Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

a levegőszűrő nagyon nehezen előállítható, különösen nagy papír technológiát igénylő alkatrész amit kb a sufniban elő lehet állítani ugyanabban a minőségben mint bármelyik gyári

olajszűrőnél azt mondom nem szabad gagyit venni, meg még sok más alkatrésznél sem

egy új 1000 Ft -os levegőszűrő többet ér mint a 15-20e km -es használt

itt a nevetséges 30.000km -es szervizciklusokra gondolok amik igazán károsítják a motort, ráadásul a gyár írja elő

Most lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni amit írok, de részben egyetértek Gab X véleményével, viszont én nem veszek papírszűrőt, helyette K&N betétszűrőt tettem az autóba, amit 5000Km-ént tisztítok. Lényegében olyan mint a sportlégszűrő, amit sokan utálnak, meg érvelnek ellenne, annyi a különbség, hogy a gyári dobozba illeszkedik. Érezhető hogy nem fojt annyit a szívóoldalon, mint a papírszűrő. Persze nem az 1-2 lóerő meg newtonmeter a lényeg, hanem hogy rugalmasabb az autó. Ami mindenképpen előny, hogy egyszer kell megvenni és örök életű.

Link to comment
Megosztás:

"a levegőszűrő nagyon nehezen előállítható, különösen nagy papír technológiát igénylő alkatrész amit kb a sufniban elő lehet állítani ugyanabban a minőségben mint bármelyik gyári"

Egyik szavad üti a másikat! Ha kicsi a légáteresztő képessége, akkor "megfullad a motor", ha túl ritka papírból készül, nem szűri meg kellően a beszívott levegőt, vagyis apró porszemek bejutnak a motorba. Ne hasonlítsunk össze egy Armafilt szűrőt, mondjuk egy MAN gyártmányúval!

Link to comment
Megosztás:

Most lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni amit írok, de részben egyetértek Gab X véleményével, viszont én nem veszek papírszűrőt, helyette K&N betétszűrőt tettem az autóba, amit 5000Km-ént tisztítok. Lényegében olyan mint a sportlégszűrő, amit sokan utálnak, meg érvelnek ellenne, annyi a különbség, hogy a gyári dobozba illeszkedik. Érezhető hogy nem fojt annyit a szívóoldalon, mint a papírszűrő. Persze nem az 1-2 lóerő meg newtonmeter a lényeg, hanem hogy rugalmasabb az autó. Ami mindenképpen előny, hogy egyszer kell megvenni és örök életű.

másik vasamba nekem is KN van, de direkt szűrő

nagyobb légáteresztő képesség, vagyis több szennyeződés juthat a motorba

én is 5ezrenként szoktam tisztítani

autós körökben volt 1-2 olyan tapasztalat hogy nem tisztították megfelelően, a légtömegmérő elkoszolódott, majd be is halt

tudatába kell lenni...tisztítod rendesen, 1-2 LE, jobb hang, de kicsivel akkor is jobban szennyezzük a motort

Link to comment
Megosztás:

"a levegőszűrő nagyon nehezen előállítható, különösen nagy papír technológiát igénylő alkatrész amit kb a sufniban elő lehet állítani ugyanabban a minőségben mint bármelyik gyári"

Egyik szavad üti a másikat! Ha kicsi a légáteresztő képessége, akkor "megfullad a motor", ha túl ritka papírból készül, nem szűri meg kellően a beszívott levegőt, vagyis apró porszemek bejutnak a motorba. Ne hasonlítsunk össze egy Armafilt szűrőt, mondjuk egy MAN gyártmányúval!

félreértetted, vagyis nekem kell volna idézőjelbe tenni

dolgoztam autóalkatrész gyártó cégnél

elég sok mindent gyártott a cég, mondjuk pont papírszűrőt nem, de tudom mikor/miért/miben/hol lehetnek különbségek

sajnos nincs tesztem vagy egyéb mérési eredményem papír levegőszűrők légáteresztő és szűrési képességében, így csak saját tapasztalatom/gondolatom osztom meg

színre, szagra, látszatra, ízre :) nem találtam különbséget gagyi és gyári szűrővel kapcsolatban

tudom hogy a GM is ott gyártatja le az adott terméket ahonnan jobb ajánlatot kap az alkatrész gyártótól

illetve hogy teljes mértékben ugyanaz az alkatrész, ugyanabban a műszakban, ugyanarról a sorról 3 féle márkajelzéssel is le tud gördülni, majd a boltban pl 1000-2000-3000 Ft -os áron kerül eladásra

különbség a márkajelzés

ja, armafilt még nem volt a kezemben

Link to comment
Megosztás:

félreértetted, vagyis nekem kell volna idézőjelbe tenni

dolgoztam autóalkatrész gyártó cégnél

elég sok mindent gyártott a cég, mondjuk pont papírszűrőt nem, de tudom mikor/miért/miben/hol lehetnek különbségek

