Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tarakos

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    141
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Tarakos névjegye

  • Születésnap 1981-03-24

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Swift GTi 16V (1993)
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.883 profile views

Tarakos's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Tarakos

    Motor

    Bocsi, hogy beleszólok, de ha kiszeditek a szelep ékeket és a szelep rugót is akkor nem esik bele a szelep a hengerbe? (főleg, hogy a szelepszár szimeringet is ki szeretnétek cserélni. Vagy opelnál nem tud beesni? Olyat már hallottam, hogy felső holtpontra állítják a dugót és abban a hengerben cserének szimeringet, de én csak leszedett HF-nél cseréltem szimeringet.
  2. Tarakos

    Elektromos

    Sziasztok! Van köztetek valaki akinek C14SE motoros kocsija van? A problémám az lenne, hogy az oktánszám választó (sárga) csatlakozó ellenállásainak értékére lenne szükségem. (95 és 98-as állás) Tudna nekem valaki ebben segíteni? Előre is köszönöm, Ákos
  3. Köszi! A kevesebb áttételt tudom, bár ha a nem szervosra rámegy a szervos oszlopa, akkor nem zavar a több tekergetés. (lévén, hogy most is annyit kell tekergetni, csak még közben szenvedek is) Kérdés, hogy összemegy-e a két egység vagy faragni kell. (Egyenlőre jó a kormánymű még benne, így azt amíg nem kezd el kopogni addig nem cserélném ki) Vagy ez nagy hülyeség???
  4. Sziasztok! Adott egy C corsa szervo nélküli változata, amibe szervot szeretnék építeni. A kérdésem az lenne, hogy a szervos kormányoszlopot plug&play be le lehet-e szerelni? (Azt tudom, hogy maga a kormánymű más a két verzióban, de az elektromos csatlakozások és a kormányoszlop fizikai csatlakozása a kormányműhöz megegyezik?) Illetve mennyi esélyem lehet arra, hogy egy 2003-as (facelift előtti még) corsában az elektromos kiállások ki vannak már építve hozzá? Egyáltalán milyen jel kell a szervo vezérlőjének? (Test, meg +12V gondolom, esetleg sebesség jel a műszeregységről?) Előre is köszönöm a segítségeteket! Ákos
  5. Tarakos

