Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Ismeri valaki a gyári felnikben működő nyomásszenzorokat?

Elvileg nekem most az OPC felnikben vannak ilyen szenzorok, de a BC a megfelelő menüben nem ír semmilyen adatot a keréknyomáshoz!

Lehet ,hogy kiszedték a felniből a jeladókat, vagy a BC-t kell konfigurálni?

Eddig nem volt még gyári alufelni a kocsin!

Link to comment
Megosztás:

Ismeri valaki a gyári felnikben működő nyomásszenzorokat?

Elvileg nekem most az OPC felnikben vannak ilyen szenzorok, de a BC a megfelelő menüben nem ír semmilyen adatot a keréknyomáshoz!

Lehet ,hogy kiszedték a felniből a jeladókat, vagy a BC-t kell konfigurálni?

Eddig nem volt még gyári alufelni a kocsin!

A nyomásérzékelő a szelepen van belül. Alu az egész,M6 végű csonkakúp palásttal. Ha a tied is ilyen akkor valszleg az van benne, és nem cserélték ki, de nekem csak elindulás után kezdi el kiírni az értékeket.

Link to comment
Megosztás:

A nyomásérzékelő a szelepen van belül. Alu az egész,M6 végű csonkakúp palásttal. Ha a tied is ilyen akkor valszleg az van benne, és nem cserélték ki, de nekem csak elindulás után kezdi el kiírni az értékeket.

de kell hozzá egy jel vevő azaz egy vezérlőegység is, amiből asszem 2 db van a gyári guminyomásos autókon.....

Link to comment
Megosztás:

hát ennyi minden kell hozzá....

TIS ből egy kis info még:

A gumiabroncs nyomás ellenőrző rendszer üzemeltetés közben folyamatosan figyeli mind a négy kerék levegőnyomását. Minden kerékbe nyomásérzékelő (1 és 5) van beépítve. Az egyes gumiabroncsok levegőnyomása rádión keresztül (a különböző országok számára két különböző frekvencia van) továbbítódik a gumiabroncs nyomás ellenőrző rendszer vezérlőkészülékébe (3), mely azt tengelyenként összehasonlítja. A kerekek besorolását a négy (2005-ös modellévtől kettő) gumiabroncs nyomás érzékelő detektor (2, 4)végzi, melyek információit a vezérlőberendezés (3) dolgozza fel.

Ha a rendszer egy vagy több kerékben nyomáskülönbséget észlel, jelzi a szabályostól eltérő kerekeket a kijelzőn (fordulatszámmérőn (7), vagy a Check-Control-rendszerrel felszerelt járműveknél az info-kijelzőn (6)).

A rendszer működőképességének előfeltétele, hogy minden kerék az előírt levegőnyomással legyen feltöltve.

A rendszer a gyújtás bekapcsolása után üzemkész, és kb. 30 km/óra sebességtől folyamatosan ellenőrzi a levegőnyomást.

A gumiabroncs nyomás ellenőrző rendszer zavara esetén kigyullad a fordulatszámmérő kijelzőjén a rendszerhiba ellenőrző lámpája (1).

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor ezek szerint az, hogy a BC menüjében látható a keréknyomás ábrája, nem feltétlenül jelenti azt, hogy az autó elő van készítve rá!

Amikor megvettem a Vectrát nem volt benne a menüben a keréknyomás ellenőrző ezért azt gondoltam nincs is benne.Na de amikor új gumikat tetettem fel megláttam a felnik belsejét ahol a szelep belső oldalán egy alu kocka volt.Ezután szervíz,azt mondták ha van vevő rész az autóban akkor aktiválni lehet a rendszert és láss csodát felprogramozták és működik minden rendesen!Ez hogy van akkor...van vevő egység mégsincsen aktiválva a rendszer?Somi lehet nálad forditva van a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem a Vectrát nem volt benne a menüben a keréknyomás ellenőrző ezért azt gondoltam nincs is benne.Na de amikor új gumikat tetettem fel megláttam a felnik belsejét ahol a szelep belső oldalán egy alu kocka volt.Ezután szervíz,azt mondták ha van vevő rész az autóban akkor aktiválni lehet a rendszert és láss csodát felprogramozták és működik minden rendesen!Ez hogy van akkor...van vevő egység mégsincsen aktiválva a rendszer?Somi lehet nálad forditva van a dolog.

Furcsa, mert nekem meg az Op-com írja, hogy bent van az enyémbe, de nem aktív. Úgy tudom, van egy egyszerűbb változata is, ami csak a 4 ABS jeladót nézi a kerekeknél.

Link to comment
Megosztás:

Furcsa, mert nekem meg az Op-com írja, hogy bent van az enyémbe, de nem aktív. Úgy tudom, van egy egyszerűbb változata is, ami csak a 4 ABS jeladót nézi a kerekeknél.

És akkor a lapos kerék többet fordul, vagy honnan találja ki abs jeladóból a nyomást? És kanyarban?

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem a Vectrát nem volt benne a menüben a keréknyomás ellenőrző ezért azt gondoltam nincs is benne.Na de amikor új gumikat tetettem fel megláttam a felnik belsejét ahol a szelep belső oldalán egy alu kocka volt.Ezután szervíz,azt mondták ha van vevő rész az autóban akkor aktiválni lehet a rendszert és láss csodát felprogramozták és működik minden rendesen!Ez hogy van akkor...van vevő egység mégsincsen aktiválva a rendszer?Somi lehet nálad forditva van a dolog.

Lehet, megnézetem!

