Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

És a 15 hüvelykes komfortosabb is. Én amondó vagyok, válaszd a 15-ös felnit, és vegyél rá egy jóféle gumit: ott a Parada, esetleg Dunlop SP Sport, Toyo Roxes T1R, Continental PremiumContact se rossz vagy pl ami nekem van, Falken Ziex 912, az nem is drága.

Mondjuk azért a falken nem egy kategóriás a paradával vagy a t1rrel.. :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk azért a falken nem egy kategóriás a paradával vagy a t1rrel.. :D

Nem hát, de ár/érték arányban elég jó. Másrészt azért a Paradától sem kell elájulni annyira. Igazából egy SportContact2 vagy egy Potenza re050a lenne a legtutibb, csak ugye azok ebben a méretben nem kaphatóak.

Link to comment
Megosztás:

Nem hát, de ár/érték arányban elég jó. Másrészt azért a Paradától sem kell elájulni annyira. Igazából egy SportContact2 vagy egy Potenza re050a lenne a legtutibb, csak ugye azok ebben a méretben nem kaphatóak.

sportcontact2 már elég régi minta, de már a 3 se friss. :D re050a van egy dbom...kell? :icon4: defekttűrős, bár a párja nem tűrte a betonkorlátot :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Ok, akkor feláldozom a dizájnt a használhatóság oltárán.

Viszont ez esetben mekkora ET-ig fér el gond mentesen egy 7 és egy 6,5" széles 15-ös kerék 195/50-es gumival?

Az nem gond, ha egy kicsit jobban kijön mint a gyári lemez, csak ne verjen bele semmibe.

az én felnim 7.25" széles és ET 35ös, és hátul az ültetőrugóiddal nem fért be a felni pereme és a kerékjárat közé az ujjam ha beültek ketten hátra, de menet közben sem ért bele semmibe a kerék, szal egy 7" felni tuti nem ér bele semmibe ha 35 körüli az ET-je :D

Link to comment
Megosztás:

az én felnim 7.25" széles és ET 35ös, és hátul az ültetőrugóiddal nem fért be a felni pereme és a kerékjárat közé az ujjam ha beültek ketten hátra, de menet közben sem ért bele semmibe a kerék, szal egy 7" felni tuti nem ér bele semmibe ha 35 körüli az ET-je :D

Király!

A szóban forgó rugók sajnos még Szegeden tanyáznak...

Akkor max 7"-ban gondokodok és ragaszkodok a 35 körüli ET-hez. Az agyméret meg valami 57 környéke?

Link to comment
Megosztás:

Király!

A szóban forgó rugók sajnos még Szegeden tanyáznak...

Akkor max 7"-ban gondokodok és ragaszkodok a 35 körüli ET-hez. Az agyméret meg valami 57 környéke?

Szerintem, ha 7" szélesben gondolkozol, akkor az ET35 legyen a legkisebb. Ettől csak nagyobbat válassz! Pölö ET40...

Nekem hátul a 7xR15 ET35 felnire szerelt 195/60R15-ös gumik beleértek a sárvédőperembe. :D

Kicsit le is szedettem a peremekből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Anyukám egy '99-es 1.4-es Astrával jár. Az utóbbi napokban lett figyelmes egy zajra, ami balra kanyarodáskor a jobb első kerék felől jön. Használat után nem melegebb ennek a keréknek a felnije a többinél, nem gondolom, hogy csapágy vagy fékprobléma lenne. Mire érdemes ilyenkor gyanakodni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Anyukám egy '99-es 1.4-es Astrával jár. Az utóbbi napokban lett figyelmes egy zajra, ami balra kanyarodáskor a jobb első kerék felől jön. Használat után nem melegebb ennek a keréknek a felnije a többinél, nem gondolom, hogy csapágy vagy fékprobléma lenne. Mire érdemes ilyenkor gyanakodni?

Jobb első kerékcsapágyra.

Link to comment
Megosztás:

Jobb első kerékcsapágyra.

Nem mindig a csapágy a ludas... Nekem olyan esetem volt a jobb első kerékkel, mikor balos kanyarban mentem, surlódó hangot adott, jobbosban kevesebbet... Aztán mikor megálltam és körbe simogattam a gumit, rájöttem a titkára. Beszorult egy qrva kavics a hosszanti bordába és ez okozta a riadalmat :D :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Nem mindig a csapágy a ludas... Nekem olyan esetem volt a jobb első kerékkel, mikor balos kanyarban mentem, surlódó hangot adott, jobbosban kevesebbet... Aztán mikor megálltam és körbe simogattam a gumit, rájöttem a titkára. Beszorult egy qrva kavics a hosszanti bordába és ez okozta a riadalmat :icon4: :icon4:

De a kavics nem folyamatosan súrlódik, csak kopog :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Anyukám egy '99-es 1.4-es Astrával jár. Az utóbbi napokban lett figyelmes egy zajra, ami balra kanyarodáskor a jobb első kerék felől jön. Használat után nem melegebb ennek a keréknek a felnije a többinél, nem gondolom, hogy csapágy vagy fékprobléma lenne. Mire érdemes ilyenkor gyanakodni?

Milyen gumik vannak rajta?

Ilesmi nem lehet?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok ismét!

Tegnap megérkezett a két hátsó ültető rugó is, és ma betettem a helyükre. Tényleg mennyivel könnyebb volt mint az első!

Nos most végre a kocsi nem bukik előre, és talán egy kicsit kevesebb súly terhelődik az első gátlókra.

És itt jön a kérdés:

A bal elejéből nagyobb bukkanókon fémes csengés hallatszik. Eddig nem tudtam, hogy mi az, de ma az asszonnyal meglóbáltattam a kocsit, és kiderítettem, hogy a rugó felső 2-3 menete összeér ilyenkor, és fémes hangot ad. A bal oldal hangosabb mint a jobb és a rugó cserénél láttam, hogy nem valami stabil már a bal gátló. Nos, ha mindkét első gátlót gyári keménységűre újíttatom fel, akkor szerintetek ez a csattogás meg fog szűnni, vagy ez ilyen, és húzzak rá inkább egy slag darabot, ha kint van a rugó???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Tegnap megérkezett a két hátsó ültető rugó is, és ma betettem a helyükre. Tényleg mennyivel könnyebb volt mint az első!

Nos most végre a kocsi nem bukik előre, és talán egy kicsit kevesebb súly terhelődik az első gátlókra.

És itt jön a kérdés:

A bal elejéből nagyobb bukkanókon fémes csengés hallatszik. Eddig nem tudtam, hogy mi az, de ma az asszonnyal meglóbáltattam a kocsit, és kiderítettem, hogy a rugó felső 2-3 menete összeér ilyenkor, és fémes hangot ad. A bal oldal hangosabb mint a jobb és a rugó cserénél láttam, hogy nem valami stabil már a bal gátló. Nos, ha mindkét első gátlót gyári keménységűre újíttatom fel, akkor szerintetek ez a csattogás meg fog szűnni, vagy ez ilyen, és húzzak rá inkább egy slag darabot, ha kint van a rugó???

Szia!

Azt nem tudom, hogy akkor is ad-e olyan hangot majd... De megéri felújítottal vacakolni, mint egy pár normális gátlót venni előre?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azt nem tudom, hogy akkor is ad-e olyan hangot majd... De megéri felújítottal vacakolni, mint egy pár normális gátlót venni előre?

Soroksáron van egy műhely ahol nagyon jó munkát végeznek!

Eddig 8 pár gátlót csináltattam náluk és mind hibátlanul fut ma is.

Eddig csak pozitív tapasztalataink vannak velük.

5eFt/db áron csinálják, és fél év garit adnak.

10eFt-ért meg nem láttam előre gátlót sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Soroksáron van egy műhely ahol nagyon jó munkát végeznek!

Eddig 8 pár gátlót csináltattam náluk és mind hibátlanul fut ma is.

Eddig csak pozitív tapasztalataink vannak velük.

5eFt/db áron csinálják, és fél év garit adnak.

10eFt-ért meg nem láttam előre gátlót sajnos.

Hátra nekem is felújított került. Utcainál keményebbet kértem, de mégsem a legkeményebbet. :)

Link to comment
Megosztás:

Hátra nekem is felújított került. Utcainál keményebbet kértem, de mégsem a legkeményebbet. :)

Anyum c corsájában vettem észre múlt évben, hogy olajos a bal hátsó gátló. Elvittem, és én is keményebbre kértem mint a gyári. Nagyon jó lett, végre nem akar felborulni a kanyarban, és bátran ki lehet kerülni a gödröket vele.

Az astra gátlóját nem szeretném keményebbre csinálni, mert egy pattogós autó már van a garázsban, és több nem kell!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Tegnap megérkezett a két hátsó ültető rugó is, és ma betettem a helyükre. Tényleg mennyivel könnyebb volt mint az első!

Nos most végre a kocsi nem bukik előre, és talán egy kicsit kevesebb súly terhelődik az első gátlókra.

És itt jön a kérdés:

A bal elejéből nagyobb bukkanókon fémes csengés hallatszik. Eddig nem tudtam, hogy mi az, de ma az asszonnyal meglóbáltattam a kocsit, és kiderítettem, hogy a rugó felső 2-3 menete összeér ilyenkor, és fémes hangot ad. A bal oldal hangosabb mint a jobb és a rugó cserénél láttam, hogy nem valami stabil már a bal gátló. Nos, ha mindkét első gátlót gyári keménységűre újíttatom fel, akkor szerintetek ez a csattogás meg fog szűnni, vagy ez ilyen, és húzzak rá inkább egy slag darabot, ha kint van a rugó???

én épp ezért adtam el neked a hátsó rugókat (nálam azok adták ezt a hangot) mert nem akartam gátlókat cserélni :) inkább bele tankoltam az árát

Link to comment
Megosztás:

én épp ezért adtam el neked a hátsó rugókat (nálam azok adták ezt a hangot) mert nem akartam gátlókat cserélni :) inkább bele tankoltam az árát

A volt az első nagy tesztje a hátsó rugóknak.

Tetszik, hogy feszesebb a segge, de mégsem rázza ki az ember belét.

Nekem is kopog egy kicsit, de én megcsináltatom a gátlókat, ez már tuti.

Link to comment
Megosztás:

Hi Skacok!

Van egy 93-as autóm, kicsit beteg a kicsike.

A jobb eleje kb 3-4 cm feljebb van, a bal hátulja szintén ugyanennyivel lejjebb. Ezeket a sárvédőknél mértem, ott látszik jobban hogy az abroncstól mennyi távolság van.

Egy ötlet volt, hogy a bal hátsó rugó fáradhatott el és emiatt ugrott kicsit össze, nem bírja tartani a kasznit. Ez ki lett cserélve, de nem változott, ugyanilyen féloldalas, ferde.

Az egyik ismerősömnél most volt pár napig és ő arra gyanakszik, hogy az első lengéscsillapítóval lehet gond, mivel kanyarokban ha kicsit jobban odalép neki az ember, akkor tolja kifelé az orrát az autó. Ez valóban így van. Pl körforgalomban is ha kicsit odalépek neki, akkor egyből tolja jobbra kifelé az orrát.

Mit gondoltok, ez valóban a csillapítók miatt van, illetve a ferdeség is. Esetleg meg van tekeredve a futómű? Bár ezt nem hiszem, mivel már 6 éve nálam van az autó és régen nem volt ilyen.

Vélemény, ötlet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hi Skacok!

Van egy 93-as autóm, kicsit beteg a kicsike.

A jobb eleje kb 3-4 cm feljebb van, a bal hátulja szintén ugyanennyivel lejjebb. Ezeket a sárvédőknél mértem, ott látszik jobban hogy az abroncstól mennyi távolság van.

Egy ötlet volt, hogy a bal hátsó rugó fáradhatott el és emiatt ugrott kicsit össze, nem bírja tartani a kasznit. Ez ki lett cserélve, de nem változott, ugyanilyen féloldalas, ferde.

Az egyik ismerősömnél most volt pár napig és ő arra gyanakszik, hogy az első lengéscsillapítóval lehet gond, mivel kanyarokban ha kicsit jobban odalép neki az ember, akkor tolja kifelé az orrát az autó. Ez valóban így van. Pl körforgalomban is ha kicsit odalépek neki, akkor egyből tolja jobbra kifelé az orrát.

Mit gondoltok, ez valóban a csillapítók miatt van, illetve a ferdeség is. Esetleg meg van tekeredve a futómű? Bár ezt nem hiszem, mivel már 6 éve nálam van az autó és régen nem volt ilyen.

Vélemény, ötlet?

Köszi

Valamelyik rugód nincs eltörve véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.