Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekem utólag lett beszerelve a klíma(nem én csináltam) nincs vele gond.

Viszont valamit hiányolok a motortérből. :D

Csak egy hűtőventilátor van benne. Nem kellene kettőnek lennie?! A klímahűtőn nincs ventilátor.Ilyenkor mi van?

Van esetleg valaki ,akinek nem gyári klímás az autója?

Nincs azzal gond! :D Nem minden klímához jár plusz ventilátor. Könnyebb is beépíteni mert nem kell a zárhidat kibontani. Ilyenkor elvileg a klímarendszer szabályozza a hűtőventilátor ki-be kapcsolását.

Amúgy milyen klímád van? Manuál / digi? Márka?

Link to comment
Megosztás:

Nincs azzal gond! :D Nem minden klímához jár plusz ventilátor. Könnyebb is beépíteni mert nem kell a zárhidat kibontani. Ilyenkor elvileg a klímarendszer szabályozza a hűtőventilátor ki-be kapcsolását.

Amúgy milyen klímád van? Manuál / digi? Márka?

Manuális klíma van benne,ha jól emlékszem Diavia a márkája.Egyébként valószínű hogy a klíma vezérli azt az egy ventit ami a hűtőn van,mert legalábbis ahogy eddig tapasztaltam,amikor bekapcsolom a klímát,rögtön megy a ventilátor is.Viszont nagyon sebességnél nem mindig működik.Megfigyeltem,ha pld. a "csodálatos" 4-s úton robogok 90-100 között, és megfog a lámpa az egyik "csodálatos" kereszteződésben,megállás után 15-30 mp-el kapcsolja be a ventilátort.

Huhh remélem érthető voltam... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem utólag lett beszerelve a klíma(nem én csináltam) nincs vele gond.

Viszont valamit hiányolok a motortérből. :D

Csak egy hűtőventilátor van benne. Nem kellene kettőnek lennie?! A klímahűtőn nincs ventilátor.Ilyenkor mi van?

Van esetleg valaki ,akinek nem gyári klímás az autója?

Gyárilag kettő van benne és ha bekapcsolod a klímát akkor mindkettő félgázon pörög, azaz sorba kötve. Ugyanez van, mikor túl meleg a víz. Ha meg mindkettő miatt pörögnie kell a ventinek, akkor átvált a vezérlés párhuzamosra és repülőgéphang. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem gyári klíma lett utólag beépítve, de nem volt kedvem klímás zárhídat és az első lökhárítóba fém merevítőt szerezni. Astra G nagy hűtőventit kapott. Bekötésnél variáltam egy kicsit klímánál mindig padlógázon megy a venti így pont jó és nem kell a második ventilátor. :D

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag kettő van benne és ha bekapcsolod a klímát akkor mindkettő félgázon pörög, azaz sorba kötve. Ugyanez van, mikor túl meleg a víz. Ha meg mindkettő miatt pörögnie kell a ventinek, akkor átvált a vezérlés párhuzamosra és repülőgéphang. :D

Akkor el is kezd gurulni ha nem állok a féken? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék klímát a verdámba ( '97-es Astra F Sedan X14NZ motorral).

Találtam egy ilyet a vaterán: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1456357839.html

Kell még valami más is hozzá, hogy működjön a klíma?

Otthon be tudom én ezt szerelni a kocsimba? Természetesen a feltöltést nem én csinálnám :D

Látom a képeken, hogy ad hozzá szivattyút is és a kérdésem még az lenne, hogy hozzá tudom kapcsolni a motoromhoz? Se szervóm se semmim.

Előre is kössz a válaszokat!

Klímás motortartó bak is kellene hozzá ami eleve egyben szervós is, viszont a szervópumpa helyére lehet szerezni egy "segédgörgőt" vagy egy rossz szervópumpát kell felrakni. Generátornál le kell cserélned az ékszíjtárcsát vagy ha csak 54 A-es azt is cserélni kell minimum 70A-esre de ha tudsz 100A vagy 120A-est szerezni akkor inkább arra.

Ha kicsi vízhűtőd van akkor az is cserés, mert elől a klímakondenzátor csatlakozója pont annak a lábához esne.

Természetesen kellene a kábelköteg is vagy minimum a csatlakozók és a szükséges relék, klímás vízgomba, belül az ülések alatt lévő "békatalpak" (hátramenő szellőzőcsövek), szivacsbetéttel együtt, rögzítő bilincsek, pattentek,

motorvezérlő csatlakozójához érinkezők stb.

