Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne, hogy kicseréltem a gyári kazettás magnót, egy Kenwood KDC-w6027-re. Hogyan lehetne visszavarázsolni az autó kijelzőét úgy, ahogy az a gyári magnóval volt? Milyen átalakító kellene hozzá? Vagy egyáltalán meg lehet ezt csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne, hogy kicseréltem a gyári kazettás magnót, egy Kenwood KDC-w6027-re. Hogyan lehetne visszavarázsolni az autó kijelzőét úgy, ahogy az a gyári magnóval volt? Milyen átalakító kellene hozzá? Vagy egyáltalán meg lehet ezt csinálni?

Ha meg lehet, akkor az interface-t ITT TALÁLOD MEG, merthogy ők a Kenwood disztribútorok. VIGYÁZAT!!! Kormánytáv adapter mindenhez van, de kijelző adapter csak bizonyos modellekhez!!!

Link to comment
Megosztás:

Értem. És tulajdonképpen mit kell keresnem? :) Mert nem nagyon értek a dologhoz....

Hát, én átnéztem a kínálatot (Kiegészítők, Adapterek, Kormány és kijelző.... stb.) de nem lettem sokkal okosabb. Talán célszerű lenne felhívni őket, hogy mi kell pontosan az autódhoz és a fejegységedhez.

Link to comment
Megosztás:

Hát, én átnéztem a kínálatot (Kiegészítők, Adapterek, Kormány és kijelző.... stb.) de nem lettem sokkal okosabb. Talán célszerű lenne felhívni őket, hogy mi kell pontosan az autódhoz és a fejegységedhez.

Köszönöm, akkor ezt megkérdezem... Bár ha ilyen árakon van ehhez az átalakíó, akkor lehet, hoyg inkább a fejegység kijelzőét nézegetem...

Link to comment
Megosztás:

Miért?

Szerintem ergonomikusabb, ha a fejegység feljebb van, mert nem kell (annyira) lenézegetni, ha kezeled.

Pl. Mondeoban is sz@r, hogy lent van a fejegység a váltókar előtt. Mondjuk, az is igaz, hogy a gyári fej olyan, hogy amúgy sem nézegetnéd.... :) De ha aftermarket fejet teszel bele, sokszor előfordul, hogy pl. cd kiadásnál a váltókar útban van.... :)

A G-Astrában szerintem ritka jó helyen van a fejegység. Speciel csak az lenne jobb, ha a két DIN méretű hely közvetlen egymás alatt-fölött lenne, mert jóval egyszerűbb lenne berakni dupla-dines multimédiát, vagy navit.

A kocsiban hányódó kis szirszaroknak meg mindegy, hol van a tárolórekesz....

Szerintem.

Hidd el nem a tárolórekesz helye volt a lényeg... :D

érveim:

-Nekem így térdről, és váltókarról egyaránt kényelmesen elérhető a fejegység.

-LTP-n lakom ahol azért nem mindegy hogy mennyire van szembeötlő helyen,

hiszen bármennyire nem high end cucc attól még számomra drága

-sokkal kevésbé zavaró a fénye éjszakai közlekedésben.. ( én rengeteget megyek sötétben )

- ezt a fejegységet (SONY) használom már egy éve, ezért

használatához nem kell lenéznem, a hangerő pedig forgópotis , nem nyomógombos

Ízlések és pofonok ...

Maradok tisztelettel

Link to comment
Megosztás:

-Nekem így térdről, és váltókarról egyaránt kényelmesen elérhető a fejegység.

Igen! Mint az F astrában, szuper volt váltókarról kapcsolgatni. :)

Én is nézegettem, hogy lerakom, de rövid a kábel, és az a nyüves ablakkapcsoló is a középkonzolban van. Először azt kell beaplikálnom az ajtóba, majd utána...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Tegnap óta megoldódott a rádió kód problémám :)

Már csak annyi a bajom, hogy a rádiót nem lehet vissza tolni a helyére, kb 1centire ki lóg a műszerfalból :S

megbontottam amennyire tudtam, klima vezérlő ki, kesztyűtartó ki, és már így mögé láttam, az antenna szürke kábele, közé csúszott a keret hátlapja és a rádió vége közé hátul,

ezért nem tudtam vissza tolni a helyére.

mivel kifele sem jön, de ez egy másik felmerülő probléma, reggel neki látok és 2torx csavar fogja a keretet belül és kiszedem az egészet, akkor már szerintem jobban rálátok a dolgokra :)

Mert semmivel sem férek hozzá, hogy kiszabadítsam a kábelt, mert valami csavar is akadályt képez :S

Nos nekem csak a gyári ,,hifivel'' csak ennyi bajom van :D

Am yoo :lol:

Gondoltam megosztom veletek, hogy így jártam.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

régebben mintha a Blau fejegységek default vezérelték volna (járt volna hozzá csatlakozó) a fenti kijelzőt.

