Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!
Van egy kis gond az astrámmal. Kanyarban főleg ha sebeségben veszem be akkor elkezdi rángatni a kormányt a kezembe és úgy hogy ha például balra kanyarodok akkor jobra kezdi el csavarni a kezemben a kormányt szakaszosan. Minél nagyobb lendülettel annál sűrűbben rángat a kormány. Én a féltengely csuklóra gyanakszom mert már 2-3 hete elkezdett kicsit kattogni. abban is bizonytalan vagyok hogy ez külső vagy akár belsőféltengelycsukló baj lehet-e.... :S A segítséget köszönöm!

Módosítva : balazs5362
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis gond az astrámmal. Kanyarban főleg ha sebeségben veszem be akkor elkezdi rángatni a kormányt a kezembe és úgy hogy ha például balra kanyarodok akkor jobra kezdi el csavarni a kezemben a kormányt szakaszosan. Minél nagyobb lendülettel annál sűrűbben rángat a kormány. Én a féltengely csuklóra gyanakszom mert már 2-3 hete elkezdett kicsit kattogni. abban is bizonytalan vagyok hogy ez külső vagy akár belsőféltengelycsukló baj lehet-e.... :S A segítséget köszönöm!

Általában a külső kattog, de szerintem az nem okoz ilyen hibát, talán a kormányösszekötő nagy kopása inkább.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Kicseréltem a lengőkarban a tányérszilenteket .Később az első szilenteket is szeretném majd

kicserélni. a cseréhez szeretnék csináltatni ki és benyomatö alkatrészekek.

Aki már cserélt első szilentet ha tudna rajzot méretekkel küldeni nagyon megköszönöm !

Vajon az "E" Kadet szilentje megeggyezik-e az"F" Astráéval, ha valaki tudja irja meg.Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki találkozott már olyannal hogy az autó jobb eleje elindulásnál, fékezésnél és kinyomott tengelykapcsolónál kopog? Kerestem már mindent ami kopoghat de semmi nem mutat olyat hogy nagyon kilenne. Mindkét oldali lengőkar kompletten cserélve, stabrúd gömbfejek cserélve. Válaszokat előre is köszönöm!
(Astra F 1.6 16V 99-es)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki találkozott már olyannal hogy az autó jobb eleje elindulásnál, fékezésnél és kinyomott tengelykapcsolónál kopog? Kerestem már mindent ami kopoghat de semmi nem mutat olyat hogy nagyon kilenne. Mindkét oldali lengőkar kompletten cserélve, stabrúd gömbfejek cserélve. Válaszokat előre is köszönöm!

(Astra F 1.6 16V 99-es)

Meg kell nézni a kormányösszekötő gömbfejet is, és a középdobnál a gumi tartóbakok meglétét például.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalat?

Az az. :D .amúgy elvittem a gólyalábat, lenyomatni róla a csapágyat, kérdem az ipsétől mennyi lesz? Majd megbeszéljük..megyek érte délben, kérdem mivel tartozom, azt mondja a cég ajándéka.... :blink: Már vissza van rakva, a hosszú féltengelyre meg kivül csőbilincs ment bellül két kábelkötegelő. :D Most hozták meg hozzá a szimeringet majd holnap kicserélem és visszadugom. A bal oldal már össze van rakva csak a kerék hiányzik. Nyikorgott a kormány ahogy tekertem ki-be a féknyerget visszarakni, először nem jöttem rá miért...a kormányösszekötőt amikor visszaraktam nem volt még bent a gólyaláb, és lógott ahogy meghúztam a csavart., ott nyűsszögött a gumi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzám került egy astra tavaly tavasszal, teljesen új nyári gumik kerültek rá akkor, valószínűleg centrírozva is voltak a kerekek. Téli gumira való átállás restellem de nem volt. Lényeg, hogy kb. egy hónapja szervízben volt a paripa és a szerelő felhívta a figyelmem rá, hogy nagyon ráz az autó. Meg is nézték a futóművet, és azt mondták semmi nem lóg, biztosan a gumi/felni kombóval lesz gond. Kérdésemre, hogy egy centrírozás megoldaná-e azt monda nem hiszi, hogy ilyen olcsón megúszom, vigyem el egy gumishoz.

