Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Egy opel astra caravan Z17DTH-m van 100LE 2005-ös, és az volna a tiszteletteljes kérdésem,

hogy rá lett téve számítógépre az autó és kidobta hogy nem megy a 2-es ventilátor (fokozat)
Mi lehet a probléma? Ha cserélném a 90512510 számú szellőző ellenállást az megoldaná a problémát?

Vagy mi lehet még a hiba? Hol találom helyileg ezt az ellenállást és ki lehet-e mérni? Ha kiveszem és

a csatlakozókra rámérnék ohm mérővel akkor milyen értékeket kellene kapnom?

Válaszokat előre is köszönöm.

üdv

mnorbee

Link to comment
Megosztás:

Egy opel astra caravan Z17DTH-m van 100LE 2005-ös, és az volna a tiszteletteljes kérdésem,

hogy rá lett téve számítógépre az autó és kidobta hogy nem megy a 2-es ventilátor (fokozat)

Mi lehet a probléma? Ha cserélném a 90512510 számú szellőző ellenállást az megoldaná a problémát?

Vagy mi lehet még a hiba? Hol találom helyileg ezt az ellenállást és ki lehet-e mérni? Ha kiveszem és

a csatlakozókra rámérnék ohm mérővel akkor milyen értékeket kellene kapnom?

Válaszokat előre is köszönöm.

üdv

mnorbee

Nem a motor hűtőventilátor 2. fokozata nem megy?

Csak mert a 90512510 alkatrész a belső levegő kerinmgtető motor előtétellenállása.

Link to comment
Megosztás:

Valóban. Ha jól tudom kb. 5-6 feltételnek kell megfelelnie. Egyetlen olyan volt, ami hozta a fenti normát, de ahogy nézem, már nem is forgalmazzák itthon, mivel sokszorosa volt az ára a többi lednek...

Más európai országokban engedik például az utólagos xenon beépítését is (természetesen meg kell felelnie bizonyos elvárásoknak), és azt az izzót cserélheted ledre, amire lehetőség van. Sokkal rugalmasabban állnak hozzá a többi utólagos átalakításhoz is. Talán majd egyszer nálunk is... :)

Valóban. Nálunk elég kockefejüek és szűklátókörűek a hatóságok.

Elég sok hasznos, vagy előnyös dolgot hivatalból üldöznek.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Egy egyszerű kérdésem lenne.

Tankoltam egy benzinkútnál a német autópálya mellett (nem tudom a nevét, van itt 1000 fajta).

Majd indulás után egyből jött a hibajelző lámpa.

Én gondoltam, hogy DPF, mert kb 5000 km-rel ezelőtt tisztitott utoljára.

Erre tegnap tankoltam egy német shell kútnál, most kialudt a lámpa.

(astra h 1,9 cdti 120 le az autó)

Mi okozhatja ezt? rossz lett volna a diesel?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.

A belső szellőzömön mindegyik fokozat működik ha bekapcsolom,

a motortér ventilátoránál van ez az 1. 2. 3. hűtés amit szgépről

el is lehet indítani és hallani is az 1. és 3.-nál hogy bekapcsol elöl
a ventilátor... 2-esnél nem indul el semmi. :(
Vkinek vmi ötlet/javaslat hogy hol lehet a hiba?

köszi

üdv

Norbert

Nem a motor hűtőventilátor 2. fokozata nem megy?

Csak mert a 90512510 alkatrész a belső levegő kerinmgtető motor előtétellenállása.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.

A belső szellőzömön mindegyik fokozat működik ha bekapcsolom,

a motortér ventilátoránál van ez az 1. 2. 3. hűtés amit szgépről

el is lehet indítani és hallani is az 1. és 3.-nál hogy bekapcsol elöl

a ventilátor... 2-esnél nem indul el semmi. :(

Vkinek vmi ötlet/javaslat hogy hol lehet a hiba?

köszi

üdv

Norbert

Nem két fokozatú az a ventilátor?

Enyém Z17DTH, 100 lovas, igaz 2007-es, de csak 2 fokozat teszt volt a sz.gépen, amik működtek is.

Vagy nálam is gond lenne?

Link to comment
Megosztás:

Legjobb tudomásom szerint mindhárom fokozatnak működnie kellene, télen mondjuk nem annyira vészes mert alapból hideg van, nyáron meg szinte folyton be van kapcsolva manuális klíma és azzal együtt a ventilátor is mindig bekapcsol nálam.

Az ősz és tavasz a kritikus időszak amikor szoktak eldurrogni a vízcsöveim.. :o De emlékszem amikor megvettem az autót hogy nyáron a nagy melegben amikor megálltam és elvettem a gyújtást a ventilátor még ment egy ideig, most pedig legyen akármilyen meleg ha elveszem a gyújtást leáll a ventilátor is... :(

Nem két fokozatú az a ventilátor?

