Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Jó reggelt!

Apró problémám van egy most vásárolt sedannal. A motor 13 km alatt nem éri el a normál hőfokot ezért a fűtés sem megy megfelelően. Normális ez vagy érdemes lenne megnézni a termosztátot? Álló helyzetben (pl dugóban állva) felmelegszik. Hogy lehet ellenőrizni, hogy nincs e felakadva a termosztát? Ha cserélni kell, X14NZ motorhoz mennyibe kerül kb egy új? Ja és ha már cserélem, milyen fagyállót toljak bele, mert akkor már azt is cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Apró problémám van egy most vásárolt sedannal. A motor 13 km alatt nem éri el a normál hőfokot ezért a fűtés sem megy megfelelően. Normális ez vagy érdemes lenne megnézni a termosztátot? Álló helyzetben (pl dugóban állva) felmelegszik. Hogy lehet ellenőrizni, hogy nincs e felakadva a termosztát? Ha cserélni kell, X14NZ motorhoz mennyibe kerül kb egy új? Ja és ha már cserélem, milyen fagyállót toljak bele, mert akkor már azt is cserélem.

Hideg motort elindítod vársz közben tapogatod a hűtő vezérlés felőli felső sarkát a kunkori cső közelében. Ha szinta azonnal langyosodik akkor nyitva maradt a termosztát ha olyan 10-15 perc mulva hirtelen lessz forró, és eközben a mutató látványosan visszaesik akkor jó. 3-5 ezer foorint körül szokott lenni. Fagyálló végülis mindegy -25-30fokosra érdemes keverni és olyan jobb ami rá van írva hogy alu hűtőkhöz is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Oőpel Astra F-nél nem igazán fúj a lábtérhez ha oda állítom a kiválasztó kapcsolót, amúgy a többi helyen fúj, mi lehet a baj? Nem nyílik ki esetleg a zsilip? Ha nem nyílik ki, mi lehet a baj? szétakadt valami? Van valakinek a zsilipekről fotója? Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Oőpel Astra F-nél nem igazán fúj a lábtérhez ha oda állítom a kiválasztó kapcsolót, amúgy a többi helyen fúj, mi lehet a baj? Nem nyílik ki esetleg a zsilip? Ha nem nyílik ki, mi lehet a baj? szétakadt valami? Van valakinek a zsilipekről fotója? Előre is köszi!

Soha nem zárnak a zsilipek teljesen, mindíg mindenhova fújja a levegőt, ezért van hogy nem érezni vagy esetleg le van csúszva a cső.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítségre volna szükségem. 1994 1.8 16V Ecotec motor. Egy hengerfej felújításon vagyok túl, ugye nem kell részleteznem, hogy mennyire szedte szét a szerelő az autót.....de azóta nincs fűtés a kocsiban. A hűtő már cserélve lett meghibásodás miatt, a termosztát működik (elvileg). Valaki le tudná e írni, esetleg fényképezni, hogy a főcsöveken kívül a fűtéscsövek miből és mibe mennek, mert nekem ott valami fölöttébb gyanús....nincs keringés a fűtőradiátorban. A tartály aljából kijövő cső az hova van kötve?

Link to comment
Megosztás:

Soha nem zárnak a zsilipek teljesen, mindíg mindenhova fújja a levegőt, ezért van hogy nem érezni vagy esetleg le van csúszva a cső.

Éppen tegnap jártam arra és megnéztem mi a helyzet. Ugye elzárni nem lehet 100%osan, de azt vettem észre, hogy mikor berakom a zsalut mozgató rücskös rudat a műanyagba(amit mozgatsz kintről) el első állítás után "elracsnizik" és jobban nyitva marad. Na én tettem a műanyagra egy gumi gyürüt (vmi tömítés vízhez), így jobban szorítja a rudat és nem racsnizik el. Remélem érthető voltam...... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Éppen tegnap jártam arra és megnéztem mi a helyzet. Ugye elzárni nem lehet 100%osan, de azt vettem észre, hogy mikor berakom a zsalut mozgató rücskös rudat a műanyagba(amit mozgatsz kintről) el első állítás után "elracsnizik" és jobban nyitva marad. Na én tettem a műanyagra egy gumi gyürüt (vmi tömítés vízhez), így jobban szorítja a rudat és nem racsnizik el. Remélem érthető voltam...... :icon1:

Igen, ez nekem is ilyen, próbáltam anyát rátekerni de az egyik kicsi volt a másik nagy, így nem kínlódtam vele, amúgy sem zavar nagyon ha összevissza jön a levegő.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Segítségre lenne szükségem. 2001-es,5 ajtós Astra F,rettenetesen párásodik az utastér.Mit tudok tenni ellene?Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv, pollenszűrő ha nem volt mostanában cserélve akkor meg lehet ejteni. Ellenőrizni kell hogy a belső levegő keringtetés nincs-e állandóan bekapcsolva. Meg kell nézni hogy a szélvédő alatti műanyag és az üveg között nincs-e rés ahol az esővíz be tud jutni a pollenszűrőre majd az utastérbe. Aztán fel lehet szedni a szőnyeget és meg lehet nézni hogy alatta a szivacs nem csurom víz-e. Más így hirtelen nem jut eszembe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai napon érkezik egy pár első kárpit alá szerelhető ülésfűtésem. Nagyjából végig gondoltam mit és hogyan szeretnék és lehet megoldani, de mivel először csinálok ily, így igazából szívesen venném a gyakorlottabb autóstársak tanácsait, akik már vettek részt hasonló projektben.

