Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Hali!

Nekem tavaly nyaralás alatt zárult be a hátsó ajtó. Ki kell nyitni belülről, kárpit le, díszléc le, kapcsoló beragaszt, mindent visszaszerel, és örül! Csillagcsavarhúzó, nyolcas kulcs, pillanatragasztó és egy kis kézügyesség kell csak.

Sok sikert!

Frankie

Sajnos elég gyenge manuális készséggel áldott meg a mindenható,de majd próbálkozom. Minden esetre köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos elég gyenge manuális készséggel áldott meg a mindenható,de majd próbálkozom. Minden esetre köszi!

Szia!

Leírva bonyolultabb :icon1: Én a szelepsapka leszedőbe dugtam egy fakanalat, avval nyitottam ki az ajtót :D Mikor lent a kárpit látod a kis csavarokat amik díszlécet tartják, ha jól emlékszem négy darab van, meg a vezetéket a csatlakozóval. Anyákat leteker, sima jobb menet, csati szét, díszléc le. A kapcsoló műgyantával van beöntve, az öregszik el és törik szét, nem tartja a kapcsolót. Ki kell finoman bontani, és pillanatragasztóval beragasztani. Ha finoman nyomod a gumit, akkor érezni lehet a kapcsoló pattanását. Utána szépen vissza minden a helyére. A kárpit felrakása előtt próba! De 99% hogy ez a probléma, én is régebbi hozzászólásokból emlékeztem rá. Szerencsére :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem a következő a problémám a 2009-s ASTRA H-nál: 3,5 évesen bal első stabilizátor segédkart kellett cserélni, és az azt következő egy évben mostmár a harmadikat. A másodikat garanciában kicserélték, mert azt mondták, hogy valószínüleg hibás volt. Nekem azonban ez már nagyon gyanús! Valaki tudna rá válaszolni, hogy mi okozhatja ezt a gyakori meghibásodást!

Előre is Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Leírva bonyolultabb :icon1: Én a szelepsapka leszedőbe dugtam egy fakanalat, avval nyitottam ki az ajtót :D Mikor lent a kárpit látod a kis csavarokat amik díszlécet tartják, ha jól emlékszem négy darab van, meg a vezetéket a csatlakozóval. Anyákat leteker, sima jobb menet, csati szét, díszléc le. A kapcsoló műgyantával van beöntve, az öregszik el és törik szét, nem tartja a kapcsolót. Ki kell finoman bontani, és pillanatragasztóval beragasztani. Ha finoman nyomod a gumit, akkor érezni lehet a kapcsoló pattanását. Utána szépen vissza minden a helyére. A kárpit felrakása előtt próba! De 99% hogy ez a probléma, én is régebbi hozzászólásokból emlékeztem rá. Szerencsére :D

Köszi a hasznos tanácsot! Ezek menni fognak,nekem a kárpit lebontásával van gondom,azt csak simán feszíteni kell? Nem szeretnék semmit tönkre tenni,ezért nem akartam feszegetni sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nekem is lenne hozzátok egy kérdésem,Opel Astra H 2005 1.7 CDTI DTH motorkód,egy olyan jelenség van nálam,hogy hidegen legtöbbször nagyon hangos a motor főleg gázadásra bizonyos fordulatoknál kerregő illetve csörgő hangot bocsát ki.Sokan mondják,hogy túl hangos szerintük.Ez a jelenség tompul amikor bemelegedett a motor,de sajnos ugyanúgy megvan,főleg erőteljesebb gyorsításnál illetve gázelvételnél is csörög egyet illetve kerreg.....Nem tudom elhinni,hogy a porlasztók csinálnák ezt,esetleg szoftverhiba,megérne egy új szoftvert feltenni??Vagy inkább valahol a nagynyomású pumpánál keresendő a baj??

Köszönöm a segítségeteket türelmetlenül váron a válaszotokat illetve a segítségeteket.

