Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok,

Klímát szeretnék belerakni az autóba....C14NZ-nél ez nagyon fogja a motort?

Mi a reális ára egy szettnek és mi beépítési költsége? Esetleg van aki tud segíteni a beépítésben?

Köszi előre is!

Minden klíma fogja a motort. 60 lóerős motorral amúgy sem lehet Schumacherkedni, de klímával főleg nem.

A gyári klímaszett ára ahhoz képest nem drága (láttam 60 ezerért teljes szettet régebben), de sok vele a meló és lutri is lehet. A legjobb módja a beszerelésnek, ha egy donor autót veszel, benne a klíma, amiben nyolc szelepes motor legyen, pl 1.6. Aztán csak átpakolod az egészet.

A beépítési költség múlik azon, hogy Te egymagad pakolod be, ami nem lehetetlen némi csavarhúzó és villáskulcs ismerettel és némi logikával vagy beszerelteted, de az nyilván több költség, de így lehet garanciát is vállalnak rá. De a feltöltést biztos nem tudod megcsinálni otthon, ha csak nincs egy pár százezres klímarendszer töltő/ellenőrző berendezésed.

Meg ha már ugye megvan a szett és bepakolod, akkor mindenhova új tömítés, új tűszelepek és a kompresszort is nem árt felújítani, nehogy összerakva érjen meglepetés, hogy a kompresszor ereszti a gázt.

Link to comment
Megosztás:

Voltam ma klímásnál, hogy a "szokásos" évi töltést elvégezze. Habár 2 éve volt kompresszor csere, aminek eredménye az volt, hogy tavaly nem kellett vinni tölteni. Rádugja a kis masinát, oszt nem volt benne semmi gáz. Rá egy kis nitrogént, akkora porfelhő jött ki a hűtőből, hogy ihaj. Köcsög őzike.

43e huft mondott új hűtőre (Nissens), cserére, töltésre. Ellenben máshol 21e huf a hűtő, de erre rájönne a szerelési díj és a töltés. Mennyire necces klímahűtőt cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Voltam ma klímásnál, hogy a "szokásos" évi töltést elvégezze. Habár 2 éve volt kompresszor csere, aminek eredménye az volt, hogy tavaly nem kellett vinni tölteni. Rádugja a kis masinát, oszt nem volt benne semmi gáz. Rá egy kis nitrogént, akkora porfelhő jött ki a hűtőből, hogy ihaj. Köcsög őzike.

43e huft mondott új hűtőre (Nissens), cserére, töltésre. Ellenben máshol 21e huf a hűtő, de erre rájönne a szerelési díj és a töltés. Mennyire necces klímahűtőt cserélni?

Elég szívás, mert a zárhíd alatt van.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Srácok árulja már el nekem valaki,hogy a szélvédő alatti burkolat/levélrács levétele után hogy tud eltekeredni az egész műanyag,hogy visszarakásnál szinte 5 mm-es hézag van egyes helyeken.Feszegetve nem lett,simán lejött.Mit lehet vele kezdeni ??

Ameddig nem fekszik fel az üvegre nagyjából,nem tudom még szilóval se kihúzni :blink: :huh:

93-as ferdehátú astra

Link to comment
Megosztás:

Srácok árulja már el nekem valaki,hogy a szélvédő alatti burkolat/levélrács levétele után hogy tud eltekeredni az egész műanyag,hogy visszarakásnál szinte 5 mm-es hézag van egyes helyeken.Feszegetve nem lett,simán lejött.Mit lehet vele kezdeni ??

Ameddig nem fekszik fel az üvegre nagyjából,nem tudom még szilóval se kihúzni :blink: :huh:

93-as ferdehátú astra

Nem tekeredik el, csupán úgy kell visszarakni, hogy az ablakon lévő tépőzárhoz a végén kell hozzányomni úgy, hogy lehúzod kicsit a végét, ezzel rákényszeríted a szélvédőre a közepét. Ezzel a módszerrel simán megoldható.

