Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

A corsámat régen ilyen habos megoldással tisztítottam de most olvastam egy olyan cikket,hogy ez azért nem jó mert a hab cseppfolyóssá válik és a kis résekbe befolyik így kárt okozva a rendszerben. Ezért gondolkodom a gáz halmazállapotú spay-s megoldáson.

Igen, ezért nem szabad a szellőzőjáratokba fújni. Onnan esetleg befolyhat a rádióba, meg ide-oda.

De az elpárologtatóról, akárcsak normál üzemben a kicsapódó kondenzvíz, szépen kicsurog alul a lefolyón.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Itt is felteszem a kérdést .Következő a problémám , 2008-as 1,7-s dízel astrám van, mikor ráadom a gyújtást csipogó hangot ad . Nem olyan mint az ajtó jelző "bim-bam" jellegű , konkrétan csipog kb 15-20 mp-ig . Az sem zavarja meg ha közben beindítom az autót. Mi lehet a gond ?

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Itt is felteszem a kérdést .Következő a problémám , 2008-as 1,7-s dízel astrám van, mikor ráadom a gyújtást csipogó hangot ad . Nem olyan mint az ajtó jelző "bim-bam" jellegű , konkrétan csipog kb 15-20 mp-ig . Az sem zavarja meg ha közben beindítom az autót. Mi lehet a gond ?

Válaszokat előre is köszönöm.

Esetleg videot tudsz feltenni? Milyen piktogramok égnek, stb.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnálatos módon tegnap este elhagytam az opel astra H-m 1.6 benzines kulcsát és forgalmiaját..teljes zár csere elött álok. valaki tudja esetleg mondani hogy milyen alkatrészek kéne vennem a bontóbol? esetleg kb mennyibe fog nekem bekerülni az egész munka dijal együtt?

Köszönöm elöre a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z16XEP motoros förmedvényem újabb produkciója,hogy az udvarunkban tönkre ment a kuplung.Éppen be akartam állni a garázsba a jégeső elől,mikor a kocsi kuplung pedálját lenyomva(épp 1-esbe akartam tenni) furcsa nyüszítés és egy halk puffanás után síró hangra lettem figyelmes,azóta járó motornál nem lehet sebességbe rakni a kart.Láttatok/hallottatok már ilyenről?

Felhívtam egy ismerősömet aki nem autószerelő végzettségű,hanem bolti eladó,de 5 évet dolgozott egy autószerelő mester mellett(jó mi?),hogy mi a véleménye és szerinte szétment a hidraulikus kinyomócsapágy(futómű keret kiszedése,váltó lehúzása a javaslata,de nincs már rá időm,majd júniusban-addig áll).A dolog pikantériája, hogy kb. 1000km-es útról haza térve,itt a városban fordultam vele egy kört és ha még be tudtam volna állni a garázsba,legközelebb csak vasárnap hajnalba lett volna beindítva mire újra Németo-ba kellett volna vissza mennem.Állati szerencsém hogy van még egy Kalos is a családban,bár nem vagyok boldog ha bele gondolok mi munka lesz nekem az az út azzal a kocsival.:)

Akinek van szerelési könyve ami ezt a kuplung részt tárgyalja,megtenné hogy privátban vagy valahogy eljuttatja nekem? Nekem van egy(Etzold-Astra H-Zafira B),de erről egy sort sem ír.Elég tré.

Bármi véleményért, ötletért nagyon hálás lennék!

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Üdv.:Pali

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z16XEP motoros förmedvényem újabb produkciója,hogy az udvarunkban tönkre ment a kuplung.Éppen be akartam állni a garázsba a jégeső elől,mikor a kocsi kuplung pedálját lenyomva(épp 1-esbe akartam tenni) furcsa nyüszítés és egy halk puffanás után síró hangra lettem figyelmes,azóta járó motornál nem lehet sebességbe rakni a kart.Láttatok/hallottatok már ilyenről?

