Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Egy tolatóradart szerelnék be, a Vectra C Caravan-ba, de nem találom a tolatólámpa vezetékét, a csomi ajtóban van a lámpa és kompletten le kéne bontanom az egészet, hogy visszakövessem. Nem tudja valaki melyik vezeték az ? A hátsó (csomagtartós) rekeszben ahol a biztosítékok vannak ott szeretném megcsapolni, hogy tápot adjak a tolatóradarnak.

Link to comment
Megosztás:

Elromlott a bal oldali befújt levegő hőmérsékletét mérő szenzorod. Legalábbis szerintem. :)

Most hívtak az opel szervízből. Azt mondták, hogy kicserélték a motort két oldalt és úgy sem ment. Kilátásba helyeztek egy középkozol cserét úgy 180e-ért. Tiszta olcsóság. Nem lehet ezt valahogy megjavítani. Honnan tudom megállapítani, hogy mi a pontos hiba. Tud ebben segíteni valaki. Esetleg, ha bontóból próbáljak szerezni? Nem tudom hol lenne érdemes keresni. Kecskeméten lakom. Van egyáltalán a közelben olyan bontó ahol találok vagy Pest környékén kell körül néznem.

Kösz.

Link to comment
Megosztás:

Most hívtak az opel szervízből. Azt mondták, hogy kicserélték a motort két oldalt és úgy sem ment. Kilátásba helyeztek egy középkozol cserét úgy 180e-ért. Tiszta olcsóság. Nem lehet ezt valahogy megjavítani. Honnan tudom megállapítani, hogy mi a pontos hiba. Tud ebben segíteni valaki. Esetleg, ha bontóból próbáljak szerezni? Nem tudom hol lenne érdemes keresni. Kecskeméten lakom. Van egyáltalán a közelben olyan bontó ahol találok vagy Pest környékén kell körül néznem.

Kösz.

Miféle középkonzol cserét szeretnének? Mi az a középkonzol?

A digitklima paneljára gondoltak, ami a rádió alatt van? azt lehet próbából cserélni valakijével, ha megjavul tőle akkor az a baj, és használtan 15-20ezerFt!

Link to comment
Megosztás:

Miféle középkonzol cserét szeretnének? Mi az a középkonzol?

A digitklima paneljára gondoltak, ami a rádió alatt van? azt lehet próbából cserélni valakijével, ha megjavul tőle akkor az a baj, és használtan 15-20ezerFt!

Na meg arról nem is beszélve, hogy az vezérlő és nem érzékelő. Neki meg az a problémája, hogy egy beállított főfokot nem követi, hanem állandóan hideget fúj. Tehát a vezérlővel betudja állítani a kívánt hőfokot.

Persze tény, hogy a legegyszerűbb és leggyorsabb egy próba átszerelés lenne...ezzel is kizárva a középkonzol hibáját.

Link to comment
Megosztás:

Na meg arról nem is beszélve, hogy az vezérlő és nem érzékelő. Neki meg az a problémája, hogy egy beállított főfokot nem követi, hanem állandóan hideget fúj. Tehát a vezérlővel betudja állítani a kívánt hőfokot.

Persze tény, hogy a legegyszerűbb és leggyorsabb egy próba átszerelés lenne...ezzel is kizárva a középkonzol hibáját.

Igen és a digitklima panel azon kevés alkatrészek egyike az autóban, amit programozás nélkül lehet csereberélni az autók között! kb 1 perc a cseréje...

Link to comment
Megosztás:

Igen és a digitklima panel azon kevés alkatrészek egyike az autóban, amit programozás nélkül lehet csereberélni az autók között! kb 1 perc a cseréje...

Dehogy, nem arra gondoltak szerintem. Van középen a műszerfal meg a rádió mögött egy nagy fehér műanyag doboz tele motorokkal, terelőlapátokkal. Néha előfordul, hogy eltörik a lapát tengelye, és akkor nem tudja a motor fordítani, most pl meleg irányba. Ennek a cseréje szerintem annyi. Próbálj meg Vectrákat bontókkal beszélgetni. Racing Bazár neten. Ott keress.

Link to comment
Megosztás:

Bent van a szivargyujto csatlakozo... atok egy melo volt... 2mm kabel (szigeteles nelkul) + 10a biztositek. Koszonom mindenkinek a segitseget. Hallottam, hogy a klimat telen is illik bekapcsolni hetente legalabb 1x, ha bekapcsolom (2 zonas automata digit klima) az elso ablak paratlanitast akkor elvileg bekapcsol a klima is, ennyi jaratas meg eleg neki elvileg?

Link to comment
Megosztás:

Na meg arról nem is beszélve, hogy az vezérlő és nem érzékelő. Neki meg az a problémája, hogy egy beállított főfokot nem követi, hanem állandóan hideget fúj. Tehát a vezérlővel betudja állítani a kívánt hőfokot.

Persze tény, hogy a legegyszerűbb és leggyorsabb egy próba átszerelés lenne...ezzel is kizárva a középkonzol hibáját.

