habmalac Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Jó reggelt! Apró problémám van egy most vásárolt sedannal. A motor 13 km alatt nem éri el a normál hőfokot ezért a fűtés sem megy megfelelően. Normális ez vagy érdemes lenne megnézni a termosztátot? Álló helyzetben (pl dugóban állva) felmelegszik. Hogy lehet ellenőrizni, hogy nincs e felakadva a termosztát? Ha cserélni kell, X14NZ motorhoz mennyibe kerül kb egy új? Ja és ha már cserélem, milyen fagyállót toljak bele, mert akkor már azt is cserélem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Jó reggelt! Apró problémám van egy most vásárolt sedannal. A motor 13 km alatt nem éri el a normál hőfokot ezért a fűtés sem megy megfelelően. Normális ez vagy érdemes lenne megnézni a termosztátot? Álló helyzetben (pl dugóban állva) felmelegszik. Hogy lehet ellenőrizni, hogy nincs e felakadva a termosztát? Ha cserélni kell, X14NZ motorhoz mennyibe kerül kb egy új? Ja és ha már cserélem, milyen fagyállót toljak bele, mert akkor már azt is cserélem. Hideg motort elindítod vársz közben tapogatod a hűtő vezérlés felőli felső sarkát a kunkori cső közelében. Ha szinta azonnal langyosodik akkor nyitva maradt a termosztát ha olyan 10-15 perc mulva hirtelen lessz forró, és eközben a mutató látványosan visszaesik akkor jó. 3-5 ezer foorint körül szokott lenni. Fagyálló végülis mindegy -25-30fokosra érdemes keverni és olyan jobb ami rá van írva hogy alu hűtőkhöz is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Sziasztok! Oőpel Astra F-nél nem igazán fúj a lábtérhez ha oda állítom a kiválasztó kapcsolót, amúgy a többi helyen fúj, mi lehet a baj? Nem nyílik ki esetleg a zsilip? Ha nem nyílik ki, mi lehet a baj? szétakadt valami? Van valakinek a zsilipekről fotója? Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2014 Megoszt Elküldve Október29, 2014 Sziasztok! Oőpel Astra F-nél nem igazán fúj a lábtérhez ha oda állítom a kiválasztó kapcsolót, amúgy a többi helyen fúj, mi lehet a baj? Nem nyílik ki esetleg a zsilip? Ha nem nyílik ki, mi lehet a baj? szétakadt valami? Van valakinek a zsilipekről fotója? Előre is köszi! Soha nem zárnak a zsilipek teljesen, mindíg mindenhova fújja a levegőt, ezért van hogy nem érezni vagy esetleg le van csúszva a cső. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dongóka Elküldve November2, 2014 Megoszt Elküldve November2, 2014 Sziasztok, segítségre volna szükségem. 1994 1.8 16V Ecotec motor. Egy hengerfej felújításon vagyok túl, ugye nem kell részleteznem, hogy mennyire szedte szét a szerelő az autót.....de azóta nincs fűtés a kocsiban. A hűtő már cserélve lett meghibásodás miatt, a termosztát működik (elvileg). Valaki le tudná e írni, esetleg fényképezni, hogy a főcsöveken kívül a fűtéscsövek miből és mibe mennek, mert nekem ott valami fölöttébb gyanús....nincs keringés a fűtőradiátorban. A tartály aljából kijövő cső az hova van kötve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November2, 2014 Megoszt Elküldve November2, 2014 Soha nem zárnak a zsilipek teljesen, mindíg mindenhova fújja a levegőt, ezért van hogy nem érezni vagy esetleg le van csúszva a cső. Éppen tegnap jártam arra és megnéztem mi a helyzet. Ugye elzárni nem lehet 100%osan, de azt vettem észre, hogy mikor berakom a zsalut mozgató rücskös rudat a műanyagba(amit mozgatsz kintről) el első állítás után "elracsnizik" és jobban nyitva marad. Na én tettem a műanyagra egy gumi gyürüt (vmi tömítés vízhez), így jobban szorítja a rudat és nem racsnizik el. Remélem érthető voltam...... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November2, 2014 Megoszt Elküldve November2, 2014 Éppen tegnap jártam arra és megnéztem mi a helyzet. Ugye elzárni nem lehet 100%osan, de azt vettem észre, hogy mikor berakom a zsalut mozgató rücskös rudat a műanyagba(amit mozgatsz kintről) el első állítás után "elracsnizik" és jobban nyitva marad. Na én tettem a műanyagra egy gumi gyürüt (vmi tömítés vízhez), így jobban szorítja a rudat és nem racsnizik el. Remélem érthető voltam...... :icon1: Igen, ez nekem is ilyen, próbáltam anyát rátekerni de az egyik kicsi volt a másik nagy, így nem kínlódtam vele, amúgy sem zavar nagyon ha összevissza jön a levegő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Edmond001 Elküldve November17, 2014 Megoszt Elküldve November17, 2014 Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. 2001-es,5 ajtós Astra F,rettenetesen párásodik az utastér.Mit tudok tenni ellene?Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November17, 2014 Megoszt Elküldve November17, 2014 Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. 2001-es,5 ajtós Astra F,rettenetesen párásodik az utastér.Mit tudok tenni ellene?Válaszokat előre is köszönöm. Üdv, pollenszűrő ha nem volt mostanában cserélve akkor meg lehet ejteni. Ellenőrizni kell hogy a belső levegő keringtetés nincs-e állandóan bekapcsolva. Meg kell nézni hogy a szélvédő alatti műanyag és az üveg között nincs-e rés ahol az esővíz be tud jutni a pollenszűrőre majd az utastérbe. Aztán fel lehet szedni a szőnyeget és meg lehet nézni hogy alatta a szivacs nem csurom víz-e. Más így hirtelen nem jut eszembe. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve November17, 2014 Megoszt Elküldve November17, 2014 Ha lyukas a radiátor, akkor is párásodik. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Ha lyukas a radiátor, akkor is párásodik. Így van, csak az jó büdös (feltételezem fagyálló van benne) hamar észrevenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szebik Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Sziasztok! A mai napon érkezik egy pár első kárpit alá szerelhető ülésfűtésem. Nagyjából végig gondoltam mit és hogyan szeretnék és lehet megoldani, de mivel először csinálok ily, így igazából szívesen venném a gyakorlottabb autóstársak tanácsait, akik már vettek részt hasonló projektben. Az elgondolásom, hogy mindkettő ülésfűtést a szivargyújtó biztosítékáról tápolom meg. Ez eleve egy 20A-os bizti. A fűtésnek 10A szükéseg, a szivargyújtót meg általában csak telefon töltésre használom, így az elbírná a terhelést. A üléseket egyesével kiszedem és a kárpitot óvatosan leműtöm. (Az övfeszítőtől kicsit tartok, de elméletileg nem lehet gond). A hátsó ülés kárpitjához már volt szerencsém lefejteni és visszarakni sérülésmentesen. A kapcsoló elhelyezésével vagyok kicsit bajban, eddig csak egy jó helyet találtam amit én is eltudnék képzelni: http://kepfeltoltes.hu/110911/20110911107_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (A kép pszilaj 2011. szeptember 11.i hozzászólása az elektronika fórumban.) Mivel gyári ülésfűtés kapcsolót, ami a kézifék alá lehet betenni, nem találtam a neten, ami meg fent van, az meg már eladták. A beszerelendő cuccos pedig ez lenne: http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=02068 A tanácsokat és javaslatokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Sziasztok! A mai napon érkezik egy pár első kárpit alá szerelhető ülésfűtésem. Nagyjából végig gondoltam mit és hogyan szeretnék és lehet megoldani, de mivel először csinálok ily, így igazából szívesen venném a gyakorlottabb autóstársak tanácsait, akik már vettek részt hasonló projektben. Az elgondolásom, hogy mindkettő ülésfűtést a szivargyújtó biztosítékáról tápolom meg. Ez eleve egy 20A-os bizti. A fűtésnek 10A szükéseg, a szivargyújtót meg általában csak telefon töltésre használom, így az elbírná a terhelést. A üléseket egyesével kiszedem és a kárpitot óvatosan leműtöm. (Az övfeszítőtől kicsit tartok, de elméletileg nem lehet gond). A hátsó ülés kárpitjához már volt szerencsém lefejteni és visszarakni sérülésmentesen. A kapcsoló elhelyezésével vagyok kicsit bajban, eddig csak egy jó helyet