Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!

2004-es évjáratú 1.8 C Vectrám van. Azt a jelenséget kezdte el produkálni, hogy a motor alapjárata egyik beindításnál 2000-es fordulatra nőt, majd ez nem hogy vissza esett volna, hanem magától mindig megy feljebb, úgy hogy nem kell gázt nyomni és meg is tartja a fordulatot 3000-4000 körül. A műszerfalon pedig megjelent az autó szimbólum a kulccsal.

Ha valaki tudná a megoldást előre is köszönöm!

Üdv Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!

2004-es évjáratú 1.8 C Vectrám van. Azt a jelenséget kezdte el produkálni, hogy a motor alapjárata egyik beindításnál 2000-es fordulatra nőt, majd ez nem hogy vissza esett volna, hanem magától mindig megy feljebb, úgy hogy nem kell gázt nyomni és meg is tartja a fordulatot 3000-4000 körül. A műszerfalon pedig megjelent az autó szimbólum a kulccsal.

Ha valaki tudná a megoldást előre is köszönöm!

Üdv Mindenkinek!

Helló!

Fojtó szelep potméter lehetséges!De márkaszervízben Tech 2 -vel meg mondják mi a probléma biztosan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerdán elkészült az autóm, úgy hogy most igen jól működik (nem zörög, nem rángat, nem gondolkodik), végre.

Amik cserélve lettek:

- Kinyomó csapágy

- Kuplung szerkezet

- Kuplung tárcsa

- Lendkerék

- Lendkerék csavarok

- Szívósor

- Vezérműszíj + görgök

- Vízpumpa

- Hosszborás szíj

- Első sportfutómű stabilizátor

- Kipufogó rezonancia cső

- Toronycsapágy műanyag, gumi felső része

- Gyertya

+ EGR szelep pucolás

+ Futómű beállítás

Azt hiszem csupán csak ennyi, de most tényleg nagyon f@sza lett.

Az régebbi problémákat meg egyértelműen a szar üzemanyag okozta, amióta jót kap és kicseréltettem az üzemanyagszűrőt azóta semmi baja nem volt az autónak.

------------------------------

Z19DTH

Gratulálok a nagy javitáshoz!A sportfutómű stabilizátor pontosabban mit takar?és milyen volt a tünet hogy cserélni kellet?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

ismerős 2008-as C vectrája (1.9 cdti, 120 lovas) a következőt bírta produkálni: menet közben szürkés-kékes füst nagy mennyiségben az utastérbe (pillanatok alatt semmit nem lehtett látni), motor felpörög, mintha gázadás történt volna. Autót persze rögtön leállították, nem is merték újraindítani, nehogy nagyobb baja legyen a motornak, trailer vitte szervízbe, azótaa szervíz válaszára várnak. Mi okozhat ilyet? Turbó elszállt? Porlasztók?

köszönöm a segítséget!

üdv,

aboy

Link to comment
Megosztás:

Gratulálok a nagy javitáshoz!A sportfutómű stabilizátor pontosabban mit takar?és milyen volt a tünet hogy cserélni kellet?

Szia!

Köszönöm, a stabilizátor pontosan az a "kutyacsontnak" nevezett valamit jelenti, ezt mivel sportfutómű van alatta egy kicsit másképp néz ki mint egy sima futóműnél.

Tünet az volt, hogy kopogott már a futóművem néha, álló helyzetben is kormányfordításra furcsa hangot adott, aztán ezt is megnézettem velük, ja meg néha bejelzett a műszerfalon a sportfutómű lámpa is hogy meghibásodott, de újraindítás után eltűnt, mondjuk ezt havonta egyszer ha csinálta.

Aztán amikor szétszedték, akkor ki kellett cserélni a toronycsapágy műagyag forgó részét mert teljesen szétkopott, ezeken a jó minőségű utakon, meg a rugók alatt található gumigyűrűket is cserélni kellett, ezek okozták azt a furcsa kopogós hangot, és ekkor hívtak fel hogy a stabilizátorok sincsenek valami jó állapotban mert eléggé kotyognak és ezért mondtam hogy cseréljék már ezt is ki.

-----------------------------

Z19DTH

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm, a stabilizátor pontosan az a "kutyacsontnak" nevezett valamit jelenti, ezt mivel sportfutómű van alatta egy kicsit másképp néz ki mint egy sima futóműnél.

Tünet az volt, hogy kopogott már a futóművem néha, álló helyzetben is kormányfordításra furcsa hangot adott, aztán ezt is megnézettem velük, ja meg néha bejelzett a műszerfalon a sportfutómű lámpa is hogy meghibásodott, de újraindítás után eltűnt, mondjuk ezt havonta egyszer ha csinálta.

