Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok, ha más topicot kéne keresnem igazítsatok légyszives ne offoljatok!

Szóval a problémám az volna, hogy vettem egy 96-os F astrát x16xel-t. Mindenről tájékoztatott az eladó, tudomásul is vettem azokat.

Egyetlen dolgot kivéve! Sajnos uv lámpa épp nem volt nálam, így nem láttam, hogy a klíma kompresszor ereszti a gázt. Egy utólagosan beleszerelt diavia digit klíma van benne! Nekem is fura volt, de az eladó állította, hogy hibátlan.

Miskolcról zaláig jó volt a klíma, a problémák másnap kezdődtek mikor már sokkal kevésbé eresztette a hideget. Megnézettem 75 deka helyett csak 40 deka gáz volt benne, ugyebár a kompresszor miatt. Felhívtam az eladót aztmondta nem tud vele mit csinálni, és kijelentette, hogy egy fillért sem fog adni. Ha akarom visszavihetem az autót miskolcra és megnézeti az ő klíma szerelőjével, de csak akkor csináltatja meg ha a szerelője vállal rá garanciát (utólagosan, telefonban említette, hogy állítólag 1 éve lett felújítva), de itt sem fizeti az utiköltséget sem semmi mást. Mit tudok tenni? Előre is köszönöm a válaszokat!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ha más topicot kéne keresnem igazítsatok légyszives ne offoljatok!

Szóval a problémám az volna, hogy vettem egy 96-os F astrát x16xel-t. Mindenről tájékoztatott az eladó, tudomásul is vettem azokat.

Egyetlen dolgot kivéve! Sajnos uv lámpa épp nem volt nálam, így nem láttam, hogy a klíma kompresszor ereszti a gázt. Egy utólagosan beleszerelt diavia digit klíma van benne! Nekem is fura volt, de az eladó állította, hogy hibátlan.

Miskolcról zaláig jó volt a klíma, a problémák másnap kezdődtek mikor már sokkal kevésbé eresztette a hideget. Megnézettem 75 deka helyett csak 40 deka gáz volt benne, ugyebár a kompresszor miatt. Felhívtam az eladót aztmondta nem tud vele mit csinálni, és kijelentette, hogy egy fillért sem fog adni. Ha akarom visszavihetem az autót miskolcra és megnézeti az ő klíma szerelőjével, de csak akkor csináltatja meg ha a szerelője vállal rá garanciát (utólagosan, telefonban említette, hogy állítólag 1 éve lett felújítva), de itt sem fizeti az utiköltséget sem semmi mást. Mit tudok tenni? Előre is köszönöm a válaszokat!!

Hát ezzel már így elég nehéz mit csinálni. Szerintem vidd el egy normális helyi klímáshoz és nézesd meg vele. Szerintem tömítést kell cserélni, az lehet hogy megoldaná a bajt. :D

Apropó. Ígértél nekem még pár képet. A fűtéselzáró szelepről és a biztosítékdobozról kellene pár fotó. El tudnád valamikor küldeni? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ha más topicot kéne keresnem igazítsatok légyszives ne offoljatok!

Szóval a problémám az volna, hogy vettem egy 96-os F astrát x16xel-t. Mindenről tájékoztatott az eladó, tudomásul is vettem azokat.

Egyetlen dolgot kivéve! Sajnos uv lámpa épp nem volt nálam, így nem láttam, hogy a klíma kompresszor ereszti a gázt. Egy utólagosan beleszerelt diavia digit klíma van benne! Nekem is fura volt, de az eladó állította, hogy hibátlan.

Miskolcról zaláig jó volt a klíma, a problémák másnap kezdődtek mikor már sokkal kevésbé eresztette a hideget. Megnézettem 75 deka helyett csak 40 deka gáz volt benne, ugyebár a kompresszor miatt. Felhívtam az eladót aztmondta nem tud vele mit csinálni, és kijelentette, hogy egy fillért sem fog adni. Ha akarom visszavihetem az autót miskolcra és megnézeti az ő klíma szerelőjével, de csak akkor csináltatja meg ha a szerelője vállal rá garanciát (utólagosan, telefonban említette, hogy állítólag 1 éve lett felújítva), de itt sem fizeti az utiköltséget sem semmi mást. Mit tudok tenni? Előre is köszönöm a válaszokat!!

