Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Üdv mindenkinek.

Következőben kérnék segítséget. 12 - éves f astrában kilyukadt a vízhűtő , még csak szivárog de csak üzemmmeleg álapotban. A szerelő szerint vegyek bele valami löttyöt / nem tudom a pontos nevét/ amit bele kell önteni a hűtőrendszerbe , majd az szépen végzi a dolgát levegővel erintkezve megszilárdul és eltömíti a lyukat hűtőn. Irány az autósbolt 1000ft ez az adalék, de boltos szerint nem jó mert opelben fektetve van a fűtő radiátor és ott ez az adalék megül megkocsonnyásodik , így nem lesz fűtésem. Ezután még vehetek bele fűtőradiátort is mert abból kimosni lehetetlen ezt az anyagot. Új hűtőt 12500-ft ért akar adni, végül is ez elfogatható ár de lehet csak rám akarja sózni. Bontott hűtőt 10000 ft - ért ad a bontós. A neten néztem új 47000- ft de ezt meg nagyon borsosnak találtam. Van valami márka amit nem szabad megvenni, mert ekkora árkülömbség egy kicsit elgondolkodtat. Mit vegyek bele? Előre is köszönöm a segítséget.

Hali!

En Nissens htot vettem bele anno. azt mondtak az jo, es nincs is ra panaszom.

a 12meg realis arnak tunik...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Nem.

Akkor ez rendeltetésszerű, bár írásod szerint eddig nem volt ilyen.

Totál hideget nyom vagy van azért meleg is benne? Ha nem kültéri hideget fúj be, akkor szedd ki a rácsokat és ha belenézel egy lámpával, látsz két nyílást. Az alsót el kell tömíteni egy szivaccsal és máris csak meleg gyün be.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez rendeltetésszerű, bár írásod szerint eddig nem volt ilyen.

Totál hideget nyom vagy van azért meleg is benne? Ha nem kültéri hideget fúj be, akkor szedd ki a rácsokat és ha belenézel egy lámpával, látsz két nyílást. Az alsót el kell tömíteni egy szivaccsal és máris csak meleg gyün be.

Köszi.

Van ott valami csappantyú vagy ajtó? Esetleg vákkumvezérelt valami?

Eddig nem csinálta, egyik napról a másikra kezdett hideget fújni.

A kinti levegő jön be, nem langyos.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez rendeltetésszerű, bár írásod szerint eddig nem volt ilyen.

Totál hideget nyom vagy van azért meleg is benne? Ha nem kültéri hideget fúj be, akkor szedd ki a rácsokat és ha belenézel egy lámpával, látsz két nyílást. Az alsót el kell tömíteni egy szivaccsal és máris csak meleg gyün be.

Nem a felsőt? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Úgy tűnik megoldódott az állandó párásodási problémám. Nálam az új pollenszűrővel sem volt teljesen megfelelő a szellőzés, 2-3 hónap alatt viszont annyira eltömődött (nem egy típust próbáltam), hogy alig fújt valamit. Ha viszont nagyobb fordulatra állítottam a ventilátor sebességet, akkor pedig résnyire elkezdte nyitni a külső-belső levegő váltózsalut a légnyomás és nagyrészt a belső levegőt forgatta, ekkor viszont pillanatok alatt bepárásodott az egész autó. Meguntam és csináltam egy szúnyoghálós kivitelt. Eddig tökéletes.:

http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy tűnik megoldódott az állandó párásodási problémám. Nálam az új pollenszűrővel sem volt teljesen megfelelő a szellőzés, 2-3 hónap alatt viszont annyira eltömődött (nem egy típust próbáltam), hogy alig fújt valamit. Ha viszont nagyobb fordulatra állítottam a ventilátor sebességet, akkor pedig résnyire elkezdte nyitni a külső-belső levegő váltózsalut a légnyomás és nagyrészt a belső levegőt forgatta, ekkor viszont pillanatok alatt bepárásodott az egész autó. Meguntam és csináltam egy szúnyoghálós kivitelt. Eddig tökéletes.:

http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azt a motoralltal generalt vakuumnak kene kapcsolnia, nem a legnyomasnak!!

Sztem minden problemad megoldodna, ha megtalalnad a nem mukodod zsalu okat...

Link to comment
Megosztás:

Azt a motoralltal generalt vakuumnak kene kapcsolnia, nem a legnyomasnak!!

