Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia,

Én Z16XEP-nél vagyok hasonló problémán, de fix fordulatszámon, hogy inog. :/

zsambek`

Neked remeg a motor vagy csak hullámzik?

Mert ha hullámzik akkor esetleg próbáld meg az EGR szelepet tisztítítani nekem szorult egy kicsit és ettől időnként hullámzott a motor egyenletes gáznál a szelep tisztítása után megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy 1,9 88kw dieselröl van szó , az üzem anyag szivattyú és a magasnyomású pumpa között nincs valami nyomástartó szelep , mert az jelenség hogy kB 20mp megy szivattyú gyújtástól számítva.... (Hidegen melegen mindig ilyen sokáig megy még leáll..) Ha nem várom meg nagyon nehezen indul hidegen, ... melegen nem számít neki akkor már... Olyan mintha le levegősülne rendszer ...

Válaszaitok előre köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszatérve a szívósor ledugozásához, az lenne a kérdésem hogy ha ledugózák nem jelez hibát vagy mi lesz a mozgató motorjával? Kikötik?Vagy ha szelepmozgató motort vennék azt hogy keressem?

nekem nem ír hibát,bár a motor még a helyén van.azt az egyet nem lehet a helyén ledugózni.de amint vezérlés cserém lesz,megcsinálom azt is,a motort meg hagyom lógni,dolgozzon,ha akar...egy hibát mondjuk néha kiir,bár nem hiszem,hogy ezért.ha tartósan,25-30 percig 4ezres fordulat környékén használom,néha letilt a következő inditásig, a p0235 ös kóddal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újoncként azt szeretném kérdezni, hogy esetleg a forumozók között valaki találkozott-e már olyan jelenséggel, mint én.

A jelenség a következő 5-6. fokozatban van kb 1750-2100-as fordulat között közepes gyorsításnál remeg a motor mintha rossz lenne az út apró hullámos(ha finoman vagy nagy gázzal történik a gyorsítás akkor nem jeletkezik a remegés)

Válaszotokat előre is megköszönöm. Az autó 2006-os astra h 1,3 cdti 90 lovas, 130000km van benne.

szia

1.3 cdti gtc -m van 6sebességes váltóval ecoflex, mikor megvettem észre vettem hasonlót én is,úgy kb 1700-2000 ford között néha csinálta(hibakod nem volt),én sokat megyek napi 150km és 3-4 ezer kilométer után elhagyta és 1500 ford-ról is egész jól húz már és nem gond 5.-ben a 60km/h simán tartható és megindul róla visszaváltás nélkülis ,azóta sem jelentkezett többet a probléma pedig már 40 ezret mentem vele,valszeg "kikormoltam" előző gazda sokat városozott vele.(egr lehetett talán)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

1.3 cdti gtc -m van 6sebességes váltóval ecoflex, mikor megvettem észre vettem hasonlót én is,úgy kb 1700-2000 ford között néha csinálta(hibakod nem volt),én sokat megyek napi 150km és 3-4 ezer kilométer után elhagyta és 1500 ford-ról is egész jól húz már és nem gond 5.-ben a 60km/h simán tartható és megindul róla visszaváltás nélkülis ,azóta sem jelentkezett többet a probléma pedig már 40 ezret mentem vele,valszeg "kikormoltam" előző gazda sokat városozott vele.(egr lehetett talán)

Szia!

Hibakód nekem sincs de már kb 10-15000km (de csak 5-6. fokozatban) óta csinálja én is kiszoktam néha kormolni, az EGR szelepet már kicseréltem, sőt 70000km-nél porlasztó csúcsokat is cseréltek, mert rosszak voltak, utánna sokáig jó volt nem rángatott nem remegett

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hibakód nekem sincs de már kb 10-15000km (de csak 5-6. fokozatban) óta csinálja én is kiszoktam néha kormolni, az EGR szelepet már kicseréltem, sőt 70000km-nél porlasztó csúcsokat is cseréltek, mert rosszak voltak, utánna sokáig jó volt nem rángatott nem remegett

Sziasztok, nekem ugyanez a jelenség (2009-es 1.3 cdti). Nálam csak 10 fok alatt jelentkezik és csak 5-ösben 1600-1900 rpm között. Ilyenkor vagy nagyobb gázt adok (padlón nem csinálja), vagy visszaveszem a gázt és finoman tolom újra, akkor elviselhető a rángatás. Tul képpen, már hozzászoktam, így nem is zavar. 30.000 óta csinálja, most járok 90-nél, nem lett rosszabb, így nem aggódom (lehet szoftver hiba is). Hibakód nálam sincs.

Üdv.:

Zsolt

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nekem ugyanez a jelenség (2009-es 1.3 cdti). Nálam csak 10 fok alatt jelentkezik és csak 5-ösben 1600-1900 rpm között. Ilyenkor vagy nagyobb gázt adok (padlón nem csinálja), vagy visszaveszem a gázt és finoman tolom újra, akkor elviselhető a rángatás. Tul képpen, már hozzászoktam, így nem is zavar. 30.000 óta csinálja, most járok 90-nél, nem lett rosszabb, így nem aggódom (lehet szoftver hiba is). Hibakód nálam sincs.

