál nem lesz baja a motornak, még akkor is, ha a dízelek az alacsony fordulatszámukról híresek. Meg aztán gondolj bele, hogy autópályán 130 körüli tempónál szintén eléred ezt a fordulatot, csak az áttétel lesz más, amiatt nagyobb a sebesség.

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!

Azt szeretném kérdezni, hogy a motor "folyamatos", egy beállított sebességen ( tempomat ) sokáig, magasabb fordulaton tartó járatása nem okoz-e gondot a motornál idővel. Ez így elég érthetetlen szerintem, úgyhogy leírom mire gondoltam: 70-80 körülre állítva a tempomatot olyan 2000-2300 körül forog 4-ben, viszont elég keveset fogyaszt a kocsi, ellentétben ugyanúgy 70-80-nál 5-ben. A hosszabb út pár ~10-15km-t jelent odaútra, ugyanennyit ugye vissza egy nap. Ha nem jelent gondot hosszú távon akkor üzemanyagot nézve 4-ben utazgatnék vele, de ha 5. biztonságosabb, akkor az a 0,5 , 1 liter nem lesz gond. Z17DTH. Köszi.

Nem lesz semmi baja: Gondolj bele az 5 sebességes váltónál 130-as tempónál 3000-et forog a motor. A világból ki lehet menni vele. Ha jól emlékszem a kezelésiben is azt írja, hogy a tartós 4000 fordulat feletti pörgetést kell kerülni.

Link to comment
Megosztás:

Nem lesz semmi baja: Gondolj bele az 5 sebességes váltónál 130-as tempónál 3000-et forog a motor. A világból ki lehet menni vele. Ha jól emlékszem a kezelésiben is azt írja, hogy a tartós 4000 fordulat feletti pörgetést kell kerülni.

Astra555: Igen, ha már be van melegedve a kocsi, tartós 70-80nál 3,5-4 lityó között eszik, elváltok 5-be, ugyanazon a sebességen ez az érték már 4,5-5 liter közé esik.

Akkor megnyugodtam, végül is ez nem nagy fordulatszám, illetve nem órákig tartom ezt a tempót. Köszönöm mindkettőtöknek a választ! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Astra555: Igen, ha már be van melegedve a kocsi, tartós 70-80nál 3,5-4 lityó között eszik, elváltok 5-be, ugyanazon a sebességen ez az érték már 4,5-5 liter közé esik.

Akkor megnyugodtam, végül is ez nem nagy fordulatszám, illetve nem órákig tartom ezt a tempót. Köszönöm mindkettőtöknek a választ! :icon1:

Nekem is ugyan ilyen. Én hagyom is 80-ig 4-ben. Egy 70-es tempónál 5.-ben szerintem picit már erőlködik. Ha kicsit rálépek a gázra, nem tud rögtön ugrani.

Fogyasztás szempontjából nem csak a fordulatszám számít, hanem az is hogy mekkora nyomatékot kell leküzdenie a motornak. Ugyebár minél alacsonyabb sebességi fokozatban van, annál kisebb nyomatéket kell kifejtenie a motornak az autó mozgatásához, viszont annál nagyobb a fordulatszáma.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyan ilyen. Én hagyom is 80-ig 4-ben. Egy 70-es tempónál 5.-ben szerintem picit már erőlködik. Ha kicsit rálépek a gázra, nem tud rögtön ugrani.

Fogyasztás szempontjából nem csak a fordulatszám számít, hanem az is hogy mekkora nyomatékot kell leküzdenie a motornak. Ugyebár minél alacsonyabb sebességi fokozatban van, annál kisebb nyomatéket kell kifejtenie a motornak az autó mozgatásához, viszont annál nagyobb a fordulatszáma.

Egyre jobban kezdek kétségbe esni! Lassan gondolkodnom kell egy motorgenerálon? Olyan csodás fogyasztásokat írtok itt többen is, amiről én még álmodni sem merek! 3,5-4 liter/ 100 kilométer? Én akármilyen finoman kezelem a gázt, 30/70% (város/kinti út nem autópálya) csurig tankolva 800 km-t megyek a sárga lámpa felgyulladásáig. Ez legjobb esetben is 5,8-6 literes átlag. Ha több a város akkor kb 1-1,5 literrel nő a fogyasztás. Télen városban 8 főlé is elmegy. Valami nem stimmel evvel az autóval! Vagy velem?