Elkezdtem figyelni és tényleg rázott. 30-40km/h körül volt észrevehető, majd 80-90 körül, és 120+nál már majdnem zsibbadt a kezem a kormányon. Elkezdem nézni a kereket, tisztán látszott az egyenetlen kopás.

Beszerezem két használt, de jó állapotú felnit gumival. Elmentem ma a gumishoz, hogy centrírozza az "új" kerekeket és tegye fel. Leszedte a régi kerekeket és nagyon druván el volt kopva mind a két elősnek a belső fele, míg a külső simán vállalható lett volna. Azt mondta ez futómű probléma, kizárt, hogy a felnivel van gond. Ki is centrizte az újakat, majd kiderült, hogy az osztókör nem stimmel, így nem tudja feltenni. Levette az új gumikat és feltette a régi felnire, amit szintén centrírozott. Azóta mintha egy másik autót vezetnék. Nem ráz, nem húz minimálisan se egyik irányba sem.

Kérdés: kinek van igaza?

A szerelőnek, aki szerint felni gond volt, és egy centrírozás sem segít.

Vagy a gumisnak, aki szerint szintén nem segít egy centrírozás, viszont szerinte azért mert futómű gond.

Lehet, hogy attól függetlenül, hogy iszonyat jónak tűnik az autó futása még el fogja nyírni a gumikat?

Nincs túl sok pénzem. Gondolom ez látszik a tényből miszerint inkább voltam hajlandó leírni ezt a kisregényt egy gyors futóműállítás helyett. Mi legyen? Megnézessem vagy jó lesz ez így?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzám került egy astra tavaly tavasszal, teljesen új nyári gumik kerültek rá akkor, valószínűleg centrírozva is voltak a kerekek. Téli gumira való átállás restellem de nem volt. Lényeg, hogy kb. egy hónapja szervízben volt a paripa és a szerelő felhívta a figyelmem rá, hogy nagyon ráz az autó. Meg is nézték a futóművet, és azt mondták semmi nem lóg, biztosan a gumi/felni kombóval lesz gond. Kérdésemre, hogy egy centrírozás megoldaná-e azt monda nem hiszi, hogy ilyen olcsón megúszom, vigyem el egy gumishoz.

Elkezdtem figyelni és tényleg rázott. 30-40km/h körül volt észrevehető, majd 80-90 körül, és 120+nál már majdnem zsibbadt a kezem a kormányon. Elkezdem nézni a kereket, tisztán látszott az egyenetlen kopás.

Beszerezem két használt, de jó állapotú felnit gumival. Elmentem ma a gumishoz, hogy centrírozza az "új" kerekeket és tegye fel. Leszedte a régi kerekeket és nagyon druván el volt kopva mind a két elősnek a belső fele, míg a külső simán vállalható lett volna. Azt mondta ez futómű probléma, kizárt, hogy a felnivel van gond. Ki is centrizte az újakat, majd kiderült, hogy az osztókör nem stimmel, így nem tudja feltenni. Levette az új gumikat és feltette a régi felnire, amit szintén centrírozott. Azóta mintha egy másik autót vezetnék. Nem ráz, nem húz minimálisan se egyik irányba sem.

Kérdés: kinek van igaza?

A szerelőnek, aki szerint felni gond volt, és egy centrírozás sem segít.

Vagy a gumisnak, aki szerint szintén nem segít egy centrírozás, viszont szerinte azért mert futómű gond.

Lehet, hogy attól függetlenül, hogy iszonyat jónak tűnik az autó futása még el fogja nyírni a gumikat?

Nincs túl sok pénzem. Gondolom ez látszik a tényből miszerint inkább voltam hajlandó leírni ezt a kisregényt egy gyors futóműállítás helyett. Mi legyen? Megnézessem vagy jó lesz ez így?

Bocs, majdnem elfelejtettem. Kb. 20.000km-t tettem bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzám került egy astra tavaly tavasszal, teljesen új nyári gumik kerültek rá akkor, valószínűleg centrírozva is voltak a kerekek. Téli gumira való átállás restellem de nem volt. Lényeg, hogy kb. egy hónapja szervízben volt a paripa és a szerelő felhívta a figyelmem rá, hogy nagyon ráz az autó. Meg is nézték a futóművet, és azt mondták semmi nem lóg, biztosan a gumi/felni kombóval lesz gond. Kérdésemre, hogy egy centrírozás megoldaná-e azt monda nem hiszi, hogy ilyen olcsón megúszom, vigyem el egy gumishoz.