Hol vetted az autót?

Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel már így elég nehéz mit csinálni. Szerintem vidd el egy normális helyi klímáshoz és nézesd meg vele. Szerintem tömítést kell cserélni, az lehet hogy megoldaná a bajt. :D

Apropó. Ígértél nekem még pár képet. A fűtéselzáró szelepről és a biztosítékdobozról kellene pár fotó. El tudnád valamikor küldeni? :D

Tömítés csere már nem használna, elmenne már mellete a gáz, bevégzett a kompresszor...

Jönnek a képek hét elejéig ráér? Rajta vagyok csak nincs nálam hétfőig a fényképező, se a telóm usb-se...

Link to comment
Megosztás:

Hol vetted az autót?

Magánszemélytől, autószerelő az opel szervízben...

Mintha már hallottam volna, hogy autószerelőtől ne vegyél autót, de figyelmen kívül hagytam...

Állította, hogy semmi baja a klímának, azóta telefont nem veszi fel, vagy flegma és kinyomja.

Polgári peren gondolkozom, vagy legyen kompromisszumkész, szerezzen egy bontottat vagy felújítottat és küldje el, a többit megoldanám, de elzárkózik minden ilyesmitől.

Link to comment
Megosztás:

Tömítés csere már nem használna, elmenne már mellete a gáz, bevégzett a kompresszor...

Jönnek a képek hét elejéig ráér? Rajta vagyok csak nincs nálam hétfőig a fényképező, se a telóm usb-se...

Persze, oké. Most állok neki hétvégén, de úgyis el fog húzódni.

Köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Magánszemélytől, autószerelő az opel szervízben...

Mintha már hallottam volna, hogy autószerelőtől ne vegyél autót, de figyelmen kívül hagytam...

Állította, hogy semmi baja a klímának, azóta telefont nem veszi fel, vagy flegma és kinyomja.

Polgári peren gondolkozom, vagy legyen kompromisszumkész, szerezzen egy bontottat vagy felújítottat és küldje el, a többit megoldanám, de elzárkózik minden ilyesmitől.

Gondolod, hogy azzal érnél valamit? :D Az ügyvéd gázsija is minimum 5-ször annyi, mint egy használt működő kompresszor. Szerintem cseréld ki. Biztos, hogy gyorsabb megoldás, de lehet, hogy olcsóbb is... :D

Link to comment
Megosztás:

Kompresszort fel lehet újítani profi klímás megcsinálja, kicseréli a szimeringet, csapágyat amit kell de sokkal drágább mint egy másik bontottat venni. Bontósok általában megjelölik és ha nem jó akkor kicserélik egy másikra vagy visszaadják a pénzt. :D Egyébként ha nagyon folyik a klímaolaj akkor már UV lámpa nélkül is lehet látni szép neon sárgászöld színe van ha van benne jelölő, ha nincs benne akkor olyan mint a műszerolaj de annak is van nyoma.

Link to comment
Megosztás:

Gondolod, hogy azzal érnél valamit? :D Az ügyvéd gázsija is minimum 5-ször annyi, mint egy használt működő kompresszor. Szerintem cseréld ki. Biztos, hogy gyorsabb megoldás, de lehet, hogy olcsóbb is... :D

Elviekben tudtommal, az adás vételi szerződésnek vannak jogi alapjai. Mégpedig ha bizonyos időn belül (és szerintem 2-3 nap még a bizonyos időn belül van) akkor az eladót terheli a javítás költsége. Itt nem 2 darab fékpofára, és nem is toronycsapágyakra gondolok, hanem például pont egy klíma kompresszorra. Eladáskor állította, hogy a klímának semmi hibája, a szerződésben leírta hogy semmilyen rejtett hibáról nem tud. A profi klímás azt mondta ez nem mai keletű probléma, tudnia kellett volna neki egyértelmüen. Felújítás állítólag nem lehetséges, túlságosan odavan, és a csövek is úgyfest rávannak rohadva, plusz rá is vannak préselve. Emiatt csere sem menne egyszerűen.

