Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok a véleményeteket szeretném ki kérni abban,hogy vennék egy 1.4 H Astrát. Az autó 9 éves és kisebb esztétikai hibákkal.A fő gondom hogy az autóban a komplett felújított motor van,mert az előző tulajdonosa megfőzte,mert nem vette észre hogy kirágta a hűtés csövet egy nyest vagy valami hasonló. Hengerfejezve lett, és új vezérlést kapott szerintetek érdemes vele foglalkozni ? 146-km van az autóban.

 

A könyök támaszon elkopott a bőr,tudtok valaki t Bp-en aki ezzel foglalkozik ? A tetőcsomagtartó sin takaró léc hiányzik két helyen hol lehet ezt be szerezni olcsón ? Mert elég durva 3-4 ezer ft  kérni egy kis műanyagért. Köszönöm.

 

A hűtéscső kidörzsölődés előfordul nyest nélkül is. Nálam is volt, de szerencsére jelezte az autó, hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadékszintet. Egyébként az enyémben is a második motor, pontosabban komplett fűzött blokk + hengerfej van. Ha szakszerűen csinálták, akkor nem kell tőle félni. Az enyémmel nincs semmi gond, de legalább 60.000km-rel kevesebb van a blokkban, mint amit a km-óra mutat. Nálam az előző/első tulaj azt nem vette észre, hogy elment az olajszivattyú, nincs olajnyomás és így jött vele haza külföldről autópályán.

 

Durva, hogy elkopott a bőr. Tuti az a 146ekm? Csak mert az enyémben most van 237.000 és olyan makulátlan a kartámasz bőrözése, mintha most jött volna ki a gyárból. Pedig mindig használom, szinte soha nem hajtom föl.

 

Ó, ha az a 3-4eFt drága, nem ismered még az autó alkatrészköltségeit! :D Ez filléres tétel, még akkor is ha csak egy vacak fröccsöntött műanyag csíkról van szó. Én 5e körül vettem kb 2 éve + 15-20e-ért akarták színre fújni (mivel az enyém nem fekete, hanem fényezett). Végül megoldottam magam, így egy 10-esbe bőven belefértem és még maradt is gyári színkódos festékem.

Maga a kis csík sok helyen kapható, pl Cromax, Csergő... Sajnos típushiba ezeknek a törése, nem elég UV-stabil a műanyag, amiből van. Mivel nem használok tetőcsomagtartót én egy-egy pötty F.BS ragasztóval a sarkokban le is ragasztottam, hogy ne hagyjam el többet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hűtéscső kidörzsölődés előfordul nyest nélkül is. Nálam is volt, de szerencsére jelezte az autó, hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadékszintet. Egyébként az enyémben is a második motor, pontosabban komplett fűzött blokk + hengerfej van. Ha szakszerűen csinálták, akkor nem kell tőle félni. Az enyémmel nincs semmi gond, de legalább 60.000km-rel kevesebb van a blokkban, mint amit a km-óra mutat. Nálam az előző/első tulaj azt nem vette észre, hogy elment az olajszivattyú, nincs olajnyomás és így jött vele haza külföldről autópályán.

 

Durva, hogy elkopott a bőr. Tuti az a 146ekm? Csak mert az enyémben most van 237.000 és olyan makulátlan a kartámasz bőrözése, mintha most jött volna ki a gyárból. Pedig mindig használom, szinte soha nem hajtom föl.

 

Ó, ha az a 3-4eFt drága, nem ismered még az autó alkatrészköltségeit! :D Ez filléres tétel, még akkor is ha csak egy vacak fröccsöntött műanyag csíkról van szó. Én 5e körül vettem kb 2 éve + 15-20e-ért akarták színre fújni (mivel az enyém nem fekete, hanem fényezett). Végül megoldottam magam, így egy 10-esbe bőven belefértem és még maradt is gyári színkódos festékem.

Maga a kis csík sok helyen kapható, pl Cromax, Csergő... Sajnos típushiba ezeknek a törése, nem elég UV-stabil a műanyag, amiből van. Mivel nem használok tetőcsomagtartót én egy-egy pötty F.BS ragasztóval a sarkokban le is ragasztottam, hogy ne hagyjam el többet.

A könyök támasz nem 100 százalékosan kopott el csak a bőr főleg a váltóközeli részen kopottas,de majd elviszem egy bőrdíszműveshez.A 146 ezer km állás elvileg valós,bár szerviz könyvet nem láttam még.Persze ha vezetve volt egyáltalán. Hétfőn okosabb leszek az árát viszont megéri.

Kereskedő ismerőstől veszem aki szervizeléssel foglalkozik ők csinálták meg.Végül is egy év garival be vállalható szerintem.Ha tényleg jól megcsinálták akkor viszont nincs gond egy jó darabig a motóral elvileg. A bőr a kormányon levehető ha elkopik vagy nem jellemző rá,a kopás.