<_<

Készíts egy videót, vagy hangfelvételt és hátha valaki tud segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén indulok egy hosszabb útra, kb 600-700 km, viszont az autóm egy kicsit jobbra húz. Ennyi alatt szerintetek féloldalasra koptatja a gumit, vagy mehetek vele nyugodtan? Tudom, felmerül a kérdés, miért nem állíttatok futóművet, de az a helyzet, hogy előbb axiálcsuklót és stabilizátor kart kell cserélnem, kétszer pedig nincs "kedvem" futóművet állítattni. Köszi előre is a válaszokat! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén indulok egy hosszabb útra, kb 600-700 km, viszont az autóm egy kicsit jobbra húz. Ennyi alatt szerintetek féloldalasra koptatja a gumit, vagy mehetek vele nyugodtan? Tudom, felmerül a kérdés, miért nem állíttatok futóművet, de az a helyzet, hogy előbb axiálcsuklót és stabilizátor kart kell cserélnem, kétszer pedig nincs "kedvem" futóművet állítattni. Köszi előre is a válaszokat! G.

Stabilizátor cserekor nem kell futóművet állítani.

Link to comment
Megosztás:

Az én #3320-as hozzászólásomhoz senki nem tud semmit hozzáfűzni...??

Hát jó akkor köszi.... <_<

Szia!

Nekem ugyan ez van, általában akkor, hidegen, mikor motorféknél kinyomom a kuplungot, és lassan esik vissza a fordulat, kerreg. Gyorsításkor meg olyan mint a traktor, de 60 fok tájékán elcsendesedik. Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, mert nem zavart, de most volt olaj, meg szűrők cseréje, és finom fémforgácsot találtunk az üzemanyag szűrőben. Most kapott az üzemanyagba 1,5 dl félszintetikus 2t motorolajat, ami katalizátorhoz is ajánlott. Csendesedni látszik a dolog de, még nem tudok biztosat mondani. Pár hét múlva talán többet is tudok mondani. Annyi azonban elég valószínű, hogy nem szoftveres a probléma.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem ugyan ez van, általában akkor, hidegen, mikor motorféknél kinyomom a kuplungot, és lassan esik vissza a fordulat, kerreg. Gyorsításkor meg olyan mint a traktor, de 60 fok tájékán elcsendesedik. Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, mert nem zavart, de most volt olaj, meg szűrők cseréje, és finom fémforgácsot találtunk az üzemanyag szűrőben. Most kapott az üzemanyagba 1,5 dl félszintetikus 2t motorolajat, ami katalizátorhoz is ajánlott. Csendesedni látszik a dolog de, még nem tudok biztosat mondani. Pár hét múlva talán többet is tudok mondani. Annyi azonban elég valószínű, hogy nem szoftveres a probléma.

Üdv!

Frankie

Ha motorfékkel gurulok, viszonylag sima a motor hangja. Ha gázt adok, annál a pontnál, ahol elkezd terhelést kapni a motor, az utastérből is jól hallhatóan megjelenik egy finom kerregés.

De gondolom ez normális.

2T olajat már hallottam máshol is, hogy a dízelhez keverik, mert keni a nagynyomásút. De ez máshol a motorban nem okoz gondot, nem kormolja össze?

Link to comment
Megosztás:

Ha motorfékkel gurulok, viszonylag sima a motor hangja. Ha gázt adok, annál a pontnál, ahol elkezd terhelést kapni a motor, az utastérből is jól hallhatóan megjelenik egy finom kerregés.

De gondolom ez normális.

2T olajat már hallottam máshol is, hogy a dízelhez keverik, mert keni a nagynyomásút. De ez máshol a motorban nem okoz gondot, nem kormolja össze?

Szia!

Ezért kell a fél szintetikus, vagy teljesen szintetikus, ami katalizátoros motorokhoz ajánlott, és teljesen oldódik az üzemanyagban. Elvileg nem növelheti a koromszintet, én az injektorokat jobban féltettem, de azt mondták, hogy nem árt neki, és még azt is keni. Majd meglátjuk! Ha még pár ezerrel megnöveli a nagynyomású életét, akkor megéri. Jövő héten megyünk nyaralni, akkor belemegy egy ezres, utána már több tapasztalat lesz.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem ugyan ez van, általában akkor, hidegen, mikor motorféknél kinyomom a kuplungot, és lassan esik vissza a fordulat, kerreg. Gyorsításkor meg olyan mint a traktor, de 60 fok tájékán elcsendesedik. Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, mert nem zavart, de most volt olaj, meg szűrők cseréje, és finom fémforgácsot találtunk az üzemanyag szűrőben. Most kapott az üzemanyagba 1,5 dl félszintetikus 2t motorolajat, ami katalizátorhoz is ajánlott. Csendesedni látszik a dolog de, még nem tudok biztosat mondani. Pár hét múlva talán többet is tudok mondani. Annyi azonban elég valószínű, hogy nem szoftveres a probléma.