    Fék

    Köszönöm a gyors választ!
  6. Tarakos

    Fék

    Sziasztok! A fék tuning második lépéseként hátsó tárcsafék beszerzésében gondolkodok. Az a bökkenő, hogy nekem ABS nélküli a kocsim, és amit kínálnak megvételre az ABS-es hátsó fék. Ez milyen problémát okoz számomra, ha egy ABS nélküli kocsira akarom feltenni? Egyáltalán fel lehet, vagy más a fékcső csatlakozás, vagy hiányzik róla valami ami kellene nekem? Előre is köszönöm a segítségeteket!
  7. Kerestem a jogszabályokban a színváltoztatásra vonatkozó passzusokat, de nem találtam. Pedig rászántam 3 estét. Szóval a matrica elvileg nem minősül tartós színváltoztatásnak, így nem kell bejegyezni. DE, ha az NKH vagy bármelyik vizsgáztató feljegyzi a vizsgalapra, akkor már sajnos be kell írni a forgalmiba is. (illetve ha visszaviszem, akkor ugye csinálnak új papírt, de csak amíg nem voltam még az okmányirodában) Itt lehet annyi engedmény, hogy egyes helyeken új forgalmit adnak 6eFt-ért, máshol pedig ingyen beírják kézzel. Én most találtam egy okmányirodát ahol rögtön fogadtak és beírták kézzel, de 2500Ft volt. Ennyi még megért a dolog, de ha eltávolítom a fóliát, akkor azt is ki kell javítani a forgalmiban. (nevetséges!) A megoldás a levelezős vizsga, de egy egyébként hibátlan autó esetén nem gondoltam volna, hogy ebbe belekötnek. U.i. Megjegyezném, hogy a soron előttem lévő renault kisteherautó amiben ránézésre is volt 16 év és 1 millió km 10 percet töltött a fékpadon mire értékelhető fékhatást tudtak mérni rajta!!! Egy lada 2 éve meg úgy ment át (lőtte a kék füstöt alapjáraton is), hogy az astrámat kétszer mérték meg a zöldkártyánál. Amikor kérdeztem, hogy ez mi volt, akkor azt mondták, hogy semmi, mehetek tovább. Hát a dúrva annyukat az NKH-soknak is!
  8. Jól néz ki és a kövek ellen is véd. Furcsa dolog ez, mert a matrica nem minősül tartós színváltoztatásnak, de az NKH szerint mégis be kell jegyezni a forgalmiba. Ezzel nem is lenne semmi gond, de az okmányiroda ÚJ forgalmit akar kiállítani 6eFt-ért ahelyett, hogy kézzel bejegyezné, és 585Ft-ért adna egy matricát a rendszámra. (ami eleve lehúzás, mert azt a matricát az NKH-nál kifizettem már) Az is érdekes, hogy ha összetört a kocsi (vagy csak sérült egy elem), és egy másik (eltérő) színű mocitetőt kap, akkor azt is be kell jegyezni! Illetve ha időközben lefényezteti a tulaj a gyári színre, akkor kihúzzák a forgalmiból? Nem hinném...
  9. Sziasztok! Nincs valakinek kölcsönbe (2 napra) pár forint elelnében egy FEHÉR színű Astra F motorházteteje. (bontásból, stb.) Az NKH a vizsgán belekötött a feketére matricázott mocitetőmbe, és vagy 6000Ft-ért új forgalmit csináltatok bejegyezve a matricát, vagy fehér mocitetővel lefotózzák, és megkapom a forgalmira a matricát. Előre is köszönöm a segítséget! Ákos
  10. Tarakos

    Fék

    Én a fehér kocsihoz feketére festettem az első fékeket. Mondjuk a GSi felnik alól alig látszik ki, de a tudat, hogy nem egy rozsdaboglya van mögötte már megérte. Illetve OFF kocsinál az összes féktárcsát új korában elvittem horganyoztatni és nagyon jó lett! 4 év után is nyoma sincs rozsdának még a hűtőbordákban sem. Az astra első nyergét is homokszóratni szerettem volna, utána meg horganyoztatni, de nem bírtam kivárni. Talán majd egyszer, vagy majd a hátsó tárcsáva együtt.
  11. Tarakos

    Fék

    Mi a különbség amire figyelnem kell, hogy rám ne sózzanak használhatatlant? A szervó dob mindkettőnél azonos, mert akkor a két részletben már be tudnám szerezni olcsón.
  12. Tarakos

    Fék

    Eddig az LPR tárcsában nem csalódtam, bár az igaz, hogy textar betéttel használtam őket. (a brembo-ból sok hamisítvány volt egy időben, így tartok tőlük) A GM betét itt volt a polcon, így magától értetődött, hogy az kerüljön be.
  13. Tarakos

    Fék

    Azt is készültem venni, de ABS nélkülit nem találtam eddig még. (bár nem tudom, hogy van-e különbség köztük) Viszont pár embert megkérdeztem akiknek nagy fék és hátsó dob illetve kis főfékhenger kombó van fent, és ezt a fékpedál dolgot senki sem mondta. (kb: 50km-t mentem vele, de sokat fékezgettem közben)
  14. Tarakos

    Fék

    Az a baj, hogy ugyan már fog a fék, de a pedál puha. Ha nagyon megtaposom, akkor 3/4-ig be tudom taposni. (Off kocsimnál ez a fékerő elosztó hibája volt.) A tárcsát a ZS+U-nál vettem kedvezményesen volt 5300Ft/db. A felújító szett pedig 1200Ft/db volt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.