Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Csatlakoztam énis a táborba pár napja.

Az egyik kérdésem az lenne, hogy minden okés a kocsival nagyon jól megy, de alapjáratban eléggé kattog a motor.

Lehetséges, hogy vezérműlánc csere kéne?

A másik: kiszedtem az autórádiót és nem találok benne AUX kimenetet, lehet máshol kéne keresnem? (az autó 2005.12 astra h essentia)

Köszönöm előre is a válaszokat.

Üdv mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Csatlakoztam énis a táborba pár napja. Az egyik kérdésem az lenne, hogy minden okés a kocsival nagyon jól megy, de alapjáratban eléggé kattog a motor. Lehetséges, hogy vezérműlánc csere kéne? A másik: kiszedtem az autórádiót és nem találok benne AUX kimenetet, lehet máshol kéne keresnem? (az autó 2005.12 astra h essentia) Köszönöm előre is a válaszokat. Üdv mindenkinek!

Hali,

Nem írtad, milyen motor, de feltételezem, hogy 1.4 vagy 1.6 Twinport (Z14XEP, Z16XEP).

Ha üzemmeleg motornál "dízeles" az alapjárat hangja, valószínűleg megnyúlt a vezérműlánc. Nálam egy feszítőpatron-csere megoldotta, de lehet, hogy lánccsere is kell.

AUX csatlakozó a ráncfelvarrás utáni modellek CD30 MP3 rádióin szokott lenni (9 állomásgombos verzió), ezeknél a kézifékkar mellé van kivezetve a jack csatlakozó. Ha nincs gyárilag AUX a rádión, elég keserves dolog rávarázsolni.

Link to comment
Megosztás:

A jővő héten esedékes a csere, addig nem megyek hosszabb útra. Csak hosszabb folyamatos menet után jelentkezik a szivárgás. Köszi a segítséget!

Üdv!

Ma délelőtt megtörtént a javítás! Vezérműszíj és a görgők, vízpumpa, generátor szimering, vákum szivattyú olaj visszavezető cső, és a hoszbordás szíj csere. Most egy darabig futhat megint a szekér! A megadott szimering méret stimmelt! Köszi a segítséget!

Üdv Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

új H Astra (Classic 1.6 XER) tulaj vagyok. Akocsim még csak 1 hetes, de sajnos már hallok valamit, amit szerintem nem kéne. Indítás után, amikor először eléri a 20 km/h-t, akkor egy közepesen erős kattanás hang jön az indexkar környékéről. Persze lehet, hogy kicsit beljebbről, nem tudom pontosan lokalizálni (az biztos, hogy a kormánytól kicsit balra). Mindig reprodukálható, a lényeg, hogy indítás után csak egyszer jön (pl dugóban nem kattog minden 20 km/h elhagyásánál).

Van valami tippetek erre? Probáltam rákeresni, de elég nehézen "googlizható" a jelenség

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

új H Astra (Classic 1.6 XER) tulaj vagyok. Akocsim még csak 1 hetes, de sajnos már hallok valamit, amit szerintem nem kéne. Indítás után, amikor először eléri a 20 km/h-t, akkor egy közepesen erős kattanás hang jön az indexkar környékéről. Persze lehet, hogy kicsit beljebbről, nem tudom pontosan lokalizálni (az biztos, hogy a kormánytól kicsit balra). Mindig reprodukálható, a lényeg, hogy indítás után csak egyszer jön (pl dugóban nem kattog minden 20 km/h elhagyásánál).

Van valami tippetek erre? Probáltam rákeresni, de elég nehézen "googlizható" a jelenség

Első olvasásra lehet hülyeség jut eszenbe,de az automata sebességfüggő központi zárra gondoltam:)

Link to comment
Megosztás:

Első olvasásra lehet hülyeség jut eszenbe,de az automata sebességfüggő központi zárra gondoltam:)

Én nem tudok róla, hogy van benne ilyen, de majd megnézem, hogy lezár-e ilyenkor. Mondjuk a központi zárásra van belül egy külön gomb, és annak más hangja van. Amit én hallok az olyan rendellenesnek tűnik...

Link to comment
Megosztás:

Ja elméletileg létezik olyan, hogy "Speed Lock" ami bizonyos sebesség felett bekapcsol Tech 2-vel lehet felprogramozni.

Én nem tudok róla, hogy van benne ilyen, de majd megnézem, hogy lezár-e ilyenkor. Mondjuk a központi zárásra van belül egy külön gomb, és annak más hangja van. Amit én hallok az olyan rendellenesnek tűnik...

Link to comment
Megosztás:

Ha a központi zár be, akkor középen a gomb visszajelzője is világít, és ezt egyébként 12 km/ó sebességnél teszi. Bezárt ajtónál, ha kihúzod a gyújtáskulcsot, akkor visszanyit, ezt is hallhatod.

A másik az ABS/ESP önellenőrzése lehet, és én inkább erre gyanakszom. Ez normális jelenség, a kezelésiben is van róla pár sor. Ráadásul ez az, ami 20 és 30 km/ó között végzi az önellenőrzést, a motor beindítása után egyszer.

Link to comment
Megosztás:

A teljesítmény korlátoz ás más hiba miatt volt, amit csak akkor fogsz tudn i kiolvasni, amikor világít a hibajelző és csak diagnosztokai géppel. Ha kialszik a lámpa, törli a vezérlő hibakódot. Jártam én is így. 1.7cdti?

