Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Az lenti képen látható vízcső bilncset hogyen kell leszedni és visszarakni? Összenyomom a két végét és akkor lelazul, illetve megszorul ha megszüntetem az összenyomást? Kell hozzá speciális fogó, vagy a kombinált fogó is megteszi? Ezek egyszerhasználatosak, vagy visszatehetem újra, ha levettem?

http://kepfeltoltes.hu/150719/IMG_0077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az lenti képen látható vízcső bilncset hogyen kell leszedni és visszarakni? Összenyomom a két végét és akkor lelazul, illetve megszorul ha megszüntetem az összenyomást? Kell hozzá speciális fogó, vagy a kombinált fogó is megteszi? Ezek egyszerhasználatosak, vagy visszatehetem újra, ha levettem?

http://kepfeltoltes.hu/150719/IMG_0077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia. A szervizben van hozzá egy speckó fogó....de sima fogóval le lehet szedni.....össze kell nyomni a két kiálló fülikét.....de szerintem egy csőfogóval könnyebb lesz....ha oda férsz vele....

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Az lenti képen látható vízcső bilncset hogyen kell leszedni és visszarakni? Összenyomom a két végét és akkor lelazul, illetve megszorul ha megszüntetem az összenyomást? Kell hozzá speciális fogó, vagy a kombinált fogó is megteszi? Ezek egyszerhasználatosak, vagy visszatehetem újra, ha levettem?

http://kepfeltoltes.hu/150719/IMG_0077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sima fogóval össze lehet nyomni. De tornázni kell vele.

(mondjuk személy szerint aki ezt a bilincset kitalálta, azt arra kárhoztatnám, hogy egész életében csak ilyen kelljen szerelnie napi 8 órában :) )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

(mondjuk személy szerint aki ezt a bilincset kitalálta, azt arra kárhoztatnám, hogy egész életében csak ilyen kelljen szerelnie napi 8 órában :) )

Aki kitalálta, az eljátszana vele 8 órában, mivel létezik hozzá egy célszerszám amivel könnyű leszedni, felrakni :D

Link to comment
Megosztás:

Aki kitalálta, az eljátszana vele 8 órában, mivel létezik hozzá egy célszerszám amivel könnyű leszedni, felrakni :D

:)

Akkor módosítom úgy, hogy sima fogóval :)

Amúgy hogy néz ki a célszerszám? Csak mert még szerintem nem láttam ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sima fogóval össze lehet nyomni. De tornázni kell vele.

(mondjuk személy szerint aki ezt a bilincset kitalálta, azt arra kárhoztatnám, hogy egész életében csak ilyen kelljen szerelnie napi 8 órában :) )

Ha levettem, akkor vissza is rakhatom megint, vagy ez csak egyszer használatos?

Link to comment
Megosztás:

:)

Akkor módosítom úgy, hogy sima fogóval :)

Amúgy hogy néz ki a célszerszám? Csak mert még szerintem nem láttam ilyet.

Most hirtelen nem találtam róla fotót, csak a clic blincs fogójáról ami egyszer használatos bilincs, de nem egy bonyolult dolog, lényeg, hogy a két fülnek meg van bent a helye, hogy ne csússzon ki, de szerintem felesleges, nekem mindig sikerült vízpumpafogóval :)

Ha levettem, akkor vissza is rakhatom megint, vagy ez csak egyszer használatos?

Vissza lehet tenni igen, nem egyszer használatos, az egy másik fajta...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A16XER motorba milyen gyertyát használtok? Most néztem az enyémben FQR8LEU2 van. Csergőék szerint RC10MCC való bele, sőt 2010-től a Z16XER-be is. Más internetes források kissé zavarosak, egy lengyel honlap pl. szintén ugyanezt írja, de a CROMAX egész mást.

Link to comment
Megosztás:

T sasa58!

"... milyen gyertyát használtok ..."

A kérdés, hogy milyen való bele.

"... A16XER ..."

Gyújtó gyertya

GM 55565219

Opel 12 14 016

Bosch FR 91 X

Bosch FR 9 LCX

Sziasztok! Üdv mindenkinek!

