Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Hétvégén én is hallgatóztam. Csak a fojtószelep sípolását hallom, szörcsögést nem nagyon...

(Nem tudom hova valósi vagy, a profilodból nem derül ki, de Pécsen vagy Dél-Pesten bármikor fel tudom ajánlani az autómat egy hallgatózásra, hátha te meghallod mert már tudod hogy mire kell figyelni.)

Köszönöm a felajánlást. Sajnos észak budán vagyok egész nap.

Nekem is elég halk. Csak akkor hallom, ha rajta van a gyújtás, kinyitom a motorháztetőt és behajolok teljesen a féktartáig.

(ha nyitott motorházfedéllel az autó mellett állok, már nem hallani).

Link to comment
Megosztás:

Erre én is kíváncsi lennék, nekem a bal hátsó nyikorog, ha fékezek, akkor nem. Borzalmas hangja van. Holnap megnézem "szörcsög"-e :)

Köszi!

Közben nálam is változott a kép. Először én azt hittem, hogy bal előről nekem is a nyikorgó hang, de tegnap kiderült, hogy nem, hanem bal hátulról.

Korábban csak egy bizonyos megtett km és sebesség felett jött elő, de tegnap már akkor is nyikorgott, mikor szinte álltam és már kis sebességnél is szörnyű hangja volt. (ezzel azért vigyázni kell, mert annyira felmelegedhet, hogy akár a gumi alkatrészek is kigyúlladhatnak, szóval nem érdemes a javítással sokat várni.)

Mikor megfogtam a négy tárcsát, akkor a bal hátsó olyan meleg volt, hogy nem tudtam csak egy pillanatkig megfogni, míg a másik hátsó épp, hogy meleg volt és az elsőket is meg lehetett fogni.

Erre lekaptam a kereket és a féktárcsát kézzel alíg tudtam megforgatni. Gondoltam, hogy beragadt a kézifék, de nem.

Mivel egy dugattyús fékek vannak az autón, ezért ez a dugattyú nyomja rá az egyik oldalt a fékpofát a tárcsára, a másik oldalon meg ráhúzza. Emiatt van benne egy mozgó keret.

Aztán megütögettem óvatosan a féknyerget és a mozgó keretet és kilazult a féktrácsa, kézzel megpörgetve nem szorult. Aztán megnyomogattam a féket és újra megnéztem, de megint szorult, de már nem annyira. Ma egy 10km út után alíg volt melegebb, mint a másik oldal.

Sajnos a mozgó keret eléggé rozsdás ott, ahol egymáson kellene csúsznia a két résznek és valószínűleg emiatt egy kicsit összerohadt és nem tud szabadon mozogni.

Kézzel megmozgatva ezt a keretet, érezni, hogy kevesebbet mozog, mint a másik oldali.

A neten nézelődve találtam egy ilyen leírást, abből érthető, hogy miről van szó, és hogy hogyan érdemes ezt kezelni.

Sajnos szét kell szedni és letisztítani és újra összerakni megfelelően kenve.

(linket, hogy tudok berakni? bemásolni semmit nem tudok a szerkesztési ablakba, hiába van ott a 'paste', a link gombra feljövő ablakba meg mindegy mit írok se 'OK'-ot, se 'Cancel'-t nem enged, amikor be akarom zárni, megkérdezi, hogy valóban és bármit nyomok nem zárja be, 22-es csapdája)

Módosítva : grep
Link to comment
Megosztás:

Nekem is fütyült a jobb hátsó tárcsám múltkor, városban már hülyének néztek, olyan volt mint egy kamuturbós autó :D

Hazaértem fel is emeltem a vasat, lekaptam a tappancsokat aztán kiderült, hogy elég vastag reve van a tárcsa peremén ami hozzáért a nyereg belsejéhez, ez adta a hangot, kézzel is alig lehetett tekerni, szépen lekopogtattam, drótkeféztem, azóta nagyjából csendben van és meg lehet pörgetni, de szerintem az egyik tárcsában van egy kis 8-as amikor megmelegszik akkor néha még hallani.