Módosítva : pulai1000
Link to comment
Megosztás:

A bőr a kormányon levehető ha elkopik vagy nem jellemző rá,a kopás.

Újra lehet bőröztetni, igen. Van itt is olyan tag, aki már csináltatott ilyet.

Egy-két év múlva lehet hogy nekem is aktuális lesz. Most 237ekm-rel kezdek felfedezni rajta kezdődő kopásnyomokat, kezd már fényesedni a bőr. 146e-rel még elvileg illene olyannak lennie mint az új.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Újra lehet bőröztetni, igen. Van itt is olyan tag, aki már csináltatott ilyet.

Egy-két év múlva lehet hogy nekem is aktuális lesz. Most 237ekm-rel kezdek felfedezni rajta kezdődő kopásnyomokat, kezd már fényesedni a bőr. 146e-rel még elvileg illene olyannak lennie mint az új.

 

Sok mulik azon, mennyire izzad a sofor keze, milyen erosen markolja a kormanyt, a konyoklonel is szamit, milyen ruhaban es hogy konyokol ra, raadasul a borok sem teljesen egyformak (ha valodi borrol van szo).

 

Szoval ezekbol a kopas dolgokbol en nem kovetkeztetnek futasteljesitmenyre, es nem is javitgatnam, hacsak nem cafatokban log, vagy ilyesmi :)

 

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a vàlaszt a kormàny még normàlis àllapotban van.Azt szeretném kérdezni,hogy mi a tapasztalat ennél a tipusnàl a termosztàttal,mivel nincs benne vízhőfok mérő.Mire figyeljek hogy ne főzzem meg a motort a vízszinten kívül. A fedélzeti computer ki mutatja a vízhőfokot ?

 

Módosítva : pulai1000
Link to comment
Megosztás:

 

1. Ahogy írták előttem is, a tempomatot csak akkor tudod bekapcsolni, ha már fékeztél egyet.

Ha ezek után sem akar bekapcsolni, akkor lehet CIM modul hiba is.

2. Jól gondolod, egy csavar meglazult.

Most javítottam a CIM modulom, egy torx csavarról van szó. (T30, T35 talán?)

Nem tudom minek nevezzem azt a részt, azon van a CIM modul és a gyújtáskapcsoló is.

Meg kell húzni a csavart és nem fog mozogni, kormányzárral sem. :-)

 

 

Üdv!

O

 

Ez a csavar hol van? Én egyet találtam a kormányburkolat alján, megpróbáltam meghúzni, de csak forog körbe-körbe?

 

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a vàlaszt a kormàny még normàlis àllapotban van.Azt szeretném kérdezni,hogy mi a tapasztalat ennél a tipusnàl a termosztàttal,mivel nincs benne vízhőfok mérő.Mire figyeljek hogy ne főzzem meg a motort a vízszinten kívül. A fedélzeti computer ki mutatja a vízhőfokot ?

 

Szervizmenüben kiírja.

Ha túlmelegszik, egy piros ikon figyelmeztet a műszeregységen.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Egy kis segítséget kérnék.

B@rdiéknál vettem vonóhorgot (amihez csatlakozót is adtak). CANBUS átalakító nincs hozzá, csak a kábelek lógnak ki a dugaljból. Milyen átalakító kell hozzá pontosan? Árban kb. mennyibe fáj? A vonóhorog felszereléséhez esetleg van valakinek képes útmutatója?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Egy kis segítséget kérnék.

B@rdiéknál vettem vonóhorgot (amihez csatlakozót is adtak). CANBUS átalakító nincs hozzá, csak a kábelek lógnak ki a dugaljból. Milyen átalakító kell hozzá pontosan? Árban kb. mennyibe fáj? A vonóhorog felszereléséhez esetleg van valakinek képes útmutatója?

 

Köszönöm

 

Ha van REC modulod akkor kell egy ilyen modul:

 

https://cromax.hu/elektromos_rendszer/kabelkoteg_es_alkatreszei/vonohorog_vezerlo_modul/vonohorog_vezerlo_modul_opel_astra_h_zafira_b_60214

 

Ha nincs REC modulod akkor kábelezgetni kell.

 

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok! Én is ebben a cipőben járok cserélni kell a hátsó kettőt mert eltört és az autópályán lekapta a menetszél.

Egyszerű ennek a kicserélése vagy meg kell bontani nagyon?

Valaki cserélt már ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én is ebben a cipőben járok cserélni kell a hátsó kettőt mert eltört és az autópályán lekapta a menetszél.

Egyszerű ennek a kicserélése vagy meg kell bontani nagyon?

Valaki cserélt már ilyet?