Üdv.:

Zsolt

sziasztok

Amit megfigyeltem mikor nekem csinálta(kb akkor 70000km volt a kocsiban),hogy ha a klíma ment nem nagyon volt észrevehető 1700-2000 közötti a pici rángatás ,sőt nem is éreztem...fázós vagyok,ezért sokszor nyáron is klíma nélkül jártam és akkor lett feltünő nekem...valószínű azért mert a klíma fogta a kocsit ezért jobban tapostam a gázt és többet kapcsoltam vissza 4-be ezért talán nem vettem észre az 5-ben a rángatást,úgy emlékszem 6-ban nem csinálta....klíma nélkül volt nagyon feltünő ha 5-ben alacsonyabb fordulatról akartam gyorsítani.... Nem tudom,hogy összefügg e a dolog,de én mol evo diselt kezdtem el tankolni kb fél éven keresztül és ezzel egy időben új gumikat is vettem a kocsira egyszer csak feltünő lett,hogy jobban megy a kocsi és nincs rángatás klímával és anélkül sem...lehet,hogy mentem az evo-val 20000km-is nem tudom,mert évi kb45000km-et megyek így hamar belemegy az a pár ezer...gázolajszürőt mindig cseréltettem az olajjal együtt max 15 ezrenként és csak a molon tankoltam.

Már nem megyek evo-val és nincs rángatás és országutazom 80%-ban 2000-2100-as fordulaton azért is gondoltam,hogy kikormoltam a kocsit mert most jobban is megy a kocsi mint mikor megvettem.

Én meg az automata klímával nem tudok megbarátkozni,vagy fázok,vagy melegem van de sosem jó az érzetem 19-fok van kint 22-re állítom bent és még megy a klíma,ha 23-ra állítom akor meg melegem van :)...

üdv

BL

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Amit megfigyeltem mikor nekem csinálta(kb akkor 70000km volt a kocsiban),hogy ha a klíma ment nem nagyon volt észrevehető 1700-2000 közötti a pici rángatás ,sőt nem is éreztem...fázós vagyok,ezért sokszor nyáron is klíma nélkül jártam és akkor lett feltünő nekem...valószínű azért mert a klíma fogta a kocsit ezért jobban tapostam a gázt és többet kapcsoltam vissza 4-be ezért talán nem vettem észre az 5-ben a rángatást,úgy emlékszem 6-ban nem csinálta....klíma nélkül volt nagyon feltünő ha 5-ben alacsonyabb fordulatról akartam gyorsítani.... Nem tudom,hogy összefügg e a dolog,de én mol evo diselt kezdtem el tankolni kb fél éven keresztül és ezzel egy időben új gumikat is vettem a kocsira egyszer csak feltünő lett,hogy jobban megy a kocsi és nincs rángatás klímával és anélkül sem...lehet,hogy mentem az evo-val 20000km-is nem tudom,mert évi kb45000km-et megyek így hamar belemegy az a pár ezer...gázolajszürőt mindig cseréltettem az olajjal együtt max 15 ezrenként és csak a molon tankoltam.

Már nem megyek evo-val és nincs rángatás és országutazom 80%-ban 2000-2100-as fordulaton azért is gondoltam,hogy kikormoltam a kocsit mert most jobban is megy a kocsi mint mikor megvettem.

Én meg az automata klímával nem tudok megbarátkozni,vagy fázok,vagy melegem van de sosem jó az érzetem 19-fok van kint 22-re állítom bent és még megy a klíma,ha 23-ra állítom akor meg melegem van :)...

üdv

BL

Szia!

A klíma nekem is megszokást igényelt, de valóban, ha megy a klíma akkor nem annyira észrevehető a rángatás, nekem még olyan a klímám, ha bekapcsolom, akkor hajt folyamatosan nem kapcsol ki a kompresszor soha ezen talán módosítottak a későbbi kiadásokon. A 70000-es porlasztócsúcs csere után én is csak az ÖMV-nél tankolok, ha lehet, igaz nem a prémium dieselt, a csere után kb 100000-ig nem volt gondom vele csak utána, én azért aggódom, nehogy kinyírja a kettőstömegű lendkereket idő előtt.

Üdv:

MJ

Link to comment
Megosztás:

...nekem még olyan a klímám, ha bekapcsolom, akkor hajt folyamatosan nem kapcsol ki a kompresszor soha ezen talán módosítottak a későbbi kiadásokon...

Mért, van olyan, amelyik menet közben magától lekapcsolja a kompresszort ha már nem kell hűteni? :icon14: :confused:

Link to comment
Megosztás:

Mért, van olyan, amelyik menet közben magától lekapcsolja a kompresszort ha már nem kell hűteni? :icon14: :confused:

Szia!