Enyém Z17DTH, 100 lovas, igaz 2007-es, de csak 2 fokozat teszt volt a sz.gépen, amik működtek is.

Vagy nálam is gond lenne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha már így benne vagytok a ventillátor témában, eszembe jutott a hűtőrendszer, így az az észrevételem, hogy soha nem megy feljebb a hőmérsékletem 94-96 C-nál. Normális dolog ez? Esetleg nyitva lenne a termosztát? Szerintem akkor ennyire sem menne fel, főleg, így hidegebb időben. Mikor nyit a termosztát elvileg? Z16XEP. Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Lendkerékre még egyszer visszatérve: tegnap lenyomtam 500 km-t a munkahelyi 1.4-es benzines kombi H Astrával. A nap végén állok be a telephelyre és ahogy üresben emelem fel a kuplungpedált, ugyan úgy tökéletesen ugyan olyan halak kerregést hallok, amire nekem rávágták a szervizben hogy kettős tömegű csere.

Most erősítsetek vagy cáfoljatok meg, de az 1.4-es benzinesben én úgy tudom, hogy nincsen kettős tömegű lendkerék. Ez nem így van?

Akkor lehet hogy nekem se kéne feltétlenül lecseréltetni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha már így benne vagytok a ventillátor témában, eszembe jutott a hűtőrendszer, így az az észrevételem, hogy soha nem megy feljebb a hőmérsékletem 94-96 C-nál. Normális dolog ez? Esetleg nyitva lenne a termosztát? Szerintem akkor ennyire sem menne fel, főleg, így hidegebb időben. Mikor nyit a termosztát elvileg? Z16XEP. Köszi előre is! G.

Nekem is Z16Xep van és nálad normális a dolog. Korábban nekem is ennyi volt.

Nekem sajnos időnként felmegy 115-ig is, aholis kapcsol a ventilátor. Ezt nyáron vettem észre dugóban araszoláskor, de azt hittem, hogy ez a 38-40 foknak köszönhető. De sajnos a múlt héten is csinálta 15 fokban. Mivel korábban ilyen nem volt, azért megnézem, és az első két fokozat nem megy, így több, mint valószínű elszállt az előtét ellenállás.

Akinek nem megy az alsó két fokozat közül az egyik (vagy egyik sem),de a legfelső megy, annak nagy valószínűséggel az előtét ellenállása mondta be az unalmast (ha a középső fokozat nem megy, az lehet biztosíték is, ugynais az alsó és a felső egy biztosítékon van, míg a középsőnek sajátja van).

Próbáltam utánanézni és elég siralmas a helyzet ez ügyben. Csak a benzines z16xep-ről tudok nyilatkozni (mert ennek néztem utána), de van egy sejtésem, hogy a ventilátorok között nincs nagy eltérés bármilyen motorról is legyen szó.

Szóval:

- az előtét ellenállás a ventilátor csatlakozóban van

- gyári előtét ellenállás nincs (legalábbis én nem találtam), csak komplett ventilátorral, aminek az ára 120eFt körül van

- van utángyártott ventilátor 60-65e körül

- van utángyártott előtét ellenállás 25e Ft körül (https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30730000-huto-ventilator-keret-es-resze/30730638-hutoventilator-alkatreszei/218126-hutoventilator-ellenallas-opel-meriva-a)

Bennem felmerült egy pár kérdés:

- tetves opel miért nem árul csak ellenállást, ha ez ennyire fogyóeszköz?

- mi a francért kerül egy tetves ellenállás 25eFt-ba?

Ez ilyen tipikus lehúzós szagú dolog...

Link to comment
Megosztás:

Amit mondasz, azt értem. Amit viszont nem értek, hogy egy-két éve nyáron nekem is volt 110 fok a rendszer hőmérséklete. Akkor ezek szerint akkor nem működött rendesen a ventillátor? Miért van 3 fokozat? Bocs, hogy hülyeségeket kérdezek, de nem értem igazán. Én semmilyen alkatrészt nem cseréltem az autóba, vagyis egy szellőzőmotor ellenállást, de annak ehhez elvileg semmi köze, azt csak azért kellett cserélni, mert nem állt le a fűtőmotor ventije. Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Amit mondasz, azt értem. Amit viszont nem értek, hogy egy-két éve nyáron nekem is volt 110 fok a rendszer hőmérséklete. Akkor ezek szerint akkor nem működött rendesen a ventillátor? Miért van 3 fokozat? Bocs, hogy hülyeségeket kérdezek, de nem értem igazán. Én semmilyen alkatrészt nem cseréltem az autóba, vagyis egy szellőzőmotor ellenállást, de annak ehhez elvileg semmi köze, azt csak azért kellett cserélni, mert nem állt le a fűtőmotor ventije. Köszi! G.