Link to comment
Megosztás:

Nem tekeredik el, csupán úgy kell visszarakni, hogy az ablakon lévő tépőzárhoz a végén kell hozzányomni úgy, hogy lehúzod kicsit a végét, ezzel rákényszeríted a szélvédőre a közepét. Ezzel a módszerrel simán megoldható.

Hát ezt megpróbálom,de akkora a hézag sztem nem fogja a tépőzár se odahúzni,azér köszi

Link to comment
Megosztás:

Hali! Kérdésem az lenne,hogy mennyire macera kicserélni a fűtés csapot,meg a radiátort az Astrában. Köszike!!

Ha nem klímás, akkor abszolút macera mentes, mert nincs benne. A radiátoron folyamatosan kering a víz, csak levegőt nem enged át rajta, így nem fújja be. A tekerentyű, csak a zsalut mozgatja, amivel a levegőt engedi/nem engedi át rajta.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem klímás, akkor abszolút macera mentes, mert nincs benne. A radiátoron folyamatosan kering a víz, csak levegőt nem enged át rajta, így nem fújja be. A tekerentyű, csak a zsalut mozgatja, amivel a levegőt engedi/nem engedi át rajta.

Gáz van,klimás a drága! Most akkor mi a pálya?

Link to comment
Megosztás:

Gáz van,klimás a drága! Most akkor mi a pálya?

Fűtéscsap lent van a motortérben. Elvileg aknás játék... Gyakorlatilag alá is fekhetsz! Ha nem működik, akkor érdemes ellenőrizni a vákuum csöveket, nem csúszott-e szét valahol, mert vákuumvezérelt. A radiátor cseréhez leszedni a váltóboxot, és leszedni az alját a fűtésboxnak... így cserélhető!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez benne a szívás. :D Azt teljesen levenni, majd a klímahűtő bedönthető a motor fele és kiemel. Csak szerintem nem ilyen egyszerű. :)

De, ilyen egyszerű. Nem mondom, hogy a '96-ban meghúzott csavarokat egyszerű volt meglazítani, úgy, hogy közben az alu csövek ne nagyon görbüljenek, de kis türelemmel és csavarlazítóval sikerült megoldani. Még a szárítószűrő sem volt útban. Kapott új tömítéseket is, de még nem voltam töltetni, mert perpill 13 fok van kint. :)

Egyébként meglett a lik is, sajnos/nem sajnos nem a hűtőn van, hanem annak a kimenetén lévő hosszabb alu cső hajlatán volt egy kicsi repedés. De már megérett a hűtő a cserére, nagyon ramaty állapotban volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a klímás fűtésboxra másmilyen [méretű] bowdenek valók, mint a nem klímásra?

Klímásítottam, de nem tudom összehozni a régi bowdenekkel. A jobb oldalon levő csappantyú (most nem tudom pontosan mit állít, nem a fűtésé, hanem a másik) bowdenje túl hosszúnak bizonyul. Ezért aztán ahogy behajtogatom a műszerfal mögé hogy berakjam a kapcsolót a helyére annyira feszül, hogy nem is lehet tekergetni. Esetleg van valakinek egy képe erről, hogy melyik méret való oda, és hogy tekereg? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

De, ilyen egyszerű. Nem mondom, hogy a '96-ban meghúzott csavarokat egyszerű volt meglazítani, úgy, hogy közben az alu csövek ne nagyon görbüljenek, de kis türelemmel és csavarlazítóval sikerült megoldani. Még a szárítószűrő sem volt útban. Kapott új tömítéseket is, de még nem voltam töltetni, mert perpill 13 fok van kint. :)

Egyébként meglett a lik is, sajnos/nem sajnos nem a hűtőn van, hanem annak a kimenetén lévő hosszabb alu cső hajlatán volt egy kicsi repedés. De már megérett a hűtő a cserére, nagyon ramaty állapotban volt.

