Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy furcsa jelenséggel szembesültem.

Z17DTH

Reggelente, mikor még hideg a motor, másodikban ha gyorsítok, akkor szakaszosan gyorsul.

(Nem húzatom ökör módjára, csak gyorsítok 2000-ig.)

A fordulatszám mérőn nem látszik, nem rángat a kocsi, de hallani, hogy nem wüüüüüüüüm, hanem wüm-wüüm-wüüüüm.

Ha kicsit melegedik nem csinálja.

Na ez mi lehet?

Még annyi bajom, van, hogy nehezebben indul, ha csak 1x izzítok, ezért 2x szoktam és utána indítani, úgy könnyen beindul,

de egy izzításnál sokat teker.

Valakinek valami ötlete?

Hibakódom nincs.

Üdv!

O

Módosítva : okynoa
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Van egy 2004-es opel astrám 1,7 cdti. Van egy furcsa hibám de még a computer se dob ki rá semmit. csak néha szokta kidobni, kb 50km-enként egyszer, de azt is csak pár percig. Kigyullad a check szervíz lámpa és kicsit visszafolyt az autó és nem igazán enged 2000 fordulat fölé, de aztán pár perc múlva újra enged menni rendesen. De volt olyan is amikor gyorsításnál az ASR és a szervíz lámpa is kigyulladt majd hirtelen az autó a gázra nem reagált és csak alapjáraton tudtam tovább menni.

Találkozott vagy Tud nekem valaki ebben segíteni, mert már több szerelőhöz is elvittem, de semmi nem változott!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy furcsa jelenséggel szembesültem.

Z17DTH

Reggelente, mikor még hideg a motor, másodikban ha gyorsítok, akkor szakaszosan gyorsul.

(Nem húzatom ökör módjára, csak gyorsítok 2000-ig.)

A fordulatszám mérőn nem látszik, nem rángat a kocsi, de hallani, hogy nem wüüüüüüüüm, hanem wüm-wüüm-wüüüüm.

Ha kicsit melegedik nem csinálja.

Na ez mi lehet?

Még annyi bajom, van, hogy nehezebben indul, ha csak 1x izzítok, ezért 2x szoktam és utána indítani, úgy könnyen beindul,

de egy izzításnál sokat teker.

Valakinek valami ötlete?

Hibakódom nincs.

Üdv!

O

Hello.

Nekem is ilyen astrám van, és nálam is volt olyan hiba hogy nehezen akart néha indulni ha valameddig állt az autó. Nekem csak egy testkábel hiba volt, mert nem rakták vissza. de azóta minden rendben

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki olvastam az autóból a hiba kódokat hol tudom meg nézni,hogy melyik mit jelent?

Tíz hiba volt tárolva benne!

Előre is köszi!

Szia!

Először is a hibakódok által kapcsolatos probléma nem biztos, hogy még aktuális, ez egy adattároló. Ha a hiba elmúlt, akkor sokadik indítás után törlődnek a kódok. Sokszor egyik adja a másikat (nálam pl. a gázpedál pillanatnyi hibája miatt még 3 kódot adott hozzá, de már maguktól törlődtek), így nem is biztos, hogy sok az a 10 hibakód. Az is lehet, hogy alacsony feszültség esetén a magasabb feszültséget igénylő rendszerek jeleznek hibát, miközben csak egy gyenge akkuról van szó.

Keresni általában úgy kell hibakódból: hal pl. 235245 a kód.akkor az első 4 karaktert használod és elé teszel egy P-t, vagyis P 2352, a gugli meg segíteni fog.:-)

Ezen az oldalon kicsit több infót kapsz az autódról, itt meg tudod nézni, hogy van e benne DPF. Vagy ha alánézel, akkor is látni fogod. Ha regenerál, megemelkedik az átlagfogyasztás, vagy, ha éppen sokadik alkalommal nem tudott végbemenni a folyamat, akkor az izzítás ikon fog villogni. Akkor már érdemes addig menni, amíg be nem fejezi, bár volt aki azt mondta, hogy álló helyzetben is megcsinálja.

http://www.ecat24.com/catalog/models/1/

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor valószínű,hogy a generátor vagyis a fesszabályzó meghibásodása okozta ezt a sok hiba kódot.

Mivel útközben ment tönkre és haza kellett mennem vele. Az akksi le is merült

Akkor valószínűleg igen.

Más kérdés a többiekhez (5/24 miatt így):

Ha 1.7-es H Astránál (taxi, csak városban)15 ezer km alatt kb. fél literrel emelkedik az olajszint, akkor az lehet a regeneráció miatt is, vagy rosszabbra (porlasztócsúcs) kell gondolni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Légyszi segítsetek.

Alapjáraton kigyullad a szervizlámpa és a fordulatot is felemeli 900-ról 1000-re.