Nyáron felkúszik 110 fok körül (mondjuk dugóban araszolva), de akkor már megy a középső fokozat és jó hűtőradiátor és ventilátor esetén e fölé nem is megy (vhol 100 és 105 között kapcsol a középső fokozat).

115 foknál kapcsol a legfelső fokozat.

Link to comment
Megosztás:

Lendkerékre még egyszer visszatérve: tegnap lenyomtam 500 km-t a munkahelyi 1.4-es benzines kombi H Astrával. A nap végén állok be a telephelyre és ahogy üresben emelem fel a kuplungpedált, ugyan úgy tökéletesen ugyan olyan halak kerregést hallok, amire nekem rávágták a szervizben hogy kettős tömegű csere.

Most erősítsetek vagy cáfoljatok meg, de az 1.4-es benzinesben én úgy tudom, hogy nincsen kettős tömegű lendkerék. Ez nem így van?

Akkor lehet hogy nekem se kéne feltétlenül lecseréltetni?

Szerintem abban nincs! De úgy is megmondja valaki, aki okosabb :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szinten z16xep 2 hete lett tesztelve egy futescsö csere miatt. 113 foknal kapcsolt az 1. fokozat... :)

Én a helyedben annyira nem örülnék!

Ha 113 fok volt, akkor az inkább a 3., legfelső fokozat volt, mint a legelső.

Ha 100-105 körül nem kapcsolt a középső fokozat, akkor nálad is van ott valami gáz, úgyhogy a helyedben én megnézetném azt közelebbről.

Link to comment
Megosztás:

Lendkerékre még egyszer visszatérve: tegnap lenyomtam 500 km-t a munkahelyi 1.4-es benzines kombi H Astrával. A nap végén állok be a telephelyre és ahogy üresben emelem fel a kuplungpedált, ugyan úgy tökéletesen ugyan olyan halak kerregést hallok, amire nekem rávágták a szervizben hogy kettős tömegű csere.

Most erősítsetek vagy cáfoljatok meg, de az 1.4-es benzinesben én úgy tudom, hogy nincsen kettős tömegű lendkerék. Ez nem így van?

Akkor lehet hogy nekem se kéne feltétlenül lecseréltetni?

Lendkerék van benne, csak nem kettős tömegű. Szerintem akkor kinyomócsapágy, vagy hasonló probléma lesz az a tiédben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben annyira nem örülnék!

Ha 113 fok volt, akkor az inkább a 3., legfelső fokozat volt, mint a legelső.

Ha 100-105 körül nem kapcsolt a középső fokozat, akkor nálad is van ott valami gáz, úgyhogy a helyedben én megnézetném azt közelebbről.

Húúú te már aztán csak tudod...te ott voltál ,és ennyi. Te láttad a 3. fokozatot....remek.... Biztos nem vettelek észre....3. fokozat....nem örülök a 113°c-nak, de a szerelők átnézték, letesztelték a 2 fokozatot, mert csak 2 van benne(ugyan 1. és 3. fokozat), és megnézték, mikor kapcsol az első. Hát, pont 113°C-nál...sajnos csak az első.....ennyi...és persze végig figyelve(teszt) hogy melyik van üzemben...és a szemem előtt csinálták, néztem, mit akarnak "elba..ni" :)

Ha valamit akkor okosat abban mondjál, hogy tudom ezt a 113°C lejjebb "vinni" valahogy...

Volt nálam egy srác, neki is Z16XEP az autója, és 110°C-nál semmi nem indult el....ez 2004-es, az enyém 2005 modellév...talán ezek ilyenek.....nem?

Link to comment
Megosztás:

Húúú te már aztán csak tudod...te ott voltál ,és ennyi. Te láttad a 3. fokozatot....remek.... Biztos nem vettelek észre....3. fokozat....nem örülök a 113°c-nak, de a szerelők átnézték, letesztelték a 2 fokozatot, mert csak 2 van benne(ugyan 1. és 3. fokozat), és megnézték, mikor kapcsol az első. Hát, pont 113°C-nál...sajnos csak az első.....ennyi...és persze végig figyelve(teszt) hogy melyik van üzemben...és a szemem előtt csinálták, néztem, mit akarnak "elba..ni" :)

Ha valamit akkor okosat abban mondjál, hogy tudom ezt a 113°C lejjebb "vinni" valahogy...

Volt nálam egy srác, neki is Z16XEP az autója, és 110°C-nál semmi nem indult el....ez 2004-es, az enyém 2005 modellév...talán ezek ilyenek.....nem?