Aztán amikor szétszedték, akkor ki kellett cserélni a toronycsapágy műagyag forgó részét mert teljesen szétkopott, ezeken a jó minőségű utakon, meg a rugók alatt található gumigyűrűket is cserélni kellett, ezek okozták azt a furcsa kopogós hangot, és ekkor hívtak fel hogy a stabilizátorok sincsenek valami jó állapotban mert eléggé kotyognak és ezért mondtam hogy cseréljék már ezt is ki.

-----------------------------

Z19DTH

A tiédben is van sport gomb?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A víz hőmérsékletének ingadozását a termosztát okozhatja, annak a cseréjével szerintem ez megszűnik. Az, hogy nem mutatja, hogy fogy a hűtővíz, a kiegyenlítő tartályban lévő úszó hibája lesz nagy valószínűséggel, de ami a legfontosabb, meg kell keresni, miért tűnt el ilyen nagy mennyiségű víz a rendszerből?

Légteleníteni nem kell, én mikor feltöltöttem lassan, utána levett kiegyenlítő tartály kupakkal járattam a motort negyed órát, magát légtelenítette.

Sziasztok!

A korábbi történetem (folyamatosan ugráló vízhőmérséklet) sajnos nem ért véget. A tartály csere után a visszajelzés hibátlanul működik. A termosztát is cserélve lett, és két hétig hibátlanul működött is. Vízhőfok fel kb. 85 fokra, majd 80-85 között tartotta. Aztán szépen napról napra egyre lejjebb kúszott a hőmérséklet (viszont nem ugrált), végül mostanra ott tartott, hogy ha mozgott az autó, akkor meg sem mozdult a mutató. Álló helyzetben negyed óra után felment kb. 85-90 fokra, majd elindulás után vissza "0"-ra. Fűtés volt az autóban, vizet szépen tartotta, nem fogyott. Szerelő kiszedte a termosztátot (gondoltuk hibás az alkatrész), de kint tökéletesen működik, megfelelően zár és nyit. A történethez tartozik, hogy időközben a vízpumpa is cserés, durva hangja lett.

Van ötletetek, hogy mi okozhatja ezt? Esetleg valamilyen elektromos hiba lehet?

Minden segítséget köszönök, mert a szerelő egyenlőre passzolja a kérdést.

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A korábbi történetem (folyamatosan ugráló vízhőmérséklet) sajnos nem ért véget. A tartály csere után a visszajelzés hibátlanul működik. A termosztát is cserélve lett, és két hétig hibátlanul működött is. Vízhőfok fel kb. 85 fokra, majd 80-85 között tartotta. Aztán szépen napról napra egyre lejjebb kúszott a hőmérséklet (viszont nem ugrált), végül mostanra ott tartott, hogy ha mozgott az autó, akkor meg sem mozdult a mutató. Álló helyzetben negyed óra után felment kb. 85-90 fokra, majd elindulás után vissza "0"-ra. Fűtés volt az autóban, vizet szépen tartotta, nem fogyott. Szerelő kiszedte a termosztátot (gondoltuk hibás az alkatrész), de kint tökéletesen működik, megfelelően zár és nyit. A történethez tartozik, hogy időközben a vízpumpa is cserés, durva hangja lett.

Van ötletetek, hogy mi okozhatja ezt? Esetleg valamilyen elektromos hiba lehet?

Minden segítséget köszönök, mert a szerelő egyenlőre passzolja a kérdést.

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Zsolt

Hidegen indítsd be a motort és hagyd alapjáraton járni.Majd pár perc elteltével fogd meg a vízhűtőt és az azon lévő vízcsöveket,ha melegszik egy kicsit is akkor mégis a termosztát átenged!Mert ha alapjáraton melegszik és menet közben kihűl szerintem eggyértelmű hogy a víz folyamatosan kering a hűtőben és a menetszél kihűti!