Sztem minden problemad megoldodna, ha megtalalnad a nem mukodod zsalu okat...

A zsalu-motor tökéletesen működik! Amikor a pollenszűrő már nem enged át levegőt, akkor vákuum keletkezne, ekkor kezd résnyire nyitni az ajtó, mivel nem ekkora erőhatásokra méretezték ezt a "leffentyűt" és a mozgató alkatrészeket, minden műanyag, van ekkora rugalmasságuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy tűnik megoldódott az állandó párásodási problémám. Nálam az új pollenszűrővel sem volt teljesen megfelelő a szellőzés, 2-3 hónap alatt viszont annyira eltömődött (nem egy típust próbáltam), hogy alig fújt valamit. Ha viszont nagyobb fordulatra állítottam a ventilátor sebességet, akkor pedig résnyire elkezdte nyitni a külső-belső levegő váltózsalut a légnyomás és nagyrészt a belső levegőt forgatta, ekkor viszont pillanatok alatt bepárásodott az egész autó. Meguntam és csináltam egy szúnyoghálós kivitelt. Eddig tökéletes.:

http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet, hogy "tökéletes", csak éppen szívod a tüdődbe az utca porát.

Link to comment
Megosztás:

A zsalu-motor tökéletesen működik! Amikor a pollenszűrő már nem enged át levegőt, akkor vákuum keletkezne, ekkor kezd résnyire nyitni az ajtó, mivel nem ekkora erőhatásokra méretezték ezt a "leffentyűt" és a mozgató alkatrészeket, minden műanyag, van ekkora rugalmasságuk.

Hát ezt nem értem. Hiába olvasom el többször....

A zsalut nem motor mozgatja, hanem egy vákuumos dugattyú. Ha eltömődik a szűrő meg akkor milyen vákuum van?! Mellesleg annyira nem is tud eltömődni, hogy egy gramm levegő se menjen át rajta. Ahhoz minimum le kéne fóliázni. :)

Az egy dolog, azt kint is szívja, de a fűtőmotorja is rövid időn belül csapágyas lesz, meg a szellőzőrendszer is úgy fog kinézni belülről, mintha homokkal szórták volna be.

Na ez az! Aki szedett szét régi szellőzőrendszert látta, hogy akkor is tiszta por belül, ha van benne szűrő. Ha csak egy szúnyogáló lesz benne (vagyis tulajdonképp semmi) akkor rövid idő alatt olyan retkes lesz, mint az állat. Ha beindítja a veniti először majd mindig egy porfelhőt fog az utasok képébe vágni. :D Biztos jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy "tökéletes", csak éppen szívod a tüdődbe az utca porát.

Fene azt az érzékeny orrotokat! :D :D Nem értékeled a cocializmus találmányát?? :D Trabant 601 Limuzin-nál volt a hűtőmaszkban egy luk, amire ráment a gumicső, és azon keresztül áramlott be a menetszél az utastérbe. 1 db szúnyogháló volt berakva, hogy a szúnyogokat fecskéket ne nyelje le a trabi! :D Meleget meg tudod hogy csinált? 2 rétegű kipufogó dobon keresztül fújta a meleglevegőt a motorhűtő ventillátor, és az utastérbe küldte egy jó vastag csövön keresztül! Aztán ha kilyukadt a belső dob, akkor küldte be a kipufogó gázt, és volt sírás, mert vagy meleg volt, vagy megfulladtál! :D Ehhez képest ez már luxus!

Link to comment
Megosztás:

Fene azt az érzékeny orrotokat! :D :D Nem értékeled a cocializmus találmányát?? :D Trabant 601 Limuzin-nál volt a hűtőmaszkban egy luk, amire ráment a gumicső, és azon keresztül áramlott be a menetszél az utastérbe. 1 db szúnyogháló volt berakva, hogy a szúnyogokat fecskéket ne nyelje le a trabi! :D Meleget meg tudod hogy csinált? 2 rétegű kipufogó dobon keresztül fújta a meleglevegőt a motorhűtő ventillátor, és az utastérbe küldte egy jó vastag csövön keresztül! Aztán ha kilyukadt a belső dob, akkor küldte be a kipufogó gázt, és volt sírás, mert vagy meleg volt, vagy megfulladtál! :D Ehhez képest ez már luxus!

Ne vedd sértésnek de Te biztos abba a kategóriába tartozol aki évenete kötelezően megeszik 3 kg koszt! :D (csak te így oldod meg) Ki így - Ki úgy...