Üdv!

Frankie

Köszi az információt, nem túl megnyugtató a dolog, de viszont ha találtatok fémforgács reszeléket az üzemanyag rendszerben,az egyáltalán nem jó dolog.

Ez azt jelenti,hogy a nagynyomású szivattyú kopik,onnan megy a rendszerbe a forgács,viszont ha elszáll és telenyomja fémforgáccsal a rendszert,akkor

teljes üzemanyag rendszer csere lesz amely komoly pénz!!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra H 1.3 cdti 2007 évjaratú autom van. Már vagy 1 hónapja a sofőr felüli ablakot amikor felakarom csukni, felmegy totál és aztán vissza le kb a 15 cm! Azt észre vettem, hogy amikor felcsukodik akkor az ajtót nagyon fesziti és azután vissza leereszti az üveget! magátol nem marad zárva, nekem kell megállitani amikor felér. A jobb ajtónál nem fesziti az ajtót, de az meg is áll fent amikor kell.

Volt már valakinek ilyen problemája?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra H 1.3 cdti 2007 évjaratú autom van. Már vagy 1 hónapja a sofőr felüli ablakot amikor felakarom csukni, felmegy totál és aztán vissza le kb a 15 cm! Azt észre vettem, hogy amikor felcsukodik akkor az ajtót nagyon fesziti és azután vissza leereszti az üveget! magátol nem marad zárva, nekem kell megállitani amikor felér. A jobb ajtónál nem fesziti az ajtót, de az meg is áll fent amikor kell.

Volt már valakinek ilyen problemája?

Becsípődésgátlónak hívják ezt a biztonsági funkciót. Úgy érzékeli, mintha pl. beszorult volna oda egy kéz. Ilyenkor visszahúzódik.

Szerintem körbe kell nézni az üveg körül a gumikédert, megmozgatni itt-ott. Légterelő nincs fenn? Mert attól is szokott ilyen lenni.

Ja,meg nézd meg, hogy az üveg úgy áll e (nem lejt valamerre), mint a másik, nehogy az emelő szerkezet kezdje megadni magát, aztán ezért szoruljon.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az információt, nem túl megnyugtató a dolog, de viszont ha találtatok fémforgács reszeléket az üzemanyag rendszerben,az egyáltalán nem jó dolog.

Ez azt jelenti,hogy a nagynyomású szivattyú kopik,onnan megy a rendszerbe a forgács,viszont ha elszáll és telenyomja fémforgáccsal a rendszert,akkor

teljes üzemanyag rendszer csere lesz amely komoly pénz!!

Szia!

Egyenlőre még nincs komoly baj talán! Amióta nálam van, nem egész 30 ezret mentem vele, de nem vettem észre, hogy romlott volna a helyzet, igaz az előző két cserénél nem tűnt fel a fémforgács sem, de nem is néztük annyira. Most a szűrő tűnt koszosabbnak azért figyeltünk jobban a ház tisztítására is. Lehet, hogy előtte is ilyen volt, csak nem vettük észre. Remélem még egy 100-ast kibír :icon1: Egyenlőre próbálom csökkenteni a bajt az olajjal :D talán nyerek egy kis időt :D Ment úgy hatvan kilométert olajozva, mintha csendesebb lenne, majd nyaralás után kiderül :icon1:

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Becsípődésgátlónak hívják ezt a biztonsági funkciót. Úgy érzékeli, mintha pl. beszorult volna oda egy kéz. Ilyenkor visszahúzódik.

Szerintem körbe kell nézni az üveg körül a gumikédert, megmozgatni itt-ott. Légterelő nincs fenn? Mert attól is szokott ilyen lenni.

Ja,meg nézd meg, hogy az üveg úgy áll e (nem lejt valamerre), mint a másik, nehogy az emelő szerkezet kezdje megadni magát, aztán ezért szoruljon.