De meg lehetne mérni a kiegyenlítő tartályban lévő víz hőmérsékletét is!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!már úgy gondolom megrágott csont amit kérdezek.1.9 c-vectrám van 150LE.2000 körül kezd el húzni aztán megindul nincs vele gond!de alatta nagyon lassan!AGR SZELEP az lehet a hibás?p2279 azt a hibát dobja ki!olvasgattam itt róla,van olyan írás ami azt írja (szívó oldal tömítetlensége.)van ami az agr szelepet írja?most akkor mi lehet! válaszotok előre is köszönöm! már elkeseredtem teljesen!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!már úgy gondolom megrágott csont amit kérdezek.1.9 c-vectrám van 150LE.2000 körül kezd el húzni aztán megindul nincs vele gond!de alatta nagyon lassan!AGR SZELEP az lehet a hibás?p2279 azt a hibát dobja ki!olvasgattam itt róla,van olyan írás ami azt írja (szívó oldal tömítetlensége.)van ami az agr szelepet írja?most akkor mi lehet! válaszotok előre is köszönöm! már elkeseredtem teljesen!!!!!!!!!

Üdv!

A P2279 hibakódra itt egy link, igaz angol, ami esetleg tud segíteni:

http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=73617

Az oldal mind a csövek tömítetlenségét és az AGR szelepet is hibának hozza, mindenesetre szerintem előbb nézd át a csöveket, aztán ha ott minden oké mehet egy AGR tisztítás vagy kiiktatás!

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Hidegen indítsd be a motort és hagyd alapjáraton járni.Majd pár perc elteltével fogd meg a vízhűtőt és az azon lévő vízcsöveket,ha melegszik egy kicsit is akkor mégis a termosztát átenged!Mert ha alapjáraton melegszik és menet közben kihűl szerintem eggyértelmű hogy a víz folyamatosan kering a hűtőben és a menetszél kihűti!

De meg lehetne mérni a kiegyenlítő tartályban lévő víz hőmérsékletét is!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

Az lehet Tomi, hogy hűti a menetszél, de nem hinném, hogy annyira meghűtené a vizet, hogy leakadjon "0"-ra a mutató! Ott szerintem valami elektromos hiba lehet, ha a termosztáttal minden rendben van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerdán elkészült az autóm, úgy hogy most igen jól működik (nem zörög, nem rángat, nem gondolkodik), végre.

Amik cserélve lettek:

- Kinyomó csapágy

- Kuplung szerkezet

- Kuplung tárcsa

- Lendkerék

- Lendkerék csavarok

- Szívósor

- Vezérműszíj + görgök

- Vízpumpa

- Hosszborás szíj

- Első sportfutómű stabilizátor

- Kipufogó rezonancia cső

- Toronycsapágy műanyag, gumi felső része

- Gyertya

+ EGR szelep pucolás

+ Futómű beállítás

Azt hiszem csupán csak ennyi, de most tényleg nagyon f@sza lett.

Az régebbi problémákat meg egyértelműen a szar üzemanyag okozta, amióta jót kap és kicseréltettem az üzemanyagszűrőt azóta semmi baja nem volt az autónak.

------------------------------

Z19DTH

Az igen norbyee! Hát jó egészséget akkor hozzá! A kipuf. rezonancia csövet miért kellett cserélni? Úgy értem volt valami hallható gond vele? Mert nekem legutóbb a szerelőm azt mondta, hogy azért van alacsony fordulaton morgó hangja az autónak, mert a csővel van valami! Volt neked ilyen "gondod"?

Link to comment
Megosztás:

Az lehet Tomi, hogy hűti a menetszél, de nem hinném, hogy annyira meghűtené a vizet, hogy leakadjon "0"-ra a mutató! Ott szerintem valami elektromos hiba lehet, ha a termosztáttal minden rendben van!

A hőmérséklet mutató 70 fokos víznél kezd el mutatni. Tehát ha "0-ra megy a mutató", az azt jelenti, 70 fok alatt van a vized. A menetszél, rossz, teljesen nyitott termosztátnál simán visszahűti az vizet 70 fok alá még nyáron 35 fokba is, nem hogy most. (tapasztalatból tudom)

Amit írsz teljesen rossz termosztátra utaló dolog. Nem tudom milyet raktatok bele, de mintha nem lenne jó a termosztát továbbra se..

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A P2279 hibakódra itt egy link, igaz angol, ami esetleg tud segíteni:

http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=73617

Az oldal mind a csövek tömítetlenségét és az AGR szelepet is hibának hozza, mindenesetre szerintem előbb nézd át a csöveket, aztán ha ott minden oké mehet egy AGR tisztítás vagy kiiktatás!

Sok sikert!

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Az igen norbyee! Hát jó egészséget akkor hozzá! A kipuf. rezonancia csövet miért kellett cserélni? Úgy értem volt valami hallható gond vele? Mert nekem legutóbb a szerelőm azt mondta, hogy azért van alacsony fordulaton morgó hangja az autónak, mert a csővel van valami! Volt neked ilyen "gondod"?