Én most cseréltem mind a két Astrámba( Z16XER és Z14XEP) a gyertyát és a Cromax és a Bárdi is az általad említett FQR8LEU8 hozza (mind a két kocsiba). Jót vettem? Gyári Opelként hozzák.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy nagyobb gondom, jelen pillanatban olyan 300.000-es, ezért gondoltam több véleményt is meghallgatok.

Adott egy 2008 H Wagon 1.6 (Z16XER) 170.000 km

A kocsit február végén vettem, a vételnél már hallottam az indításnál egy kb 2 másodpercig tartó zajt(zörgés), amire az volt a válasz, hogy teljesen normális, mert dupla vezérműves. Nem foglalkoztam vele, mert egy Csergőnél dolgozott szerelővel voltam, aki ráadásul ismerte az eladó kereskedőt, együtt dolgoztam az Opel Gombosnál. 116 LE az autó elég jól is megy, de melegben vannak betorpanások főleg alacsonyabb fordulaton, sebbességi fokozatban. Amikor intenzíven gyorsítanék, akkor olyan mintha ide-oda ringatozna(megakarna indulni,de visszavesz majd megint) a kocsi és olyan 3000-3500 fordulatnál megindul. A helyzet még rosszabb lett mostanában, amikor a nagy meleg miatt használni kezdtem a klímát. Tisztában vagyok vele, hogy a klíma visszafogja az autót, de a 1.4-es 90LE "G" Astrámnál nincs ilyen visszafogás. Naponta 100 km megyek a "0"-on és klímával figyelni kell az elözésnél. 3 szerelőnél is voltunk, de most legutóbb(3 napja) adtak konkrét diagnózist. Szerintük a vezérlésnél van 2 fogaskerék ezek vannak elkopva(nincs utángyártott), ezért engedi el az olajat és ad az indulásnál hidrotőkére utaló hangokat és ez befolyásolja a gyorsulást. Elég olcsó dolog, mert munkadíjba egy vezérléscsere ára a fogaskerekek 76.000/db és valami szelep(ebben nem vagyok biztos) is kell, ami 2*32.000. Ha leszedetem a vezérlést, akkor már kicseréltetem, ami +40-45000. Az autóban a vezérlés 140.000-nél lett cserélve közel 200.000-ért(még a tengely is lett cserélve Bosch szervizbe). Mielőtt végig gondolom, hogy mi legyen érdekel bármilyen javaslat, ajánlat, vélemény veszteni nem vesztek vele.

2 hónapja szenvedek a 2-es lambdaszondával is. Először nem írta a hibát, de a torpanás miatt számítógépre tettük és ott jelezte. 68000-es ajánlatot kaptam a gyárira, ezért elkezdtem keresgélni. Sajnos a Bosch valamiért nem volt elérhető, ezért Japán Densot vettem, a Bárditól, amit hozott a motorkódra. NA, azóta folyamatosan ég a motorjel, a szerelő szerint nem jó bele(hozta a motorkódot, ezt adta ki a kereső) és szerinte ezt is cserélni kell a gyárira. Így kijön a 300.000 forint, de állítólag nagyon jó az autóm motorikusan is.(mennyi lenne, ha szar lenne?). Amúgy a fogyasztásom olyan 6.2-6.5 olyan 110-130 km/h tempo és intenzívebb gyorsítások mellett.

Az Opel rejtegeti a gyári kódot, nagyítóval megnéztem a régi lambdaszondán, de a google csak Lengyel és Német találatot hoz a hazai ár kb harmadáért.

A Bárdi a 855555 számot adta nekem gyáriban, de a boltba ahol átvettem az alkatrészt nem tudták megnézni, mert nekik nincs gyári adatbázisuk

Érdekel bármilyen vélemény, ajánlat(alkatrész vagy vizsgálás), javaslat.

300.000-es köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy nagyobb gondom, jelen pillanatban olyan 300.000-es, ezért gondoltam több véleményt is meghallgatok.