Amúgy lehet jobb lenne mindkettőtöknek, ha ránéznél a pollen fölötti műanyagra, mert ha olyan hamar elganyésodik, akkor elég valószínű, hogy beázásod van. Ami most még csak párásodással jár, de késöbb karosszériázással is fog!

Link to comment
Megosztás:

Ne vedd sértésnek de Te biztos abba a kategóriába tartozol aki évenete kötelezően megeszik 3 kg koszt! :D (csak te így oldod meg) Ki így - Ki úgy...

Amúgy lehet jobb lenne mindkettőtöknek, ha ránéznél a pollen fölötti műanyagra, mert ha olyan hamar elganyésodik, akkor elég valószínű, hogy beázásod van. Ami most még csak párásodással jár, de késöbb karosszériázással is fog!

Nem veszem sértésnek, de elárulom, Te is megeszel évente 3 kg koszt... :) Sajnos nekem van rálátásom az élelmiszer iparra... a helyzet siralmas... Az ember nem is gondolná, hogy mit meg nem kell ennie, és innia... :unsure: Csak a pékárut említeném... Zömében patkány hugyos lisztből készül a finom kenyér, és ha szerencséd van kerül bele egérszar is. Jobb esetben a kutyaszaros cipővel nem tapossák agyon a finom búzát, de nem kizárt. Aztán ott van a tejtermék, például sajt... hát isteni, hogy behozzák külföldről a por alapú anyagot, amiből úgy keverik ki a tejnek tűnő tárgyat. Húsárú... Román lóból lesz a fincsi sonka... igaz persze, hogy előtte szerencsétlen állat lehet, hogy az ügetőn tengette nem éppen unalmas napjait, és kb annyi hormont nyomtak bele, hogy attól simán szétrobban, de kényszer vágás esetén a gazdát, és a vágót sem érdekli az efféle apróság... vagy a külföldön hizlalt sertés... Na jó! Off vége! :) Egy tuti! Amíg autózol, addig olyan, mintha a saját fürdővizedbe pisilnél...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No nehogy megegyük már egymást, de azt a 3 kg port sem!

Építő jellegű hozzászólásnak szántam, senkinek sem kötelező ezt a megoldást választania, csak egy ötlet vagy segítség a hasonló cipőben járó társaknak. Ha megnézzük a kortárs autókat akkor láthatjuk, hogy egyesekben nincs is gyárilag pollenszűrő (Lancer, Swift.....) Pollenszűrő vagy porszűrő? Áááá az előző "trendibb". Jól hangzó kifejezés ez. Biztos meg is magyarázható azzal, hogy a mai világban minden második ember virágpor allergiás, és a törekvő mérnökök az ő életüket is próbálják megszépíteni ezzel a kis berendezéssel, de leginkább egy óriási marketingszöveg, és a mérnököket nincs szándékomban megbántani, az utóbbira viszont…….. Tehát tavasztól nyár végéig érdemes az autóban ülni, felhúzott ablakokkal, így nem érhet baj. Nehogy kimenjünk a természetbe mert szennyezést kap a szervezetünk. Na jó szándékosan sarkítottam ki de bőven van igazságtartalma, gondoljunk bele: általában évente érdemes ezt cserélni, akkor nálunk az kettőt jelent. Ennyi idő alatt legalább 2 evőkanálnyi port megszűr, annyit amennyit egy kőműves 5 autóbaszállás alkalmával bevisz a ruháján, cipőjén, haján. Többet nem tud, mert fizikailag nem fér el a felületén, mármint a szűrőnek mert a kőmívesek között vannak testesebbek is. Én motorozok, bringázok és futok is, lehet, hogy egy óriási pollenszűrőt fogok a fejemre tekerni….. ja nem látnék semmit, akkor inkább szívom.