Felhívtam egy ismerősömet aki nem autószerelő végzettségű,hanem bolti eladó,de 5 évet dolgozott egy autószerelő mester mellett(jó mi?),hogy mi a véleménye és szerinte szétment a hidraulikus kinyomócsapágy(futómű keret kiszedése,váltó lehúzása a javaslata,de nincs már rá időm,majd júniusban-addig áll).A dolog pikantériája, hogy kb. 1000km-es útról haza térve,itt a városban fordultam vele egy kört és ha még be tudtam volna állni a garázsba,legközelebb csak vasárnap hajnalba lett volna beindítva mire újra Németo-ba kellett volna vissza mennem.Állati szerencsém hogy van még egy Kalos is a családban,bár nem vagyok boldog ha bele gondolok mi munka lesz nekem az az út azzal a kocsival. :)

Akinek van szerelési könyve ami ezt a kuplung részt tárgyalja,megtenné hogy privátban vagy valahogy eljuttatja nekem? Nekem van egy(Etzold-Astra H-Zafira B),de erről egy sort sem ír.Elég tré.

Bármi véleményért, ötletért nagyon hálás lennék!

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Üdv.:Pali

Sajnos segíteni nem tudok, de érdekelne, hogy hány KM-t ment el a kuplung? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Kereken 160e-et mutat az óra,elvileg nem tekert,szervizkönyves autó.Minden előjel és zaj nélkül produkálta.Megnyugtató,igaz?

Az olajfogyasztása pedig a gépkönyv által "kötelezően előírt" 0,6l/1000km. Már bánom hogy megvettem.Szar egy autó.

Link to comment
Megosztás:

T csaba66!

"... oda van írva...."

Hová?

Melyik szó a "kötelező" és melyik az "előírt"?

Ezek a szavak hol szerepelnek?

Én nem látom.

Én "csak" ennyit látok:

Olajfogyasztás: 0,6 liter / 1000 km.

Hagyjuk a kreativitás. Maradjunk a tényeknél.

Link to comment
Megosztás:

T csaba66!

"... oda van írva...."

Hová?

Melyik szó a "kötelező" és melyik az "előírt"?

Ezek a szavak hol szerepelnek?

Én nem látom.

Én "csak" ennyit látok:

Olajfogyasztás: 0,6 liter / 1000 km.

Hagyjuk a kreativitás. Maradjunk a tényeknél.

Ja, bocs, ha ugy ertetted az ironikus megjegyzest, hogy az az auto hibas, amelyik nem fogyaszt legalabb ennyi olajat, akkor nem szoltam, ilyen valoban nincs a leirasban.

De errol mar beszeltunk regebben is, akkor valami olyasmit mondtal, hogy ez hulyeseg (nem okvetlenul szo szerint igy, ezen most ne lovagolj), de akkor most odaig legalabb eljutottunk, hogy a (nyilvan maximalis) olajfogyasztas 0,6l / 100km.

Viszont az is ertheto, hogy nem igazan boldog az, akinek az autoja ezt teljesiti...

Link to comment
Megosztás:

T Pali983!

"... kötelezően előírt ..."

Ilyenről szó sem esik a gépkönyvben.

Mantec, a "kötelező" szót nem véletlenül tettem idézőjelek közé. Nem idéztem,hanem mint Csaba66 írta iróniának szántam.A problémám ettől változatlan marad,éppúgy mint a véleményem erről a roncsról és arról hogy opeléknál ez gyakori manapság. Na most ezt igen csak nehezemre esik megemészteni.De a fő problémám hogy egy 160 ezret futott Astra H-ban ha tönkre megy a kuplung,egy autósboltban sem néznek rám értetlenül, mind vágta ma a témát ahol megfordultam.Nem vagyok úttörő a bajommal.Ez a minőség?!Inkább hagyjuk.

Link to comment
Megosztás:

T Pali983!

"... kötelezően előírt ..."

Ilyenről szó sem esik a gépkönyvben.