Adott egy 2008 H Wagon 1.6 (Z16XER) 170.000 km

A kocsit február végén vettem, a vételnél már hallottam az indításnál egy kb 2 másodpercig tartó zajt(zörgés), amire az volt a válasz, hogy teljesen normális, mert dupla vezérműves. Nem foglalkoztam vele, mert egy Csergőnél dolgozott szerelővel voltam, aki ráadásul ismerte az eladó kereskedőt, együtt dolgoztam az Opel Gombosnál. 116 LE az autó elég jól is megy, de melegben vannak betorpanások főleg alacsonyabb fordulaton, sebbességi fokozatban. Amikor intenzíven gyorsítanék, akkor olyan mintha ide-oda ringatozna(megakarna indulni,de visszavesz majd megint) a kocsi és olyan 3000-3500 fordulatnál megindul. A helyzet még rosszabb lett mostanában, amikor a nagy meleg miatt használni kezdtem a klímát. Tisztában vagyok vele, hogy a klíma visszafogja az autót, de a 1.4-es 90LE "G" Astrámnál nincs ilyen visszafogás. Naponta 100 km megyek a "0"-on és klímával figyelni kell az elözésnél. 3 szerelőnél is voltunk, de most legutóbb(3 napja) adtak konkrét diagnózist. Szerintük a vezérlésnél van 2 fogaskerék ezek vannak elkopva(nincs utángyártott), ezért engedi el az olajat és ad az indulásnál hidrotőkére utaló hangokat és ez befolyásolja a gyorsulást. Elég olcsó dolog, mert munkadíjba egy vezérléscsere ára a fogaskerekek 76.000/db és valami szelep(ebben nem vagyok biztos) is kell, ami 2*32.000. Ha leszedetem a vezérlést, akkor már kicseréltetem, ami +40-45000. Az autóban a vezérlés 140.000-nél lett cserélve közel 200.000-ért(még a tengely is lett cserélve Bosch szervizbe). Mielőtt végig gondolom, hogy mi legyen érdekel bármilyen javaslat, ajánlat, vélemény veszteni nem vesztek vele.

2 hónapja szenvedek a 2-es lambdaszondával is. Először nem írta a hibát, de a torpanás miatt számítógépre tettük és ott jelezte. 68000-es ajánlatot kaptam a gyárira, ezért elkezdtem keresgélni. Sajnos a Bosch valamiért nem volt elérhető, ezért Japán Densot vettem, a Bárditól, amit hozott a motorkódra. NA, azóta folyamatosan ég a motorjel, a szerelő szerint nem jó bele(hozta a motorkódot, ezt adta ki a kereső) és szerinte ezt is cserélni kell a gyárira. Így kijön a 300.000 forint, de állítólag nagyon jó az autóm motorikusan is.(mennyi lenne, ha szar lenne?). Amúgy a fogyasztásom olyan 6.2-6.5 olyan 110-130 km/h tempo és intenzívebb gyorsítások mellett.

Az Opel rejtegeti a gyári kódot, nagyítóval megnéztem a régi lambdaszondán, de a google csak Lengyel és Német találatot hoz a hazai ár kb harmadáért.

A Bárdi a 855555 számot adta nekem gyáriban, de a boltba ahol átvettem az alkatrészt nem tudták megnézni, mert nekik nincs gyári adatbázisuk

Érdekel bármilyen vélemény, ajánlat(alkatrész vagy vizsgálás), javaslat.