kérdés: ez még mindig igy van? vagy mi az a tulajdonság, amire szűrni kell egy keresésnél, hogy a vezérlő benne legyen?

illetve első/hátsó helyek mekkorák? 16/13 centi?

illetve ha már lud legyen kövér: a középkonzol "átszerkesztésével" beszerelhető 2din méretű fejegység? értelem szerűen megszűnne a tároló rekesz, de ugye a hűtés/fűtés szaályó kapcsolóknak lentebb kellene költöznie...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Korábban írtam, hogy milyen vételi problémáim voltak a gyári rádiómmal, és már mindent kezdtem vele. No a múlt héten úgy adódott, hogy elvettem az antennát. Az erősítő szál a vége előtt 2 cm-e sérült volt, hogy ezt mi, hogyan, mikor csinálta nem tudom. No uccu neki kértem teszt antennát, azon is volt sérülés, na mondom mi ez szériahiba? Mindegy, ötödikre sikerült olyat kölcsön kapnom, ami teljes végéig ép, és lőn fényévekkel jobb a vétel. Legalábbis a hétvégi tesztem szerint csodásan szól.

Gondoltam megosztom veletek a tapasztalatomat.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

régebben mintha a Blau fejegységek default vezérelték volna (járt volna hozzá csatlakozó) a fenti kijelzőt.

kérdés: ez még mindig igy van? vagy mi az a tulajdonság, amire szűrni kell egy keresésnél, hogy a vezérlő benne legyen?

illetve első/hátsó helyek mekkorák? 16/13 centi?

illetve ha már lud legyen kövér: a középkonzol "átszerkesztésével" beszerelhető 2din méretű fejegység? értelem szerűen megszűnne a tároló rekesz, de ugye a hűtés/fűtés szaályó kapcsolóknak lentebb kellene költöznie...

Mostanában kábel kell hozzá, az tuti......

A dupla-din beépítést úgy szokták megoldani, hogy a középső légbefúvóknak mondanak búcsút.... szerintem ez nem túl szerencsés, jobb lenne tényleg lejjebb rakni a klímavezérlést, de az manuális klímánál nagyon sok faragással jár együtt. Az automata klíma vezérlőegysége talán egyszerűbben lejjebb rakható. Akárhogy is, de mindenképp farigcsálás, glettelés, fényezés, stb. szóval elég pepecs meló...

Vannak esetleg kifordulós monitoros fejegységek, azokat seperc alatt be lehet tenni, megvan a nagy display, video, navi, meg ami kell, ha meg nem kell, visszabújik a helyére.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok

Magassugárzót szeretnék utólagosan beépíteni előre G Astrámba. Alapból csak az ajtóban lévő hangszórók vannak bent gyárilag. Kérdésem, hogy a kábelezéshez gyárilag tartozik valami beépített frekvenciaváltó is, vagy azt külön kell beamplikálni? Mert simán párhuzamosan rákötve nem biztos, hogy jót tenne a csipogónak, ha közepet, vagy mélyet kap.

És még valamit szeretnék kérdezni: a csipogóhoz tartozó kábelt könnyen meg lehet találni a műanyag "háromszög" borítás mögött?

Segítségeteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Magassugárzót szeretnék utólagosan beépíteni előre G Astrámba. Alapból csak az ajtóban lévő hangszórók vannak bent gyárilag. Kérdésem, hogy a kábelezéshez gyárilag tartozik valami beépített frekvenciaváltó is, vagy azt külön kell beamplikálni? Mert simán párhuzamosan rákötve nem biztos, hogy jót tenne a csipogónak, ha közepet, vagy mélyet kap.

És még valamit szeretnék kérdezni: a csipogóhoz tartozó kábelt könnyen meg lehet találni a műanyag "háromszög" borítás mögött?

Segítségeteket, válaszaitokat előre is köszönöm.

Gábor

emlékeim szerint: megtalálod könnyen, de ne a háromszög mögött keresd, hanem az ajtókárpitba kukkants bele. Ha leszedted a háromszöget, akkor lesz ott egy nagy lyuk, ott látnod kell. Elég jól felapplikálták oda, talán saját magához visszahajtva is oda szigszallagozták, de patentolva tuti odavan az ajtóhoz.

Link to comment
Megosztás:

emlékeim szerint: megtalálod könnyen, de ne a háromszög mögött keresd, hanem az ajtókárpitba kukkants bele. Ha leszedted a háromszöget, akkor lesz ott egy nagy lyuk, ott látnod kell. Elég jól felapplikálták oda, talán saját magához visszahajtva is oda szigszallagozták, de patentolva tuti odavan az ajtóhoz.

Ez pontosan így van.

Egy sniccerrer be lehet nyúlni a háromszög alatt a kárpit mögé, ha egy kicsit kifeszíted és így el tudod vágni a visszahajtásnál a szigszallagot (2 emberes meló), így nem kell levenni a kárpitot (1 emberes meló). Csatlakozó is van rajta, tehát a gyári vagy bontott magast rá lehet egyszerűen dugni.