Link to comment
Megosztás:

Egyre jobban kezdek kétségbe esni! Lassan gondolkodnom kell egy motorgenerálon? Olyan csodás fogyasztásokat írtok itt többen is, amiről én még álmodni sem merek! 3,5-4 liter/ 100 kilométer? Én akármilyen finoman kezelem a gázt, 30/70% (város/kinti út nem autópálya) csurig tankolva 800 km-t megyek a sárga lámpa felgyulladásáig. Ez legjobb esetben is 5,8-6 literes átlag. Ha több a város akkor kb 1-1,5 literrel nő a fogyasztás. Télen városban 8 főlé is elmegy. Valami nem stimmel evvel az autóval! Vagy velem?

Az a 3.5 - 4 l az, amit a BC kiir adott korulmenyek kozott, nem ket tankolas kozti atlagfogyasztas.

Egy motorgeneral pedig a fogyasztason kulonosebben nem segitene, nem szabad hozzanyulni, amig mas indok nincs ra. Esetleg a befecskendezo rendszert lehetne atnezetni, de az sem olcso mufaj, es nem garantal semmit. Annyira nem tragikusak azert az ertekek, amiket irsz, szerintem az elso lepes egy pontos meres, nem csak saccolas. Tehat hany kilometert mentel, hany litert tankoltal, es akkor 4-5 tankolas utan lehet mondani valamit arrol, hogy valojaban mennyi a fogyasztasod.

Link to comment
Megosztás:

Egyre jobban kezdek kétségbe esni! Lassan gondolkodnom kell egy motorgenerálon? Olyan csodás fogyasztásokat írtok itt többen is, amiről én még álmodni sem merek! 3,5-4 liter/ 100 kilométer? Én akármilyen finoman kezelem a gázt, 30/70% (város/kinti út nem autópálya) csurig tankolva 800 km-t megyek a sárga lámpa felgyulladásáig. Ez legjobb esetben is 5,8-6 literes átlag. Ha több a város akkor kb 1-1,5 literrel nő a fogyasztás. Télen városban 8 főlé is elmegy. Valami nem stimmel evvel az autóval! Vagy velem?

Nem, félreérted!

Forgalommentes, sík, egyenes úton felgyorsulsz 80-ra benyomod a tempomatot és nézed miket ír a BC. Nekem akkor ir ilyen 3,5-4-eket pillanatnyi fogyasztásnak!

Átlagfogyasztás pályán, városban, ahol gyorsítasz, lassítasz, megállsz, elindulsz, állsz a piros lámpánál, pályán tolod neki 130-cal, stb... nekem is ilyen 6-6,5 körüli.

Link to comment
Megosztás:

Az a 3.5 - 4 l az, amit a BC kiir adott korulmenyek kozott, nem ket tankolas kozti atlagfogyasztas.

Egy motorgeneral pedig a fogyasztason kulonosebben nem segitene, nem szabad hozzanyulni, amig mas indok nincs ra. Esetleg a befecskendezo rendszert lehetne atnezetni, de az sem olcso mufaj, es nem garantal semmit. Annyira nem tragikusak azert az ertekek, amiket irsz, szerintem az elso lepes egy pontos meres, nem csak saccolas. Tehat hany kilometert mentel, hany litert tankoltal, es akkor 4-5 tankolas utan lehet mondani valamit arrol, hogy valojaban mennyi a fogyasztasod.

Több mint 30 éve vezetek, volt, hogy főállásban, mellék állásban, amúgy meg botcsinálta szerelő voltam, még a fatengelyes időkben, úgyhogy a fogyasztásméréssel is tisztában vagyok, csak lemaradtak a szmájlik, és nem ment át az irónia.Egyenlőre nincs gond a befecskendező rendszerrel sem, csak öregszünk(200000+) :icon1: Amíg 6-n belül vagyunk az év 3/4 részében addig nincs hiba :icon1:

Cserenkov!

Nem értettem félre semmit csak gonoszkodtam :D

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az autó: 1.7cdti 2006-os 100le

A következő a fennálló problémám: Van ,hogy alkalomadtán nehezebben indul az autó, és van amikor pöccre. Függetlenül a külső hőmérséklettől, szóval van hogy 30fokban csak teker és teker vagy 5-6 másodpercig mire elindul, persze ilyenkor kis füst kíséretében, de van hogy teker rajta 2-3 és már megy is.Ugyanez az eset fennáll hajnalban is amikor 5-6 fok is van.