Nem nagy dolog, de ha lehet működjön minden a kocsiban!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még olyan dolog jutott eszembe, hogy ugye van kipörgésgátló a kocsinkba, de ha jól tudom csak a GTS változatnál kikapcsolható!, Próbálkozott már valaki a gyári kapcsoló bekötésével, hogy szintén kikapcsolható legyen a TC?

Tudom más típus, nekem G Astrám volt előtte, és ott utólag meglehetett oldani, ugyanennél a motortípusnál (Z18XE) is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még olyan dolog jutott eszembe, hogy ugye van kipörgésgátló a kocsinkba, de ha jól tudom csak a GTS változatnál kikapcsolható!, Próbálkozott már valaki a gyári kapcsoló bekötésével, hogy szintén kikapcsolható legyen a TC?

Tudom más típus, nekem G Astrám volt előtte, és ott utólag meglehetett oldani, ugyanennél a motortípusnál (Z18XE) is!

Helló!

Corsa D-n ezt megcsinálták a németek. Az más kérdés, hogy nálad meglehet-e?

ESP kikapcsoló

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én ugyan Zafirás gyerek vagyok, de amikor belellendültem, akkor vettem gyári TPMS rendszert. El is kellett adnom. Az Opelnél két szinten működik a rendszer: van a DDS, ami az ABS jelei alapján a kerékfordulatot figyeli, és nagyobb eltérésnél jelez, hogy nézd meg a kerekeket. Ezt lehetett kiegészíteni a TPMS-sel, ami a kerekekben lévő jeladókkal és (Zafira B-nél, Astra H-nál EGY, Vectra C-nél KETTŐ) vevővel operál. Ahhoz hogy bármelyik is működjön a megfelelő ABS és műszereygség szükséges. Én is itt buktam el. Hiába van ESP-s ABS az autómban, hiába vettem DDS-es gombsort, hiába látta a Tech2 a nyomás és hőmérséklet értékeket, a kijelzőre nem jutott el az adat. Tehát ha valakinek már van az autójában DDS, az utólag betehet TPMS-t, egyébként veszett eset (gondolom senki nem akarja emiatt az a komplett ABS egységet, és műszercsoportot kicserélni).

Működő rendszernél az értékek indulás után pár percen belül megjelennek, és a gyújtás levétele után törlődnek. Ha valamelyik jeladó elromlik, akkor a DDS veszi át a funkciót, a maga nagyobb toleranciájával. Amit nem tudok, hogy nyolc jeladót tud-e kezelni a rendszer (téli-nyári kerék). Mert a beállítása macerás: különböző nyomásokra kell állítani a kerekeket, és úgy lehet bazonosíttatni a vevővel melyik BE, BH, JE, JH, aztán menni vele pár km-t, és utána visszaállítani a nyomást.

Bocs, már megint bő lére eresztettem.

Üdv: Laci

Azthiszem igen, így van!

Ezeknél a rendszereknél nem is mindegy a gumi méret, mert egyből hibát ír a computer!

Tehát csak váltóméret használható, pl. a BMW-nél is ilyen van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még olyan dolog jutott eszembe, hogy ugye van kipörgésgátló a kocsinkba, de ha jól tudom csak a GTS változatnál kikapcsolható!, Próbálkozott már valaki a gyári kapcsoló bekötésével, hogy szintén kikapcsolható legyen a TC?

Tudom más típus, nekem G Astrám volt előtte, és ott utólag meglehetett oldani, ugyanennél a motortípusnál (Z18XE) is!

Szia!

Nekem GTS van, valóban kikapcsolható, de csak a menetstabilizátorral együtt.

Link to comment
Megosztás:

Működő rendszernél az értékek indulás után pár percen belül megjelennek, és a gyújtás levétele után törlődnek. Ha valamelyik jeladó elromlik, akkor a DDS veszi át a funkciót, a maga nagyobb toleranciájával. Amit nem tudok, hogy nyolc jeladót tud-e kezelni a rendszer (téli-nyári kerék). Mert a beállítása macerás: különböző nyomásokra kell állítani a kerekeket, és úgy lehet bazonosíttatni a vevővel melyik BE, BH, JE, JH, aztán menni vele pár km-t, és utána visszaállítani a nyomást.

Azt én sem tudom, hogy tud-e 8 jeladót kezelni, de nem kell tudni, melyik szelep hol van. Szezononként átforgatom a kerekeket (elsők hátra, hátsók előre) és a kijelzőn is felcserélődnek az értékek. Gumisok is mindig meg akarják jelölni melyik kerék hol volt, de nem kell :D

Link to comment
Megosztás:

Közben kimentem a kocsihoz és megnéztem ,hogy mi van a vakdugó mögött! Ott a TC csatlakozója, szóval még az sem kizárt, hogy csak a kapcsolót kell belenyomni és működik is!

Az ülésfűtés szintén be van kábelezve!

Mögé nézek én is majd. A vakdugót hogy szedted ki? Én még nem szereltem ki, de nem akarok ott megsérteni semmit se. :D

Link to comment
Megosztás:

A vakdugót úgy lehet kihúzni, hogy a tetején és az aljén van egy lyuk szerűség amibe óvatosan betudsz nyúlni és annál fogva kilehet húzni előrefelé!

Ha minden igaz nekem egy kék színű csatlakozó volt mögötte, elvileg ez lenne a TC csatija!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt-e már valakinek olyan problémája hogy alapjáraton a lámpák pulzálnak???Sötétben látszik egyértelműen,a helyzetjelző a féklámpa,tolatólámpa,belsőtér világitás.Kicsit zavaró és félek hogy az elektronikának sem használ!Ez feszültség ingadozás lenne?Ötlet?Esetleg generátor? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.