Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Egy kis segítségre szorulnék. Mitől lehet, hogy a klímám nem fúj megfelelő hőmérsékletű levegőt? Bármit csinálok, mindig ugyan azt a hőmérsékletű levegőt fújja a rendszer. Motorok pörögnek, kompresszor most lett cserélve, nyomáspróba ok, gép nem lát hibát.

Z19DTH

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre szorulnék. Mitől lehet, hogy a klímám nem fúj megfelelő hőmérsékletű levegőt? Bármit csinálok, mindig ugyan azt a hőmérsékletű levegőt fújja a rendszer. Motorok pörögnek, kompresszor most lett cserélve, nyomáspróba ok, gép nem lát hibát.

Z19DTH

Biztos elindul a kompresszor, mikor bekapcsolod a klímát?

Segítséggel figyeld meg! Valaki kapcsolja be, míg te figyeled a kompresszort. Megváltozik a hangja is, és egy kis idő után a vastagabb cső el kezd hűlni, ha jól működik a kompresszor.

A nyomáspróba alatt azt érted, hogy megfelelő a gáz nyomása a klíma rendszerben?

Most mértétek, vagy kompresszor cserekor? Lehet azóta elszökött a gáz és azért nem indul el a kompresszor...

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg a szerelőm kint van egy klímásnál, és ketten próbálkoznak már 1,5 órája. A cső lehűl, a motorok felpörögnek, az az kapcsol a kompresszor. Egyszerűen valamiért nem fújja a beállított hőmérsékletet. Ami meg még furcsább, hogy az egyik oldalon mást fúj, mint a másikon. Egyzónás digit klímám van.

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg a szerelőm kint van egy klímásnál, és ketten próbálkoznak már 1,5 órája. A cső lehűl, a motorok felpörögnek, az az kapcsol a kompresszor. Egyszerűen valamiért nem fújja a beállított hőmérsékletet. Ami meg még furcsább, hogy az egyik oldalon mást fúj, mint a másikon. Egyzónás digit klímám van.

A kompresszor vagy megy, vagy nem, a homersekletet nyilvan a levego keveresevel szabalyozzak. Szoval szerintem a legterelok videken kene nezelodni, beragadhattak, vagy a vezerlesuk hulyult meg.

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg a szerelőm kint van egy klímásnál, és ketten próbálkoznak már 1,5 órája. A cső lehűl, a motorok felpörögnek, az az kapcsol a kompresszor. Egyszerűen valamiért nem fújja a beállított hőmérsékletet. Ami meg még furcsább, hogy az egyik oldalon mást fúj, mint a másikon. Egyzónás digit klímám van.

Egy ismerősöm azt mondta, hogy az expanziós szelepre nézzetek rá! Lehet eldugult?

(Ne kérdezd mi az, ennyire én sem értek hozzá...)

Link to comment
Megosztás:

A kompresszor vagy megy, vagy nem, a homersekletet nyilvan a levego keveresevel szabalyozzak. Szoval szerintem a legterelok videken kene nezelodni, beragadhattak, vagy a vezerlesuk hulyult meg.

Közben kiderült, hogy a légterelő tengelye eltört, amit az autó előző tulaja egy lemezzel és egy csavarral közép állásba fixált... Köszönöm a gyors segítséget mindenkinek!
Link to comment
Megosztás:

De akkor miért csak hátramenetben hallani? akkor előremenetben is kellene hogy csinálja nem? De azt amúgy is néztem kerékcserekor még van ugy 0,5 cm a betétből.

Akusztikus kopasjelzo van benne (komolyan :) ), azaz egy lemez er hozza a fektarcsahoz, ha tul kopott a betet. Az 5mm persze meg boven eleg, de elvileg lehet, hogy ez a lemez valahogy ugy gorbult el, hogy hozzaer, es csak hatramenetben csap zajt.

Kocsi felemel, kerek forgat, elore, hatra, hallgatozas; ki kell deruljon, mi surlodik. Az is lehet, hogy a belso betet kopottabb, vagy barmi, szoval alaposan meg kell nezni.

Link to comment
Megosztás:

De akkor miért csak hátramenetben hallani? akkor előremenetben is kellene hogy csinálja nem? De azt amúgy is néztem kerékcserekor még van ugy 0,5 cm a betétből.

A tárcsához közel van egy lemez. Ha oda bekerül valami (pl. kavics), akkor tudja súrolni a tárcsát. Már az F Astráknál is előfordult ez.
Link to comment
Megosztás:

De akkor miért csak hátramenetben hallani? akkor előremenetben is kellene hogy csinálja nem? De azt amúgy is néztem kerékcserekor még van ugy 0,5 cm a betétből.

A tárcsához közel van egy lemez. Ha oda bekerül valami (pl. kavics), akkor tudja súrolni a tárcsát. Már az F Astráknál is előfordult ez.
Link to comment
Megosztás:

A tárcsához közel van egy lemez. Ha oda bekerül valami (pl. kavics), akkor tudja súrolni a tárcsát. Már az F Astráknál is előfordult ez.