találtam amit én is eltudnék képzelni: http://kepfeltoltes.hu/110911/20110911107_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (A kép pszilaj 2011. szeptember 11.i hozzászólása az elektronika fórumban.) Mivel gyári ülésfűtés kapcsolót, ami a kézifék alá lehet betenni, nem találtam a neten, ami meg fent van, az meg már eladták. A beszerelendő cuccos pedig ez lenne: http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=02068 A tanácsokat és javaslatokat előre is köszönöm! Pedig a múltkor is volt hirdetve annyi gyári kapcsoló tálcával, mint égen a csillag. Igaz a facebookos opel adok-veszek csoportban. Amúgy én is ma állok neki az ülésfűtés bekötésének, igaz nekem gyári van. Csak a vezetékeit kell kivadásznom a kötegből. :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szebik Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Pedig a múltkor is volt hirdetve annyi gyári kapcsoló tálcával, mint égen a csillag. Igaz a facebookos opel adok-veszek csoportban. Amúgy én is ma állok neki az ülésfűtés bekötésének, igaz nekem gyári van. Csak a vezetékeit kell kivadásznom a kötegből. :) A Facebook-ra nem is gondoltam, de már be is jelentkeztem. Köszi az ötletet :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Én is kibontottam egy teljes ülésfűtés köteget egy F Astrából. Nekem van a Caliban ülésfűtés, Bmw-ből, de mivel a Cali nyári autó lett az Astra mellett, így azokból az ülésekből kiveszem, s majd tavasszal be Astrába. Kapcsolót is lehet találni, de pl. a Face-n 4000ért volt pár hete az a kis műanyag tartó hirdetve, vettem is egyet. Ülés szétszedéstől ne parázz, rém egyszerű dolog, szinte adja magát az ülőlap és a hátlap is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szebik Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Én is kibontottam egy teljes ülésfűtés köteget egy F Astrából. Nekem van a Caliban ülésfűtés, Bmw-ből, de mivel a Cali nyári autó lett az Astra mellett, így azokból az ülésekből kiveszem, s majd tavasszal be Astrába. Kapcsolót is lehet találni, de pl. a Face-n 4000ért volt pár hete az a kis műanyag tartó hirdetve, vettem is egyet. Ülés szétszedéstől ne parázz, rém egyszerű dolog, szinte adja magát az ülőlap és a hátlap is. A szétszedés mindig könnyen megy, no de az összerakás már neccesebb. Valami hasonló árban gondolkodom én is kapcsoló ügyében, mert hanem muszáj nem furkálnám szét a középkonzolt...és jobban is néz ki :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 OK. De abba még kellenek a kapcsolók is, azt meg azért drágán adják sajnos. Ülés: Összerakni se vészes, ha már lent van a kárpit akkor érdemes átnézni a szivacsot is, milyen állapotban van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szebik Elküldve November19, 2014 Megoszt Elküldve November19, 2014 OK. De abba még kellenek a kapcsolók is, azt meg azért drágán adják sajnos. Ülés: Összerakni se vészes, ha már lent van a kárpit akkor érdemes átnézni a szivacsot is, milyen állapotban van. Értem. Netes hirdetésekbe a dobozkában a kapcsolók is benne vannak. Ha jól láttam azokba is négy kábel csatlakozás van, így még jó is lenne, Csak sajnos speciel most egy sincs fent. A szivacson mit kell figyelni? Vagyis sejtem, hogy mit kell, de az elkopott részt mivel lehetne pótolni? Azt tudom, hogy a sofőrülés ajtó oldali combtámaszban egy kicsit el van vékonyodva...inkább érezni már a belső tartó szerkezetet. Amúgy a sofőr és anyósülések szivacsai vagy az ülőrész véletlenül nem csereszabatos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November19, 2014 Megoszt Elküldve November19, 2014 De az ülőlap csereszabatos, sőt maga az ülés is. A tekerőt ki lehet húzni, egy pálca van a végén ami átmegy a másik oldalra, így állítja egyszerre a két oldalt, a pálca csak egyféleképpen megy bele a furatokba. Én azt azt tettem, hogy vettem egy garnitúra ugyanolya húzatú