Elkezdtem figyelni és tényleg rázott. 30-40km/h körül volt észrevehető, majd 80-90 körül, és 120+nál már majdnem zsibbadt a kezem a kormányon. Elkezdem nézni a kereket, tisztán látszott az egyenetlen kopás.

Beszerezem két használt, de jó állapotú felnit gumival. Elmentem ma a gumishoz, hogy centrírozza az "új" kerekeket és tegye fel. Leszedte a régi kerekeket és nagyon druván el volt kopva mind a két elősnek a belső fele, míg a külső simán vállalható lett volna. Azt mondta ez futómű probléma, kizárt, hogy a felnivel van gond. Ki is centrizte az újakat, majd kiderült, hogy az osztókör nem stimmel, így nem tudja feltenni. Levette az új gumikat és feltette a régi felnire, amit szintén centrírozott. Azóta mintha egy másik autót vezetnék. Nem ráz, nem húz minimálisan se egyik irányba sem.

Kérdés: kinek van igaza?

A szerelőnek, aki szerint felni gond volt, és egy centrírozás sem segít.

Vagy a gumisnak, aki szerint szintén nem segít egy centrírozás, viszont szerinte azért mert futómű gond.

Lehet, hogy attól függetlenül, hogy iszonyat jónak tűnik az autó futása még el fogja nyírni a gumikat?

Nincs túl sok pénzem. Gondolom ez látszik a tényből miszerint inkább voltam hajlandó leírni ezt a kisregényt egy gyors futóműállítás helyett. Mi legyen? Megnézessem vagy jó lesz ez így?

Hát azt hogy a futómű, vagyis a kerékösszetartás jó-e senki nem tudja megmondani műszer nélkül. Ha nem eszi a gumit azóta akkor esélyes hogy jó. Rázást szerintem nem szokott futómű hiba okozni, előbb kopog az annyira hogy kezdenek vele valamit.

Link to comment
Megosztás:

Hát azt hogy a futómű, vagyis a kerékösszetartás jó-e senki nem tudja megmondani műszer nélkül. Ha nem eszi a gumit azóta akkor esélyes hogy jó. Rázást szerintem nem szokott futómű hiba okozni, előbb kopog az annyira hogy kezdenek vele valamit.

A gumis valami kormány (gömb?)csuklóról beszélt, szerinte az szokott szétmenni.

Sajnos azt, hogy most egyenletesen kopik-e a gumi elég nehéz egy nap után megmondani.

Link to comment
Megosztás:

A gumis valami kormány (gömb?)csuklóról beszélt, szerinte az szokott szétmenni.

Sajnos azt, hogy most egyenletesen kopik-e a gumi elég nehéz egy nap után megmondani.

A gumi helytelen tárolásából is adódhatott rázás. (felni nélkül állítva, eltojásolódhat) ha jól vettem le most uj gumi és régi felni van fent

A fütőművet meg meg kell rángatni. Olyan is lehet hogy nem ráz, de szarul kopik, mert nem jól van vmi beállítva(elment).

Link to comment
Megosztás:

A gumis valami kormány (gömb?)csuklóról beszélt, szerinte az szokott szétmenni.

Sajnos azt, hogy most egyenletesen kopik-e a gumi elég nehéz egy nap után megmondani.

Hát ezt elég könnyű kiszűrni, mert ha mozgatod a kereket jobbra-ballra megemelve akkor hallatszik-látszik ahogy kottyan. De ha tényleg ennyire ért hozzá a gumis akár meg is mutathatta volna amikor leveszi a kereket. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát ezt elég könnyű kiszűrni, mert ha mozgatod a kereket jobbra-ballra megemelve akkor hallatszik-látszik ahogy kottyan. De ha tényleg ennyire ért hozzá a gumis akár meg is mutathatta volna amikor leveszi a kereket. :rolleyes:

A szerelő feltételezem megcibálta, ha egyszer azt mondta nem lóg semmi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.