Ez az összesben ilyen, foglalkozni nem kell vele, a z16xep-knél mindig ilyen magas, régebben párszor kitárgyaltuk!:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok , ùj vagyok itt mert nem rég vettem egy opel astra h 1.9cdti gépsárkányt!

Barátom a 150lóerős motort kapta, igy a fiat multiplám után, hihetetlenűl megszerettem a gépet. 3 hónapja van meg, de mostanában egy érdekesdologra lettem figyelmes:

A z autó álló helyzetben koppanáshoz hasonló hangokat produkál, mely elmúli a kuplung lenyomásával, hegyről lefelegurulva motorfékezésnél pedig daráló ciripelő hangot ad, megy a kuplung benyomásánál megszűnik.

Gyanítom kinyomó csapágy lehet a baj, de mondtak olyat is, hogy kettőstömegü lendkerék!

Esetleg tapasztalat efelől van valakinek? Illetv. Kb mennyiibe kerül a cserélye?

Külföldön, ausztriában dolgozom, itt nem szeretnem szervizeltetni, mert drága...de hamarosan megyek haza..

Köszi a segítséget...

Amúgy használd de jo állapotù alu felni érdekel, és jominőségű téligumi is, akár használt is.

sebsiokt@gmail.com

Segítséget előre is köszönöm...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok , ùj vagyok itt mert nem rég vettem egy opel astra h 1.9cdti gépsárkányt!

Barátom a 150lóerős motort kapta, igy a fiat multiplám után, hihetetlenűl megszerettem a gépet. 3 hónapja van meg, de mostanában egy érdekesdologra lettem figyelmes:

A z autó álló helyzetben koppanáshoz hasonló hangokat produkál, mely elmúli a kuplung lenyomásával, hegyről lefelegurulva motorfékezésnél pedig daráló ciripelő hangot ad, megy a kuplung benyomásánál megszűnik.

Gyanítom kinyomó csapágy lehet a baj, de mondtak olyat is, hogy kettőstömegü lendkerék!

Esetleg tapasztalat efelől van valakinek? Illetv. Kb mennyiibe kerül a cserélye?

Külföldön, ausztriában dolgozom, itt nem szeretnem szervizeltetni, mert drága...de hamarosan megyek haza..

Köszi a segítséget...

Amúgy használd de jo állapotù alu felni érdekel, és jominőségű téligumi is, akár használt is.

sebsiokt@gmail.com

Segítséget előre is köszönöm...

Ajaj! :(

Üdv a kulbban! :) Mint látod nekem is van hasonló gondom az 1.7-esnén. Bár nekem még nem kopácsolt és menet közben sem ad semmilyen hangot, csak álló helyzetben félig felengedett kuplungnál és kizárólag meleg motor mellett "ciripelget" kicsit.

De akár a kuplung, akár a lendkerék, ha már szét van szedve lehet érdemes kompletten cserélni az egészet, főleg ha már olyan 180-200e km van az autóban.

Mennyibe kerül? Sokba. Több százezer. :(

A te autódban hány kilométer van?

Link to comment
Megosztás:

Húúú te már aztán csak tudod...te ott voltál ,és ennyi. Te láttad a 3. fokozatot....remek.... Biztos nem vettelek észre....3. fokozat....nem örülök a 113°c-nak, de a szerelők átnézték, letesztelték a 2 fokozatot, mert csak 2 van benne(ugyan 1. és 3. fokozat), és megnézték, mikor kapcsol az első. Hát, pont 113°C-nál...sajnos csak az első.....ennyi...és persze végig figyelve(teszt) hogy melyik van üzemben...és a szemem előtt csinálták, néztem, mit akarnak "elba..ni" :)

Ha valamit akkor okosat abban mondjál, hogy tudom ezt a 113°C lejjebb "vinni" valahogy...

Volt nálam egy srác, neki is Z16XEP az autója, és 110°C-nál semmi nem indult el....ez 2004-es, az enyém 2005 modellév...talán ezek ilyenek.....nem?

Nem, nem voltam ott.

Én próbáltam normális módon segíteni neked.

Te meg kioktatsz, és még utána segítséget is kérsz???

Link to comment
Megosztás:

Nem, tőled nem kell segítség....aki butaságokat beszél, az inkább csak olvasgasson....csak ahogy írod, tuti 3. fokozat kapcsolt be....erre vonatkozott a "kioktatás".

Ott se voltál, de TE pontosan TUDOD, hogy nem az első kapcsolt be....(értem, hogy segíteni akartál, és talán én reagáltam túl, bocs)

Ha 113 fok volt, akkor az inkább a 3., legfelső fokozat volt, mint a legelső.

Ha 100-105 körül nem kapcsolt a középső fokozat, akkor nálad is van ott valami gáz, úgyhogy a helyedben én megnézetném azt közelebbről.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.