Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok! lehet hogy egy kicsit haragudtok amjd rám de remélem ti is tudtok nekem segiteni! egy G astrám van és nincs fütés bennee(meleg) hozzáteszem nyáron se volt csak ugye mivel bejötek ezek a nagy hidegek most vettem észre hogy nincs meleg fütés!!4 elöre is köszi bocs a zavarásért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! lehet hogy egy kicsit haragudtok amjd rám de remélem ti is tudtok nekem segiteni! egy G astrám van és nincs fütés bennee(meleg) hozzáteszem nyáron se volt csak ugye mivel bejötek ezek a nagy hidegek most vettem észre hogy nincs meleg fütés!!4 elöre is köszi bocs a zavarásért

Termosztát jó?

Az azért jó,hogy ha megvárom,hogy kikapcsoljon a porszívó és utána indulok?Benzines!

Porszivó? Az micsoda is? :D

Link to comment
Megosztás:

Termosztát jó?

Porszivó? Az micsoda is? :D

Gondolom az alapjárat visszaejtése :P

Akkor mégse :P

Kinyitt a termosztát a vizis 90 fokra beáll ,de utastérbe nem jön be a meleeg!! A fütötestett átt mostuk vizzel inen is onan is!

Zsalu mozgató rudazat, anyós oldali lábtérben nincs kiakadva?

Link to comment
Megosztás:

Az azért jó,hogy ha megvárom,hogy kikapcsoljon a porszívó és utána indulok?Benzines!

Szerintem jó. Én is így szoktam. :P

Termosztát jó?

Porszivó? Az micsoda is? :D

A porszívó a szekunder légbefúvó... :P

ECOTEC hülyeség...a kipuffba fúj friss levegőt hidegindítás után, hogy hígítsa a zsíros kipufogógázokat... :D

szerk.: Amíg megy a "porszívó" emelt alapjárat van, hogy termeljen neki elég áramot... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hello mindenki!

Tudom, hogy már volt róla szó, a megoldásról is olvastam pár oldallal visszafelé. Igazából az ok(ok) érdekelnének.

Miért fúj a két középső szellőzőrostélyom meleg helyett hideg levegőt akkor is, ha melegre van állítva a szabályozó. Illetve mi az oka annak, ha a szélvédőre irányítom a szabályozóval a levegőt, a műszerfali rostélyokból is jön a fuvallat? Persze a szélvédőre is megy. Nem bánom, de kicsit fura. Az eddigi kocsijaimnál egyik kérdésem esetében sem tapasztaltam ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Tudom, hogy már volt róla szó, a megoldásról is olvastam pár oldallal visszafelé. Igazából az ok(ok) érdekelnének.

Miért fúj a két középső szellőzőrostélyom meleg helyett hideg levegőt akkor is, ha melegre van állítva a szabályozó. Illetve mi az oka annak, ha a szélvédőre irányítom a szabályozóval a levegőt, a műszerfali rostélyokból is jön a fuvallat? Persze a szélvédőre is megy. Nem bánom, de kicsit fura. Az eddigi kocsijaimnál egyik kérdésem esetében sem tapasztaltam ilyet.

El ne aludjon a sofőr elv. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Tudom, hogy már volt róla szó, a megoldásról is olvastam pár oldallal visszafelé. Igazából az ok(ok) érdekelnének.

Miért fúj a két középső szellőzőrostélyom meleg helyett hideg levegőt akkor is, ha melegre van állítva a szabályozó. Illetve mi az oka annak, ha a szélvédőre irányítom a szabályozóval a levegőt, a műszerfali rostélyokból is jön a fuvallat? Persze a szélvédőre is megy. Nem bánom, de kicsit fura. Az eddigi kocsijaimnál egyik kérdésem esetében sem tapasztaltam ilyet.

*Ha van rá erőd írd le nekem a hsz számát vagy az oldalét ahol olvastál a megoldásról.

*Továbbá pontosabban engem is érdekelne az OK, leginkább, hogy miért nyomja a hideget középütt??

*SZERK: Megvannak a válaszok!!!

Link to comment
Megosztás:

Ha van rá erőd írd le nekem a hsz számát vagy az oldalét ahol olvastál a megoldásról.

Szedd ki a szellőzőrácsot (középről a kormány felőlit), és tömj be a felső részre egy mosogatószivacsot.

Asszem ez a Zotya képe.

Továbbá pontosabban engem is érdekelne az OK, leginkább, hogy miért nyomja a hideget középütt??

El ne aludjon a sofőr elv. ;)
Link to comment
Megosztás:

*SZERK: Megvannak a válaszok!!!

Arra a leírásra gondoltam én is.

astrasgyerek:

"El ne aludjon a sofőr elv"

Elhiszem, a jó szándékot, de már pár nap után is le akat fagyni a kezem. Mi lesz télen??? ;) Ez a kettős rostély nem lenne hülyeség de valami baromira nem úgy sikerült ahogyan eltervezték Rüsselsheim-ben... ;)

Link to comment
Megosztás:

Arra a leírásra gondoltam én is.

astrasgyerek:

"El ne aludjon a sofőr elv"

Elhiszem, a jó szándékot, de már pár nap után is le akat fagyni a kezem. Mi lesz télen??? ;) Ez a kettős rostély nem lenne hülyeség de valami baromira nem úgy sikerült ahogyan eltervezték Rüsselsheim-ben... :lol:

Én elsőre betömtem, ahogy itt a cartársak elmondták, hogy mit kell tenni, azóta is meleg van az autóban! :lol:

Tömdb be egy megfelelő szivaccsal, és el is felejted a problémát! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali emberek megtaláltam a fűtés megoldását télre!