Na elmentem az autóért és azt mondták, hogy a gázpedál melletti piros mechanikás szervomotort nem vezérli nyitás irányban a vezérlő. Kicserélték a két oldalt és a jobb oldali vezetékkel működött rendesen. A visszacsatlakozás után nyitva maradt a bal oldali és zárás irányba működött, de ki már nem nyitott. Így elképzelhető, hogy a vezérlő a rossz. Ja és azt állította villamosság szerelő, hogy csak egy hőmérséklet mérő szenzor van így az nem lehet a hiba oka. Találtam egy vezérlőt a neten 30e Ft-ért, mégsem 180e. :icon1:

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

én nem variálok a klíma kompresszor ki és bekapcsolásával... :)

kb +4fok alatt nem igazán szokott már elindulni, csak akkor amikor már az utastérben van annyira meleg hogy a hőcserélőben a gáz felmelegszik annyira hogy elinduljon

szerintem :)

de ki hogyan szereti :)

Én egyszer vittem klímáshoz gáz feltöltésre. Ő azt mondta, ha nem akarom, hogy télen a gáz fele megint elillanjon, akkor legalább 2 hetente egyszer egy 5 percre kapcsoljam be. Mondtam neki én is, de hát hogy -17 fok, meg kezelési írja, olyan hidegbe nem kapcsol be, erre annyit mondott, minden digitális klímás autó úgy működik, hogy ha első szélvédő párátlanításra van állítva, akkor főmérséklettől függetlenül biztos be fog kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Én egyszer vittem klímáshoz gáz feltöltésre. Ő azt mondta, ha nem akarom, hogy télen a gáz fele megint elillanjon, akkor legalább 2 hetente egyszer egy 5 percre kapcsoljam be. Mondtam neki én is, de hát hogy -17 fok, meg kezelési írja, olyan hidegbe nem kapcsol be, erre annyit mondott, minden digitális klímás autó úgy működik, hogy ha első szélvédő párátlanításra van állítva, akkor főmérséklettől függetlenül biztos be fog kapcsolni.

akkor valaki nem ismeri a fizikát :D

vagy a szerelő,vagy a klíma közeg :D

na de csinálok majd egy videót erről , miközben gépre van dugva a kocsi és azon látszik hogy mikor megy a kompresszor

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

SEGÍTSÉG!!!

Kérem segítsen valaki. Keresek egy 2005/07 utáni digit klímás cartársat Kecskemét közelében, aki tudna és hajlandó segíteni egy próba fűtésvezérlő panel cserében(kb. 5 perc az egész). Teljesen elbizonytalanítottak. Állítólag meg tudják javítani a vezérlőt de a szaki azt mondta telefonon, hogy lehet, hogy újra kellene programozni a motorok végállását vagy lehet, hogy a vezetékkötegben van a hiba. Nem szívesen válnék meg napokra az autótól plusz 70Km visszautazás utána odautazás. Elsőként jobb lenne kipróbálni egy másik vezérlővel, hogy ki lehessen zárni legalább azt.

Ha valaki tudna segíteni ebben nagyon megköszönném.

Egyébként furcsa módon, amikor tekerem a bal oldali hőfok szabályozó gombot, akkor lehet hallani, hogy valamilyen szervomotor megy. Csak nem a gázpedál melletti, aminek elvileg kellene. Akkor meg mit tekerget az a motor és hol? Ma szétszedem az egészet és megkeresem. Ja még egy furcsaság amikor kézzel változtatom a befújt levegő útját és le veszem az alsó jelölő négyzetből az x-et középen a (kormány két oldalán) forró levegőt nyom, ha kijelölöm ismét a lábtér fűtést, akkor megint hideg. A hőfokot egyik esetben sem lehet a bal oldalon szabályozni. Na erre varrjon gombot valaki.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Mi volt a gond?

Hi!

A pirosas barna felett, egy kicsit fentebb van egy kék mechanikás szervomotor, azzal volt felcserélve a vezeték. Persze, hogy nem volt hibakód. :omg: Csak egy kissé furcsa, hogy hogyan is cserélődött fel. :confused: Nem régen vettem. Az előző tulaj ki tudja mit csinált vele?

Azért még nem elégítettem ki a kíváncsiságomat teljesen. Jó lenne tudni pontosan, hogy a sok szervomotor közül melyik mit működtet. Már így is órákat fetrengtem alatta, hogy rájöjjek, melyik mit működtet nagyjából. Most mindent átkapcsolgattam és leteszteltem. Úgy tűnik minden tökéletesen működik.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Tudom nem szabályos, csak kíváncsiságképp. Jobb hátsó lámpába is van a ködlámpának hely. Ezt fel lehet éleszteni valahogy mondjuk op-commal, vagy csak egy vak csatlakozó?

Szia!

Már írt erről valaki régebben, hogy a bal oldalról húzott vezetéket át, de nem biztos, hogy a CAN rendszer, áram felvétel szempontjából erre van méretezve.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.