Az a része még forrasztható... Az elhajlott lamellák miatt mondod, hogy ramaty? Attól még jó szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

Az a része még forrasztható... Az elhajlott lamellák miatt mondod, hogy ramaty? Attól még jó szokott lenni.

Tudom, hogy javítható lett volna, de már el voltak tömődve a lamellák, utolsó előtti sorból hiányzott is az egész, a hűtő egy szép ívet írt le (ami még a működését nem befolyásolja). Az bánt, hogy a szárítószűrőt nem cseréltem, ~8e egy Nissens.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy javítható lett volna, de már el voltak tömődve a lamellák, utolsó előtti sorból hiányzott is az egész, a hűtő egy szép ívet írt le (ami még a működését nem befolyásolja). Az bánt, hogy a szárítószűrőt nem cseréltem, ~8e egy Nissens.

Ha a rendszered lukas lesz, és kosz kerülhet bele, akkor a szárítószűrőt kukázni kell!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!
A következő érdekes probléma jelentkezett: iszonyatos súrlódó, csikorgó hang hallatszik a motortérből, ami az autó indításakor még nem hallatszik, hanem úgy kábé félóra aktív városi használat után jön elő.

Kiderült, hogy a klímakomresszorból jön.
Ami az érdekesség, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor elhallgat, Csak akkor zajosm ha klíma ki van kapcsolva.
Ez hogy lehetséges? Mert fordított helyzetben még érteném.

Gyógyítható a csapágyak cseréjével vagy készüljek fel rá, hogy új kompresszort kell vennem egy vagyonért?
Ha újat kell vennem, semmiképpen nem vennék bontottat (ez is az, ami benne van, jól befürödtem vele), egy új kompresszor mibe kóstál?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A következő érdekes probléma jelentkezett: iszonyatos súrlódó, csikorgó hang hallatszik a motortérből, ami az autó indításakor még nem hallatszik, hanem úgy kábé félóra aktív városi használat után jön elő.

Kiderült, hogy a klímakomresszorból jön.

Ami az érdekesség, hogy ha bekapcsolom a klímát, akkor elhallgat, Csak akkor zajosm ha klíma ki van kapcsolva.

Ez hogy lehetséges? Mert fordított helyzetben még érteném.

Gyógyítható a csapágyak cseréjével vagy készüljek fel rá, hogy új kompresszort kell vennem egy vagyonért?

Ha újat kell vennem, semmiképpen nem vennék bontottat (ez is az, ami benne van, jól befürödtem vele), egy új kompresszor mibe kóstál

Szia!

Nekem is ugyanez volt a problémám. Kikapcsolt állapotban valószínűleg kicsi a távolság a kompresszor szíjtárcsa, és a kompresszor forgórésze között, ugye ez a kuplungja kb. a kompresszornak. Én szétszedtem, van benne egy db csapágy (kb. 6000Ft), ezt nem gyakran kell cserélni, csak ha nagyon roncs, aztán a tömbszelence egy o gyűrűvel és zeeger gyűrűvel, (ez is 6000Ft), aztán a kompresszor közepén, az ún. hengerfej és a ferdetárcsás rész között van két darab nagy O gyűrű (ez 3000Ft/2db), ezt ajánlott cserélni szétszedéskor. Szóval, ha a csapágy jó, akkor a kuplung részben kicsit a távolság a két tárcsa között, de ha szétszeded, érdemes a tömbszelencét, és a két nagy O gyűrűt cseréni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyjából át olvasgattam a fórumot de nem igazán találtam rá a válaszra.

f astra kombi c14motor KLÍMA. Amikor megvettem (2007) volt klíma nem használtam, félévre rá nem volt klíma (mármint hideg levegő). Kb három éve feltöltettem ill. át nézettem, azt mondta a szaki hogy nem ereszt sehol és azért megy el a gáz mert ezekbe a klímákban még valami bőr tömítés van ami ha nem használják rendszeresen kiszárad és elelreszti gázt ezt alátámasztotta az a dolog hogy feltöltés után pár hétig volt hideg, majd elfelejettem bekapcsolni kb 1hónapig és nincs hideg.