Ja és mi a nagyobb baj,hogy oda mertem írni hogy "kötelező",vagy hogy úgy zabálja az olajat hogy nem győzöm dönteni belé?Dexos2-t bele mert meghálálja,talán nem áll be a motor ha addig ki nem fogy két rátöltés között pályán veretve.Még jó hogy nem Hollandiába járok,minden utamra vihetnék egy kanna olajat.Ja és mi van a 30000es cserével?Hány litert is kell rátöltögetni addig? Ja hogy ez dízel,azért kell bele olajat töltögetni? :) Gazdasági csőd ez a kocsi.

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

Hm. az enyém 1 l minőségi olajat eszik kb 5000 km-en.az 1,3 as corsa után soknak tünt..:-)

Más.astra H gtc, z19dth+ m32wr váltó. februárban eltüntek belőle a sebességek: 2 db csapágy, difi kihajtó tengely csere,bontott alfa váltóból.

Mult héten haza jöttem salzburgból,szokott 200-210es tempóban indultam. linz:6. eltünt. bécs: már 5. is eltünt. 4.ben bejöttem Győrbe,irány a szerelő.

Vége a váltónak ugye,ez biztos. el kezdtem használt váltót keresgélni,és találtam is. 110-200 ezer között sok féle koru és km futásut találtam,de egyszer csak ráakadtam egy uriemberre,azt hiszem Budaörsön,aki felujítaná a váltóm,teljesen, és garanciát is vállal még akkor is, ha chippelt az autó.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/hajtas/opel_1.3_1.7_1.9_2.0_m32_6_sebesseges_valtok

Nem vonom kétségbe az uriember hozzáértését,elmondta,hogy baj van a gyári hézagolásokkal,azért megy tönkre,de ő megoldja ezt a problémát is.

Van valakinek tapasztalata felujitott váltókkal? esetleg amit Ő készített?

Köszi a válaszokat...

Link to comment
Megosztás:

...én vegyész vagyok...

Üdv kolléga Úr!

Kicsi a világ! :D (ELTE vegyész szakon végeztem 2007-ben, azóta is a szakmát gyakorolom mint nagyműszeres analitikus :))

Hm. az enyém 1 l minőségi olajat eszik kb 5000 km-en.az 1,3 as corsa után soknak tünt..:-)

Más.astra H gtc, z19dth+ m32wr váltó. februárban eltüntek belőle a sebességek: 2 db csapágy, difi kihajtó tengely csere,bontott alfa váltóból.

Mult héten haza jöttem salzburgból,szokott 200-210es tempóban indultam. linz:6. eltünt. bécs: már 5. is eltünt. 4.ben bejöttem Győrbe,irány a szerelő... ...és garanciát is vállal még akkor is, ha chippelt az autó.

Ja kérem, ha valakinek nem elég a 150-160-as tempó meg a gyári motorvezérlés... :D

Azért azon ne csodálkozz, hogy ha rendszeresen végsebességen, padlógázon határterhelésen használod az autót, főleg ha chipelt, akkor előbb be fogja valami mondani az unalmast mint egy gyári konfiguráció kímélőbb használat mellett!

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Üdv kolléga Úr!

Kicsi a világ! :D (ELTE vegyész szakon végeztem 2007-ben, azóta is a szakmát gyakorolom mint nagyműszeres analitikus :))

Ja kérem, ha valakinek nem elég a 150-160-as tempó meg a gyári motorvezérlés... :D

Azért azon ne csodálkozz, hogy ha rendszeresen végsebességen, padlógázon határterhelésen használod az autót, főleg ha chipelt, akkor előbb be fogja valami mondani az unalmast mint egy gyári konfiguráció kímélőbb használat mellett!

Én kamionsofőrként dolgozom,túlméretet ( 3m széles,25m hosszu,60t) húzok,egy másik országban..:-)

Tisztában vagyok vele,hogy ha kigyúrom a belét,több a költség. tudod,mi az a TMK? nna, én már vettem felujitott turbót,generátort, kuplungot,eztazt.. várom a problémákat.de nagyon bejön a gép,nem tehetek róla.:-) és az ebay-en van 0km-es motor is...:-) nem végsebességen,csak 200 körül.az nem ugyanaz,ha a chippel kikerül a korlátozás is.mert ugye óra szerint 224,komputer szerint 210, gps szerint 217 nél gyárilag leszabályozna.

