Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Opel astra h utastérbe zörög a kormány mű amibe forog a kormány tengely és tud bent csúszkálni(azt nem tudom hogy szabad e csúszkálni, képen látszik menyit mozdul előre hátra tengely max.) és kikopott annyira hogy lötyög csapágyba (Persely)

Kérdésem (kérésem )

Nem tud valaki felrakni egy robbantott ábrát kormány műről ami utastérre vonatkozik.. (opel epc ben biztos van ábra )

Vagy az is elég ha vaki megmondja mi a hivatalos neve mert interneten nem találom.....

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0543_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0544_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0545_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0546_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Válaszokat előre köszönöm!

Módosítva : talaberferenc
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel astra h utastérbe zörög a kormány mű amibe forog a kormány tengely és tud bent csúszkálni(azt nem tudom hogy szabad e csúszkálni, képen látszik menyit mozdul előre hátra tengely max.) és kikopott annyira hogy lötyög csapágyba (Persely)

Kérdésem (kérésem )

Nem tud valaki felrakni egy robbantott ábrát kormány műről ami utastérre vonatkozik.. (opel epc ben biztos van ábra )

Vagy az is elég ha vaki megmondja mi a hivatalos neve mert interneten nem találom.....

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0543_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0544_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0545_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0546_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Válaszokat előre köszönöm!

Szia!

http://ecat.autodevel.com/opel/images/Opel/A04/L/2.jpg

http://ecat.autodevel.com/opel/images/Opel/A04/L/3.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Első képen látszik csak ebből nem fogom megtudni hogy miaz a magasság állító rudazatnak a képen nincs részletesebb rajz ?

vagy alkatrész lista cikkszám is jó lenne ..

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/2948431415_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

bekarikázottban van amit lefényképeztem.

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0543_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0544_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0545_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140603/DSC_0546_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Válaszokat előre köszönöm!!!

Azt sajnos nem tudom, hogy mennyire bontható meg egy kormánymű. Van aki foglalkozik ezzel, de oda valószínűleg speciális szerszám kell, meg szakismeret.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Amikor a víz hőmérséklete eléri a 70 fokot, (BC szerint) akkor mintha kicsit halkulna a motor, tehát nem annyira "dízeles".

Mi változik 70 fok környékén?

Üdv!

O

Én még nem vettem észre változást a hangján. De nem lehet hogy csak lekapcsolja az automata "szivatót"?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Én még nem vettem észre változást a hangján. De nem lehet hogy csak lekapcsolja az automata "szivatót"?

Télen írta valaki, hogy 20 foknál is változik valami, és tényleg meg is figyeltem télen.

Ezért gondolom, hogy 70 foknál is van valami.

Link to comment
Megosztás:

Tavaly ledugóztuk szerelőmmel az EGR szepelet (Z19DTH).

Azóta szeretném kiüttetni a computerből, hogy világítson a sárga motor ikon a műszerfalon és hibakórodot dobjon.

Ma beszéltem egy újabb szakival, aki azt mondta, nagyon bele kellene nyúlni a szoftverbe, és az olyan 60k lenne.

Sajnos erre most nincs ennyi keret, egy hónapja cseréltem kettős tömegű lendkerék+kuplungszett kombót, új nyári gumit is kéne venni... Valakinek esetleg ötlet, javaslat olcsóbb okosításra?
Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Tavaly ledugóztuk szerelőmmel az EGR szepelet (Z19DTH).

Azóta szeretném kiüttetni a computerből, hogy világítson a sárga motor ikon a műszerfalon és hibakórodot dobjon.

Ma beszéltem egy újabb szakival, aki azt mondta, nagyon bele kellene nyúlni a szoftverbe, és az olyan 60k lenne.

Sajnos erre most nincs ennyi keret, egy hónapja cseréltem kettős tömegű lendkerék+kuplungszett kombót, új nyári gumit is kéne venni... Valakinek esetleg ötlet, javaslat olcsóbb okosításra?

Köszi!

De ennyiért már majdnem kapsz egy új EGR-t. Nem lenne egyszerűbb inkább kicserélni, ha baj van vele, mint itt trükközni vele meg barkácsolni? :)

Lendkerékből, kuplungból milyet vettél, LUK-ot? Mennyi lett a vége?

Link to comment
Megosztás:

Igaz nem teljesen ide illő kérdés, mert J Astra-ra vonstkozik, de új autó vásárlása esetén szerintetek a régi jól bevált 1.7 130 lovas vagy az új 1.6-os 136 lovas diesel a jobb választás? Utóbbi 80 ezer Ft-tal drágább.

Én valamiért az 1.6-os választanám. Valamivel erősebb, újabb konstrukció. De az 1.7-es meg már kiforrott, jól bevált, már nincsenek nagyon gyerekbetegségei. Szóval ez utóbbival sem jársz rosszul.

Az 1.4-es benzines alapára valami 4,3M körül van ha jól rémlik. A dízel ehhez képest feláras, plusz rendelsz hozzá pár extrát és már simán 6-7M-nál jár a számla. Ehhez képest a 80e Ft semmi, aprópénz...

Link to comment
Megosztás:

Én valamiért az 1.6-os választanám. Valamivel erősebb, újabb konstrukció. De az 1.7-es meg már kiforrott, jól bevált, már nincsenek nagyon gyerekbetegségei. Szóval ez utóbbival sem jársz rosszul.