Link to comment
Megosztás:

Elviekben tudtommal, az adás vételi szerződésnek vannak jogi alapjai. Mégpedig ha bizonyos időn belül (és szerintem 2-3 nap még a bizonyos időn belül van) akkor az eladót terheli a javítás költsége. Itt nem 2 darab fékpofára, és nem is toronycsapágyakra gondolok, hanem például pont egy klíma kompresszorra. Eladáskor állította, hogy a klímának semmi hibája, a szerződésben leírta hogy semmilyen rejtett hibáról nem tud. A profi klímás azt mondta ez nem mai keletű probléma, tudnia kellett volna neki egyértelmüen. Felújítás állítólag nem lehetséges, túlságosan odavan, és a csövek is úgyfest rávannak rohadva, plusz rá is vannak préselve. Emiatt csere sem menne egyszerűen.

A jogi részében igazad van. A te dolgod, hogy akarsz elégtételt venni ezért. Ebbe nem akarok beleszólni.

De azt a csőpréselést nem értem. Ha rárohadt az oké, előfordul, de elvileg fullba szétszedhető minden.

Link to comment
Megosztás:

A jogi részében igazad van. A te dolgod, hogy akarsz elégtételt venni ezért. Ebbe nem akarok beleszólni.

De azt a csőpréselést nem értem. Ha rárohadt az oké, előfordul, de elvileg fullba szétszedhető minden.

Hello!

Én nem akarok belefolyni ebbe a témába amiről beszéltek mert igazán én se konyítok hozzá,de a sógorom szerel autó klímát meg amúgy is klíma szerelő és az ő véleménye is az hogy cserélhető a kompresszor,habár részleteket én sem tudok csak olvastam itt a kommenteket és érdekelt engem is hogy ilyenkor mi lehet az a dolog amit meg lehet tenni.Én is gondolkodom klíma szerelésen az Astrába.Mi próbálunk vadászni egy komplett kinti autót akár sérülve is csak a koplett klíma benne legyen és működjön is még.Mert a bontósok nagy része úgy szedi szét az ilyesmit hogy valami biztos hiányzik majd a szettből amit te megveszel tőlle.Meg egyszerűbb is látni a másik autón hogy mi hogyan van beépítve,mert ugye úgy valszeg nem is rontasz el semmit a másik autóba való szereléskor.

A per és mi egymás részről én is osztom azt a véleményt hogy sajnos így jártál és ha időt és pénzt és legfőképpen ideget akarsz spórolni szerintem hagyd a dolgot ennyiben.De ezt természetesen te tudod hogy akarsz e elégtételt.Én is szerelőtől vettem az Astrám de én azon szerencsések közé tartozom hogy ismerem őt.A vezérmű cserém is ő fogja most megcsinálni.Az autóhoz műszakilag semmit sem kellett csinálnom az elmúlt 4 hónap óta amióta megvan.Kivéve most egy fűtőradiátor cserét,de hát ez egy olyan hiba ami bármikor előfordulhatott volna.Szóval nekem pozitív ez a ne vegyél autót szerelőtől dolog.

Bocs ha szét offoltam a témátokat,meg ha esetleg baromságokkal traktáltalak titeket.

Link to comment
Megosztás:

Kompresszort fel lehet újítani profi klímás megcsinálja, kicseréli a szimeringet, csapágyat amit kell de sokkal drágább mint egy másik bontottat venni. Bontósok általában megjelölik és ha nem jó akkor kicserélik egy másikra vagy visszaadják a pénzt. :D Egyébként ha nagyon folyik a klímaolaj akkor már UV lámpa nélkül is lehet látni szép neon sárgászöld színe van ha van benne jelölő, ha nincs benne akkor olyan mint a műszerolaj de annak is van nyoma.