sajnos nincs tesztem vagy egyéb mérési eredményem papír levegőszűrők légáteresztő és szűrési képességében, így csak saját tapasztalatom/gondolatom osztom meg

színre, szagra, látszatra, ízre :) nem találtam különbséget gagyi és gyári szűrővel kapcsolatban

tudom hogy a GM is ott gyártatja le az adott terméket ahonnan jobb ajánlatot kap az alkatrész gyártótól

illetve hogy teljes mértékben ugyanaz az alkatrész, ugyanabban a műszakban, ugyanarról a sorról 3 féle márkajelzéssel is le tud gördülni, majd a boltban pl 1000-2000-3000 Ft -os áron kerül eladásra

különbség a márkajelzés

ja, armafilt még nem volt a kezemben

Így van ahogy mondod a GM nem gyárt alkatrészt, de nincs ez így másképp más autógyártó cégnél sem. Megveszi neves autóalkatrész-gyártó cégtől, csak épp nem Sachs, Valeo, Man, Bosch lesz ráírva hanem GM.

Azért még mindig egy kicsit eltúlzottnak tartom az 1000 ft-os légszűrő árat, gyorsan bárdi webshopban megnéztem mennyi is egy 1.7 cdti astrához egy légszűrő: Alco: 4500, MAN: 5100, WIX: 4300

Link to comment
Megosztás:

Így van ahogy mondod a GM nem gyárt alkatrészt, de nincs ez így másképp más autógyártó cégnél sem. Megveszi neves autóalkatrész-gyártó cégtől, csak épp nem Sachs, Valeo, Man, Bosch lesz ráírva hanem GM.

Azért még mindig egy kicsit eltúlzottnak tartom az 1000 ft-os légszűrő árat, gyorsan bárdi webshopban megnéztem mennyi is egy 1.7 cdti astrához egy légszűrő: Alco: 4500, MAN: 5100, WIX: 4300

hát, hogy mennyire neves cégtől rendeli be, az más tészta (termékfüggő)

tudok olyan alkatrészt, vagyis komplett szerkezetet amit Pest megyében gyártanak (nem híres cégnél) és bugatti veyron -ba kerül

szerintem tegyünk is pontot a dolog végére

- Te nyugodtabban alszol hogy márkás van benne

- nekem nem szól a lelkiismeretem hogy ebből az alkatrészól gagyit veszek :) (de hozzáteszem, olaj és olajszűrőből én is a márkásabbat veszem)

gagyit a unix -tól és van 30% kedvezményem :D

Z16XEP és Z16XER -be ugyanaz a szűrő megy 970 Ft -volt

megnéztem, Z17DTH -ba 1400 Ft a listaára

Link to comment
Megosztás:

hát, hogy mennyire neves cégtől rendeli be, az más tészta (termékfüggő)

tudok olyan alkatrészt, vagyis komplett szerkezetet amit Pest megyében gyártanak (nem híres cégnél) és bugatti veyron -ba kerül

szerintem tegyünk is pontot a dolog végére

- Te nyugodtabban alszol hogy márkás van benne

- nekem nem szól a lelkiismeretem hogy ebből az alkatrészól gagyit veszek :) (de hozzáteszem, olaj és olajszűrőből én is a márkásabbat veszem)

gagyit a unix -tól és van 30% kedvezményem :D

Z16XEP és Z16XER -be ugyanaz a szűrő megy 970 Ft -volt

megnéztem, Z17DTH -ba 1400 Ft a listaára

Akkor maradjunk annyiba, hogy biztos velem van a baj, hogy nem gagyit teszek az autóba, hanem neves gyártó termékeit... Nekem megér egy picivel több pénzt a név és tudom hogy azzal biztos nem lesz baj, ellenben a névtelennél ez benne van a pakliban.

Link to comment
Megosztás:

Akkor maradjunk annyiba, hogy biztos velem van a baj, hogy nem gagyit teszek az autóba, hanem neves gyártó termékeit... Nekem megér egy picivel több pénzt a név és tudom hogy azzal biztos nem lesz baj, ellenben a névtelennél ez benne van a pakliban.

dehogy, nem személyeskedünk

nincs senkivel baj, van 2 nézet amit nem tudtunk összeegyeztetni, ennyi

Link to comment
Megosztás:

Megvetted az 57i kit-et, vagy csak a szűrőt cserélted?

Tavaly bele akartam rakni én is, de miután megtudtam az árát, elnapoltam inkább a dolgot.