Az 1.4-es benzines alapára valami 4,3M körül van ha jól rémlik. A dízel ehhez képest feláras, plusz rendelsz hozzá pár extrát és már simán 6-7M-nál jár a számla. Ehhez képest a 80e Ft semmi, aprópénz...

Njoy felszereltséggel az 1.6 136 lovas dízel lenne metálfénnyel együtt olyan 5.25 millió.

Link to comment
Megosztás:

Njoy felszereltséggel az 1.6 136 lovas dízel lenne metálfénnyel együtt olyan 5.25 millió.

Ahhoz képest sem sok a 80, szerintem.

Most néztem a műszaki adatokat. Nyomatékra is kicsit jobb az 1.6-os és fogyasztásban is. Igaz nem jelentős a különbség, de be fogja hozni előbb utóbb azt a felárat.

Ha már nézegettem az adatokat és úgyis megnyitottam az opel.hu-ról az árlistát, kicsit én is ábrándoztam. Néztem egy 5 ajtós 1.6CDTI Cosmot, olyan rendelhető plusz extrákkal, amivel nem lenne visszalépés a mostani autómhoz képest. Nem számoltam fel minden létező extrát, csak kb azokat amim most van.

A végösszeg 9.176.000Ft lenne. :o

Majd egyszer... talán... :)

Link to comment
Megosztás:

De ennyiért már majdnem kapsz egy új EGR-t. Nem lenne egyszerűbb inkább kicserélni, ha baj van vele, mint itt trükközni vele meg barkácsolni? :)

Lendkerékből, kuplungból milyet vettél, LUK-ot? Mennyi lett a vége?

Ezen az EGR dolgon még rugózok egy kicsit, lehet lekapjuk a dugózást a szerelővel majd, és ha kell, majd kipucoljuk vagy csere.

Lendkerék+kuplungszett+hidraulikus kinyomó csapágy csere LUK volt, érezhető a változás a kocsin. :) A kuplungmestertől vettem, számlával, garival valami 180k volt a cumó. Szirintem olcsón megúsztam.

Viszont megint belefutottam egy dologba (lassan kezdem unni :) ).

Izzítógyertya hibakódot dobott, szóval cseréltük mind a négyet (kettő betegeskedett már erősen a szerelő szerint is), kiütötték a hibakódot, egy nap mólva megint kivillan a műszerfalon a kis csavarkulcs sárga ikon.

Hibakód: P03800F.

Tehát megint izzítógyertya/fűtőáramkör. Gyertya nem lehet, mikor a BC-t kiütötték, lecsekkoltak mindent, az tökéletesen teszi a dolgát. Lehet, hogy valami elektronikus gebasz? Grrr... Valakinek valami ötlete? Készüljek fel a legrosszabbra?

(Z19DTH)

Módosítva : Etele77
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lendkerék+kuplungszett+hidraulikus kinyomó csapágy csere LUK volt, érezhető a változás a kocsin. :) A kuplungmestertől vettem, számlával, garival valami 180k volt a cumó. Szirintem olcsón megúsztam.

...Tehát megint izzítógyertya/fűtőáramkör. Gyertya nem lehet, mikor a BC-t kiütötték, lecsekkoltak mindent, az tökéletesen teszi a dolgát. Lehet, hogy valami elektronikus gebasz? Grrr... Valakinek valami ötlete? Készüljek fel a legrosszabbra?

(Z19DTH)

Milyen változást vettél észre lendkerék csere után?

Csak mert nálam semmi különbség nem volt, azt leszámítva hogy nincs az a daráló hang félig kinyomott kuplungnál. Minden pontosan ugyan úgy funkcionál mint előtte.

Izzítást nem tudom... nem lehet hogy az izzításvezérlő szórakozik?

Link to comment
Megosztás:

Milyen változást vettél észre lendkerék csere után?

Csak mert nálam semmi különbség nem volt, azt leszámítva hogy nincs az a daráló hang félig kinyomott kuplungnál. Minden pontosan ugyan úgy funkcionál mint előtte.

Izzítást nem tudom... nem lehet hogy az izzításvezérlő szórakozik?

Pénteken megyek a szerelőmhöz, mint az menet közben kiderült, elég nagy a szórás még a jó minőségű izzítógyertyák között is, sok a hibás/zárlatos. Ránézünk jól. :) Az is lehet, hogy valami kábel vacakol, azt is lecsekkoljuk. Izzításvezérlő remélem nem szórakozik. :)

Én mikor lendkerék+kuplunkcsere után elindultam a szerelőtől, le is fulladtam, annyira más a kuplungreakció. Mint az új. :) Ráadásul az előzőnél már mindenféle csörgés-zörgés volt már, a daráló hang kinyomott kuplungnál a legkisebb baj volt. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata turbó felújításról vagy jobb ujjat venni kompletten mert árba nagy a különbség....! .

Kicsit fütyül jelenlegi turbó és tengely mozdul radiális irányba ha megfogom szívóoldalon tengelyét.(turbó száma: 55205474) 1,9cdti 88kw

válaszokat előre köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Most vettem egy C Corsa 1.3 CDTi Z13DT motorkódja.

Azt produkálja hogy melegen nagyon zakatolós hangot ad és nehezen indul ,de csak melegen !

Hiba kód nincs benne!!

Most lett cserélve EGR ,

Kettős tömegű lendkerék komplett kuplunggal !!

Előre is köszönöm hasznos tanácsokat!

Módosítva : astra76
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.