Nekem is most csinálták a klímát és bontott kompresszort rakott bele a szerelő. 18000-ért Calibrából való. A klímás meg 20-ért szokta felújítani. 40ezer mindennel együtt. Láttam egy helyen, a felújított 58 körül mozog és még azt üzembe kell helyezni. Akkor ez ahhoz képest még olcsó is volt :D Főleg, hogy 4 éve 50000-ért akarták megcsinálni ugyanezt a hibát... Pedig azóta sokat erősödött a forintunk :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Én nem akarok belefolyni ebbe a témába amiről beszéltek mert igazán én se konyítok hozzá,de a sógorom szerel autó klímát meg amúgy is klíma szerelő és az ő véleménye is az hogy cserélhető a kompresszor,habár részleteket én sem tudok csak olvastam itt a kommenteket és érdekelt engem is hogy ilyenkor mi lehet az a dolog amit meg lehet tenni.Én is gondolkodom klíma szerelésen az Astrába.Mi próbálunk vadászni egy komplett kinti autót akár sérülve is csak a koplett klíma benne legyen és működjön is még.Mert a bontósok nagy része úgy szedi szét az ilyesmit hogy valami biztos hiányzik majd a szettből amit te megveszel tőlle.Meg egyszerűbb is látni a másik autón hogy mi hogyan van beépítve,mert ugye úgy valszeg nem is rontasz el semmit a másik autóba való szereléskor.

A per és mi egymás részről én is osztom azt a véleményt hogy sajnos így jártál és ha időt és pénzt és legfőképpen ideget akarsz spórolni szerintem hagyd a dolgot ennyiben.De ezt természetesen te tudod hogy akarsz e elégtételt.Én is szerelőtől vettem az Astrám de én azon szerencsések közé tartozom hogy ismerem őt.A vezérmű cserém is ő fogja most megcsinálni.Az autóhoz műszakilag semmit sem kellett csinálnom az elmúlt 4 hónap óta amióta megvan.Kivéve most egy fűtőradiátor cserét,de hát ez egy olyan hiba ami bármikor előfordulhatott volna.Szóval nekem pozitív ez a ne vegyél autót szerelőtől dolog.

Bocs ha szét offoltam a témátokat,meg ha esetleg baromságokkal traktáltalak titeket.

Nem off, mert a témához tartozik, és nem baromság, hanem vélemény. :D Hogy ki mennyire ért vele egyet az már más kérdés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95-ös isuzu astrám utólag beépített klímával. Már régóta enyém az autó és a klíma eddig jól működött. Most az a problémám, hogy a "gyújtás" ráadása után a hűtőventilátor azonnal beindul, mintha be lenne kapcsolva a klíma. Egyébként a klíma hűt ha bekapcsolom és a hűtőben lévő gombát is kicseréltem már.

Van ötlete valakinek? Valamelyik relé lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95-ös isuzu astrám utólag beépített klímával. Már régóta enyém az autó és a klíma eddig jól működött. Most az a problémám, hogy a "gyújtás" ráadása után a hűtőventilátor azonnal beindul, mintha be lenne kapcsolva a klíma. Egyébként a klíma hűt ha bekapcsolom és a hűtőben lévő gombát is kicseréltem már.

Van ötlete valakinek? Valamelyik relé lehet?

A relé az valóban sanszos. De azt tudni kéne, hogy milyen klíma is az. Van hozzá kapcs rajz? Multimétered van? Azzal el kellene kezdeni méregetni...

Link to comment
Megosztás:

A relé az valóban sanszos. De azt tudni kéne, hogy milyen klíma is az. Van hozzá kapcs rajz? Multimétered van? Azzal el kellene kezdeni méregetni...

Sanden kompresszoros manuális klíma. Szerintem Diavia. Sajnos kapcsolási rajzom nincs, de műszerrel már méregettem a reléken. Ha lenne rajz megköszönném, mert utólag lett beépítve és az eredeti vezetékekbe lett sok helyen betoldva és így átláthatatlan számomra. Annyit kiderítettem, hogy kéthőfokú záróérintkezős hűtőventillátor kapcsoló van benne, ami kapcsolja a két relét úgy hogy testre teszi le. Valahonnan a nagyobb fokozat kapcsoló reléje a gyújtás ráadása után azonnal kap testet és elindul. Sejtem, hogy a klíma vezérléséből, de nem találtam meg honnan.