Valakinek van valami tippje mi okozza?

Az autó féléve van nálam,semmi egyéb problémája nincs, szépen jár és húz, megy is , a fogyasztással sincs semmi gondom.

Köszönöm a tippeket :)

Még egy kérdés, minden H Astrában állítható a fényszóró magassága? a gombom megvan de nem állít semmit...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az autó: 1.7cdti 2006-os 100le

A következő a fennálló problémám: Van ,hogy alkalomadtán nehezebben indul az autó, és van amikor pöccre. Függetlenül a külső hőmérséklettől, szóval van hogy 30fokban csak teker és teker vagy 5-6 másodpercig mire elindul, persze ilyenkor kis füst kíséretében, de van hogy teker rajta 2-3 és már megy is.Ugyanez az eset fennáll hajnalban is amikor 5-6 fok is van.

Valakinek van valami tippje mi okozza?

Az autó féléve van nálam,semmi egyéb problémája nincs, szépen jár és húz, megy is , a fogyasztással sincs semmi gondom.

Köszönöm a tippeket :)

Még egy kérdés, minden H Astrában állítható a fényszóró magassága? a gombom megvan de nem állít semmit...

Fényszóró állításhoz: Gyújtás, tompított. Ezután tekerd el valamelyik irányba. Elméletileg a lámpa irányából hallanod kellene egy kis zajt, hogy a motor megy.

Ha megy a motor, de a magasság nem változik, akkor valószínűleg az a kis pöcök, ami tolja-húzza a belső részt nem csatlakozik, vagy eltörött. Ha nem csatlakozik, akkor óvatosan be kell pattintani a helyére.

Ha nem megy a motor, akkor én először biztosíték ügyben nézelődnék, utána meg, hogy csatlakoztatva van e, van e valami kontakt ,hiba, vagy szakadás. Ha minden oké, akkor viszont a motor nyekkent meg, de az nem igazán szokott előfordulni, ráadásul mindkét oldalon egyszerre meg kizárt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A nyaron a fogarasi hegyekben (erdely) autozgattam, 2000 magassag felett. Azt vettem eszre, hogy a motornak nincs eleg ereje 2000. fordulat alatt, meg 1. fokozatban sem.(1.7 CDTI 101 Le, kombi) Ez valami gond lehet, vagy irhatom az oxigenhianyos levego szamlajara?

most utanna minden jol megy, van eleg ero a motorban, furcsa hang semmi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nagyobb magasságokban erőtlenebb az autó, turbós motoroknál hatványozottan jelentkezik a probléma. Egyik ismerősöm járt Dél-Amerikában, a 4000 méter feletti magasságoknál már nagyon gyenge volt a legerősebb TD is.

Egy nagyon jó példa erre a Pikes Peak Hill Climbing. 1440 méterről indul és 4300 méteren ér véget. Youtube-on rengeteg videó van róla. A belső égésű motorok megszenvednek fölfelé, annak ellenére hogy, ezek direkt ide készült versenymotorok. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A nyaron a fogarasi hegyekben (erdely) autozgattam, 2000 magassag felett. Azt vettem eszre, hogy a motornak nincs eleg ereje 2000. fordulat alatt, meg 1. fokozatban sem.(1.7 CDTI 101 Le, kombi) Ez valami gond lehet, vagy irhatom az oxigenhianyos levego szamlajara?

most utanna minden jol megy, van eleg ero a motorban, furcsa hang semmi.

1. fokozatban nincs turbó.

2000 alatt, meg nem egy erőgépek ezek, kb ott kezd tölteni a turbó.

Ha a normálisnál gyengébbnek érezted, akkor fogd az oxigénhiányos levegőre.

Link to comment
Megosztás:

1. fokozatban nincs turbó.

2000 alatt, meg nem egy erőgépek ezek, kb ott kezd tölteni a turbó.

Ha a normálisnál gyengébbnek érezted, akkor fogd az oxigénhiányos levegőre.

Ezt fejtsd ki bővebben, hogy 1. fokozatban nincs turbó??? Szerintem valamit félrehallottál!

Link to comment
Megosztás:

1. sebességi fokozatban elektronikailag le van korlátozva a nyomaték, kb olyan mintha nem lenne turbó az autón.

Illetve nekem érzésre elég vérszegénynek tűnik, a szívó 1,6 J Astra-t erőssebbnek érzem. (pedig súlyban az is hasonló)

Oké, persze turbóban a venti forogni fog akkor is.