Az elgondolásom, hogy mindkettő ülésfűtést a szivargyújtó biztosítékáról tápolom meg. Ez eleve egy 20A-os bizti. A fűtésnek 10A szükéseg, a szivargyújtót meg általában csak telefon töltésre használom, így az elbírná a terhelést.

A üléseket egyesével kiszedem és a kárpitot óvatosan leműtöm. (Az övfeszítőtől kicsit tartok, de elméletileg nem lehet gond). A hátsó ülés kárpitjához már volt szerencsém lefejteni és visszarakni sérülésmentesen.

A kapcsoló elhelyezésével vagyok kicsit bajban, eddig csak egy jó helyet találtam amit én is eltudnék képzelni:

http://kepfeltoltes.hu/110911/20110911107_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(A kép pszilaj 2011. szeptember 11.i hozzászólása az elektronika fórumban.)

Mivel gyári ülésfűtés kapcsolót, ami a kézifék alá lehet betenni, nem találtam a neten, ami meg fent van, az meg már eladták.

A beszerelendő cuccos pedig ez lenne:

http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=02068

A tanácsokat és javaslatokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai napon érkezik egy pár első kárpit alá szerelhető ülésfűtésem. Nagyjából végig gondoltam mit és hogyan szeretnék és lehet megoldani, de mivel először csinálok ily, így igazából szívesen venném a gyakorlottabb autóstársak tanácsait, akik már vettek részt hasonló projektben.

Az elgondolásom, hogy mindkettő ülésfűtést a szivargyújtó biztosítékáról tápolom meg. Ez eleve egy 20A-os bizti. A fűtésnek 10A szükéseg, a szivargyújtót meg általában csak telefon töltésre használom, így az elbírná a terhelést.

A üléseket egyesével kiszedem és a kárpitot óvatosan leműtöm. (Az övfeszítőtől kicsit tartok, de elméletileg nem lehet gond). A hátsó ülés kárpitjához már volt szerencsém lefejteni és visszarakni sérülésmentesen.

A kapcsoló elhelyezésével vagyok kicsit bajban, eddig csak egy jó helyet találtam amit én is eltudnék képzelni:

http://kepfeltoltes.hu/110911/20110911107_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(A kép pszilaj 2011. szeptember 11.i hozzászólása az elektronika fórumban.)

Mivel gyári ülésfűtés kapcsolót, ami a kézifék alá lehet betenni, nem találtam a neten, ami meg fent van, az meg már eladták.

A beszerelendő cuccos pedig ez lenne:

http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=02068

A tanácsokat és javaslatokat előre is köszönöm!

Pedig a múltkor is volt hirdetve annyi gyári kapcsoló tálcával, mint égen a csillag. Igaz a facebookos opel adok-veszek csoportban. Amúgy én is ma állok neki az ülésfűtés bekötésének, igaz nekem gyári van. Csak a vezetékeit kell kivadásznom a kötegből. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pedig a múltkor is volt hirdetve annyi gyári kapcsoló tálcával, mint égen a csillag. Igaz a facebookos opel adok-veszek csoportban. Amúgy én is ma állok neki az ülésfűtés bekötésének, igaz nekem gyári van. Csak a vezetékeit kell kivadásznom a kötegből. :)

A Facebook-ra nem is gondoltam, de már be is jelentkeztem. Köszi az ötletet :)

Link to comment
Megosztás:

Én is kibontottam egy teljes ülésfűtés köteget egy F Astrából. Nekem van a Caliban ülésfűtés, Bmw-ből, de mivel a Cali nyári autó lett az Astra mellett, így azokból az ülésekből kiveszem, s majd tavasszal be Astrába. Kapcsolót is lehet találni, de pl. a Face-n 4000ért volt pár hete az a kis műanyag tartó hirdetve, vettem is egyet.

Ülés szétszedéstől ne parázz, rém egyszerű dolog, szinte adja magát az ülőlap és a hátlap is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én is kibontottam egy teljes ülésfűtés köteget egy F Astrából. Nekem van a Caliban ülésfűtés, Bmw-ből, de mivel a Cali nyári autó lett az Astra mellett, így azokból az ülésekből kiveszem, s majd tavasszal be Astrába. Kapcsolót is lehet találni, de pl. a Face-n 4000ért volt pár hete az a kis műanyag tartó hirdetve, vettem is egyet.

Ülés szétszedéstől ne parázz, rém egyszerű dolog, szinte adja magát az ülőlap és a hátlap is.

A szétszedés mindig könnyen megy, no de az összerakás már neccesebb. Valami hasonló árban gondolkodom én is kapcsoló ügyében, mert hanem muszáj nem furkálnám szét a középkonzolt...és jobban is néz ki :)

Link to comment
Megosztás:

OK. De abba még kellenek a kapcsolók is, azt meg azért drágán adják sajnos.