Hogy működik egyébként vele?

direkt szűrő, kitnek hívják ezt is, de nem dobozos rendszer, ehhez a mérethez nem lehetett kapni motortól teljes mértékben elzárható kitet

volt hozzá egy módosító cső a grillrácshoz hogy nagyobb részen és szemből kapja a levegőt

rendesen be van csövezve, végig ér a szűrőhöz, de meleg levegőt sajnos tud szívni amíg nincs meg a megfelelő sebesség, mivel nincs elzárva a motortól

inkább a hang miatt vettem meg, mivel gyárilag eléggé halk volt a motor

sportdobot nem akartam

viszont a V motor hangját imádom, a legszebb motorhang számomra

voltam teljesítménymérésen, a gyári érték 226LE -ről 233LE -re javult

50.000 HUF volt tisztítószettel együtt

ide spóroltam meg a jó minőségű papírszűrőket :)

Link to comment
Megosztás:

ez úgymond a hétvégi autó, mivel napi 150km-ert megyek nem lenne kifizetődő üzemanyag költség miatt

3.0 V6 nem GM termék, megkövezel... Ford :)

Nem bántalak :D Nekem minden jöhet, ami "zajos" és benzin kell bele.

Nálam a boxermotor hangja a "zenei remekmű", de hát nem vagyunk egyformák. ;)

Visszatérve a direktszűrőre, tavaly tavasszal próbálkoztam simota-val, de nem igazán volt jó, emiatt gondoltam a K&N-re, mivel az zárt házas, és ugye tipus specifikusan gyárt, nem uni, mint ezek az olcsóbb szűrők. Viszont ha az se lenne jó, akkor csak ablakon kidobott pénz.

Nincs esetleg valaki aki Opelben már használt K&N kit-et?

Link to comment
Megosztás:

Nem bántalak :) Nekem minden jöhet, ami "zajos" és benzin kell bele.

Nálam a boxermotor hangja a "zenei remekmű", de hát nem vagyunk egyformák. :D

Visszatérve a direktszűrőre, tavaly tavasszal próbálkoztam simota-val, de nem igazán volt jó, emiatt gondoltam a K&N-re, mivel az zárt házas, és ugye tipus specifikusan gyárt, nem uni, mint ezek az olcsóbb szűrők. Viszont ha az se lenne jó, akkor csak ablakon kidobott pénz.

Nincs esetleg valaki aki Opelben már használt K&N kit-et?

ha rám hallgatsz akkor nem veszel

magas fordulaton szép szívó hangja van a direkt szűrőnek, de egy teljesen zárt rendszerűt vagy egy sport betétszűrőt nem fogsz annyira hallani

pár% -os teljesítmény növekedés meg elhanyagolható utcai használatra

mondjuk ha nem szívó hanem turbo-s a géped, akkor talán jobban megérezni a szűrő cserét

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Na végre eljutottam a szervízbe a fenti problémával.mint kiderült a kipufogó flexicsöve van elgyengülve és csekély 86000 ft alkatrészárat mondtak rá.Katalizátor utáni rész a középső dobig ha jól tudom.

Na én rendeltem is hozzá 4000 ért egy flexicsövet és a kipufogós szerintem 3000 ért meg is csinálja.Jövő hét a szervizelés ideje ahogy időm beosztásom engedi és majd leírom hogy jó e a megoldás

.

Flexicsőcsere megoldotta a rezonanciaproblémámat de még maradt 2500 fordulat környékén valami hang de sokkal csendesebb lett az autó menet közben.3000 a cső 2000 a javitás plusz márkaszervíz hibafeltárás 5000 vagyis 10000 bánja

De legalább már nem zavaró a hang meg a rezonancia

Ha valakinek ilyen gondja van akkor 45X200 as a cső mérete.autósboltokban be lehet szerezni.

Link to comment
Megosztás:

ha rám hallgatsz akkor nem veszel

magas fordulaton szép szívó hangja van a direkt szűrőnek, de egy teljesen zárt rendszerűt vagy egy sport betétszűrőt nem fogsz annyira hallani

pár% -os teljesítmény növekedés meg elhanyagolható utcai használatra

mondjuk ha nem szívó hanem turbo-s a géped, akkor talán jobban megérezni a szűrő cserét

Igazából volt már nekem ilyen szűrőm, az 1.2-es G Astrában használtam, és nagyon jó volt, rugalmasabb lett, és a fogyasztása is kisebb volt 2-3 decivel. Viszont a mostaniba (1.6 85kW) nem találtam igazán megfelelőt, az olcsóbbak valahogy nem akartak működni. Emiatt gondoltam, hogy meg kellenne próbálni a zárt házas K&N-t, de hát 60ezerem nincs most arra, hogy majd vagy beválik, vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Igazából volt már nekem ilyen szűrőm, az 1.2-es G Astrában használtam, és nagyon jó volt, rugalmasabb lett, és a fogyasztása is kisebb volt 2-3 decivel. Viszont a mostaniba (1.6 85kW) nem találtam igazán megfelelőt, az olcsóbbak valahogy nem akartak működni. Emiatt gondoltam, hogy meg kellenne próbálni a zárt házas K&N-t, de hát 60ezerem nincs most arra, hogy majd vagy beválik, vagy nem.

