Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Sziasztok

A napokban vásároltam egy Astra G Caravant, a gyári hifit kivenném belőle.

Szeretném tisztán látni hogy miket kellene vennem az új rendszer beépítéséhez..

Adott egy Sony CDX GT610U fejegység.

Clarion SRU 1720S (16,5 Szett hangváltóval és csipogóval)

Blaupunkt GTA4 erősítő.

MAC Audio Absolute Box 304BR Mélyláda.

Milyen Kiegészítőket kellene vásárolnom, hogy be tudjam építeni a saját szettemet?

A fejegységhez gondolom kell egy ISO csatlakozó, ez szabvány ,vagy valami Opel specifikus kellene?

Az antenna csatlakozóhoz kell e vennem valami adaptert?

Az első ajtóba kell e valami kiemelőkeret?

És hova tudnám rakni a hangváltókat, és az erősítőt, (a háttámlára nem szeretném fogatni?)

Ha tudnátok képeket mutatni, linkelni az sokat segítene.

Köszi.

Üdv!

Szerintem nem az autótípustól függ a csatlakozó, hanem a fejegységtől. Itt az utolsó sorban van Sonyhoz, többfélét is kínálnak: http://www.autohifibolt.net/index.php?route=product/category&path=173

Kell még kiemelő keret: http://www.autohifibolt.net/index.php?route=product/product&path=97_118&product_id=1251

Az antenna kábelre én raktam egy pipát, hogy ne törjön meg nagyon: http://www.autohifi-city.hu/images/cache/2/1/21964s400c406.00i.jpg

A hangváltók nekem az ajtózsebben vannak, a kárpit alatt nem fért el. Meg akkor nem is lenne elérhető rajta a nyomógomb, amivel tudok vágni egy kis magas hangot.

Az erősítőnek a hátsó ülés támlájánál nem nagyon tudok jobb helyet. Esetleg a ládára.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szerintem nem az autótípustól függ a csatlakozó, hanem a fejegységtől. Itt az utolsó sorban van Sonyhoz, többfélét is kínálnak: http://www.autohifibolt.net/index.php?route=product/category&path=173

Kell még kiemelő keret: http://www.autohifibolt.net/index.php?route=product/product&path=97_118&product_id=1251

Az antenna kábelre én raktam egy pipát, hogy ne törjön meg nagyon: http://www.autohifi-city.hu/images/cache/2/1/21964s400c406.00i.jpg

A hangváltók nekem az ajtózsebben vannak, a kárpit alatt nem fért el. Meg akkor nem is lenne elérhető rajta a nyomógomb, amivel tudok vágni egy kis magas hangot.

Az erősítőnek a hátsó ülés támlájánál nem nagyon tudok jobb helyet. Esetleg a ládára.

Én a hangszóró mögé raktam be a hangváltót. Betekertem rongyba aztán szigszalagba bőszen :D

Az erőlködő meg a láda oldalán van :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egyszer már írtam ez ügyben, de nem hagy nyugodni így most próbálom bele vetni magam hogy mi is ez. Szóval a lényeg az hogy van egy kenwood kdc-3057ur típusú fejegységem, és a kézi könyvben találtam egy oldalt a bekötést illetően amit nem tudok hova tenni. Csatolom a képet.

http://kepfeltoltes.hu/141025/20141025_171656_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Van a csatlakozásban két szétszedhető szál egy piros és egy sárga ahogy a rajz is mutatja és írja hogy audi, opel és wv autókban ezt fel kell cserélni. A kérdésem hogy miért? Nekem nincs felcserélve, működik, igaz néha elfelejti a rádió csatornákat meg ugye amíg nincs legalább áram állásban a kulcs addig bekapcsolhatatlan. Szóval a kérdésem hogy ezt miért is kéne felszerelni ha kell nekem egyáltalán?

Előre is köszönöm. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egyszer már írtam ez ügyben, de nem hagy nyugodni így most próbálom bele vetni magam hogy mi is ez. Szóval a lényeg az hogy van egy kenwood kdc-3057ur típusú fejegységem, és a kézi könyvben találtam egy oldalt a bekötést illetően amit nem tudok hova tenni. Csatolom a képet.

http://kepfeltoltes.hu/141025/20141025_171656_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Van a csatlakozásban két szétszedhető szál egy piros és egy sárga ahogy a rajz is mutatja és írja hogy audi, opel és wv autókban ezt fel kell cserélni. A kérdésem hogy miért? Nekem nincs felcserélve, működik, igaz néha elfelejti a rádió csatornákat meg ugye amíg nincs legalább áram állásban a kulcs addig bekapcsolhatatlan. Szóval a kérdésem hogy ezt miért is kéne felszerelni ha kell nekem egyáltalán?