Ülés: Összerakni se vészes, ha már lent van a kárpit akkor érdemes átnézni a szivacsot is, milyen állapotban van.

Értem. Netes hirdetésekbe a dobozkában a kapcsolók is benne vannak. Ha jól láttam azokba is négy kábel csatlakozás van, így még jó is lenne, Csak sajnos speciel most egy sincs fent. A szivacson mit kell figyelni? Vagyis sejtem, hogy mit kell, de az elkopott részt mivel lehetne pótolni?

Azt tudom, hogy a sofőrülés ajtó oldali combtámaszban egy kicsit el van vékonyodva...inkább érezni már a belső tartó szerkezetet. Amúgy a sofőr és anyósülések szivacsai vagy az ülőrész véletlenül nem csereszabatos?

Link to comment
Megosztás:

De az ülőlap csereszabatos, sőt maga az ülés is. A tekerőt ki lehet húzni, egy pálca van a végén ami átmegy a másik oldalra, így állítja egyszerre a két oldalt, a pálca csak egyféleképpen megy bele a furatokba. Én azt azt tettem, hogy vettem egy garnitúra ugyanolya húzatú ülést, ahol ki van ülve a bal oldal, de jobbos jó. A donor jobbos ülésből lett balos hibátlan, keretet is át kell rakni, felfogatások ugyanott vannak.

Aztán a gyári jobbos ülésem ülőlapja már szar volt, de hátlap jó, így ülés szétszed, s mákom volt mert volt itt egy bontás ahol volt egy angol Astra, abban az egyik ülőlap hibátlan volt, megvettem fillérekért azt az ülést. Mindkettő szétszed, húzat leszed, majd a jó ülőlapra ráhúztam an Én kárpitomat és ülés összerak. Most mind a két első ülésem hibátlan, nincs kiülve az ülőlap, hátlapok is hibátlanok. Annyit csináltam még, hogy egyik ülő kereten a hegesztés el volt törve, ezt meghegesztettem, s úgy raktam össze.

A huzatok, kis erős drótokkal rá van fogatva egy húzalra, ami benne van gyárilag a szivacsban. Ezeket a kis kör alakú drótokat elvágtam csipőfogóval, s így lent volt a húzat is, vissza meg úgy raktam, hogy pici kötegelőkkel, s utána a kötegelő “fejét” leforgattam, hogy ne szúrja meg a seggemet.

Akkor azon gondolkodtam, hogy ki is lehetne mosni a huzatot, majd az angol üléshuzatján kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Netes hirdetésekbe a dobozkában a kapcsolók is benne vannak. Ha jól láttam azokba is négy kábel csatlakozás van, így még jó is lenne, Csak sajnos speciel most egy sincs fent. A szivacson mit kell figyelni? Vagyis sejtem, hogy mit kell, de az elkopott részt mivel lehetne pótolni?

Azt tudom, hogy a sofőrülés ajtó oldali combtámaszban egy kicsit el van vékonyodva...inkább érezni már a belső tartó szerkezetet. Amúgy a sofőr és anyósülések szivacsai vagy az ülőrész véletlenül nem csereszabatos?

Én purhabbal javítottam a szétnyílt részeket, majd szivacslapot tettem rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Nekem olyan gondom lenne egy Astra F 1997, X16XEL-el hogy csöpög a klímás fűtéscsapom. Valószínű a váltó kar töm szelencéje enged, de kitudja.
Nem találok itthon ilyen csapot, valaki tud-e esetleg beszerzési forrást? Előre is köszönöm!
Ilyen kellene: http://kepfeltoltes.hu/140122/klima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt találtam csak: http://www.diavia.it/spares.php?categoria=52&sottocategoria=0&marchio=0&id=2300

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne egy Astra F 1997, X16XEL-el hogy csöpög a klímás fűtéscsapom. Valószínű a váltó kar töm szelencéje enged, de kitudja.

Nem találok itthon ilyen csapot, valaki tud-e esetleg beszerzési forrást? Előre is köszönöm!

Ilyen kellene: http://kepfeltoltes.hu/140122/klima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt találtam csak: http://www.diavia.it/spares.php?categoria=52&sottocategoria=0&marchio=0&id=2300

http://www.autoklima-webshop.hu/cikkszam-szerinti-kereses&action=item&kod=34148202&nolink=

Parancslj :)

Én is hasonló problémával küzdök, csöpög elég rendesen... De majd ha a sors úgy hozza akkor rendelek egy ilyet amit linkeltem :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne egy Astra F 1997, X16XEL-el hogy csöpög a klímás fűtéscsapom. Valószínű a váltó kar töm szelencéje enged, de kitudja.

Nem találok itthon ilyen csapot, valaki tud-e esetleg beszerzési forrást? Előre is köszönöm!

Ilyen kellene: http://kepfeltoltes.hu/140122/klima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt találtam csak: http://www.diavia.it/spares.php?categoria=52&sottocategoria=0&marchio=0&id=2300

Ezt a képet én csináltam... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.