Link to comment
Megosztás:

Klímás motortartó bak is kellene hozzá ami eleve egyben szervós is, viszont a szervópumpa helyére lehet szerezni egy "segédgörgőt" vagy egy rossz szervópumpát kell felrakni. Generátornál le kell cserélned az ékszíjtárcsát vagy ha csak 54 A-es azt is cserélni kell minimum 70A-esre de ha tudsz 100A vagy 120A-est szerezni akkor inkább arra.

Ha kicsi vízhűtőd van akkor az is cserés, mert elől a klímakondenzátor csatlakozója pont annak a lábához esne.

Természetesen kellene a kábelköteg is vagy minimum a csatlakozók és a szükséges relék, klímás vízgomba, belül az ülések alatt lévő "békatalpak" (hátramenő szellőzőcsövek), szivacsbetéttel együtt, rögzítő bilincsek, pattentek,

motorvezérlő csatlakozójához érinkezők stb.

Tök happy!

Kezd elmenni a kedvem az egésztől. Bár még eléggé gondolkodok azon, hogy maszekban nem-e lehet valahogy megoldani.

Például, ha csinálnék a kompresszornak egy olyan tartót ami faxa lenne. A műszerfalat mindenféleképpen bontani kellene azt tudom, azzal nem is parázom, megoldom. Bár a mocivezérlő csatiját nem kéne kókányolni, jó lenne ha fixen állna, mert utána lehet lenne belőle valami kis bibim. Beszéltem egy autóvillamosságissal aki klímákkal is foglalkozik, igaz Ford-al, de azt mondta, hogy maszekba segít ócsón.

Bár most még így gondolkodok, még nem láttam klímás motorteret. Lehet ha látnék akkor rögtön ejteném melót.

Valaki nem tudna küldeni egy képet egy ilyen motortérről?

Bár a múltkorában láttam egy eladó külföldi papiros Astrát C14NZ motorral és klímával azt hiszem egy 100-asért adták volna. Onnan egyszerűbb lenne átrakni gondolom én. Meg lehet olcsóbban is járnék.

Link to comment
Megosztás:

Klímás motortartó bak is kellene hozzá ami eleve egyben szervós is, viszont a szervópumpa helyére lehet szerezni egy "segédgörgőt" vagy egy rossz szervópumpát kell felrakni. Generátornál le kell cserélned az ékszíjtárcsát vagy ha csak 54 A-es azt is cserélni kell minimum 70A-esre de ha tudsz 100A vagy 120A-est szerezni akkor inkább arra.

Ha kicsi vízhűtőd van akkor az is cserés, mert elől a klímakondenzátor csatlakozója pont annak a lábához esne.

Természetesen kellene a kábelköteg is vagy minimum a csatlakozók és a szükséges relék, klímás vízgomba, belül az ülések alatt lévő "békatalpak" (hátramenő szellőzőcsövek), szivacsbetéttel együtt, rögzítő bilincsek, pattentek,

motorvezérlő csatlakozójához érinkezők stb.

Egy kérdés! Az a hátramenő szellőző az is kötelező? Működne a klíma úgyis ha az nem lenne nem? Az csak épp, hogy a ventilátortól hátra fújja a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Működik nélküle is csak akkor le kell dugózni a csatlakozását, igaz így a hátul lassabban fog lehűlni a verda egy kicsivel. :D Klímás tartóbak motortípustól függően változik és speciális kialakítású, házilag szerintem nem tudod kivitelezni, olcsóbb bontóban keresni megfelelőt. Ígértem régebben képeket a klímáról hamarosan felfogom tenni azon látni fogsz mindent ami kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés! Az a hátramenő szellőző az is kötelező? Működne a klíma úgyis ha az nem lenne nem? Az csak épp, hogy a ventilátortól hátra fújja a levegőt.

Ez még egy sima (klíma nélküliben) is nagyon jó szolgálatot tesz! (főleg télen - fűtés szempontjából) Én tuti nem hagynám ki, filléres dolog az a pár műanyag darab, a klímához képest. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez még egy sima (klíma nélküliben) is nagyon jó szolgálatot tesz! (főleg télen - fűtés szempontjából) Én tuti nem hagynám ki, filléres dolog az a pár műanyag darab, a klímához képest. :D

erről tudnál néhány képet nyomatni, mert nagyon érdekelne... :D

Link to comment
Megosztás:

helló! pár napja írtam, hogy nem műkszik a befújó ventillátotom az első 2 állásban csak 3-4 esben, és hogy a klímám se működik. tehát a klíma bekapcsolt a ventillátor 1-2 es állásában de nem jőtt be levegő mert nem ment a venti a 3-4 ben meg ment a venti de nem működött a klíma....kicseréltem az előtét ellenállást és működik minden mint újkorában! juppi juppi

nekem amugy ilyen diavia vagy milyen klíma van benne ami valszeg gyári de nincsenek olyan békatalpaim vagy mik amiről fentebb beszéltetek...

mennyibe kerül kb és mekkora meló beszerelni?