Link to comment
Megosztás:

Sanden kompresszoros manuális klíma. Szerintem Diavia. Sajnos kapcsolási rajzom nincs, de műszerrel már méregettem a reléken. Ha lenne rajz megköszönném, mert utólag lett beépítve és az eredeti vezetékekbe lett sok helyen betoldva és így átláthatatlan számomra. Annyit kiderítettem, hogy kéthőfokú záróérintkezős hűtőventillátor kapcsoló van benne, ami kapcsolja a két relét úgy hogy testre teszi le. Valahonnan a nagyobb fokozat kapcsoló reléje a gyújtás ráadása után azonnal kap testet és elindul. Sejtem, hogy a klíma vezérléséből, de nem találtam meg honnan.

Hát nekem csak a digitális Diaviához van kapcsrajzom, be is linkeltem az elektromos topicban. Keresd meg, 23193-as hozzászólás. Ott be is jelöltem a ventilátor fokozatokhoz való vezetékeket. Nem tudom, hogy ez jó-e a tiedhez, de megnézed, egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy problémára keresek megoldást!

Nem tudom mi van a fűtésemmel illetve a klímával.

Azt csinálja, hogy ha rányomom a légkondit (gyári, manuális, X16SZR Caravan) akkor ugyan bekapcsol a ventilátor, de nem csinál hideget. Azonban ha mondjuk a +35 fokban állok a dugóban és felmelegszik a víz, amiért bekapcsol a hűtőventilátor és akkor nyomom rá a klímát is akkor némi gondolkodás után finom hűs levegő áramlik be.

Ehhez kapcsolódik még az is, hogy hideg (külső) levegőt gyakorlatilag az ezt szabályozó körgömbon csak a kék színű részen ad a gép (ez kb az egész körbeforgatós gomb kerületének 1/8-a). Amint már egy kicsit a melegebb felé csavarom akkor egyből átmenet nélküli meleget kapok. A furcsa viszont az, hogy ez sem mindig működik így. Pl. amikor túlmelegedett egyszer a vizem gondoltam ráhúzom a fűtést, hogy segítsem a visszahűtést, de a max. melegen is csak langyos levegő jött be az utastérbe. Illetve volt olyan télen, hogy miután már üzemmeleg volt az autó, akkor a max. melegen is hűvös levegő jött be, mintha nem is a motortól szívná azt be a bódéba.

Ezek vajon összefüggő problémák? Avagy külön-külön kezelendők? Mi lehet rájuk a megoldás?

Én már arra is gondoltam, hogy esetleg azzal a szerkezettel lehet a baj, ami szabályozza, hogy mikor honnan szívjon be levegőt az utastérbe...

Ja és mégegy! Amennyiben a klímát használva állítom le az autót a ventilátor nem áll meg azonnal, hanem még pár másodpercet simán elmegy, akkor is, ha már kivettem a kulcsot az gyújtáskapcsolóból. Ez normális?

Az ötleteket várom nagy szeretettel és előre is köszönettel :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem annyi a problémám, hogy a klíma bekapcsoláskor erősen szuszogó hangot ad ki a középső levegő beömlőn, majd halkabbra áll,de megmarad a hang! És a vezető oldalt felől full hideg a levegő, viszont középen közepes és jobb oldalt semmi,meleg levegő jön!

Mi lehet a baj?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Klímagáz kevés benne. :D

Neeshow!

Tiéd az elég összetett jelenség több hiba is lehet amit külön kellene vizsgálni, kezdjük a fűtéssel:

- kiugrott a bowden vagy eltört egy "pöcök" ami tartja.

- fűtéscsap hiba

- vízköves a radiátor ezért kevés víz kering benne.

klíma:

- kevés a klímagáz

- szárítószűrű elkoszolódott és lassú a keringés nincs hatékony hűtés

- lehet a fenti bowden hiba is, nem veszi le a fűtést

Klímával nem szabad leállítani az autót nem tesz jót a kompresszornak, megállás előtt kb. 20 msp-el kapcsold ki és nyomd rá a max. venti fokozatot ilyenkor kinyomja a kondenzvíz nagy részét és nem lesz gombatenyészet a fűtésboxban. Klímafertőtlenítést így tovább lehet húzni nálam 2 szezont is kibír. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.