ha már költesz, akkor tényleg jót kell venni

mindenképpen zárt házas legyen, vagy ha direkt szűrő akkor legyen elválasztva vmilyen szinten a motortól hogy nem szívjon meleget, illetve legyen normálisan becsövezve

sport betét KN -be nem gondolkodtál? az töredék árban van

Link to comment
Megosztás:

sport betét KN -be nem gondolkodtál? az töredék árban van

Az van most épp benne :) A töredék ár töredékéért vettem :D Tetszik ez is, de azért jobb lenne egy direkt szűrő. A G Astrába csak beletettem és működött, itt viszont tényleg csak a zárt házas a megoldás.

Viszont gondolkoztam komolyabb átalakításon is. Mivel a motor 16,5 °C-os levegővel működik a legoptimálisabban, arra gondoltam, hogy be kellenne építeni egy hasonló rendszert, mint a töltő-levegő hűtő. Persze itt elég lenne jóval kisebb teljesítmény is, illetve kézzel kapcsolhatóra gondoltam, hogy csak akkor működjön amikor nagyon muszáj (mondjuk nyáron dugóban). Persze ez csak az elmélet, a gyakorlati megvalósítás jóval bonyolultabb lenne, így csak elképzelés marad.

Link to comment
Megosztás:

Az van most épp benne :) A töredék ár töredékéért vettem :D Tetszik ez is, de azért jobb lenne egy direkt szűrő. A G Astrába csak beletettem és működött, itt viszont tényleg csak a zárt házas a megoldás.

Viszont gondolkoztam komolyabb átalakításon is. Mivel a motor 16,5 °C-os levegővel működik a legoptimálisabban, arra gondoltam, hogy be kellenne építeni egy hasonló rendszert, mint a töltő-levegő hűtő. Persze itt elég lenne jóval kisebb teljesítmény is, illetve kézzel kapcsolhatóra gondoltam, hogy csak akkor működjön amikor nagyon muszáj (mondjuk nyáron dugóban). Persze ez csak az elmélet, a gyakorlati megvalósítás jóval bonyolultabb lenne, így csak elképzelés marad.

áhh, tök felesleges ha most az van benne

ugyanebben a gondolatmenetben voltam régebben én is, variáltam, variálni akartam sokszor

a Ford -on átépítettem a fékrendszert is

utcai használatra felesleges pénzeket kidobni

inkább turbosíts ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 1.4-es Astra H Essentiát, és van egy kis gondom a fűtéssel.

A probléma a következő:

Le akartam olvasztani a szélvédőt (kicsit le volt fagyva). Beállítottam, hogy a ventillátor csak a szélvédőre fújjon, és azt vettem észere, hogy mindenhova fúj, csak pont a szélvédőre nem.

Elkezdtem csavargatni a légterelő tekerőjét, és mintha komplementer üzemben működne, mindenhova fúj, csak épp oda nem, ahova be van állítva. :)

Tehát minden légbeömlő nyílás működik, minden légterelő működik, csak nem a megfelelő állásban.

A szélvédőt végül abban az állásban sikerült leolvasztani, amelyikben csak az utasra, ill. a lábtérbe kéne fújnia. :D

Hol lehet a probléma? (vszínűleg a poti jó irányban vanrakva, mert nem körbeforgó, és minden ábrára oda lehet tekerni)

Ti találkoztatok már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

áhh, tök felesleges ha most az van benne

ugyanebben a gondolatmenetben voltam régebben én is, variáltam, variálni akartam sokszor

a Ford -on átépítettem a fékrendszert is

utcai használatra felesleges pénzeket kidobni

inkább turbosíts :)

A szívóoldal hűtése még nem is a legelvetemültebb gondolatom, volt ennél durvább is. De a pénzügyi résznél szerencsére mindig megakadtam, kis számolás után rájöttem, hogy nem fog menni.

Link to comment
Megosztás:

hejho tu vki segíteni nekem abban, hogy levettem az aksi saruját s mikor visszatettem a hőmérő kijelzője helyén egy F betű jelenik meg semmilyen számértéket nem mutat. találkozott már vki ezen problémával? mi lehet a megoldás? köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok még opeles körökben, illetve csak jövőhéten lesz meg a végre a szett. 2008-as 1.7 cdti astra 110Le.

Na most úgy fest hogy csak egy kulcs lesz az autóhoz. Tudtok segíteni benne hogy mennyi hozzá csináltatni egy kulcsot? Illetve hogy a meglévőt át lehet e programozni vagy zárcsere javallott? :)

Válaszotokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.