300.000-es köszönettel

Sajnos, esélyes a két vezérlésmódosító (de minimum az egyik) cseréje, az enyém is hasonlóan viselkedik és a nagy tudású szerelők eleinte széttárták a kezüket: "ez ilyen". 5-6 szakértővel beszéltem, 3-4 szerelővel megnézettem, mikor végre kikerekedett a diagnózis. Egyelőre még nem cseréltettem ki, mert nem mindig adja a 2mp-es "traktorhangot", csak kb. minden 2. -3. hidegindításkor, még emésztem a dolgot. Légkondival nekem is feltűnően gyenge, és rángat. Nekem is 1,4-es G-m volt előtte és azzal sokkal kevesebb baj volt, már bánom, hogy eladtam. A két szelepet (vezérlésmódosító mágnesszelep), amiről beszélsz én már kicseréltem magam, hátha segít - de nem. Én még csak áprilisban vettem a kocsit 3 évesen, de tele van a t...öm vele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sajnos, esélyes a két vezérlésmódosító (de minimum az egyik) cseréje, az enyém is hasonlóan viselkedik és a nagy tudású szerelők eleinte széttárták a kezüket: "ez ilyen". 5-6 szakértővel beszéltem, 3-4 szerelővel megnézettem, mikor végre kikerekedett a diagnózis. Egyelőre még nem cseréltettem ki, mert nem mindig adja a 2mp-es "traktorhangot", csak kb. minden 2. -3. hidegindításkor, még emésztem a dolgot. Légkondival nekem is feltűnően gyenge, és rángat. Nekem is 1,4-es G-m volt előtte és azzal sokkal kevesebb baj volt, már bánom, hogy eladtam. A két szelepet (vezérlésmódosító mágnesszelep), amiről beszélsz én már kicseréltem magam, hátha segít - de nem. Én még csak áprilisban vettem a kocsit 3 évesen, de tele van a t...öm vele.

Szia!

Köszi a választ. A vezérlésmodul az a 2 fogaskerék amiről a szerelő beszélt?Nekem azt mondta a szerelő, hogy mindegyiket kell cserélni(szelepet is). Állítólag nincs utángyártott a gyári ára amiért én megkapnám(kis kedvezménnyel) 2*60.000 + 2*22-25.000. Nekem nem hideg v meleg függő, minden indításnál adja 2 másodpercig és kb annyit késik az olajnyomásom is, de amúgy utána halk, csendes, szép csak az indításnál csinálja(mert nincs kenés)

Amúgy van egy számlám ami tartalmaz:

vezérlés szett 38000.-

Vezérmükerék KIP31500.-

Vezérmükerék SZIVÓ 31500.-

Vízpumpa: 18000.-

Szelepfedél Tömítés: 8100.-

Vezérmütengely: 57150.

ezek lettek cserélve és ezek anyagdíjak.

Tényleg sokkal problémásabb, mint a G Astra, ha el kell adnom valamelyiket, akkor tuti nem a G lesz az. 4.5 éve van meg(G) szinte nem költöttem rá semmit a kötelezőn kívül, úgy ment 2* vizsgára BOSCH szervízbe(semmit sem találtak).

A H szebb, kicsit jobb és erősebb, de... sokkal többe van nekem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ. A vezérlésmodul az a 2 fogaskerék amiről a szerelő beszélt?Nekem azt mondta a szerelő, hogy mindegyiket kell cserélni(szelepet is). Állítólag nincs utángyártott a gyári ára amiért én megkapnám(kis kedvezménnyel) 2*60.000 + 2*22-25.000. Nekem nem hideg v meleg függő, minden indításnál adja 2 másodpercig és kb annyit késik az olajnyomásom is, de amúgy utána halk, csendes, szép csak az indításnál csinálja(mert nincs kenés)

Amúgy van egy számlám ami tartalmaz:

vezérlés szett 38000.-

Vezérmükerék KIP31500.-

Vezérmükerék SZIVÓ 31500.-

Vízpumpa: 18000.-

Szelepfedél Tömítés: 8100.-

Vezérmütengely: 57150.

ezek lettek cserélve és ezek anyagdíjak.

Tényleg sokkal problémásabb, mint a G Astra, ha el kell adnom valamelyiket, akkor tuti nem a G lesz az. 4.5 éve van meg(G) szinte nem költöttem rá semmit a kötelezőn kívül, úgy ment 2* vizsgára BOSCH szervízbe(semmit sem találtak).

A H szebb, kicsit jobb és erősebb, de... sokkal többe van nekem.

Ez érdekes, mert pont erről a két kerékről van szó, de az árakból itélve ez már jó pár éve lehetett, most a kerekek min ára 50-55 körül van (most néztem). Mennyit futhatott azóta a kocsid, mert 50-60 ezret minimum ki kellene bírniuk, hacsak nem valami szar utángyártottat tettek bele és ritkán cseréltek olajat, azt is valami nem belevalót. A szerelőd árajánlata kb. jó, azért egy 10%-ot még lehet belőle faragni, csak körül kell nézni.