Szóval erre is érdemes odafigyelni! ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is fütyült a jobb hátsó tárcsám múltkor, városban már hülyének néztek, olyan volt mint egy kamuturbós autó :D

Hazaértem fel is emeltem a vasat, lekaptam a tappancsokat aztán kiderült, hogy elég vastag reve van a tárcsa peremén ami hozzáért a nyereg belsejéhez, ez adta a hangot, kézzel is alig lehetett tekerni, szépen lekopogtattam, drótkeféztem, azóta nagyjából csendben van és meg lehet pörgetni, de szerintem az egyik tárcsában van egy kis 8-as amikor megmelegszik akkor néha még hallani.

Szóval erre is érdemes odafigyelni! ;)

Nekem csak hátra menetbe kezd el nyikorogni, de én a bal első Tárcsára tippelek hogy az adja a hangot. De azt is inkább hátramenetben és kanyarban, bár már a múltkor csak szimplán tolatva egyenesen is halottam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak hátra menetbe kezd el nyikorogni, de én a bal első Tárcsára tippelek hogy az adja a hangot. De azt is inkább hátramenetben és kanyarban, bár már a múltkor csak szimplán tolatva egyenesen is halottam.

Nekem szerencsére az elsők újak, így azokkal nincs gond. :)

Link to comment
Megosztás:

Erre én is kíváncsi lennék, nekem a bal hátsó nyikorog, ha fékezek, akkor nem. Borzalmas hangja van. Holnap megnézem "szörcsög"-e :)

Nálam is csak sípol :) Lehet az enyém is dzsuvás. Nem mindig fütyül, csak egy idő után, Egy csere ráférne. Amúgy lehet-e valami baj, ha egy ideig így marad?

Link to comment
Megosztás:

Nálam is csak sípol :) Lehet az enyém is dzsuvás. Nem mindig fütyül, csak egy idő után, Egy csere ráférne. Amúgy lehet-e valami baj, ha egy ideig így marad?

Nálam is így kezdte, hogy csak néha és egy idő után fügyült, aztán 2 hét alatt a fügyülés állandósul, már nagyon kis sebességnél is.

Nézd meg mennyire melegszik fel egy hosszabb menet után.

Tárcsaféknél és alufelninél ezt könnyű megoldani, de dobfék/vasfelni esetén már trükkösebb lehet.

Nekem vasárnap egy 10km-es út után (ahol szinte végig fügyült) nem tudtam csak egy pillantakig megfogni olyan meleg volt, míg a többi simán csak meleg.

Ha nagyon felforrosódik, akkor ott akár a gumi alkatrészek is kigyulladhatnak, szóval nem érdemes sokáig szórakozni vele, főleg ha esetleg szoktál hosszabb útra menni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nemrég vettem egy 2004-es 1.7 CDTI Astrát. A gondom az vele, hogy nem működik a légkondi. Részeltek:

Mikor megvettem fel sem tűnt, meg sem néztem, hogy nem megy. Otthon láttam, hogy a kompresszorról le van vágva a csatlakozó, a csatlakozót megtaláltam az ajtózsebben, szerelővel összetettük, Multiméter, nincs benne áram. Megnéztük a nyomásmérőt, az szét volt húzva. 3 pin van benne ebból egy egyikben volt 5V a többiben semmi. Összedugtuk, most indításkor kijelzi, hogy alacsony a nyomás.

A hátsó biztosító táblánál, ami a csomagtartóban van találtam egy leírást, hogy kell átalakítani az A/C-t külső szabályzásúról belső szabályzásúra.

Szerintetek érdemes lenne feltőltettni, vagy csak pénzkidobás az egész?

Köszönettel

Krizi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nemrég vettem egy 2004-es 1.7 CDTI Astrát. A gondom az vele, hogy nem működik a légkondi. Részeltek:

Mikor megvettem fel sem tűnt, meg sem néztem, hogy nem megy. Otthon láttam, hogy a kompresszorról le van vágva a csatlakozó, a csatlakozót megtaláltam az ajtózsebben, szerelővel összetettük, Multiméter, nincs benne áram. Megnéztük a nyomásmérőt, az szét volt húzva. 3 pin van benne ebból egy egyikben volt 5V a többiben semmi. Összedugtuk, most indításkor kijelzi, hogy alacsony a nyomás.

A hátsó biztosító táblánál, ami a csomagtartóban van találtam egy leírást, hogy kell átalakítani az A/C-t külső szabályzásúról belső szabályzásúra.

Szerintetek érdemes lenne feltőltettni, vagy csak pénzkidobás az egész?

Köszönettel

Krizi

Szia!