Előre is köszönöm. :)

azért kell, hogy folyamatosan kapjon feszt, és ne felejtsen el semmit.

opelnél fel van cserélve a két szál funkciója, ezért kell cserélni.

ha felcseréled akkor már kulcs nélkül is működni fog.

Link to comment
Megosztás:

azért kell, hogy folyamatosan kapjon feszt, és ne felejtsen el semmit.

opelnél fel van cserélve a két szál funkciója, ezért kell cserélni.

ha felcseréled akkor már kulcs nélkül is működni fog.

Köszönöm a válaszod. És ha felcserélem nem fogja húzni az akksit? Nálam sűrűn van olyan hogy egy hétig nincs elinditva a kocsi, vagy ez csak épp annyit vesz fel hogy ne felejtsen de nem fogja lehúzni az akksit?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod. És ha felcserélem nem fogja húzni az akksit? Nálam sűrűn van olyan hogy egy hétig nincs elinditva a kocsi, vagy ez csak épp annyit vesz fel hogy ne felejtsen de nem fogja lehúzni az akksit?

Nekem is szokott állni egy hétig, igaz garázsban, de könnyedén teker akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szokott állni egy hétig, igaz garázsban, de könnyedén teker akkor is.

Köszönöm mindkettőtöknek a választ, nekem is garázsban áll, viszonylag fűtött is fűtés szezonban szóval akkor nyugodtan felcserélhetem :) riasztó nekem sincs csak a gyári extrák, semmi mókolás (cdx felszereltség)

Köszönöm mégegyszer! :)

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Nincs mit,

viszont egy kérdés akadt részemről is:

JVC KD-X200 fejegységez vajon létezik multikormány adapter?

ebben nincs erősítő kimenet, és nem láttam sehol, hogy esetleg volna hozzá.

Elolvastam a leírását több oldalon is, és sehol sem írják hogy elő lenne készítve kormányvezérlésre.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nincs mit,

viszont egy kérdés akadt részemről is:

JVC KD-X200 fejegységez vajon létezik multikormány adapter?

ebben nincs erősítő kimenet, és nem láttam sehol, hogy esetleg volna hozzá.

Ezt a fejegységet nem ismerem, nekem a KD-X250-es van, ahhoz elvileg ez jó (még beszerzés alatt):

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-PAC-SWI-RC-Steering-Wheel-Audio-Adapter-for-JVC-KD-X250BT-KD-A645-KD-R740BT-/200958068687

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nincs mit,

viszont egy kérdés akadt részemről is:

JVC KD-X200 fejegységez vajon létezik multikormány adapter?

ebben nincs erősítő kimenet, és nem láttam sehol, hogy esetleg volna hozzá.

Erre a kérdésedre sajnos én sem tudom a választ, az enyémhez lehet venni de 15-20ezer, nem biztos hogy annyiért nem lehet mozdulatot tenni, így én hozzászoktam inkább hogy odanyúlok :D

Viszont felcseréltem a sárga és piros vezetéket,és tényleg nem felejt most, bekapcsol és oda kapcsol amit utoljára hallgattam viszont ha a kulcs kikerül nem lehet bekapcsolni. Bár annyira ez nem zavar, inkább ez a memória dolog volt zavaró :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon és az Opeles világban is. :) 1999. 12. havi g astrába keresek ISO csatlakozót. Sok oldalon néztem már de csak F-hez találtam vagy későbbi évjárathoz. Olyan kellene ami valóban ISO csatlakozó vagyis mindkét végén csatlkozó van. Egy szimpla rádió csere miatt nem akarok villamosságishoz menni hogy forrassza be a kábelt. Aki tud ilyenről az ne tartsa magában, nagy segítség lenne. Előre is köszi! :bow:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék behúzni egy tápkábelt az aksitól a csomagtartóig, sajnos az a gumidugó amit korábban írt itt valaki nem áll rendelkezésre mert ennek a gázpedálja még bowdenes és csak az elektromos pedálosoknál van meg szabadon hagyva.

Amit még írtak korábban hogy az ablaktörlő motorjának a kábelkötegén keresztül, ott meg szerintem nem fog átférni a 10mm es kábel..