Link to comment
Megosztás:

1. sebességi fokozatban elektronikailag le van korlátozva a nyomaték, kb olyan mintha nem lenne turbó az autón.

Illetve nekem érzésre elég vérszegénynek tűnik, a szívó 1,6 J Astra-t erőssebbnek érzem. (pedig súlyban az is hasonló)

Szerintem azt sem tudja, hogy egy kezi valto milyen fokozatban van (persze lehet kovetkeztetni ra a motor fordulatszam / sebesseg aranybol). No de hogy korlatozza a nyomatekot? Legfeljebb a fordulatszamot tudna korlatozni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A héten már majdnem üresre jártam a tankom. Egy jó ideje már villogott a kis ikon.

Majd tegnap megtankoltam, kapott 20 liter Premium Diesel-t a kagylós kúton.

Most halkabbnak tűnik a motor gyorsításkor.

Nincs akkora "diesel" hangja.

Ez lehet a drágább üzemanyagtól, vagy csak bemesélem magamnak?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Simán megoldható a nyomaték korlátozása. Lásd: Mazda 3 MPS. Egyesben és kettesben kisebb a nyomaték, hogy ne kopjanak annyira a gumik.

Persze, hogy megoldhato, a kerdes az, hogy ha a mezei Astrakban is van ilyen, az hogy mukodik. Bar jobban belegondolva nem nagy ugy, mert egyszeruen nem engedi adott erteknel jobban gyorsulni, hiaba nyomja Jozsi tovig a gazt :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A héten már majdnem üresre jártam a tankom. Egy jó ideje már villogott a kis ikon.

Majd tegnap megtankoltam, kapott 20 liter Premium Diesel-t a kagylós kúton.

Most halkabbnak tűnik a motor gyorsításkor.

Nincs akkora "diesel" hangja.

Ez lehet a drágább üzemanyagtól, vagy csak bemesélem magamnak?

Üdv!

Általában a "kagylós" alap dízelét szoktam tankolni. Szerintem az a legjobb ár-érték arányú.

Próbáltam már én is a prémiumukat, de az ég világon semmi különbséget nem vettem észre az árán kívül.

Most legutóbb próba képen a hárombetűs osztrák kútnál tankoltam 47 liter prémium dízelt. Talán mintha egy ici-picit, épp hogy egy hajszállal dinamikusabb lenne az autó. De simán lehet ez is csak placebo.

Mindenesetre az alap "kagylóshoz" képest a literenként 35Ft-os felárat nem biztos hogy megéri.

Jövő héten ha megint üres lesz a tankom, még egyszer teletankolom ezzel, hogy hozzászokjak, aztán visszatérek az olcsóbbhoz. Kíváncsi vagyok, hogy a másik irányból megközelítve veszek-e észre változást...

Link to comment
Megosztás:

Általában a "kagylós" alap dízelét szoktam tankolni. Szerintem az a legjobb ár-érték arányú.

Próbáltam már én is a prémiumukat, de az ég világon semmi különbséget nem vettem észre az árán kívül.

Most legutóbb próba képen a hárombetűs osztrák kútnál tankoltam 47 liter prémium dízelt. Talán mintha egy ici-picit, épp hogy egy hajszállal dinamikusabb lenne az autó. De simán lehet ez is csak placebo.

Mindenesetre az alap "kagylóshoz" képest a literenként 35Ft-os felárat nem biztos hogy megéri.

Jövő héten ha megint üres lesz a tankom, még egyszer teletankolom ezzel, hogy hozzászokjak, aztán visszatérek az olcsóbbhoz. Kíváncsi vagyok, hogy a másik irányból megközelítve veszek-e észre változást...

Hali.

Miért nem írjátok ki a kutaknak a nevét? Tilos? Vagy más oka van?

A másik, hogy most a 35ft-ot látod különbségnek, de ha cserélni kell majd 4 porlasztócsúcsot, akkor majd annak az árát is....;)

Korábban belinkeltem egy cikket az ÖMV-ről, olvasd el, miért ajánlják a magasnyomású rendszeres dízelekhez a drágább üzemanyagot. Persze nem tudom garantálni, hogy a +35Tf-ért meg is kapod azt a pluszt, amit a prémium dízel tud, de remélem nem csak PR fogás...

Azért belinkelem még1x:

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/12/06/ahol_a_csodagazolaj_keszul/

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.