Nekem anno azt mondták az opel szervízben a szerelők, hogy módosítottak már a későbbi évjáratokon (az enyém 2007-es modell) azért, hogy ne folyamatosan hajtsa a motor a kompresszort (ki-be kapcsolgat autómatán) hanem csak akkor amikor szükséges, de biztosan én nem tudom.

Üdv:

MJ

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A klíma nekem is megszokást igényelt, de valóban, ha megy a klíma akkor nem annyira észrevehető a rángatás, nekem még olyan a klímám, ha bekapcsolom, akkor hajt folyamatosan nem kapcsol ki a kompresszor soha ezen talán módosítottak a későbbi kiadásokon. A 70000-es porlasztócsúcs csere után én is csak az ÖMV-nél tankolok, ha lehet, igaz nem a prémium dieselt, a csere után kb 100000-ig nem volt gondom vele csak utána, én azért aggódom, nehogy kinyírja a kettőstömegű lendkereket idő előtt.

Üdv:

MJ

Hali. Ha nem a határ mellett laksz, akkor te is adalékolt MOL üzemanyagot tankolsz....

Link to comment
Megosztás:

szia

Úgy tudom ,hogy a lukoil is a mol-tól veszi a gázolajat,szoktam látni lukoil kuton mol-os kamiont amikor feltölti a kutat.

A lényeg,hogy ne pancsolt gázolajat tegyél a kocsiba ismeretlen eredetű kamionos haveromtól való nem megbizható.

Benzinkuton tankolsz az a biztos.

Sziasztok.

És mi a véleményetek a Lukoil-os gázolajról?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lehet volt már hasonló probléma ebben a topicban de ami nálam történik az elég halmozott.Adott a jó kis Z19DT 120 lóerős motor.
Kb fél éve vettem észre esténként a visszapillantóban, hogy a legkisebb gázadásra is vmiféle füstöt hagyok magam után ami fura mert nappal semmi sem látszik max parkettánál szokásos fekete (DPF-es a kocsi)
Olvastam, hogy esetleg injektor lehet de arra vártam hátha lesz komolyabb baja és akkor mehet a csere.Aztán jött az erőteljes rángatás/erőtlenség 2000 fordulat alatt.Injektor bevizsgálás után kiderült,
hogy a 3as 4es felújitandó vmi résolaj problémák miatt (45ezer/db).Aztán kiderült, hogy az EGR is dobott egy hátast (35ezer)szóval csere.Összerakás után fura vibráció tapasztalható már alapjáraton is (a fordulatszám a mutató szerint stabil).
Továbbá intenziv gyoritáskor 2500 fölött apró de érezhető megtorpanásokat produkál.Mindennek tetejébe azt esti lámpafényes füst is megmaradt a tükörben.
Szóval szivesen vennék minden épitő jellegű ötletet.A turbó másfél éve cserélve,olaj+szűrők 2 hónapja cserélve.Agip/Eni kúton tankolom a dieseltech nevü drágább gázolajat.
Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Olyat tapasztaltam minap 1,9 cdti 120 le van szó hogyha rálépek kuplungra remeg lábam alatt pedál...? mitől lehet ??

válaszokat előre köszönöm!

Ajaj! :(

Hány km van az autóban? Kettős tömegűt cseréltél már? Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de simán lehet az is. Vagy kuplung, az sem sokkal kellemesebb.

Link to comment
Megosztás:

Kuplung és kettőstömegű lendkerék menyibe lenne csere???

Csak nagyon kb, mert nem ismerem a mostani árfolyamokat.

Kuplung (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy) + lendkerék + ki/beszerelés munkadíja:

Gyári GM-ből 300.000Ft körül vagy inkább fölött.

Utángyártottból (LUK) olyan 110.000 körül láttam lendkereket, a komplett kuplung ha jól emlékszem 60.000-70.000 körül van + a munkadíj olyan 50.000 volt nálam még ősszel márkaszervizben. Tehát valamivel 200 fölött lesz a vége.

Felújítás (lendkerék+kuplung), ez kockázatos hogy jó lesz-e és meddig bírja, de engem végül rábeszéltek, mert adtak rá 2 év garanciát és 120.000-130.000Ft környékén megvolt mindennel együtt. (Pontosan nem emlékszem mennyi volt, mert mást is csináltattam akkor egyúttal, de kb ennyi.)

Eddig 18.000km-t tettem meg a felújítás óta minden gond nélkül.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Helló, astra h dieselem van 2006-os caravan. mostanában néha nehezen indul. mintha nem kapna üzemanyagot. ezeket a kódokat írja az autó: ECN050074-ECN050056. Meg tudná írni valaki hogy ezek mit jelentenek? Nem akarok tudatlanul szervízbe menni. Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Helló, astra h dieselem van 2006-os caravan. mostanában néha nehezen indul. mintha nem kapna üzemanyagot. ezeket a kódokat írja az autó: ECN050074-ECN050056. Meg tudná írni valaki hogy ezek mit jelentenek? Nem akarok tudatlanul szervízbe menni. Köszönöm

Szia!

Itt meg tudod nézni !http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html

Szerintem az utolsó négy számjegyet nézd P0074 P0056

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.