Szia

elvileg leszeded a komplett tetőlecet és alulról kell beletenni az egészet

ahonnan hiányzik oda benyúlsz és emeled felfelé a sínt .talán négy helyen fogja a tetőhöz.mivel alu ezért hajlik hajolhat visszahajtható

de hátha mondanak jobb ötletet

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja vásároltam egy H Astrát (2006), a napokban cserélve lett a jobb oldali kományösszekötő. Ekkor vettem észre, hogy bal oldalon a kormányműnél szivárog egy kis olaj.Úgy látom, mintha az alul láható csavarnál jönne az olaj. Kérdésem, hogy ez javíható-e a kormànymű kiszerelése nélkül?Tehàt ha kitekerem a csavart, van-e ott tömítés ami cserélhető?

Válaszotok elöre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap előtt sikerült kicserélnem otthon a két stabilizátort. A csavarok nem nagyon akarták engedni magukat de győzőt az erő :)

Viszont másnap mentem autópályán és 130km/h -l 140km/h között rázott a kormány.De nem egyfolytában hanem felerősödött a rázkódás majd elgyengült.

Ez mitől lehet? Valami rosszat csináltam a stabilizátor cseréjekor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő problémám adódott a 2010-es dízel H-s Asrtámmal:

hosszabb út közben kb 600 km után turbónyomás szabályzó hibát ír és a turbó le is áll de az autó újraindítása után ismét elindul, cseréltettem a turbónyomás szabályzót de a hiba ismét előjött. gondoltunk arra is ,hogy nem hiba miatt áll le ha nem a komputer állítja le fals hiba üzenet miatt.

ha valakinek ismerős a hiba vagy járt már így megköszönném a válaszát 

Módosítva : spidxx2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2010-es évjáratú benzines 5 ajtós H astrám van (1,4).

A hátsó ablakmosóból nem jön a víz, pedig a motor működik.

Tudja-e valaki hol lehet a hiba és hogyan lehet elhárítani?

Előre is köszönöm a segítéget: Erci

A fúvóka szeret eltömődni.Nálam is az volt, mikor vettem az autót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007-es H Astrámban meghibásodott a kormánymű.
Szeretném tudni mik a lehetőségeim, gyári alkatrész ha jól értesültem közel 400 ezer Ft, felújított 100, bontott 40. Ezek közül valakinek valamelyikről tapasztalat?
Másik kérdés: Hányféle kormánymű létezik ebbe a típusba? (alvázszám: W0L0AHL4872174961 )

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 10. 15., Erci írta:

Sziasztok!

2010-es évjáratú benzines 5 ajtós H astrám van (1,4).

A hátsó ablakmosóból nem jön a víz, pedig a motor működik.

Tudja-e valaki hol lehet a hiba és hogyan lehet elhárítani?

Előre is köszönöm a segítéget: Erci

A fúvóka szeret eltömődni.Nálam is az volt, mikor vettem az autót.

Szia Cserenkov!

Köszi a segítséget, valóban ez volt a baja. Most már rendben működik.

Üdv.: Erci

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Most az esős időkben vettem észre, hogy az A oszlopnál beázik az autó. A kárpit csupa víz volt. A szélvédő sarkánál elég laza a gumiszigetelés.

Valakinek volt már ilyen gondja?

Bizos, hogy az "A" oszlopnál? A szélvédő ragasztva van. Ha még nem volt cserélve, akkor kicsi az esélye, hogy ott folyik.

Viszont az ajtónál szeret beázni, mégpedig a hangszórónál folyik be a víz a küszöbre és onnan a kárpitra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hónapja lettem tulajdonosa egy astra h gtc 1.7 cdti típusú autónak. Mostanaban ebben az esős időszakban hallani, mintha valami folyadék lötyögne a kaszniban. Szerintetek valahol befolyik az eső, ami nem tud kijutni vagy az üzemanyag lötykölődését lehetne ennyire behallani az utastérbe?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hónapja lettem tulajdonosa egy astra h gtc 1.7 cdti típusú autónak. Mostanaban ebben az esős időszakban hallani, mintha valami folyadék lötyögne a kaszniban. Szerintetek valahol befolyik az eső, ami nem tud kijutni vagy az üzemanyag lötykölődését lehetne ennyire behallani az utastérbe?

Alul a küszöbön eldugult a leeresztő dugó, nem tud kifolyni a víz a küszöbből. Mindkét oldalon az első 2 és a hátsó 2 dugót távolítsd el és kifolyik belőle a víz. A dugó valszeg el fog szakadni, amikor kiveszed de  szervizben tudsz venni, 5 db kb, 2.000 Ft. Leeresztés utánavissza kell dugni őket, mert különben a felfreccsenő sós víz korróziót okozhat.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Alul a küszöbön eldugult a leeresztő dugó, nem tud kifolyni a víz a küszöbből. Mindkét oldalon az első 2 és a hátsó 2 dugót távolítsd el és kifolyik belőle a víz. A dugó valszeg el fog szakadni, amikor kiveszed de  szervizben tudsz venni, 5 db kb, 2.000 Ft.

Ez most komoly? Én meg direkt jól bedugtam őket, mert azt hittem elvesztek. Mondjuk érdekes, mert csak az egyik oldalon hiányzott 2, az is hátul.

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.