Azt nem mondta a szerelőd, hogy mit okozhat ez, ha most nem cserélteted ki? Engem leginkább ez érdekelne, mert amíg lehet, húzom-halasztom és az enyémben még csak 66 ezer van.

Nem csipegeti az olajat a kocsid véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes, mert pont erről a két kerékről van szó, de az árakból itélve ez már jó pár éve lehetett, most a kerekek min ára 50-55 körül van (most néztem). Mennyit futhatott azóta a kocsid, mert 50-60 ezret minimum ki kellene bírniuk, hacsak nem valami szar utángyártottat tettek bele és ritkán cseréltek olajat, azt is valami nem belevalót. A szerelőd árajánlata kb. jó, azért egy 10%-ot még lehet belőle faragni, csak körül kell nézni.

Azt nem mondta a szerelőd, hogy mit okozhat ez, ha most nem cserélteted ki? Engem leginkább ez érdekelne, mert amíg lehet, húzom-halasztom és az enyémben még csak 66 ezer van.

Nem csipegeti az olajat a kocsid véletlenül?

Szia!

2012-ben volt

kb 50.000 ment azóta. A kocsiba 4 hónap alatt 11.000 tettem úgy, hogy nem töltöttem utána még olajat, tehát elmondhatom, hogy nem eszi.

A szerelő véleménye aggaszt, mert szerinte 50-60.000-ként cserélni kell, mert ez Opel betegség. Ha tényleg így van, akkor el kell gondolkoznom, hogy kell e nekem ez a kocsi, mivel kb 35.000 megyek egy évbe, így 2 évente cseréltethetem, ami 2 évente 150-200.000 forint. Azt mondta, hogy amíg csak indításnál csinálja 2-3 másodpercig addig nem olyan nagy gáz, de később ki kell cserélni, mert drága buli lehet(ha sűrűbben csinálja, hosszabb ideig).

Link to comment
Megosztás:

Szia!

2012-ben volt

kb 50.000 ment azóta. A kocsiba 4 hónap alatt 11.000 tettem úgy, hogy nem töltöttem utána még olajat, tehát elmondhatom, hogy nem eszi.

A szerelő véleménye aggaszt, mert szerinte 50-60.000-ként cserélni kell, mert ez Opel betegség. Ha tényleg így van, akkor el kell gondolkoznom, hogy kell e nekem ez a kocsi, mivel kb 35.000 megyek egy évbe, így 2 évente cseréltethetem, ami 2 évente 150-200.000 forint. Azt mondta, hogy amíg csak indításnál csinálja 2-3 másodpercig addig nem olyan nagy gáz, de később ki kell cserélni, mert drága buli lehet(ha sűrűbben csinálja, hosszabb ideig).

Bocsáss meg, de szerintem válts szerelőt...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

2012-ben volt

kb 50.000 ment azóta. A kocsiba 4 hónap alatt 11.000 tettem úgy, hogy nem töltöttem utána még olajat, tehát elmondhatom, hogy nem eszi.

A szerelő véleménye aggaszt, mert szerinte 50-60.000-ként cserélni kell, mert ez Opel betegség. Ha tényleg így van, akkor el kell gondolkoznom, hogy kell e nekem ez a kocsi, mivel kb 35.000 megyek egy évbe, így 2 évente cseréltethetem, ami 2 évente 150-200.000 forint. Azt mondta, hogy amíg csak indításnál csinálja 2-3 másodpercig addig nem olyan nagy gáz, de később ki kell cserélni, mert drága buli lehet(ha sűrűbben csinálja, hosszabb ideig).

Sajna ez egybevág az én 65 ezremmel. Nem tudom Neked milyen sűrűn cseréltek olajat, de állítólag a 30 ezrenkénti olajcsere vágja tönkre és nekem az első tulaj így cserélt olajat.