Ahoz hogy középen is brutál meleg jöjjön egy kis ragasztásra lesz szükség. Ha lesz rá időm lefényképezem nektek.

De addig is egy kis magyarázat (ezt szabadalmaztatni kéne !) Tehát a középkonzolt ahogy van leszereled(eltávolítod) aztán belátsz a középen lévő levegőcsatornához(innen jön a "még langyos levegő") látható a zsilip amit zárni ill. nyitni lehet, mögötte két részre van osztva a nyílás a felső részen jön a menetszél az alsón a meleglevegő.

Itt kell egy kicsit csalni azzal hogy leragasztod a felső nyílást. (ki hogy szeretné én teljesen leragasztottam de így brutál meleg jön a tanácsom hogy egy kis nyílás maradjon meg) és ha le van ragasztva a felső rész mehet minden vissza a hejére.

Üdv és sok sikert mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Hali emberek megtaláltam a fűtés megoldását télre!

Ahoz hogy középen is brutál meleg jöjjön egy kis ragasztásra lesz szükség. Ha lesz rá időm lefényképezem nektek.

De addig is egy kis magyarázat (ezt szabadalmaztatni kéne !) Tehát a középkonzolt ahogy van leszereled(eltávolítod) aztán belátsz a középen lévő levegőcsatornához(innen jön a "még langyos levegő") látható a zsilip amit zárni ill. nyitni lehet, mögötte két részre van osztva a nyílás a felső részen jön a menetszél az alsón a meleglevegő.

Itt kell egy kicsit csalni azzal hogy leragasztod a felső nyílást. (ki hogy szeretné én teljesen leragasztottam de így brutál meleg jön a tanácsom hogy egy kis nyílás maradjon meg) és ha le van ragasztva a felső rész mehet minden vissza a hejére.

Üdv és sok sikert mindenkinek.

Olvasd el a kettővel feletted levő hozzászólást ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Itt a hideg, gondolom többünknek előfordult már, hogy nincs fűtés a kocsiban.

Nos velem is ez a helyzet, eddig halogattam a dolgot, de most már nagyon hideg van reggelente, úgyhogy valamit csinálni kell...

A jelenség a következő:

Nincs fűtés. ;) Hiába tekerem a szabályozót a maximumra, meleg nem akar lenni. Amíg kint kb 10 fok felett volt, addig a beáramló menetszél némi langyosságot hozott, de most már azt sem ugyebár. Illetve fura, mert a maximumon hagyva a hőfokot, néha egy kis ideig van némi langyosság, de csak ha kint nincs túlságosan hideg. Aztán gondol egyet, és megint csak semmi. Majd mindenféle előjel nélkül ismét langyos levegő áramlik be. De ez sem valami nagy fűtés, ugyanis ha a ventilátort 3-as fokozatba kapcsolom (az első kettő nem megy...), akkor hamar visszahűl a kinti hőfokra a befújt levegő...

Az, hogy mikor van némi hőfokemelkedés, nem köthető semmihez, tehát nem az van, hogy megyek x km-ert, vagy kint 15 fok van... Annyi még, hogy azért általában csak akkor "fűt", ha a motor meleg.

A termosztát működik, a hőfokmérő "dolgozik", a fűtés zsaluját megnéztem a lábtér felől, az is mozog. Hűtővíz lett már cserélve. A levegő elosztásom nem az igazi, azt is meg kell nézni, de általában a "meleg" a szélvédőtől, vagy az oldalsó szellőzőkből jön, középről sosem.

Mi lehet a gond, hol keresgéljek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Itt a hideg, gondolom többünknek előfordult már, hogy nincs fűtés a kocsiban.

Nos velem is ez a helyzet, eddig halogattam a dolgot, de most már nagyon hideg van reggelente, úgyhogy valamit csinálni kell...

A jelenség a következő:

Nincs fűtés. ;) Hiába tekerem a szabályozót a maximumra, meleg nem akar lenni. Amíg kint kb 10 fok felett volt, addig a beáramló menetszél némi langyosságot hozott, de most már azt sem ugyebár. Illetve fura, mert a maximumon hagyva a hőfokot, néha egy kis ideig van némi langyosság, de csak ha kint nincs túlságosan hideg. Aztán gondol egyet, és megint csak semmi. Majd mindenféle előjel nélkül ismét langyos levegő áramlik be. De ez sem valami nagy fűtés, ugyanis ha a ventilátort 3-as fokozatba kapcsolom (az első kettő nem megy...), akkor hamar visszahűl a kinti hőfokra a befújt levegő...

Az, hogy mikor van némi hőfokemelkedés, nem köthető semmihez, tehát nem az van, hogy megyek x km-ert, vagy kint 15 fok van... Annyi még, hogy azért általában csak akkor "fűt", ha a motor meleg.

A termosztát működik, a hőfokmérő "dolgozik", a fűtés zsaluját megnéztem a lábtér felől, az is mozog. Hűtővíz lett már cserélve. A levegő elosztásom nem az igazi, azt is meg kell nézni, de általában a "meleg" a szélvédőtől, vagy az oldalsó szellőzőkből jön, középről sosem.

Mi lehet a gond, hol keresgéljek?

Eltömődött radiátor?

Link to comment
Megosztás:

Meg lehetne tapizni meleg motornál a radiátor mindkét csövét is a tűzfalnál.

A motor felől gondolod? (Még nem jártam arrafelé, csak azért kérdezem... ;) )

Ha eltömődött hogyan lehet kipucolni? Gondolom ki kell szedni. Az mennyire szívás?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.