Szia!

Amikor szétszedték az autót akkor hívtak (le kellett venni minden képen az egész kipufogó rendszert), hogy ez a rezonancia cső egy helyen kifúj, lehetett látni rajta, hogy el volt kormosodva nagyon az egyik helyen és mivel nem volt egy nagy összeg gondoltam akkor már legyen ez is megcsináltatva, nincs kedvem pár hónap múlva megint visszamenni ezzel.

Hangok voltak nekem is alacsony fordulaton, főleg ha kisebb fordulaton nekiléptem akkor érdekes morgó, hörgő hangot adott az autó, na most ez megszűnt, lehet hogy ez okozta de lehet hogy a lendkerék volt a ludas ebben is, bár az más hangot adott még emellett, úgy hogy lehet hogy igaza lesz a a szerelődnek.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nekiálltam a nagy csereberének: alsó lengőkarok, külső-belső kormányösszekötők, toronycsapágyak, hosszbordás szíj görgőkkel, vezérmű szíj görgőkkel, vízpumpa. Persze tipikusan mikor kezdtem volna összerakni és kivettem az új vízpumpát, már láttam hogy valami nem okés. Délután jön a másik, úgy hogy kicsi szünet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mindenekelott boldog karacsonyt mindenkinek!

Most jon a problema amire epito otleteket kernek: adott egy 2004es Vectra 1.9 CDTI 120as verzio.A jelenseg: eleg veletlenszeruen leginkabb a turbo mukodesi tartomanyaban jelentkezik az hogy kigyullad a szervizlampa, roviddel ezutan a turbo is off majd neha megall a motor is (haladas kozben).Ujrainditaskor kialszik a szervizlampa majd random ujra lejatszodik ugyanez, autopalyan es varosban egyarant.Voltam Opel szervizben (Pecsett) hibakod kiolvasasra: Gazszabalyozo inditokar hiba.

Erre azt mondta a munkafelvevo hogy a fojtoszelep hazat kell szetszedni, megtisztitani es ez az esetek tobbsegeben megoldja kulonben csere es az horror.Na elmentunk ismeros szerelohoz, leszerelte, kipucolta (volt mit) aztan osszeraktuk.Egy ideig semmi de Budapest fele az autopalyan megint elkezdte.Elvittem egy szakihoz Erdre aki ma kozolte, hogy a nagynyomasu uzemanyagpumpa haldoklik es igy nincs nyomas.Ha makom van akkor a rajta levo 2 szelep kozul az egyik a rossz ami "'csak" 10-20 ezres kategoria de ha pechem akkor az egesz pumpa csere ami akar fel milla is lehet.

Kerdesem van e vkinek tapasztalata hasonlo sziturol es megoldasrol vagy otletek esetleges kedvezo aru alkatresz beszerzesi forrasrol akar uj akar bontott.

Elore is kosz ia segitseget.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Amikor szétszedték az autót akkor hívtak (le kellett venni minden képen az egész kipufogó rendszert), hogy ez a rezonancia cső egy helyen kifúj, lehetett látni rajta, hogy el volt kormosodva nagyon az egyik helyen és mivel nem volt egy nagy összeg gondoltam akkor már legyen ez is megcsináltatva, nincs kedvem pár hónap múlva megint visszamenni ezzel.

Hangok voltak nekem is alacsony fordulaton, főleg ha kisebb fordulaton nekiléptem akkor érdekes morgó, hörgő hangot adott az autó, na most ez megszűnt, lehet hogy ez okozta de lehet hogy a lendkerék volt a ludas ebben is, bár az más hangot adott még emellett, úgy hogy lehet hogy igaza lesz a a szerelődnek.

Köszönöm a választ Norbyee, jövőhéten itt a cső, jelentkezni fogok, hogy "megjavult" e az autó!

Link to comment
Megosztás:

Ma ráadásképpen kipucoltam az EGR szelepet is, hát azért volt mit kipucolni belőle. Az érdekes csak az, hogy 2006-os az autó, viszont az EGR dátumórájában 2008.11. hó van. Vajon már cserélhették? :lol:

EGR dátumóra? Az mi lehet? Nem is hallottam még ilyenről.

Link to comment
Megosztás:

EGR dátumóra? Az mi lehet? Nem is hallottam még ilyenről.

Majdnem minden alkatrészbe be van ütve a gyártás éve és hónapja. Középen egy nagyobb szám ( pl. 08, azaz 2008) és körülötte körben a számok 1-12-ig. Egy kis nyíl mutat a gyártás hónapjára.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.