Elsőként inkább próbagázzal kellene feltölteni, hogy megtartja a rendszer a gázt, vagy sem. Ha nincs elég nyomás a rendszerben, a kompresszor nem fog bekapcsolni. Pár nap után kiderül, hogy jó a rendszer, vagy sem. Ha oké, akkor lehet tölteni, abból nem lesz gond. Utána kiderül, működik e a kompresszor és egyáltalán hűt e. Nekem anno csak egy 7 ezer Ft-os nyomáskapcsoló döglött be, de mire rájöttünk, majdnem ki akarták cseréltetni a fél autót. :icon1:

Ha feltöltöd klímagázzal, de kompresszort kell cserélni, javíttatni, akkor a gázt le tudják fejteni, (aztán javítás után mehet vissza) nem kell újra pénzt kidobni rá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem az volt tavaly, hogy elcsípték a klímakompresszor kuplungjához menő vezetéket a motortérben lévő biztosítéktábla házával egy "bizonyos" szervizben.

Nyomás volt, de persze emiatt nem indult el a klíma. Egy másik helyen szerencsére hamar rájöttek: multiméter a csatlakozóra és sípolt a szakadásvizsgáló, mert jó kis rövidzárat okoztak az odacsípéssel. Szerencsére ezt kijavítani nem volt nagy munka.

Szóval ezzel én is csak azt akarom mondani, hogy feltöltetni mindenképp érdemes lenne, mert ha mégsem megy valamilyen elektromos probléma miatt, csak ezután lehet tovább vizsgálódni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal első elektromos ablakommal az a probléma, hogy amikor felhúzom, akkor egy kicsit a kocsi eleje felé dőlve húzza fel az ablakot, ezáltal

erőlködik is egy kicsit és "ferdén" lesz a helyén.

Mindig segítem kézzel a felhúzást úgy, hogy kicsit húzom hátrafelé az ablakot, mikor megy felfelé, de már kezd elegem lenni.

Kézzel segítve jól felmegy.

Csinált már olyat is, hogy felhúzta, persze rosszul, aztán szorulhatott egy kicsit, mert vissza is engedte,

Mi lehet a baja? Mivel kezdjem a hibakeresést?

Még egy kérdés:

Bal első ajtón cserélt-e már valaki ajtóhatárolót?

Vajon ha a kárpitot leszedem akkor már hozzáférek, vagy nagyon szét kell bontani az ajtót?

Köszönöm a válaszokat!

O

Módosítva : okynoa
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal első elektromos ablakommal az a probléma, hogy amikor felhúzom, akkor egy kicsit a kocsi eleje felé dőlve húzza fel az ablakot, ezáltal

erőlködik is egy kicsit és "ferdén" lesz a helyén.

Mindig segítem kézzel a felhúzást úgy, hogy kicsit húzom hátrafelé az ablakot, mikor megy felfelé, de már kezd elegem lenni.

Kézzel segítve jól felmegy.

Csinált már olyat is, hogy felhúzta, persze rosszul, aztán szorulhatott egy kicsit, mert vissza is engedte,

Mi lehet a baja? Mivel kezdjem a hibakeresést?

Még egy kérdés:

Bal első ajtón cserélt-e már valaki ajtóhatárolót?

Vajon ha a kárpitot leszedem akkor már hozzáférek, vagy nagyon szét kell bontani az ajtót?

Köszönöm a válaszokat!

O

A másodikra tudok válaszolni...:)

7-9 ezer forintba kerül az új határoló, csak gyári van....

Az ajtókárpit leszedése után a hangszórót kell eltávolítanod (3 csavar) a párazárót nem kell bántani... Két anyát az ajtóról, egyet az oszlopról (ez T40), így be tudod tolni és a hangszórónyíláson kivenni a határolót...

Banális okból megy tönkre egyébként, a határolón lévő mélyedésekbe két rugó nyom felülről és alulról egy műanyag alul zárt perselyt, ami kb. 5ft-os dolog lenne, a többi elem nem amortizálódik...