Az tudom hogy van ott egy fém lemez de nemrég néztem és még jóval messzebb volt, de ránézek majd ismét. azért thx

Link to comment
Megosztás:

Tükörlapot mivel tudom visszaragasztani?

Már egy hete észrevettem, hogy nagyobb tempónál mintha remegne a bal oldani visszapillantóm. Ma megvizsgáltam. A tükörlap külső fel teljesen lifeg, csak a belső felét tartja valami. Ha jól láttam ragasztva van. És az engedett el félig. Még jó hogy nem hagytam el menet közben.

Mivel tudom visszaragasztani? Pillanatragasztó? Esetleg neutrális szilikonból tegyek alá egy pogácsát? Ezzel kapcsolatos kérdés, hogy a tükörfűtésnél a hőt mi adja át a tükörlapnak? Mivel fűtőszálat nem látok benne, ha jól gondolom a mögötte lévő felület amire rá van ragasztva fűti a tükröt?

Link to comment
Megosztás:

Tükörlapot mivel tudom visszaragasztani?

Már egy hete észrevettem, hogy nagyobb tempónál mintha remegne a bal oldani visszapillantóm. Ma megvizsgáltam. A tükörlap külső fel teljesen lifeg, csak a belső felét tartja valami. Ha jól láttam ragasztva van. És az engedett el félig. Még jó hogy nem hagytam el menet közben.

Mivel tudom visszaragasztani? Pillanatragasztó? Esetleg neutrális szilikonból tegyek alá egy pogácsát? Ezzel kapcsolatos kérdés, hogy a tükörfűtésnél a hőt mi adja át a tükörlapnak? Mivel fűtőszálat nem látok benne, ha jól gondolom a mögötte lévő felület amire rá van ragasztva fűti a tükröt?

Nekem tavaly télen esett le. Kétoldalú ragasztószalaggal lett rögzítve ideiglenesen (út közben történt), de azóta is bírja, ráadásul a fűtés is jól működik rajta, így nem piszkálom. :-)
Link to comment
Megosztás:

! &. Eltörtört a tengelye annak a valaminek, aminek nem tudom a nevét:). Fűtés-hűtéshez van köze, és anyós oldalon a lábtámasz mellett balra . Foggalmam nincs mi lehet a neve, de ki kéne cserélnem.

Külső-belső levegőkeringető csappantyú.

Hát akkor cseréld ki! :)

Link to comment
Megosztás:

! &. Eltörtört a tengelye annak a valaminek, aminek nem tudom a nevét:). Fűtés-hűtéshez van köze, és anyós oldalon a lábtámasz mellett balra . Foggalmam nincs mi lehet a neve, de ki kéne cserélnem.

Szia!

Nekem az orosz oldal nagy segítségemre volt.

http://www.astra-h.ru/zaslonka.html

Néha nem megy az oldal...

- Ne de ott írták, hogy meg tudod házilag is javítani, úgy hogy veszel egy darabka csövet (10mm), aminek a BELSŐ átmérője 11mm. (nekem olyan volt, aminek 11,5mm)

- Vágsz bele egy nútot, ami legalább olyan széles, mint a zsalu.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_0.JPG

- Majd ezt a gyűrűt ráhúzod a zsalura és össze is ragasztod.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_1.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_2.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_3.JPG

- Majd építesz egy áramgenerátoros kapcsolást, ami megakadályozza, hogy a kis szervomotor nagy nyomatékkal nyissa-zárja a zsalut.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zaslonka_2.jpg

Vagy egyszerűen egy ellenállást teszel bele, vagy egy ilyen alkatrész is jó lehet, bár nem 100%:

http://www.soselectronic.hu/?str=371&artnum=44768&name=way-on-lp60-010

Vagy vásárolsz tőlem egyet, mert kettőt készítek :-)

Mióta megjavítottam (1 hét :icon1: ) rendben működik, csak még az áramkört kell beiktatni jövő héten.

Nem tudom meddig lesz jó, de most nem volt 17.000Ft-om a javítókészletre.

Vigyázni kell arra is, hogy ha túl erősre sikerül a javítás, akkor legközelebb a motor fog "engedni" 40.000Ft-ért. :blink:

Na ezért kell bele a szabályzás.

Módosítva : orlix
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem az orosz oldal nagy segítségemre volt.

http://www.astra-h.ru/zaslonka.html

Néha nem megy az oldal...

- Ne de ott írták, hogy meg tudod házilag is javítani, úgy hogy veszel egy darabka csövet (10mm), aminek a BELSŐ átmérője 11mm. (nekem olyan volt, aminek 11,5mm)

- Vágsz bele egy nútot, ami legalább olyan széles, mint a zsalu.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_0.JPG

- Majd ezt a gyűrűt ráhúzod a zsalura és össze is ragasztod.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_1.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_2.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zsalu_3.JPG

- Majd építesz egy áramgenerátoros kapcsolást, ami megakadályozza, hogy a kis szervomotor nagy nyomatékkal nyissa-zárja a zsalut.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/zsalu/zaslonka_2.jpg

Vagy egyszerűen egy ellenállást teszel bele, vagy egy ilyen alkatrész is jó lehet, bár nem 100%:

http://www.soselectronic.hu/?str=371&artnum=44768&name=way-on-lp60-010

Vagy vásárolsz tőlem egyet, mert kettőt készítek :-)

Ejha:). Püben írhatnál egy árat:).