Ha leállítom és újraindítom akkor kialszik és ha pár km-et megyek és megállok akkor a jelenség ismétlődik.

Mi lehet a gond? Tapasztalt már valaki hasonlót?

A hibakódot megnéztem: 030204 ezt írta ki.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Légyszi segítsetek.

Alapjáraton kigyullad a szervizlámpa és a fordulatot is felemeli 900-ról 1000-re.

Ha leállítom és újraindítom akkor kialszik és ha pár km-et megyek és megállok akkor a jelenség ismétlődik.

Mi lehet a gond? Tapasztalt már valaki hasonlót?

A hibakódot megnéztem: 030204 ezt írta ki.

Köszi.

P0302: 2.henger égéskimaradást érzékel

Milyen motor?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Z17DTR Isuzu diesel 110LE

Nekem még nem volt ilyen...

Alapjáraton jár egyenletesen? Teljesítménycsökkenést, esetleg füstölést nem vettél észre? Indítási problémád nincs?

Elsőre arra gondolnék, hogy a kettes henger injektor probléma miatt nem kap elegendő üzemanyagot. Az is lehet hogy nem magával az injektorral van a baj, csak az elektromos jelet nem kapja meg. De ez abszolút csak találgatás a részemről...

Én mindenképp szervizbe vinném, hacsak valakinek nincs itt más ötlete...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem még nem volt ilyen...

Alapjáraton jár egyenletesen? Teljesítménycsökkenést, esetleg füstölést nem vettél észre? Indítási problémád nincs?

Elsőre arra gondolnék, hogy a kettes henger injektor probléma miatt nem kap elegendő üzemanyagot. Az is lehet hogy nem magával az injektorral van a baj, csak az elektromos jelet nem kapja meg. De ez abszolút csak találgatás a részemről...

Én mindenképp szervizbe vinném, hacsak valakinek nincs itt más ötlete...

Minden normálisan működik, csak az alapjáratot emeli meg úgy vettem észre. Igazából nem mentem vele ma jelentkezett ez a probléma 3x és mindig amikor hazaértem. Ha leállítom és újra indítom akkor minden normális. Nem lehet hogy a gázolajszűrő koszos?

Link to comment
Megosztás:

Na mos már ingadozik az alapjárat, remeg a motor, füstöl, elöl a turbónál is jön a füst belőle, ha a fékpedálra lépek a fordulatszám leesik 2-300-at is menni nem lehet vele a garázsba is alig bírtam beállni.

Ha valakinek van ötlete szívesen venném.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Na mos már ingadozik az alapjárat, remeg a motor, füstöl, elöl a turbónál is jön a füst belőle, ha a fékpedálra lépek a fordulatszám leesik 2-300-at is menni nem lehet vele a garázsba is alig bírtam beállni.

Ha valakinek van ötlete szívesen venném.

Köszi.

Csak 1 hibakód van ?

Link to comment
Megosztás:

Hali :)

Későn, de végre meglett a kocsim. Március elején irtam DPF gondok miatt. Csak szeretném leirni a kis történetem, hátha másoknak segit, illetve még időben tudnak lépni egy ilyen probléma elkerülése érdekében.

Röviden:

- Nekem egy Z19DT motorjelü 2005-ös Astra GTC-m van, 120 pacival, alig 140000 kilóméterrel.

Korábban gondjaim voltak vele, elkezdett gyengülni, alig húzott, néha még a mélygarázsból is alig tudtam kiálni vele. Mivel nem szakmám az autó, nem tudtam elképzelni mi lehet vele, voltam 3 mesternél (közülük harmadik egy Opel márkaszerviz), (csak mellékesként, Ausztriában élek) de egyikük sem tudta nekem tisztán elmondani, egyértelmüen, hogy a Partikel Filterem teljesen tele van.

Opel márkaszervizben csináltak egy alap Partikel Filter regenerálást diagnosztikával, ment is a kocsi utána de valami még akkor sem volt stimmt.

Kb 2 napig hajtottam fordulaton tartva hosszú kilométereket és utána megindultam hazafelé (ami nekem Szerbiában, pontosabban Vajdaságban van), ez kb 700 km egy irányban.

Megindultam, persze Győr környékén az emelkedőkön már alig mentem felfelé, a kicsi szép fekete GTC-vel úgy haladtam mint egy lerobban zsiguli :D és egyszercsak megállt, épphogy legurultam az autópályáról.. pff mondom kapják be. Na hivtam ÖAMTC-t és intézkedtek is, levitettem magam Szerb határra ahol ismerősöm elhúzott szölővárosomba (35 km határtól).

Vége is a történetnek, innentől már jó kezekben volt a kocsim egy jóbarátom spéci mühelyében.

Elejétől a végéig átnézte a kocsit, a korom annyira nem tudott kiégni elmenekülni, hogy teljes egészébben visszafelé berakott mindent.