Dáwid-nak: A szellőzőrendszer egyébként is tele van porlerakódással, tehát valamennyi így vagy úgy, de bejut. Valamit ez is képes megszűrni a lebegő tárgyakból (falevél, Boeing 747…) Szóval ha egy „kültéri” ventilátort úgy terveztek meg, hogy a por rövidúton hazavágja akkor az megérdemli, szerencsére az Astrában nem típushiba a csapágy kipurcanása. Viszont jó a felvetésed, egy mosható 5mm körüli vastagságú szivacsot lehet beteszek...még átgondolom. Megadave-nek: ha a szűrő nem enged át levegőt de a (radiális!)ventilátor szívja, akkor köztük vákuum keletkezik, de itt van a zsalu is elhelyezve ami ekkor kissé nyit, mert nem egy stabil vasöntvény hanem rugalmas műanyag anyagú így mást nem tehet. Nyílván tökéletes vákuum nem lesz (kár, azonnal kapnék egy fizikai Nobel-díjat), ebben teljesen igazad van, de mindenképpen 101.325 Pa alatti nyomásérték. Tehát nem a motorról beszéltem, hanem a csappantyúról vagy minekhíjják. Olyan mint amikor befogod a porszívó csövét, az is akar valahol szívni ha a végén nem tud. Porfelhőt még nem dobott, de sokkal könnyedébben és csendesebbem muzsikál a szellőzőrendszer. Egyébkén koszos szűrővel az alábbit produkálta: 1-es fokozaton szinte semmi, 2-esen már fújt és berregett mert ekkor még csak rángatta az ajtót, 3-ason már fújt ekkor résnyire folyamatosan nyitva volt a csappantyú és nagyrészt a belső levegőt forgatta, 4-esen pedig méginkább a 3-as. Hetyke! Hiába no a cocializmusban nevelkedtem, és Trabit is vezettem, meg a szüleim is, de szerencsére ők sem kaptak porszennyezést. Még jó, hogy az Astránál annyira közvetlenül nem éri a szűrőt a levegő. A kaja terén teljesen egyetértek, ehhez képest molyfing ez a 3 kg por!!! Morpheus, hidd el sokszor megnéztem, hogy minden a helyén legyen, nem 1-2-szer kellett szétszednem az évek alatt, beázás nem volt. Azért kényszerültem erre a szocialista (így igaz) barkács megoldásra, mert annyira nedvesedett az autóm, hogy féltem idő előtt kiesik belőle a 3 ülés!!! Köszönöm mindeniknek a hozzászólást, ha rendellenességet tapasztalok, akkor az lelkiismeretesen megírom ettől rövidebben mert ezt sem így képzeltem amikor elkezdtem.....

Link to comment
Megosztás:

Szal..

az alpveto problema, hogy nem a motor beindulasa utan nem kene hogy vakuum keletkezzen... Vagyis, annak a szuronek egy az egyben at kene engednie a levegot.

A zsalut, meg a muszerfal kozepen levo benyomhato gombbal kene, hogy allitsd Nyitasba vagy zaranba attol fuggoen, hogy az azt vezerlo csoben van e vakuum, vagy nincs!!!

Vagyis rakd vissza a pollenszurot, es nezd annak a zsalunak a vezerleset. Lehet hogy csak a gomb, vagy egy lecsuszottvakuum cso szorakozik veled.

Viszont nezd meg legyszives, hogy a pollenszurohaz alatt kijovo cso vakuum alatt van e... Annak a fekszervo, es a motorkozotti csore kene hogy ra menjen.

Link to comment
Megosztás:

Fene azt az érzékeny orrotokat! :D :D Nem értékeled a cocializmus találmányát?? :D Trabant 601 Limuzin-nál volt a hűtőmaszkban egy luk, amire ráment a gumicső, és azon keresztül áramlott be a menetszél az utastérbe. 1 db szúnyogháló volt berakva, hogy a szúnyogokat fecskéket ne nyelje le a trabi! :D Meleget meg tudod hogy csinált? 2 rétegű kipufogó dobon keresztül fújta a meleglevegőt a motorhűtő ventillátor, és az utastérbe küldte egy jó vastag csövön keresztül! Aztán ha kilyukadt a belső dob, akkor küldte be a kipufogó gázt, és volt sírás, mert vagy meleg volt, vagy megfulladtál! :D Ehhez képest ez már luxus!

Bizony nem értékelem, pedig amikor a Trabantot feltalálták már nemileg érett voltam...

Talán ezért sem volt soha Trabantom! :D

Az biztos, hogyha egyszer egy kocsiba gyárilag beépítették a pollenszűrőt, annak komoly oka volt. Pedig Németországban még a levegő is tisztább mint nálunk. Erre csak az a példa, hogy ha én 1 hetet eltöltök a német utakon, a kocsim olyan tiszta marad mint amilyen előtte volt. Na, ezt itthon nem lehet elmondani!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.