ülést, ahol ki van ülve a bal oldal, de jobbos jó. A donor jobbos ülésből lett balos hibátlan, keretet is át kell rakni, felfogatások ugyanott vannak. Aztán a gyári jobbos ülésem ülőlapja már szar volt, de hátlap jó, így ülés szétszed, s mákom volt mert volt itt egy bontás ahol volt egy angol Astra, abban az egyik ülőlap hibátlan volt, megvettem fillérekért azt az ülést. Mindkettő szétszed, húzat leszed, majd a jó ülőlapra ráhúztam an Én kárpitomat és ülés összerak. Most mind a két első ülésem hibátlan, nincs kiülve az ülőlap, hátlapok is hibátlanok. Annyit csináltam még, hogy egyik ülő kereten a hegesztés el volt törve, ezt meghegesztettem, s úgy raktam össze. A huzatok, kis erős drótokkal rá van fogatva egy húzalra, ami benne van gyárilag a szivacsban. Ezeket a kis kör alakú drótokat elvágtam csipőfogóval, s így lent volt a húzat is, vissza meg úgy raktam, hogy pici kötegelőkkel, s utána a kötegelő “fejét” leforgattam, hogy ne szúrja meg a seggemet. Akkor azon gondolkodtam, hogy ki is lehetne mosni a huzatot, majd az angol üléshuzatján kipróbálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve November20, 2014 Megoszt Elküldve November20, 2014 Értem. Netes hirdetésekbe a dobozkában a kapcsolók is benne vannak. Ha jól láttam azokba is négy kábel csatlakozás van, így még jó is lenne, Csak sajnos speciel most egy sincs fent. A szivacson mit kell figyelni? Vagyis sejtem, hogy mit kell, de az elkopott részt mivel lehetne pótolni? Azt tudom, hogy a sofőrülés ajtó oldali combtámaszban egy kicsit el van vékonyodva...inkább érezni már a belső tartó szerkezetet. Amúgy a sofőr és anyósülések szivacsai vagy az ülőrész véletlenül nem csereszabatos? Én purhabbal javítottam a szétnyílt részeket, majd szivacslapot tettem rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Sziasztok! Nekem olyan gondom lenne egy Astra F 1997, X16XEL-el hogy csöpög a klímás fűtéscsapom. Valószínű a váltó kar töm szelencéje enged, de kitudja. Nem találok itthon ilyen csapot, valaki tud-e esetleg beszerzési forrást? Előre is köszönöm! Ilyen kellene: http://kepfeltoltes.hu/140122/klima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezt találtam csak: http://www.diavia.it/spares.php?categoria=52&sottocategoria=0&marchio=0&id=2300 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mdani Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Sziasztok! Nekem olyan gondom lenne egy Astra F 1997, X16XEL-el hogy csöpög a klímás fűtéscsapom. Valószínű a váltó kar töm szelencéje enged, de kitudja. Nem találok itthon ilyen csapot, valaki tud-e esetleg beszerzési forrást? Előre is köszönöm! Ilyen kellene: http://kepfeltoltes.hu/140122/klima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezt találtam csak: http://www.diavia.it/spares.php?categoria=52&sottocategoria=0&marchio=0&id=2300 http://www.autoklima-webshop.hu/cikkszam-szerinti-kereses&action=item&kod=34148202&nolink= Parancslj :) Én is hasonló problémával küzdök, csöpög elég rendesen... De majd ha a sors úgy hozza akkor rendelek egy ilyet amit linkeltem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Szarkazmus ON De hát a klímás Astrában nincs is vízcsap a fűtéshez... :D Szarkazmus OFF Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Utólagos Diavia klíma... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Sziasztok! Nekem olyan gondom lenne egy Astra F 1997, X16XEL-el hogy csöpög a klímás fűtéscsapom. Valószínű a váltó kar töm szelencéje enged, de kitudja. Nem találok itthon ilyen csapot, valaki tud-e esetleg beszerzési forrást? Előre is köszönöm! Ilyen kellene: http://kepfeltoltes.hu/140122/klima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezt találtam csak: http://www.diavia.it/spares.php?categoria=52&sottocategoria=0&marchio=0&id=2300 Ezt a képet én csináltam... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts