Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki próbálta már a powerflex szilenteket?

Szemezgetek vele már egy ideje, mert a gyáriak most már cserések lesznek, de nem tudom hogy akarok e érte kiadni majd 40 rugót, és akkor ez még csak az első lengőkaroké, stabi nincs benne, a gyárit cromaxból meg megkapni negyedennyiért. Mondjuk valami keményeb mindenképpen kéne.

Link to comment
Megosztás:

Valaki próbálta már a powerflex szilenteket?

Szemezgetek vele már egy ideje, mert a gyáriak most már cserések lesznek, de nem tudom hogy akarok e érte kiadni majd 40 rugót, és akkor ez még csak az első lengőkaroké, stabi nincs benne, a gyárit cromaxból meg megkapni negyedennyiért. Mondjuk valami keményeb mindenképpen kéne.

Zsoltee -t kérdezd. Ha jól emlékszem talált pu. szilentet megfizethető áron. ;)

Link to comment
Megosztás:

A powerflexet ugyan nem próbáltam, de cserélve lett ugye a jobbos lengőkar+toronyszilent, meg a bal lengőkar hátsó szilentje, meg a stabilizátor bekötök mindkét oldalt, azóta az útra van ragasztva a gép :) Szóval érdemes cserélni!
Nekem egy fenntartásom van ezzel a műanyaggal kapcsolatban, hogy nem hangosabb/rázósabb-e mint a gumi.

Valaki próbálta már a powerflex szilenteket?

Szemezgetek vele már egy ideje, mert a gyáriak most már cserések lesznek, de nem tudom hogy akarok e érte kiadni majd 40 rugót, és akkor ez még csak az első lengőkaroké, stabi nincs benne, a gyárit cromaxból meg megkapni negyedennyiért. Mondjuk valami keményeb mindenképpen kéne.

Link to comment
Megosztás:

A powerflexet ugyan nem próbáltam, de cserélve lett ugye a jobbos lengőkar+toronyszilent, meg a bal lengőkar hátsó szilentje, meg a stabilizátor bekötök mindkét oldalt, azóta az útra van ragasztva a gép :) Szóval érdemes cserélni!

Nekem egy fenntartásom van ezzel a műanyaggal kapcsolatban, hogy nem hangosabb/rázósabb-e mint a gumi.

Nyilván ha újra cseréled, sokkal jobb lesz. de én még a gyári állapotnál is jobbat akarok összehozni. Nálam nem az érdemes cserélni áll fenn, hanem a muszáj. :D 25 év, és 350.000km után még mindig nem lógnak/kopognak, vagy repedtek ki, ellenben ki vannak lágyulva.

Természetes, hogy hangosabb/rázósabb lesz valamivel, de hát ugye valamit valamiért. A gumijaim így is elég ballonosak, azok majd megfogják. :D

A poliuretánban amúgy pont az a jó, hogy ez még valamennyire rugalmas, nem olyan kőkemény mint mondjuk a poliamid. Mert akkor azt itthon is le tudnám szúrni magamnak az esztergán. Versenysimsonba jó volt, de utcai autóba azért nem tenném.

Link to comment
Megosztás:

Ja, hát az én lengőkaromat láttad hogy kb tök jó volt (a deformációtól eltekintve xD) és úgyis jóvolt az autó, de mostmeg még sokkaljobb. Szóval amire kiakartam lyukadni, hogy ne halogasd sokáig a cserét :D
Egyébként pont a stabrúd szilentjének powerflexesítésén gondolkoztam, mert az nem lett cserélve még, és talán ott zajosodik tőle legkevésbé a bódé.

Nyilván ha újra cseréled, sokkal jobb lesz. de én még a gyári állapotnál is jobbat akarok összehozni. Nálam nem az érdemes cserélni áll fenn, hanem a muszáj. :D 25 év, és 350.000km után még mindig nem lógnak/kopognak, vagy repedtek ki, ellenben ki vannak lágyulva.

Természetes, hogy hangosabb/rázósabb lesz valamivel, de hát ugye valamit valamiért. A gumijaim így is elég ballonosak, azok majd megfogják. :D

A poliuretánban amúgy pont az a jó, hogy ez még valamennyire rugalmas, nem olyan kőkemény mint mondjuk a poliamid. Mert akkor azt itthon is le tudnám szúrni magamnak az esztergán. Versenysimsonba jó volt, de utcai autóba azért nem tenném.

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Lebontottam a hátsó futóművet is. A videó végén a jobb oldali lengéscsillapító látható, a bal oldali ennél sokkal rosszabb, abból már az olaj is szivárog.

https://www.youtube.com/watch?v=ORuCTxv92Hc

Hmmm...azt gondoltam a hátsó szilnet ritkán megy tönkre...milyen körülmények között használod az autót? Stabrudad nincs vagy már kivetted?

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...azt gondoltam a hátsó szilnet ritkán megy tönkre...milyen körülmények között használod az autót? Stabrudad nincs vagy már kivetted?

A bátyám használja az autót, végül is az övé, nem az enyém :icon1: . A stabilizátor rudat és minden mást leszereltem róla. Néhol van rajta rozsdafolt, azt letakarítom róla, aztán lefestem ezt is. Kap 2 új lengéscsillapítót, 2 új szilentet, a fékpofák még jónak tűnnek, a csapágyak nem lógnak, nem morognak, úgyhogy azok maradnak.

Viszont lenne egy kérdésem: A híd közepén láttam egy szerkezetet, ami a hátsó fékcsövekkel van összeköttetésben, az arra szolgál, hogy szabályozza a fékerősséget a terhelés függvényében?

Link to comment
Megosztás:

A bátyám használja az autót, végül is az övé, nem az enyém :icon1: . A stabilizátor rudat és minden mást leszereltem róla. Néhol van rajta rozsdafolt, azt letakarítom róla, aztán lefestem ezt is. Kap 2 új lengéscsillapítót, 2 új szilentet, a fékpofák még jónak tűnnek, a csapágyak nem lógnak, nem morognak, úgyhogy azok maradnak.

Viszont lenne egy kérdésem: A híd közepén láttam egy szerkezetet, ami a hátsó fékcsövekkel van összeköttetésben, az arra szolgál, hogy szabályozza a fékerősséget a terhelés függvényében?

Igen, pontosan arra. Ha van rajta állítási lehetőség, akkor ugyanúgy kéne felcsavarozni ahogy volt, különben nem lesz jó a szabályzás. Általában a rugós fülön hosszúkás a csavarlyuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsra-segítségre lenne szükségem. Astra f 92-es 1.7D,kb 90-es tempónál elkezdi rázni a kormányt és utána erősődik folyamatosan,110 körül már nagyon nem jó,gáz elvételnél sokkal jobban ráz. Felnik-gumik rendben elől-hátúl. Mi lehet a probléma,lengőkar hátsó nagy szilent esetleg?

Köszönöm az infót.

Módosítva : csigusz1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsra-segítségre lenne szükségem. Astra f 92-es 1.7D,kb 90-es tempónál elkezdi rázni a kormányt és utána erősődik folyamatosan,110 körül már nagyon nem jó,gáz elvételnél sokkal jobban ráz. Felnik-gumik rendben elől-hátúl. Mi lehet a probléma,lengőkar hátsó nagy szilent esetleg?

Köszönöm az infót.

Meg lehez nézni mindegyik szilentet, kormányösszekötő gömbfejet, gömbcsuklót. Esetleg hosszú féltengely belső csukló hiba.

Link to comment
Megosztás:

Megyek az Opellel és elinduláskor azt veszem észre hogy sebességfüggő ütemes kopogás hallatszik az első futómű felől. Leállok majd később elindulok, semmi zaj, kopogás nincs. Később megint elindulok és újra ütemes kopogás hallatszik, majd később a következő útnál megint semmi. Alánézek és azt veszem észre, hogy a jobb keréknél a gumiharang körbe teljesen ketté szakadt. Nem tudom mikor történt és mióta járok már így, de az tény hogy a gumiharangot a lehető leghamarabb ki kell cserélni. Nem tudom milyen cserékkel kell számolnom még? Más alkatrész is elkophatott ha bele ment a por és már kopog vagy van esély rá, hogy nem kell mást cserélni? Valaki járt már így? Köszönöm.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Megyek az Opellel és elinduláskor azt veszem észre hogy sebességfüggő ütemes kopogás hallatszik az első futómű felől. Leállok majd később elindulok, semmi zaj, kopogás nincs. Később megint elindulok és újra ütemes kopogás hallatszik, majd később a következő útnál megint semmi. Alánézek és azt veszem észre, hogy a jobb keréknél a gumiharang körbe teljesen ketté szakadt. Nem tudom mikor történt és mióta járok már így, de az tény hogy a gumiharangot a lehető leghamarabb ki kell cserélni. Nem tudom milyen cserékkel kell számolnom még? Más alkatrész is elkophatott ha bele ment a por és már kopog vagy van esély rá, hogy nem kell mást cserélni? Valaki járt már így? Köszönöm.

Ki kell venni a féltengelyt, mert ott a helyszínen nehéz hozzáférni. Szétt kell szedni, teljesen el kell mosogatni mivel ugye nem tudod ment-e bele kosz. Aztán felrakod az új gumiharangot , és feltöltöd zsírral, majd mehetnek rá a bilincsek. Ha nem kopog akkor ennyi volt, ha még mindíg akkor új vagy bontott csukló kell.

1899730-20150705-1GnQo8.jpg

Elmosogatáskor már látszik hogy koptatott-e már árkot a kosz a golyók alatt, de igazából csak menet közben derül ki hogy van-e már hangja. Amikor leszeded a külső csuklót érdemes megjelölni pontosan hogyan volt rajta a féltengelyen, mert ha a külső-belső csuklóban a golyók nincsenek egy síkban, akkor hamarabb tönkremegy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ki kell venni a féltengelyt, mert ott a helyszínen nehéz hozzáférni. Szétt kell szedni, teljesen el kell mosogatni mivel ugye nem tudod ment-e bele kosz. Aztán felrakod az új gumiharangot , és feltöltöd zsírral, majd mehetnek rá a bilincsek. Ha nem kopog akkor ennyi volt, ha még mindíg akkor új vagy bontott csukló kell.

Elmosogatáskor már látszik hogy koptatott-e már árkot a kosz a golyók alatt, de igazából csak menet közben derül ki hogy van-e már hangja. Amikor leszeded a külső csuklót érdemes megjelölni pontosan hogyan volt rajta a féltengelyen, mert ha a külső-belső csuklóban a golyók nincsenek egy síkban, akkor hamarabb tönkremegy.

Ha cserélni kell akkor a másik oldalon is cserélni kell vagy elég csak a hibás oldalon?

Link to comment
Megosztás:

Ha cserélni kell akkor a másik oldalon is cserélni kell vagy elég csak a hibás oldalon?

Elég a hibás oldalon, a fékalakatrészt szokták párban cserélni, a két féltengely/csukló nem kopik egyszerre, működésben sem játszanak össze. Ha úgy döntesz, hogy egyenlőre csak harangot cserélsz és elmosogatod a csuklót, a csillag kiszedésekor figyeld meg hogy volt benn, be lehet tenni fordtíva is, de azt nem tuom hogy úgy jó-e.

Link to comment
Megosztás:

Meg lehez nézni mindegyik szilentet, kormányösszekötő gömbfejet, gömbcsuklót. Esetleg hosszú féltengely belső csukló hiba.

Szilenteket megnéztem és a többit is,nem érzem,hogy lógnának kotyognának. Viszont a bal első és a váltótartó gumibak szerintem túl sokat mozdul,lehet már elpuhult és gyenge. Okozhatja a remegést az is? Féltengelynél hogyan tudom meg,hogy belső csukló hiba van esetleg? Nem recseg nem búg semmi.

Link to comment
Megosztás:

Szilenteket megnéztem és a többit is,nem érzem,hogy lógnának kotyognának. Viszont a bal első és a váltótartó gumibak szerintem túl sokat mozdul,lehet már elpuhult és gyenge. Okozhatja a remegést az is? Féltengelynél hogyan tudom meg,hogy belső csukló hiba van esetleg? Nem recseg nem búg semmi.

Szerintem a motortartó bak hiba nem okoz kormányremegést, inkább a váltókar szokott ugrálni olyankor. A belső féltenegly ha rossz nem szokott búgni, ropogni, mert nem fordul annyit mint a külső. Hát talán ha fel-le mozgatva sokat kottyan az jelent valami, de csak találgatok, mert elég ritka hiba, nem gyakran látni ilyet. Ugye ha már nagyon kotyog beremeg tőle a féltengely ami kiviszi a mozgást a kerékre. Ha már minden ki lett szűrve, felni, gumi, féktárcsa, szilentek gömbcsuklók, akkor szoktak erre gyanakodni. Első körben meg szokták nézni hogy rendesen ki van-e egyensúlyozva a kerék, ha mostanában volt, akkor lehet leesett róla egy súly.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a motortartó bak hiba nem okoz kormányremegést, inkább a váltókar szokott ugrálni olyankor. A belső féltenegly ha rossz nem szokott búgni, ropogni, mert nem fordul annyit mint a külső. Hát talán ha fel-le mozgatva sokat kottyan az jelent valami, de csak találgatok, mert elég ritka hiba, nem gyakran látni ilyet. Ugye ha már nagyon kotyog beremeg tőle a féltengely ami kiviszi a mozgást a kerékre. Ha már minden ki lett szűrve, felni, gumi, féktárcsa, szilentek gömbcsuklók, akkor szoktak erre gyanakodni. Első körben meg szokták nézni hogy rendesen ki van-e egyensúlyozva a kerék, ha mostanában volt, akkor lehet leesett róla egy súly.

Felnik kicentrirozva és már rögtön utána is csinálta tovább. Féktárcsa akkor is rázhatja a kormányt és kasztnit is ha nincs fékezés?

Link to comment
Megosztás:

Felnik kicentrirozva és már rögtön utána is csinálta tovább. Féktárcsa akkor is rázhatja a kormányt és kasztnit is ha nincs fékezés?

Hát mivel forog a kerékkel együtt szerintem igen, de akkor azt is érezni lehetne fékeréskor hogy üt a tácsra pulzál a pedál. Azért egy próbára előreteheted a hátsó kerekeket, van-e változás. Így legalább biztosan kizárod a gumit-felnit.El lehet vinni futó-kormánymű ellenőrzésre is, sokszor csak ott a nyúzáskor látszik ha kottyan valami, otthon megcibálva nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

Hát mivel forog a kerékkel együtt szerintem igen, de akkor azt is érezni lehetne fékeréskor hogy üt a tácsra pulzál a pedál. Azért egy próbára előreteheted a hátsó kerekeket, van-e változás. Így legalább biztosan kizárod a gumit-felnit.El lehet vinni futó-kormánymű ellenőrzésre is, sokszor csak ott a nyúzáskor látszik ha kottyan valami, otthon megcibálva nem biztos.

Fékezéskor nem üt a tárcsa. Igazából kéziféket behúzva ha próbálok indulni akkor látni,hogy sokat billen a motor az utastér felé,kb 20mm a váltó tartónál. Lecserélem az alufelniket lemezfelnire és kiderül milyen lesz. Igaz most lettek kicentrirozva,szépen futottak,de attól lehet gond. Legalább a felnit gumit kitudom zárni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Van egy 1.7 isuzu Caravanom. Nem rég ment müszakira, és az összes szilentet, talpast lengéscsillapítót, rugókat, toronycsapágyakat, toronyszilenteket kicseréltük. Az eleje még most is bekoppan néha ha mondjuk gyorsan átmegyek egy vasuti átjáron és az eleje beül. Kicsi uthibáknál nem kopog meg semmi, csak amikor bekoppan az eleje. 2-szer szétt lett szedve de valamiért nem jó. Valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.