Ha gyakrabban kezeled szilikonzsírral (minden olajcserénél mondjuk) akkor tovább marad működőképes...:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A problémám a következö Motorféknél gurulásnál sebeségben az auto elkezd bugni Amint kinyomom a kuplungot megszünik a hang A bugás melett halk dörzsölö hang is van ez szintén megszünik a kuplung benyomásával Problémamentesen váltok kuplung nem csuszik Az auto benzines 2.0 turbo 170 Ps a motorkodot nem tudom pontosan sajna de valoszinü Z20LEL

Mi lehet a baj nyeles tengely Esetleg válto Valaki találkozott már ilyen prolémával Elörre is köszönöm a segitséget

Módosítva : Szabi77
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A problémám a következö Motorféknél gurulásnál sebeségben az auto elkezd bugni Amint kinyomom a kuplungot megszünik a hang A bugás melett halk dörzsölö hang is van ez szintén megszünik a kuplung benyomásával Problémamentesen váltok kuplung nem csuszik Az auto benzines 2.0 turbo 170 Ps a motorkodot nem tudom pontosan sajna de valoszinü Z20LEL

Mi lehet a baj nyeles tengely Esetleg válto Valaki találkozott már ilyen prolémával Elörre is köszönöm a segitséget

Nekem volt ilyen gondom nemrég.diffinél valami csapszeg ment szét.tömítéssel munkadíjjal olajcserével ( váltó)18000 be fájt.

Olajszint ellenőrzőncsavart kivettük ,ott voltak fémes lapocskák a mágnesen

Hátha csak ennyi a baja.nekem kis fordulaton hallatszott leginkább harmadikban.

Módosítva : krisztus
Link to comment
Megosztás:

A váltó olaj volt az elsö amit megnéztünk Ott minden ok látszatra Nekem inkább 4 be búg legjobban 5-6 ban meg elöjön a surlodó hang Alapjáraton is hallani nagyon halkan ha kinyomom a kuplungot megszünik

Valamerre kanyarodtam nagy ívben harmadikban de motorfékkel és valami enyhe darálós hangot hallottam .kuplung kinyomás megszüntette.de még próbakörön se hallotta a szerelő.engem zavart mert néha erősebb néha gyengébb volt.nekem levették az alsó deklit és látták mi a baj.de az elmondott tünetek alapján is ezt gondolták
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tegnap arra lettem figyelmes,hogy minden indítás után 3-5 másodperccel egy kis nyikkanást lehet hallani 1mp erejéig. Olyan mint amikor régi autóknál csúszik a szíj! Nem hangos mert csak kikapcsolt rádió mellett lehet hallani. Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerelt már valaki utólag középső könyöktámaszt az autóba?
Tud erről valaki valamilyen tájékoztatást adni? (Eddig úgy mesélték, ha eredeti akkor a vezető ülés oldalára van felcsavarozva, és ez minden ülésbe benne van, csak fel kell vágni a kárpitot és felcsavarozni a vásárolt könyöktámaszt tartó lemezt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerelt már valaki utólag középső könyöktámaszt az autóba?

Tud erről valaki valamilyen tájékoztatást adni? (Eddig úgy mesélték, ha eredeti akkor a vezető ülés oldalára van felcsavarozva, és ez minden ülésbe benne van, csak fel kell vágni a kárpitot és felcsavarozni a vásárolt könyöktámaszt tartó lemezt)

Gyárilag az ülés oldalában van igen, de szerintem a sima ülésben nincs hozzá meg semmi, ha utólag be szeretnéd tenni az ülésben lévő konzol is kell.

Esetleg tapogasd ki, a gerinctámasz állítója alatt van nem sokkal, ha érzel furatot akkor ott a helye.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerelt már valaki utólag középső könyöktámaszt az autóba?

Tud erről valaki valamilyen tájékoztatást adni? (Eddig úgy mesélték, ha eredeti akkor a vezető ülés oldalára van felcsavarozva, és ez minden ülésbe benne van, csak fel kell vágni a kárpitot és felcsavarozni a vásárolt könyöktámaszt tartó lemezt)

Az ülésben minden adott a gyári könyöklő utólagos beszereléséhez.

Nekünk sem volt az alapfelszereltségnek köszönhetően. Pesten, a Nagykőrösi úti Astra bázison 15-ért (ha jól emlékszem 12 a könyöklő, 3 a munkadíj) megoldották ezt a kényelmi kérdést :-)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Álló helyzetben, ha mondjuk a tetősínt megfogva (kombi) meghintáztatom a kocsit, akkor a hátsó kerekektől nyikorgás/ nyiszorgás hallatszik.

Hátsó lengéscsillapítók negyed éve cserélve volta.

Rugók nyikorognak, vagy mi lehet?

Üdv!

Szilenteket nézted?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.