Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

ASTRA G FÉKNYEREG KINYITÁSA

Szervusztok!
Nincs komoly bajom, csak első fékbetét csere ideje eljött, (kocsi pár hete van nálam, első Astrám) és nem akarok kétszer alámászni, sajna idő hiányában, így csak azt szeretném a régebbi Astrásoktól kérdezni, a 2002-es 1.6-os 16 szelepes SXI első féknyergét imbusz vagy torx nyitja és mekkora kulcs kell bele?
Sajnos szerszámaimat megmentették, és nem tudok most garnitúrát venni, be kell érnem a szükséges darabbal.

Előre is tisztelettel megköszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

ASTRA G FÉKNYEREG KINYITÁSA

Szervusztok!

Nincs komoly bajom, csak első fékbetét csere ideje eljött, (kocsi pár hete van nálam, első Astrám) és nem akarok kétszer alámászni, sajna idő hiányában, így csak azt szeretném a régebbi Astrásoktól kérdezni, a 2002-es 1.6-os 16 szelepes SXI első féknyergét imbusz vagy torx nyitja és mekkora kulcs kell bele?

Sajnos szerszámaimat megmentették, és nem tudok most garnitúrát venni, be kell érnem a szükséges darabbal.

Előre is tisztelettel megköszönöm a választ!

7-es inbusz kell hozzá szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan kell a fényszórót beállítani?

Mármint nem a menetére vagyok kíváncsi. Azt én is tudom, hogy van fényszórónként egy-egy imbuszos csavar. Az egyikkel a magasságot, a másikkal a vízszintest irányon lehet állítani.

Azt vettem észre, hogy ha az előttem lévő falra világítok, a jobb oldali fényszóró jóval magasabbra világít, mint a bal. Valamint menet közben úgy tapasztalom, mintha a jobb oldali túlságosan kifelé hordana.

Most a szintet a bal oldalihoz igazítottam és kicsit a vízszintes irányon is korrigáltam. De fogalmam sincs, hogy a bal oldali amihez viszonyítottam, jól van-e beállítva.

Létezik valami egzakt viszonyítási módszer, amivel be tudom állítani, vagy egyszerűbb, ha legközelebb szervizben járok, belövik nekem műszerrel?

Link to comment
Megosztás:

Hogyan kell a fényszórót beállítani?

Mármint nem a menetére vagyok kíváncsi. Azt én is tudom, hogy van fényszórónként egy-egy imbuszos csavar. Az egyikkel a magasságot, a másikkal a vízszintest irányon lehet állítani.

Azt vettem észre, hogy ha az előttem lévő falra világítok, a jobb oldali fényszóró jóval magasabbra világít, mint a bal. Valamint menet közben úgy tapasztalom, mintha a jobb oldali túlságosan kifelé hordana.

Most a szintet a bal oldalihoz igazítottam és kicsit a vízszintes irányon is korrigáltam. De fogalmam sincs, hogy a bal oldali amihez viszonyítottam, jól van-e beállítva.

Létezik valami egzakt viszonyítási módszer, amivel be tudom állítani, vagy egyszerűbb, ha legközelebb szervizben járok, belövik nekem műszerrel?

Szia!

Szerintem a műszeres a tuti.

De ha ki szeretnéd próbálni:

http://www.fordfocus.hu/albums/album928/Be_ll_t_s.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem a műszeres a tuti.

De ha ki szeretnéd próbálni:

http://www.fordfocus.hu/albums/album928/Be_ll_t_s.jpg

Köszi, pont ezt az ábrát találtam én is. Viszont van ahol 1% esést írnak. De kézzel úgy sem lehet gondolom mm pontosan beállítani. Tehát 3,5-5 centi esés 5m-ről jónak számít.

Szerintem ezt így megcsinálom nagyjából, aztán úgyis november-december körül esedékes az olajcsere, akkor kérek egy műszeres állítást.

A "h"-t a fényszóró (projektor) lencséjének a középpontjától mérjem, ugye?

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Váltókulissza hibám van.

F23-as váltó, Z17DTH, 2007.

A váltókar nagyon lötyög. Sajnos már így vettem az autót, de most már szeretném megjavítani.