Esetleg tud valaki valami más alternativát ajánlani, ha nem muszáj, nem szeretnék fúrni, bár kaptam egy olyan infot hogy a gázpedáltól kb 2cm re balra a fékpedál feletti részen át lehet fúrni mert ott nincs semmi olyan amibe kárt lehet tenni a fúróval..

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

A hónapban beszerelésre kerül egy Blaupunkt EMA455 erősítő és egy Blaupunkt GTB 1200 DE ládikó hátra. A kábelezést is meg kell oldanunk, így a kérdésem a következő: a küszöböt muszáj leszedni, hogy végig tudjuk húzni? Ha igen, hol tartják csavarok? Tudom, hogy fogja vagy 6 bolha is.

Link to comment
Megosztás:

Végül sikerült behúzni a gázbowden mellett kellett egy kicsit reszelni hogy több legyen a hely és simán átment:)

Én a kesztyűtatró mögött vezettem be, ott is van dugó.

Sziasztok!

A hónapban beszerelésre kerül egy Blaupunkt EMA455 erősítő és egy Blaupunkt GTB 1200 DE ládikó hátra. A kábelezést is meg kell oldanunk, így a kérdésem a következő: a küszöböt muszáj leszedni, hogy végig tudjuk húzni? Ha igen, hol tartják csavarok? Tudom, hogy fogja vagy 6 bolha is.

Le kell venni, hogy a kárpitot félre tudd hajtani.

ha eltörsz bolhát, akkor kárpit patent néven keresd:))))

és egy fontos szabály!!! a tápkábel és az rca két oldalon legyen elvezetve külön egymástól!!!

egyik oldalt megy a tápkábel, mondjuk célszerű a vezető oldalon, ott kevesebb a hely.

az rca kábelenek több hely kell, ezért azt az anyós oldalon vezetném el a helyetekben, mert ott szinte semmi nincs,

ezért bőven lesz hely áthúzni. negatívot vehetsz a hátsó ülés alól.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én a kesztyűtatró mögött vezettem be, ott is van dugó.

Le kell venni, hogy a kárpitot félre tudd hajtani.

ha eltörsz bolhát, akkor kárpit patent néven keresd:))))

és egy fontos szabály!!! a tápkábel és az rca két oldalon legyen elvezetve külön egymástól!!!

egyik oldalt megy a tápkábel, mondjuk célszerű a vezető oldalon, ott kevesebb a hely.

az rca kábelenek több hely kell, ezért azt az anyós oldalon vezetném el a helyetekben, mert ott szinte semmi nincs,

ezért bőven lesz hely áthúzni. negatívot vehetsz a hátsó ülés alól.

Miért fontos, hogy külön oldalon legyen elvezetve? Unokatesómnál egy oldalon megy és nem gerjed. De biztos ami biztos akkor elvezetjük két oldalon, ezen ne múljon, köszi! :icon1:

Módosítva : peacetrang
Link to comment
Megosztás:

Miért fontos, hogy külön oldalon legyen elvezetve? Unokatesómnál egy oldalon megy és nem gerjed. De biztos ami biztos akkor elvezetjük két oldalon, ezen ne múljon, köszi! :icon1:

Elvileg, és azért gyakorlatilag sem gerjesztik egymást, meg gondolom árnyékolt rca-t használsz.

de az ördög nem alszik alapon én külön vezettem el.

tápkábelből 5méter rca 5méter és a negatívból olyan 1-2méter elegendő.

kábelből a connection, vagy dietz márkák megfizethető áron vannak.

ha meg kímélni szeretnéd az akkudat, akkor egy 1F kondenzátor is jól jöhet.

am. Blaupunkt párti vagyok én is :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Elvileg, és azért gyakorlatilag sem gerjesztik egymást, meg gondolom árnyékolt rca-t használsz.

de az ördög nem alszik alapon én külön vezettem el.

tápkábelből 5méter rca 5méter és a negatívból olyan 1-2méter elegendő.

kábelből a connection, vagy dietz márkák megfizethető áron vannak.

ha meg kímélni szeretnéd az akkudat, akkor egy 1F kondenzátor is jól jöhet.

am. Blaupunkt párti vagyok én is :icon13:

Renegade renkit 10 nevű kábelszett lesz behúzva. A kondenzátor nem fér bele a keretbe, majd ha lecseréltem a 2 első gyári hangszórót és az is az erősítőre lesz kötve, majd akkor.

Már csak az a dilemma, hogy megvegyem a 4 csatornás EMA455-öt, vagy legyen elég az EMA255, mivel az még kérdéses, hogy az első szettet mikor dobom ki :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.