Link to comment
Megosztás:

Eddigi tapasztalatom szerint és a szerelőm állítására támaszkodva, ezeknél a H Astráknál pont a dízeleknél ritkábban előforduló jelenség a túlzott olajfogyasztás, nem nagyon jellemző rájuk.

Benzines, z16xep-ről írtam,gyenge poénra sikeredett bevallom. De nem tudok túllépni azon,hogy a kétütemű motorokat környezetvédelmi szempontok alapján a Trabanttal meg a Wartburggal beszüntették és a H Astrákban a keverékképzéses olajozás hagyománya mégis tovább él.Szégyen.És mindehhez előírják a Mercedes-Benz legmagasabb minősítésű motorolaj szabványát(MB229.51) dexos2 fantázia néven,hogy környezetkímélő legyen "olcsó pénzért",döntsed bele liter számra!Ez mi ez?!

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

Sajnos segíteni nem tudok, de érdekelne, hogy hány KM-t ment el a kuplung? Köszi!

Harmlevi, annyit kiderítettem hogy ez csak és kizárólag a z16xep típushibája, tehát nem kell aggódnod. Z16XER-nél már módosítottak valamit a kuplungon,ott sem gyakori már ez a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Az eredeti Opel ablaktörlő 14.000 Ft/pár, ami irreális, ennyiért DVD lejátszót adnak, nem két gumicsíkot. Akcióban állítólag 8.000 Ft-ért is adnak, de az is röhej.

Sajnos a Valeo First Multiconnection VFB55 VFB48 ablaktörlő, amit feltettem a gyári helyett nagyon xar. Kicsomagolás után a gyári adaptert ki kellett venni, heyette 2 db új adapter betenni (MA+MB), így centikre kiáll a szélvédő síkjából. A konstrukció nagyon gyenge, de a gumicsík minősége jó, valszeg teflonos, mert tükörsima törölt felületet hagy maga után.

Mindenkit lebeszélnék arról, hogy H Astrára ilyet tegyen, borzasztóan néz ki.

Töltenék fel fényképet is róla ide, de nem tudok.

Link to comment
Megosztás:

Az eredeti Opel ablaktörlő 14.000 Ft/pár, ami irreális, ennyiért DVD lejátszót adnak, nem két gumicsíkot. Akcióban állítólag 8.000 Ft-ért is adnak, de az is röhej.

Sajnos a Valeo First Multiconnection VFB55 VFB48 ablaktörlő, amit feltettem a gyári helyett nagyon xar. Kicsomagolás után a gyári adaptert ki kellett venni, heyette 2 db új adapter betenni (MA+MB), így centikre kiáll a szélvédő síkjából. A konstrukció nagyon gyenge, de a gumicsík minősége jó, valszeg teflonos, mert tükörsima törölt felületet hagy maga után.

Mindenkit lebeszélnék arról, hogy H Astrára ilyet tegyen, borzasztóan néz ki.

Töltenék fel fényképet is róla ide, de nem tudok.

Én Bosoko márkájút tettem fel és töröl amikor bekapcsolom :) Ez mindössze 4000ft/pár volt 8-10ezer ft-os ablaktörlőt én se vennék!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1.6 XER. Sárga tengeralattjáró. ECN14104 hibakód.. Ez mi lehet??

A hiba azóta is fennáll. (Voltam egy autószerelőnél, valami oxigénérzékelő hibát írt ki, de azt mondta, hogy valószínűleg csak pillanatnyi hiba volt, így törölte a hibakódot. Fél napig ment az autó a hiba nélkül, majd ismét kivillant)

Semmi különlegességet nem venni észre az autón, ugyanúgy működik, de mégis irritálja a szemem a sárga fény a műszerfalon....

Tud valaki valami közelebbit mondani?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.