Elvittem szakszervízben 1125 hibakódú nem állandó hibát találtak valószínú ez okozza a néhai teljesítmény csökkenést ami a szervíz szerint lehet fojtószelep, gázpedál állás, ill. motorvezérlő elektronika hiba.

Csak senki nem tudja hogy a három közül mi szarakodik, ilyenkor mi van?

Lehet meggyújtom!

Link to comment
Megosztás:

A teljesítmény korlátoz ás más hiba miatt volt, amit csak akkor fogsz tudn i kiolvasni, amikor világít a hibajelző és csak diagnosztokai géppel. Ha kialszik a lámpa, törli a vezérlő hibakódot. Jártam én is így. 1.7cdti?

Elvittem szakszervízben 1125 hibakódú nem állandó hibát találtak valószínú ez okozza a néhai teljesítmény csökkenést ami a szervíz szerint lehet fojtószelep, gázpedál állás, ill. motorvezérlő elektronika hiba.

Csak senki nem tudja hogy a három közül mi szarakodik, ilyenkor mi van?

Lehet meggyújtom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis technikai problémám lenne. A bal hátsó ajtóm nem nyitható, sem kintről sem bentről. A többi kifogástalanul üzemel. Gyerekzár kikapcsolva.

Évjárat 2004 z14xep.

Előre is köszönöm!

Valószínű az átvezető gumicsőben tört meg a kábeled az ajtó és az oszlop között... Nyitott vezetőajtónál nyúlj be hátra és próbáld megmozgatni:)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Opel Astra H Z14XEP. Motor melegen nehezen indul,vagy pedig nem is indul be,csak újabb indítózásra.Sárga autó világit természetesen :icon1:

Második indítózás után minden ok. Főtengely jeladóra gondolok,esetleg valami ötlete még valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis technikai problémám lenne. A bal hátsó ajtóm nem nyitható, sem kintről sem bentről. A többi kifogástalanul üzemel. Gyerekzár kikapcsolva.

Évjárat 2004 z14xep.

Előre is köszönöm!

Köszönöm a segítséget! Szervíz lett belőle! 10 papírért megcsinálták.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok. Folyamatos hibakódot az az autóm (z14xep, 2006 kombi), ami az EGR szelepre vonatkozik. A hiba mutatkozik vezetés közben is, 1500-2500 fordulat között rángatva megy az autó (egyenletes gáz mellett). Kétszeri EGR tisztítás után is ugyanez a helyzet. Az x-edik autószerelő ismerősöm lehúzta az EGR-hez vezető kábelsarut, így viszont nem rángat az autó,de a műszerfalon kijelzi a hibát. Ez most azt jelenti, hogy a szelep benne van és működik csatlakozás nélkül is és a fedélzeti computer (ha rá van kötve a szelepre) felülbírálja a vezérlését? Mit lehet tenni? Vegyek új szelepet? Kérnék szépen tanácsot, volt-e már valakinek hasonló baja.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Mostanában jelentkezett a következő probléma.

Néha beindítás után az olajos kannás piktogram égve marad a műszerfalon(piros fényű), Általában meleg motornál jelentkezik. Újraindítás után akkor kialszik, menetközben sem villan fel.

5W-30-as GM olaj van benne, ami 2011.08 hóba került bele 44 000 km-nél. Az autóban most van 45 300 km.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm.

Ezt én is olvastam, voltam is vele szervizben, de azon a 3 nap amíg bent volt nem jelentkezett a probléma.

De ahogy elhoztam újra előjött.

Reggel elindultam a munkába semmi gond. Útközben megálltam kaját vásárolni, és indítás után megint nem aludt el az ellenőrző lámpa.

Ekkor egyből leállítottam a motort. Újraindítás után megint minden rendben volt.

Menet közben soha nem gyullad fel az ellenőrzőlámpa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2008as 1.7 es 110LE kombi H Astram van (76e km) es akad par fura probléma benne. Ha valaki tudna segíteni, ötletet adni hogy mi lehet a gond azt megköszönném:

1. Valami motorikus részt javítottak a légkondin egy elektromossági műhelyben. Amikor elhoztam az autót rögtön az első kettesbe váltás után egy fémes koccanás (valami ketös hangja van ilyesmi hogy: kling-kling) hangzik a motortér felől. Ezt azóta is csinalja DE csak indulás után és csak az ELSŐ kettesbe váltás után. Ezt akkor csinálja ujra ha az autó leáll (motor is) és újraindulunk vele... Nagyon furi... Valami 5let? A szakim nem tudja mi lehet és az Opelnél se volt 5tletük...

2. 5ös-be váltás után egy halk zörgö hang jelentkezik ami megmarad ha hatosba váltok is. Ha visszaváltok 4esbe ez már nem jelentkezik. Mi lehet az ami 5ös, 6os sebességnél ilyen halkabb zörgő, pörgő hangot adhat ki? Ez inkább akkor jelentkezik ha gázadás történik, üresben természetesen nem.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2007-es H Astrám tetőcsomagtartó rögzítő csavarja beszorult a tetőn lévő anyába és az anya is forog, ha a csavart tekerem. Kitekerni nem lehet, úgyhogy most úgy járok vele, hogy egy csavar lóg ki a tetőből... Eszembe jutott, hogy le lehetne flexelni, de akkor soha többet nem tudok tetőcsomagtartót tenni a kocsira. Van esetleg ötletetek arra, hogy hogyan lehetne kiszedni a csavart és hogyan lehetne a tető részét képező anyát újból rögzíteni, hogy ne forogjon?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.