A turbóm szervizbe került, a motor belsőrészét szétszedve áttakaritani kellett, kapott egy új Partikel filtert és most gyönyörü szépen repeszt, jobban mint mikor megvettem :D

Ha csak tehetitek, módotokban áll : vagy hajtsátok a kocsit sokat! vagy csak simán vágjátok ki a pi...ába a Partikel Filtert, mert egy rakás sz..r.

Én megvettem az újat, de mostanra már megtudtam, hogy itt kinn is divat kiszedetni, mert sokaknak gondot okoz.

Én is ezt fogom tenni, találtam is egy mühelyt errefelé akik hivatalosan számlával végzik ezt a müveletet, köv hónapban fel is keresem őket.

Remélem nem untattam senkit, és tudtam segiteni bárkinek is , még ha csak figyelmeztetés jelleggel.

Én nagyon szeretem az autóm, mindig megcsinálok rajta mindent amit épp kell ha kell, de szerintem más már rég beletolta volna egy közeli árokba ha ilyen történik vele.

Link to comment
Megosztás:

Hali :)

Későn, de végre meglett a kocsim. Március elején irtam DPF gondok miatt. Csak szeretném leirni a kis történetem, hátha másoknak segit, illetve még időben tudnak lépni egy ilyen probléma elkerülése érdekében.

Röviden:

- Nekem egy Z19DT motorjelü 2005-ös Astra GTC-m van, 120 pacival, alig 140000 kilóméterrel.

Korábban gondjaim voltak vele, elkezdett gyengülni, alig húzott, néha még a mélygarázsból is alig tudtam kiálni vele. Mivel nem szakmám az autó, nem tudtam elképzelni mi lehet vele, voltam 3 mesternél (közülük harmadik egy Opel márkaszerviz), (csak mellékesként, Ausztriában élek) de egyikük sem tudta nekem tisztán elmondani, egyértelmüen, hogy a Partikel Filterem teljesen tele van.

Opel márkaszervizben csináltak egy alap Partikel Filter regenerálást diagnosztikával, ment is a kocsi utána de valami még akkor sem volt stimmt.

Kb 2 napig hajtottam fordulaton tartva hosszú kilométereket és utána megindultam hazafelé (ami nekem Szerbiában, pontosabban Vajdaságban van), ez kb 700 km egy irányban.

Megindultam, persze Győr környékén az emelkedőkön már alig mentem felfelé, a kicsi szép fekete GTC-vel úgy haladtam mint egy lerobban zsiguli :D és egyszercsak megállt, épphogy legurultam az autópályáról.. pff mondom kapják be. Na hivtam ÖAMTC-t és intézkedtek is, levitettem magam Szerb határra ahol ismerősöm elhúzott szölővárosomba (35 km határtól).

Vége is a történetnek, innentől már jó kezekben volt a kocsim egy jóbarátom spéci mühelyében.

Elejétől a végéig átnézte a kocsit, a korom annyira nem tudott kiégni elmenekülni, hogy teljes egészébben visszafelé berakott mindent.

A turbóm szervizbe került, a motor belsőrészét szétszedve áttakaritani kellett, kapott egy új Partikel filtert és most gyönyörü szépen repeszt, jobban mint mikor megvettem :D

Ha csak tehetitek, módotokban áll : vagy hajtsátok a kocsit sokat! vagy csak simán vágjátok ki a pi...ába a Partikel Filtert, mert egy rakás sz..r.

Én megvettem az újat, de mostanra már megtudtam, hogy itt kinn is divat kiszedetni, mert sokaknak gondot okoz.

Én is ezt fogom tenni, találtam is egy mühelyt errefelé akik hivatalosan számlával végzik ezt a müveletet, köv hónapban fel is keresem őket.

Remélem nem untattam senkit, és tudtam segiteni bárkinek is , még ha csak figyelmeztetés jelleggel.

Én nagyon szeretem az autóm, mindig megcsinálok rajta mindent amit épp kell ha kell, de szerintem más már rég beletolta volna egy közeli árokba ha ilyen történik vele.

Helló!

Ha most cseréltetted ki, akkor minek veteted majd ki belőle? Egyébként az EGR meghibásodás egyik következménye, hogy telenyomja korommal a szűrőt. Érdemes volna azt is megnézetni, kitakaríttatni....

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ha most cseréltetted ki, akkor minek veteted majd ki belőle? Egyébként az EGR meghibásodás egyik következménye, hogy telenyomja korommal a szűrőt. Érdemes volna azt is megnézetni, kitakaríttatni....

Jogos kérdés :)

EGR-t tavaly nyáron cseréltem újra, azzal nem kéne, hogy gond legyen. Ki akarom venni, mert én nem csak autópályázni akarok, sokat hajtom városban is az autóm, és mivel ezt igy folytatom valószinü egy ismételt eltömődés. Igy inkább ezt megelőve, kiveszem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy Z19DT motorjelü 2005-ös Astra GTC-m van...