A kérdés hogy a szaki igazat mondott vagy hülyített és más az oka?

Most is tervezem a klíma feltöltést és jóvolna tudni hogy ez egy létező probléma-e és ha igen lehet-e valahogy orvosólni?Mert kicsit ciki 3hónap miatt feltölteni évente 10.000ft körüli összegért.

válaszotokat előre is köszönöm.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most újítottam fel a klímakompresszoromat (DELPHI&HARRISON), az volt a gondom vele, hogy a kuplung része kikapcsolt állapotban karistolt, csörgött, bekapcsolva pedig meg-meg csúszott. Szétszedtem, megsíkoltam síkköszörűn mind a két felét, elég rossz állapotban volt, de most már tökéletes. Kikapcsolt állapotban semmi hangja, viszont ha bekapcsolom, akkor nagyobb gázadásra megcsúszik, majd újra megy rendesen. Az lenne a kérdésem, hogy nem tudja valaki, hogy a kompresszor szíjtárcsája, és a közepén lévő rúgós kuplungtárcsa között mennyi hézagot kell hagyni? Most kb. 1mm van, vagy egy kicsit több.

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyjából át olvasgattam a fórumot de nem igazán találtam rá a válaszra.

f astra kombi c14motor KLÍMA. Amikor megvettem (2007) volt klíma nem használtam, félévre rá nem volt klíma (mármint hideg levegő). Kb három éve feltöltettem ill. át nézettem, azt mondta a szaki hogy nem ereszt sehol és azért megy el a gáz mert ezekbe a klímákban még valami bőr tömítés van ami ha nem használják rendszeresen kiszárad és elelreszti gázt ezt alátámasztotta az a dolog hogy feltöltés után pár hétig volt hideg, majd elfelejettem bekapcsolni kb 1hónapig és nincs hideg.

A kérdés hogy a szaki igazat mondott vagy hülyített és más az oka?

Most is tervezem a klíma feltöltést és jóvolna tudni hogy ez egy létező probléma-e és ha igen lehet-e valahogy orvosólni?Mert kicsit ciki 3hónap miatt feltölteni évente 10.000ft körüli összegért.

válaszotokat előre is köszönöm.

üdv

Bőr tömítés??! Na ilyenről még nem hallottam, bár attól még létezhet.

Szerintem sima gumi karikák vannak mindben, én is azokkal raktam össze. A lényeg, hogy tiszták legyenek a csőcsonkok, meg az illesztések és gyűrődés mentesek a karikák. Ja és minden csavart meg kell húzni. Ha 1-2 hónap alatt elereszti a gázt, akkor ott valami nagyon nem jó. A "szaki" valószínűleg nem nézte meg jól az összes szivárgási helyet, és/vagy próbálta megúszni a komolyabb megbontást és tömítéscseréket. (Eléggé macerás) Vagy a hűtőradiátor ereszt, és azért nem vette észre. A gépi nyomáspróba a lassú szivárgást meg úgysem mutatja ki. Festett gáz volt benne? Az sokat segít.

Két lehetőséged van: 1. folyton újratölteted, mint eddig 2. szét kell szedni, kicserélni az összes tömítést, nyomáspróbázni víz alatt a radiátort, precízen összerakni és akkor talán. Talán....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy nagyon bosszantó problémám. A fűtésem valamikor működik és ad meleget, valamikor meg csak hideget fúj. Ahogy megfigyeltem indulaskor működik, aztán egy idő után már csak hideget fúj. Lehet hogy akkor, amikor 90fok fölé melegszik!? Tudnátok tippet adni, hol kezdjem a javítást? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy nagyon bosszantó problémám. A fűtésem valamikor működik és ad meleget, valamikor meg csak hideget fúj. Ahogy megfigyeltem indulaskor működik, aztán egy idő után már csak hideget fúj. Lehet hogy akkor, amikor 90fok fölé melegszik!? Tudnátok tippet adni, hol kezdjem a javítást? Köszi!

klímás??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.