Nyugodtan be lehet rakni a magasat, nem fog mélyet kapni.

Link to comment
Megosztás:

Ez pontosan így van.

Egy sniccerrer be lehet nyúlni a háromszög alatt a kárpit mögé, ha egy kicsit kifeszíted és így el tudod vágni a visszahajtásnál a szigszallagot (2 emberes meló), így nem kell levenni a kárpitot (1 emberes meló). Csatlakozó is van rajta, tehát a gyári vagy bontott magast rá lehet egyszerűen dugni.

Nyugodtan be lehet rakni a magasat, nem fog mélyet kapni.

Köszönöm a válaszaitokat.

Tehát akkor jól értem, hogy van gyári beépített hangváltó? Igazából nem gyári magassugárzót szeretnék beépíteni, hanem egy Sony cuccot, de nem komponens szettet, mert az első hangszórók egy előző autómból kerülnének be előre az ajtóba és ezt egészíteném ki magassugárzóval.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszaitokat.

Tehát akkor jól értem, hogy van gyári beépített hangváltó? Igazából nem gyári magassugárzót szeretnék beépíteni, hanem egy Sony cuccot, de nem komponens szettet, mert az első hangszórók egy előző autómból kerülnének be előre az ajtóba és ezt egészíteném ki magassugárzóval.

akkor ígyis-úgyis bontani kell a kárpitot. Szerintem ott nincs semmilyen hangváltó, sőt emlékeim szerint egy szűrő van a csipogóban oszt annyi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mivel az autóban az MP3 cd-k már elfoglaltak minden létező helyet, eszembe jutott valami érdekes dolog.

Biztos volt már róla szó, szivargyújtós FM transmitter.

Az jutott eszembe, hogy a Gyári Opel Rádió az RDS képes megjeleníteni a középkonzolon elhelyezett kijelzőén.

A kérdésem az, hogy az ilyen FM transmitter, vagy van újabb bluetooth-os transzmitter képes-e ezen a kijelzőn pl. a számcímet kiírni, mint csatorna információ? ( RDS)

Vagy ehhez már komolyabb cuccra van szükség?

THX

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mivel az autóban az MP3 cd-k már elfoglaltak minden létező helyet, eszembe jutott valami érdekes dolog.

Biztos volt már róla szó, szivargyújtós FM transmitter.

Az jutott eszembe, hogy a Gyári Opel Rádió az RDS képes megjeleníteni a középkonzolon elhelyezett kijelzőén.

A kérdésem az, hogy az ilyen FM transmitter, vagy van újabb bluetooth-os transzmitter képes-e ezen a kijelzőn pl. a számcímet kiírni, mint csatorna információ? ( RDS)

Vagy ehhez már komolyabb cuccra van szükség?

THX

Gyors kutakodás után, találtam ilyet 6eft csillagos égig.

Kérdésem akkormár csak az kinek van ilyen? Használja, és valóban a középkonzolon, kijelzőn ez meg is jelníti az ID3-at?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mivel az autóban az MP3 cd-k már elfoglaltak minden létező helyet, eszembe jutott valami érdekes dolog.

Biztos volt már róla szó, szivargyújtós FM transmitter.

Az jutott eszembe, hogy a Gyári Opel Rádió az RDS képes megjeleníteni a középkonzolon elhelyezett kijelzőén.

A kérdésem az, hogy az ilyen FM transmitter, vagy van újabb bluetooth-os transzmitter képes-e ezen a kijelzőn pl. a számcímet kiírni, mint csatorna információ? ( RDS)

Vagy ehhez már komolyabb cuccra van szükség?

THX

én még nem hallottam olyanról, ami rds-en kíírta volna. Egyébként ha már ilyenen gondolkozol, akkor ez a 10.000 Ft-os cuccok semmit sem érnek. Ha vennék, olyat vennék, amit az antenna csatin kell bekötni. Azok tutik lehetnek, mondjuk nem is annyiba kerülnek.

Link to comment
Megosztás:

Hali,

gondolom a CD és a rádió dinamizmusa között feltűnő a különbség számodra.

Na amennyivel gyengébben szól a rádió a CD-hez képest, kb. annyival még gyengébben szól ez a transzmitter-csoda a rádióhoz képest.

Én inkább a helyedben vennék 20.000ft-ért egy normálisabb USB és/vagy kártyaolvasós -rádiós fejegységet (pl.JVC, Blaupunkt), amibe berakod az akármekkora pendrive-odat vagy memókártyádat (ha 16giga,akkor annyi) és hallgathatod éjjel-nappal.

A minősége is nagyon jó lesz és nem 1-2giga zene fér rá, hanem amekkora cuccot veszel,( vagy már van is) hozzá esetleg. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.