Na ennek a drága bulinak a mibenléte érdekelne? Esetleg elszakad a vezérműszíj vagy valami más (is)?

Link to comment
Megosztás:

T hanis!

A Z16XER-ben lévő változó szelepvezérlés jelenti a többletköltséget.

Választhattál volna Z16XEP motort is.

Szia!

Akár. Főleg ha tudtam volna, hogy mi a különbség a kettő között.

Meg ha tudom, hogy elesek, akkor rohadt gyorsan leülök.

Bár egy nap levelezés után lehet kiderül, hogy nem is olyan gáz ez a kis kerregés.

Azt legalább megtudtam, hogy nem hidrotőke:)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Akár. Főleg ha tudtam volna, hogy mi a különbség a kettő között.

Meg ha tudom, hogy elesek, akkor rohadt gyorsan leülök.

Bár egy nap levelezés után lehet kiderül, hogy nem is olyan gáz ez a kis kerregés.

Azt legalább megtudtam, hogy nem hidrotőke:)

Mert hogy nem hidrotőkés! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Akár. Főleg ha tudtam volna, hogy mi a különbség a kettő között.

Meg ha tudom, hogy elesek, akkor rohadt gyorsan leülök.

Bár egy nap levelezés után lehet kiderül, hogy nem is olyan gáz ez a kis kerregés.

Azt legalább megtudtam, hogy nem hidrotőke:)

A Bárdi árul vezérlésmódosító szelepet és fogaskereket is INA gyártmány, ha jól emlékszem.

A mágnesszelepeket magad is ki tudod cserélni csak torx dugókulcs kell hozzá (E-10 1/4" fér oda).

Ha akarsz gyakorolni, akkor vedd ki őket, pattintsd le róluk az oldalsó szőrőkarikákat (2 db/szelep) és szereld vissza felcserélve őket.

Ennek értelme, hogy a szűrőkarikák el tudnak fordulni a szelepen akár olyan pozícióba is, hogy a szűrő kerete részben eltakarja az olajnyílást a szelepen. Visszaszerelés előtt esetleg teszteld le, hogy működnek-e, 12V kell hozzá.

Figyelj arra, hogy az "előre" néző mágnesszelep kiszerelésekor kevés olaj fog kifolyni, tegyél alá rongyot mert különben pont a hővédő lemezedre fog folyni, onnan meg a generátor és a klímakompresszor közé. A hátsó alá is érdemes rongyot tenni, itt nem lesz folyás csak csepegés, amikor kihúzod a szelepet.

Egyébként rendszerelméleti emlékeim szerint annak az esélye, hogy egy rendszerben egyszerre 4 alkatrész hibásodjon meg (2 mágnesszelep+2 fogaskerék) elenyésző. Kivévem ha az egyik meghibásodása okozza a többiét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A16XER motorba milyen gyertyát használtok? Most néztem az enyémben FQR8LEU2 van. Csergőék szerint RC10MCC való bele, sőt 2010-től a Z16XER-be is. Más internetes források kissé zavarosak, egy lengyel honlap pl. szintén ugyanezt írja, de a CROMAX egész mást.

Amikor kivettem a gyári (első szerelésű) gyertyákat azok valóban FQR8 LEU2 (GM logós) típusúak voltak (Z18XER motor, 2006 gyártás). Egyet félre is tettem mintának.

A gyertyacserekor Denso K16TT gyertyát vettem, eddig 30.000 km-t mentem vele, pöc-röff elsőre, mindig. Ez a Denso saját fejlesztése, az alsó elektróda is papucsos. Árban annyi volt, mint a BOSCH logós FQR8 LEU2 lett volna.

A következő cserénél valszeg Denso IK16L-t teszek bele, már itthon is forgalmazzák. Ennek szikrafekvése is megegyezik az eredeti gyertya szikrafekvésével (5 mm), a Denso típusválasztó honlapja is ezt ajánlja elsődlegesen. Mondjuk épp 200%-kal drágább, mint a K16TT...

Egyébként korábban az NGK gyártotta a legjobb gyertyákat amíg madeinjapan volt, amióta madeinfrance már vannak kétségeim.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.