2005-ösbe már raktak DPF-t?! Akkor mázli, hogy az enyémből "kifelejtették". :)

Sokan írták itt is hogy csak a szívás van vele. A szerelőm is úgy mondta hogy hála istennek, hogy az enyémben nincs, mert a városban használt Astrákat rendszeresen visszatérően hordják hozzájuk DPF problémával.

Egy kis előnye azért lehet a filternek: ha hirtelen lepadlózód a gázpedált, gondolom nem köp egy deka kormot sem, mert felfogja a szűrő.

Link to comment
Megosztás:

2005-ösbe már raktak DPF-t?! Akkor mázli, hogy az enyémből "kifelejtették". :)

Sokan írták itt is hogy csak a szívás van vele. A szerelőm is úgy mondta hogy hála istennek, hogy az enyémben nincs, mert a városban használt Astrákat rendszeresen visszatérően hordják hozzájuk DPF problémával.

Egy kis előnye azért lehet a filternek: ha hirtelen lepadlózód a gázpedált, gondolom nem köp egy deka kormot sem, mert felfogja a szűrő.

Én is sokat járok városban, de odafigyelve nem fog eltömődni a részecskeszűrő. Figyelni kell, hogy ha elkezdi a tisztítást, nem kell leállítani, nálam 10 perc az átlag tisztítási idő. Regenerálás közben megy a ventillátor, az alapjárati fogyasztás 3L/h és ha tennék be a csomagtér kárpitba egy ledet a szélvédő fűtéshez, akkor a belső tükörbe nézve látnám, hogy mikor regenerál. Ugyanis tisztítás közben be van kapcsolva a szélvédő fűtés, viszont a kapcsolóján nem világít a visszajelző led. Padlógáznál semmi krom nincs, sőt a kipufogó cső belseje fém tiszta!

Link to comment
Megosztás:

Én is sokat járok városban, de odafigyelve nem fog eltömődni a részecskeszűrő.

Persze, de nem is rólad volt szó. :)

Meg azokról sem, akik ezt a fórumot látogatják. Szerintem mi azért az átlagnál jobban odafigyelünk, jobban törődünk az autónkkal.

De egy átlag felhasználónak az autó csak egy eszköz, aminek nyomja mint süket a csengőt, ha meg megérkezik, leállítja. Ami esetleg érdekli, hogy minél kevesebbet fogyasszon, ezért felvált 50-nél 5-be, 6-ba... Hogy ezzel a lendkeréknek, más egyébnek mennyire kényelmetlen azzal nem foglalkozik.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Nekem egy Opel Signum Z19DTH 150L 2005.-ös autom van. Sokmindent cseréltem már benne... utoljára a turbó és a szívósor lett cserélve.Tegnap este leállítottam az autót semmi baja nem volt reggel amikor elindultam a kisautó a kulcsal villogni kezdett (ismerős volt,...) és nem akart húzzni, nagyon lassan érte el a 70km/h is. A hibakódok amit kidobott:P1109-61, P1109-62 megnéztem de nem tiszta hogy mit is jelent az: Örvénylés vezérlőelem működési zavar. Ez nem a szivósorban a kis lapátok? Ha valaki tuddna segíteni előre is köszi. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy Opel Signum Z19DTH 150L 2005.-ös autom van. Sokmindent cseréltem már benne... utoljára a turbó és a szívósor lett cserélve.Tegnap este leállítottam az autót semmi baja nem volt reggel amikor elindultam a kisautó a kulcsal villogni kezdett (ismerős volt,...) és nem akart húzzni, nagyon lassan érte el a 70km/h is. A hibakódok amit kidobott:P1109-61, P1109-62 megnéztem de nem tiszta hogy mit is jelent az: Örvénylés vezérlőelem működési zavar. Ez nem a szivósorban a kis lapátok? Ha valaki tuddna segíteni előre is köszi. :)

Szia!

A kis lapátokat egy motor mozgatja. Úgy hallottam, hogy szívósor csere alkalmával ezt is cserélni kell. Szerintem neked ezzel lehet problémád, emiatt nem megy rendesen, mert a lapátok nem mozognak, így nem kap plusz levegőt, amikor kigyorsítanál.... Le kellene ellenőrizni, hogy működik-e, vagy mechanikus a probléma.....

Mikor cserélted a szívósort? Újat vettél? Egyébként még van az az állapot, amikor a szívósort akár otthon is fel lehet újítani, kb. 10 ezer Ft hozzá a javítókészlet, de egy ügyes esztergályos is meg tudja csinálni. Ha a lapátok mentek tönkre, akkor az sajnos csere.

Kollégámnak a Vectrában már a második szívósor van benne, de ez is kezdi megadni magát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.