Kiszerelni vészes? Mit kell lebontani? Most meg van kókányolva az enyém. Az előző tulaj valami lemezzel és egy csavarral közép állásba rögzítette, így állandó hömérsékletet fújt.

Link to comment
Megosztás:

Nem vészes a szétszedés.

Bárcsak menne az orosz oldal, ott képek is vannak.

- Legyen nálad 5,5 fejjel krova, vagy villáskulcs!

- Kesztyűtartót ki kell venni, ügyelve a világításra, ki ne tépd!

- Kivettem a pollenszűrő házának ajtaját is. Lehet nem kell, már nem emlékszem.

- A szervo motort is le kell venni. 2 vagy 3 csavar tartja, csatlakozóját lehúzni.

- Majd lehúzni a ventilátor 2 vezetékét, megjegyezve honnan mit húzol le, de vissza csak egy féle képpen megy.

- Írták az oroszok, hogy nem muszáj? de a szélvédő előtti vízvetőt, amin az ablaktörlők vannak azt is ki kell venni, mert van 5 csavar, amit onnan lehet kicsavarni. Ha nem veszed ki, akkor feszegetve is kijön talán a zsalu, de én nem kockáztattam és könnyebb is volt így.

Itt először le kell venni a két lapátot, majd a gumit, majd az autó orra felől alányúlva a patentokat kiakasztva félrehúzni a vízvetőt, ügyelve, mert a mosószemek csövei még ott vannak.

(A patentok darabja a UN*X-nál 1200Ft, patentdepo.hu-n 145Ft. 69-057 sz. patent. itt van róla kép is.)

Ha félrehúztad, hozzáférsz a csavarokhoz. 4db tartja a rácsot, egy 5,5-ös a házat.

- A ventilátort 5 vagy 7 csavar tartja és egy kapocs.

- Ha már kint van a ventilátor, akkor egy bizonyos szögből ki tudod venni azt a műanyag házat, amiben a zsalu van.

- Aztán kiveszed a zsalut.

- Utolsó lépésként megjavítod a zsalut és mindent visszaszerelsz a helyére.

Ennyi. :D Nem olyan vészes, mint hangzik.

Lehet valamit rosszul írtam, nem emlékszem a pontos menetre, ha menni fog az oldal, ott vannak nagy képek is.

Továbbá ha már szétkapod a fél kocsit, nedves ronggyal törölgesd át a műanyag részeket a kosztól.

És ellenőrizd a pollen szűrődet! Ha régen cserélted, ez egy remek alkalom. :icon1:

Jó barkácsolást!

Módosítva : orlix
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most, hogy megbolygatták a szerelők, állandóan hideget fúj. Holnap még elmegy pestre a menyasszonyom, de nagyon nem akarok így közlekedni, félek, hogy leég a motorja. Ammeg nem ócsó. Azóta nem hallom amúgy, hogy állítgatna. Azt a furcsa hangot.

Amíg nem kapcsolgatod, hogy kintről vagy bentről szívja a levegőt, addig nem megy a motor.

Szóval ne kapcsolgassátok és nem lesz baja.

Ha van automatikus levegőminőség érzékelőd az még kapcsolhatja ki-be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A sima belső tükör tartó leszedhető az üvegről?

Olyan, mintha vmi sinre lenne felrakva, de nem tudom levenni. Ha alánézek úgy néz ki, hogy 2 darabból áll.

Van rajta vmi fém rugó szerű vmi, amivel talán rögzítve van.

Erről van szó:

http://kepfeltoltes.hu/130526/tukortarto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Felül középen van az a fém pöcök.

(Vettem egy fényre sötétedő tükröt és azt egy sínre fel kell felnyomni.

Gondoltam a sima tartót le lehet venni, és a másik tükröt egyszerűen a helyére nyomom.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A sima belső tükör tartó leszedhető az üvegről?

Olyan, mintha vmi sinre lenne felrakva, de nem tudom levenni. Ha alánézek úgy néz ki, hogy 2 darabból áll.

Van rajta vmi fém rugó szerű vmi, amivel talán rögzítve van.

Erről van szó:

http://1.1.1.4/bmi/kepfeltoltes.hu/130526/tukortarto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Felül középen van az a fém pöcök.

(Vettem egy fényre sötétedő tükröt és azt egy sínre fel kell felnyomni.

Gondoltam a sima tartót le lehet venni, és a másik tükröt egyszerűen a helyére nyomom.)

Dobj egy linket arról a tükörről légyszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.