Link to comment
Megosztás:

helló! pár napja írtam, hogy nem műkszik a befújó ventillátotom az első 2 állásban csak 3-4 esben, és hogy a klímám se működik. tehát a klíma bekapcsolt a ventillátor 1-2 es állásában de nem jőtt be levegő mert nem ment a venti a 3-4 ben meg ment a venti de nem működött a klíma....kicseréltem az előtét ellenállást és működik minden mint újkorában! juppi juppi

nekem amugy ilyen diavia vagy milyen klíma van benne ami valszeg gyári de nincsenek olyan békatalpaim vagy mik amiről fentebb beszéltetek...

mennyibe kerül kb és mekkora meló beszerelni?

Nem gyári. :D

Link to comment
Megosztás:

A klímás autóm (utastér) fűtő radiátorát mennyire nagy munka kicserélni? Kb. hány óra egy szerelőnek? Szerintem ez enyém már nagyon el van tömődve, télen alig fűt, már több éve csak gyengül. De azt mondta a szerelő, hogy aaaz nagyon nagy munka. Ahogy láttam itt a fórumon képeket, nem tünik nagynak. Egy kuplung csere nagyobb! :D

Ja, és cseréljem vagy tisztíttassam? Jól ki lehet pucolni?

UPP!

Link to comment
Megosztás:

erről tudnál néhány képet nyomatni, mert nagyon érdekelne... :D

Képek itt az én fűtés szerelésemről!

Ilyen beszerelve a szék alatt.

helló! pár napja írtam, hogy nem műkszik a befújó ventillátotom az első 2 állásban csak 3-4 esben, és hogy a klímám se működik. tehát a klíma bekapcsolt a ventillátor 1-2 es állásában de nem jőtt be levegő mert nem ment a venti a 3-4 ben meg ment a venti de nem működött a klíma....kicseréltem az előtét ellenállást és működik minden mint újkorában! juppi juppi

nekem amugy ilyen diavia vagy milyen klíma van benne ami valszeg gyári de nincsenek olyan békatalpaim vagy mik amiről fentebb beszéltetek...

mennyibe kerül kb és mekkora meló beszerelni?

Mivel nem sok van bontva, elég jó kis ára van... A beszerelése az ülések kiszedése miatt kicsit több idő, nekem komplett belső tér (ülések, kárpitok, padlókárpit + fűtésszerelés) beletelt egy jó kis napba (egyedül), ha van segítség, akkor szerintem rövidebb idő is elég. :D

Ami kell:

- középbox alsó kivezetéssel ( a bal oldali a kivezetéses, gyárilag az enyémben a "vakdugós" volt, a jobb oldali) (ide jön majd a műanyag cső, ami megy a hátsó lábtérhez)

- harmonikacsövek a csatlakozáshoz ezek mennek az előbbire.

- szellőzőcsövek a lábtérhez (jobb-bal oldali)

- szigetelés (a bal oldali az eredeti, a jobb oldali az új, a cserélendő darab) ( a bevágással, ahova illeszkedik majd a hátsó lábtér szellőző cső)

kb ennyi, kis érzékkel simán megoldható a csere! :) Csak az ülések kiszerelésekor ügyelni kell a patronokra!!! Biztosítsuk le őket!!!

Régebben itt beszéltünk róla!

Link to comment
Megosztás:

helló! pár napja írtam, hogy nem műkszik a befújó ventillátotom az első 2 állásban csak 3-4 esben, és hogy a klímám se működik. tehát a klíma bekapcsolt a ventillátor 1-2 es állásában de nem jőtt be levegő mert nem ment a venti a 3-4 ben meg ment a venti de nem működött a klíma....kicseréltem az előtét ellenállást és működik minden mint újkorában! juppi juppi

nekem amugy ilyen diavia vagy milyen klíma van benne ami valszeg gyári de nincsenek olyan békatalpaim vagy mik amiről fentebb beszéltetek...

mennyibe kerül kb és mekkora meló beszerelni?