Nincs fent légterelő.

Az emelő szerkezet elég jol kinyomja a könyökölőt az ajtonál, láthatóan és érezni is lehet, hogy fesziti amikor az üveget felcsukja. De csak a sofőr felül fesziti ennyire, a másik oldallal nincs bajom.

délután megnézem, hogy nem e ferdén áll benne az üveg.

köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nincs fent légterelő.

Az emelő szerkezet elég jol kinyomja a könyökölőt az ajtonál, láthatóan és érezni is lehet, hogy fesziti amikor az üveget felcsukja. De csak a sofőr felül fesziti ennyire, a másik oldallal nincs bajom.

délután megnézem, hogy nem e ferdén áll benne az üveg.

köszönöm.

Nálam is van hasonló hiba.

Ha megy fel az ablak akkor kicsit dől az autó orra felé. Csak pár m.méter (1-2).

Ha csak simán felhúzom, akkor mikor felér még nyekereg egy kicsit, ha kézzel kicsit tolom az elejénél, akkor felmegy és nem nyekereg.

Lehet vajon rajta állítani, hogy ne döntve húzza az ablakot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2006-os 1.4-es Astra H-nk és sajnos el kezdett a kormánymű (TRW) mindkét oldalánál a gumiharangoknál szivárogni az olaj.

Kérdésem, hogy kicserélhető a kormánymű nem TRW-s re is vagy csak a TRW-s jó bele?

Esetleg van-e valakinek ehhez való kormányműve?

Szeretnénk az autót eladni, de előtte ki akarjuk javítani ezt a hibát, hogy az autó hibátlan legyen.

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm.

Üdv:

Vill

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, idén vettem észre nyáron, hogy minél melegebb van, annál erősebben lehet érezni benzinszagot az autóban. Ferdehátú kivitelem van, behajolva a csomagtartóba a tank felől belülről lehet a legjobban érezni. Ez most megszűnt, hogy nincs 30-40fok. Mitől lehet, hogyan lehet javítani ? ( Szervizben azt mondták, hogy a benzingőzt a melegben elengedi a tank, valami szelepféle kütyü, de miért az utastér felé ? ) Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Általában a kocsiknál egy nyomáskiegyenlítő szelep van a tanknál. Ha túlnyomás keletkezik benne a felmelegedő benzin miatt, vagy éppen alacsonyabb lesz, mert fogy belőle, akkor a szelep kiegyenlíti a nyomást. Nem közvetlenül az utastérbe engedi, de oda is jut belőle. Gondolom ha napsütötte helyen parkolsz, erősebben érezni.

Szia,

Igen, szinte csak ilyen hely van nálunk. Fa alá nem szívesen parkolok, mert állandóan a madárszart kaparhatnám róla. Szóval, akkor ezen nem nagyon lehet mit javítani.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Igen, szinte csak ilyen hely van nálunk. Fa alá nem szívesen parkolok, mert állandóan a madárszart kaparhatnám róla. Szóval, akkor ezen nem nagyon lehet mit javítani.

Köszi.

Hát nemtom.

Nekem egész nyáron napon állt az autó, de soha nem éreztem még benzin szagot sem az autó környékén, sem az utastérben, sem a csomagtartóban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom.

Nekem egész nyáron napon állt az autó, de soha nem éreztem még benzin szagot sem az autó környékén, sem az utastérben, sem a csomagtartóban.

Szerintem sem normális dolog, de mint írtam, most nincs eléggé meleg így nem tudott a szervizes ember mit csinálni vele. Kimondottan 30fok fölött lehetett ezt érezni. Akkor kellett volna elvinnem, de lehet lesz még pár nap hasonló meleg.

Link to comment
Megosztás:

Astra555,

fogyasztási adataim:

városban leginkább 3-as, néha 4-es: 5,5 liter/100 km

Autópálya:

- magyar: 5,5liter/100km

- osztrák: 4,8 - 5,2 liter/100km

- német: 140ig 6,2liter/100km ; 180ig 7liter/100km

környező hegyek meglátogatása, szinte végig 3-asban: 12 liter/100 km (de nagyon élveztem :wub: )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.