Pár kép a váltószoknya alól:

https://drive.google.com/folderview?id=0B-f9NoDXPdtKVUVacEE4SkYwYWs&usp=sharing

Találkozott már valaki kulissza hibával?

Hogy tudnám gazdaságosan javítani? Nem találtam javítókészletet sem. :-(

CAmpa kolléga váltójával is volt gond év elején, de az övé 6 sebességes. Máshogy is néz ki:

http://www.opelforum.hu/topic/1102-altalanos-muszaki-problemak-astra-h/page-195#entry978816

Kerestem eCat-on, de csak olyat találtam, amin a 6 sebességes látszik. Vagy elnéztem.

Ez az: http://www.ecat24.com/catalog/part/1/9/330/94/1119/

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!

O

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Találtam néhány témát a problémámra, de nem az igazi egyik sem. Tegnap óta nem tudom lecsukni a csomagtartót. Csak pattan egyet az ajtó, és nyitva marad. Néztem a biztosítékot, az rendben van.. Van valami ötletetek erre, vagy szervíz? Előre is köszönöm!

Ajtóátvezető gumiban nézted a kábeleket, ott szokott megtörni és nem kap villanyt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Váltókulissza hibám van.

F23-as váltó, Z17DTH, 2007.

A váltókar nagyon lötyög. Sajnos már így vettem az autót, de most már szeretném megjavítani.

Pár kép a váltószoknya alól:

https://drive.google.com/folderview?id=0B-f9NoDXPdtKVUVacEE4SkYwYWs&usp=sharing

Találkozott már valaki kulissza hibával?

...

Most nézem, hogy az én váltókulisszám, olyan, mint a G Astra kulisszája. Érdekes.

http://olx.hu/hirdetes/opel-valtokulissza-astra-g-zafira-vectra-c-y20dth-f23-valtohoz-ID1T68w.html#9ee1843834

Egyer mintha már lett volna arról szó, hogy a váltógomb leszedhető-e, csak már nem emlékszem az eredményre. Valaki?

Link to comment
Megosztás:

Én a xenont szinte esés nélkül találtam a legjobbnak az omegan.Próbáld k, max ratekersz...

Nagyjából beállítottam. Szerintem sokkal jobb lett, mint volt. Egy kis minimális lejtést adtam neki. Szabályosan szeretném beállítani és nem szeretném a szembejövőket se elvakítani.

De még így is messzebb világít a tompított mint 40m. A szórt fénye pedig még messzebbre visz. Teljes sötétségben az 1000m-re lévő tábláról látom a visszaverődést. Bár ebbe lehet hogy belejátszik az is hogy főleg autópályán figyelgettem a világítást és mivel adaptív a lámpám, nagyobb tempónál automatikusan messzebb hord (már eleve a tompított is).

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni! Tanksapkám állandóan lecsavarodik magától, főleg ilyen melegebb időben. Olyan büdös benziszag van a kocsibain mint egy igazi régi UAZ-ban. Öteletem nincs hol a hiba, rátekerem, megállok vele a napon erre letekeredik. Nem vagyok szerelő, de sejtem hogy valami dugulás lehet.. Merről essünk neki? Megoldódott a probléma nálatok? Én hiába tekergetem nincs eredmény..

Köszönöm a segítséget előre is!

üdv Laci

A múltkor nekem is volt és azt vettem észre, hogy a nagy melegben erősebb. A csomagtartót kinyítva pedig erősebben lehetett érezni.

Én sem tudtam honnan jön, aztán a köv. tankolásnál a tanksapka alíg volt rácsavarva, épp. hogy a betöltőnyiláson volt (ami fura, mert mindig én tankolok és mindig ráhúzom).

Megtankoltam, meghúztam úgy, hogy többet kattanjon és azóta nincs szag.

Szóval simán lehet az utastérben benzinszag, ha nincs rajta rendesen a kupak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni! Tanksapkám állandóan lecsavarodik magától, főleg ilyen melegebb időben. Olyan büdös benziszag van a kocsibain mint egy igazi régi UAZ-ban. Ötletem sincs hol a hiba, rátekerem, megállok vele a napon erre letekeredik. Nem vagyok szerelő, de sejtem hogy valami dugulás lehet.. Merről essünk neki? Volt már ilyen baja valakinek?

Köszönöm a segítséget előre is!

üdv Laci

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.