:D :D

Link to comment
Megosztás:

helló! pár napja írtam, hogy nem műkszik a befújó ventillátotom az első 2 állásban csak 3-4 esben, és hogy a klímám se működik. tehát a klíma bekapcsolt a ventillátor 1-2 es állásában de nem jőtt be levegő mert nem ment a venti a 3-4 ben meg ment a venti de nem működött a klíma....kicseréltem az előtét ellenállást és működik minden mint újkorában! juppi juppi

nekem amugy ilyen diavia vagy milyen klíma van benne ami valszeg gyári de nincsenek olyan békatalpaim vagy mik amiről fentebb beszéltetek...

mennyibe kerül kb és mekkora meló beszerelni?

DIAVIA

"A nyári hõség és a téli magas páratartalom helyett élvezheti a klímaberendezés által nyújtott kényelmet és biztonságot. A DIAVIA csaknem minden forgalomban lévõ jármûtípushoz kínál utólag beszerelhetõ klímaberendezéseket."

Ha esetleg valakinek probléma lenne vele, vagy csak szeretné ha meglenne a beszerelési útmutató.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap voltam megnézni egy klímás astrát. A tulajnak kéne lóvé és meg akar szabadulni tőle. Most már kezd világosabbá válni, hogy miről is beszéltetek. Neki 1,6-os motorja van és úgy van megcsinálva, hogy a motor meghajtja egy szíjjal a generátort és a szervót egy másikkal pedig a klíma kompresszort. A generátor ékszíja vastagabb mint az enyém. Ja és a menetirány szerinti jobb első motortartó bakkon van a klíma kompresszor helye.

Na már most kérdésem az lenne, hogy létezik olyan tárcsa a főtengelyre ami dupla és az én véknyabb generátorom szíja is jó bele. Ja és az 1,6-os mocinak ugyanaz a motortartó bakkja mint az enyém? Ha ezek meglennének akkor szerintem én megpróbálkoznék egy klíma beszereléssel. Próba cseresznye.

Ja és még egy kérdés!

Az én fűtéskapcsolóm 4 állású az ővé 3 állású, ha a kapcsolót és az előtét ellenállást cserélem, akkor megmarad nekem a 4 állás?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap voltam megnézni egy klímás astrát. A tulajnak kéne lóvé és meg akar szabadulni tőle. Most már kezd világosabbá válni, hogy miről is beszéltetek. Neki 1,6-os motorja van és úgy van megcsinálva, hogy a motor meghajtja egy szíjjal a generátort és a szervót egy másikkal pedig a klíma kompresszort. A generátor ékszíja vastagabb mint az enyém. Ja és a menetirány szerinti jobb első motortartó bakkon van a klíma kompresszor helye.

Na már most kérdésem az lenne, hogy létezik olyan tárcsa a főtengelyre ami dupla és az én vékonyabb generátorom szíja is jó bele. Ja és az 1,6-os mocinak ugyanaz a motortartó bakkja mint az enyém? Ha ezek meglennének akkor szerintem én megpróbálkoznék egy klíma beszereléssel. Próba cseresznye.

Ja és még egy kérdés!

Az én fűtéskapcsolóm 4 állású az ővé 3 állású, ha a kapcsolót és az előtét ellenállást cserélem, akkor megmarad nekem a 4 állás?

gondolom a tied ilyesmi (mármint a szíj a generátornál)

Nekem a dízelbe olyan tárcsa van, ami 2 vékonyszíjas (1 megy a generátorra, a másik meg a szervóhoz).

Arra kell esetleg még odafigyelni, hogy nem jeladós-e véletlenül a tárcsád, mert akkor olyat kell vadászni (haver c14se-je pl jeladós, az x14nz lehet nem az!)

pl itt egy motortartó bak

A baj csak az, ahogy látom, hogy a klímakompresszorok széles (bordás) szíjjasok... legalábbis amit nézegettem most.

pl ezek is

Link to comment
Megosztás:

gondolom a tied ilyesmi (mármint a szíj a generátornál)

Nekem a dízelbe olyan tárcsa van, ami 2 vékonyszíjas (1 megy a generátorra, a másik meg a szervóhoz).

Arra kell esetleg még odafigyelni, hogy nem jeladós-e véletlenül a tárcsád, mert akkor olyat kell vadászni (haver c14se-je pl jeladós, az x14nz lehet nem az!)

Én is erre gondoltam, a dupla szíjas diesel-tárcsára. Az NZ nem jeladós, úgyhogy jó lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.