Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na és ha a két alsó csavarnál teszek két alátétet az agy alá? :D

Üdv! Na,én is pont arra gondoltam,csak annyi különbséggel hogy a két felső csavar alá rakom az alátétet,mivel a kerék felső része "lejt"befelé,így a felső részt kéne kijjebb hozni... :icon1: Azt tudtam hogy állítani nem lehet a dőlésszöget,meg ahogy néztem tényleg az a 4 csavar tartja a kerékagyat a hídon..Szóval lehet hogy marad 4db vastagabb alátét(2-2 db oldalanként)aztán csá.. :evilgrin: Ha a precízebb megoldást választom,akkor "spzoli" cartárs által javasolt megoldás kicsit"normálisabbnak"tűnik: hogy ék alakú hézagolót esztergálni hozzá :D Bár remélem hogy ez az alátétes-vagy hézagolós megoldás nem fog kihatni a futómű stabilitására???Mármint negatív értelemben... :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Na,én is pont arra gondoltam,csak annyi különbséggel hogy a két felső csavar alá rakom az alátétet,mivel a kerék felső része "lejt"befelé,így a felső részt kéne kijjebb hozni... :icon1: Azt tudtam hogy állítani nem lehet a dőlésszöget,meg ahogy néztem tényleg az a 4 csavar tartja a kerékagyat a hídon..Szóval lehet hogy marad 4db vastagabb alátét(2-2 db oldalanként)aztán csá.. :evilgrin: Ha a precízebb megoldást választom,akkor "spzoli" cartárs által javasolt megoldás kicsit"normálisabbnak"tűnik: hogy ék alakú hézagolót esztergálni hozzá :D Bár remélem hogy ez az alátétes-vagy hézagolós megoldás nem fog kihatni a futómű stabilitására???Mármint negatív értelemben... :goofy:

Igazából az alátétet csak elméleti síkon említettem, ott azért nagy terhelés van, teljesen fel kell feküdnie egymásnak a felületeknek mindenképpen Spzoli megoldása a jó.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Na,én is pont arra gondoltam,csak annyi különbséggel hogy a két felső csavar alá rakom az alátétet,mivel a kerék felső része "lejt"befelé,így a felső részt kéne kijjebb hozni... :icon1: Azt tudtam hogy állítani nem lehet a dőlésszöget,meg ahogy néztem tényleg az a 4 csavar tartja a kerékagyat a hídon..Szóval lehet hogy marad 4db vastagabb alátét(2-2 db oldalanként)aztán csá.. :evilgrin: Ha a precízebb megoldást választom,akkor "spzoli" cartárs által javasolt megoldás kicsit"normálisabbnak"tűnik: hogy ék alakú hézagolót esztergálni hozzá :D Bár remélem hogy ez az alátétes-vagy hézagolós megoldás nem fog kihatni a futómű stabilitására???Mármint negatív értelemben... :goofy:

Nem igazán értem mi a probléma alapból. Itt már mindenféle fémhézagolós gányolásokról van szó, de miért is? Normál esetben is dől kissé a kerék, nem függőlegesen áll.

Mondjuk ha tudnál egy képet felrakni a tiedről, az jó lenne. Mivel az egész hátsó futómű fix pozícióban van, vagyis nem lehet állítani rajta semmit, csak úgy tud elmenni a mérete, ha elhajlik benne valami. Az meg nem igazán tud csak úgy elhajolni. Kapott ütést valahol?

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem mi a probléma alapból. Itt már mindenféle fémhézagolós gányolásokról van szó, de miért is? Normál esetben is dől kissé a kerék, nem függőlegesen áll.

Mondjuk ha tudnál egy képet felrakni a tiedről, az jó lenne. Mivel az egész hátsó futómű fix pozícióban van, vagyis nem lehet állítani rajta semmit, csak úgy tud elmenni a mérete, ha elhajlik benne valami. Az meg nem igazán tud csak úgy elhajolni. Kapott ütést valahol?

Egy futóműves meg tudja mondani, hogy jók e a hátsó kerekek pozíciói. Egyébként tök úgy emlékszem, hogy a hátsóknak nincs dőlése, csak az elsőknek van 5 fokos.

Link to comment
Megosztás:

Egy futóműves meg tudja mondani, hogy jók e a hátsó kerekek pozíciói. Egyébként tök úgy emlékszem, hogy a hátsóknak nincs dőlése, csak az elsőknek van 5 fokos.

Az az 5 fok max. 1.5 lehet. Ezt onnan tudom, hogy nekem a bal első pont a dupláját produkálja, 3 fokos dőlése van, mérték, mikor futóműállításon voltam.

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem mi a probléma alapból. Itt már mindenféle fémhézagolós gányolásokról van szó, de miért is? Normál esetben is dől kissé a kerék, nem függőlegesen áll.

Mondjuk ha tudnál egy képet felrakni a tiedről, az jó lenne. Mivel az egész hátsó futómű fix pozícióban van, vagyis nem lehet állítani rajta semmit, csak úgy tud elmenni a mérete, ha elhajlik benne valami. Az meg nem igazán tud csak úgy elhajolni. Kapott ütést valahol?

Nahát ez az,hogy énis úgy tudom,a hátsóknak tök függőlegesen kéne állnia!Nem tudom hány fokot,de szemmel láthatóan minkét kerék felső része bentebb van,mint a lenti rész..tehát terpeszt..Probléma ezzel?? :icon1: Csak annyi hogy zabálja a gumikat szemmel láthatóan :D Mióta nálam van,semmi ütés-sérülés nem érte a futóművet,ráadásul alánézve nem látok semmit elmozdulva meghajolva-meggörbülve stb..és ez az érdekes hogy mindkettő!!Ku..a kicsi a valószinűsége hogy mindkét oldalról pont ugyanakkora ütés érte volna a futóművet..és semmi nyomot nem hagyott!Kivéve hogy mindkét kerekem egyformán terpeszt..Ha tudok,teszek fel képet róla...

Link to comment
Megosztás:

Nahát ez az,hogy énis úgy tudom,a hátsóknak tök függőlegesen kéne állnia!Nem tudom hány fokot,de szemmel láthatóan minkét kerék felső része bentebb van,mint a lenti rész..tehát terpeszt..Probléma ezzel?? :icon1: Csak annyi hogy zabálja a gumikat szemmel láthatóan :D Mióta nálam van,semmi ütés-sérülés nem érte a futóművet,ráadásul alánézve nem látok semmit elmozdulva meghajolva-meggörbülve stb..és ez az érdekes hogy mindkettő!!Ku..a kicsi a valószinűsége hogy mindkét oldalról pont ugyanakkora ütés érte volna a futóművet..és semmi nyomot nem hagyott!Kivéve hogy mindkét kerekem egyformán terpeszt..Ha tudok,teszek fel képet róla...

Igazából azt is ellenőrizni kellene, hogy véletlenül nem inkább a párhuzamosságuk hiánya miatt koptatja le a gumit. Nálam példul a belső felét ette elől a guminak, és azért, mert nagy volt az első keréknél a kerékösszetartás szöge. Hátul is előfordul ilyen probléma, és Fabia meg suzuki esetén már találkoztam gyári hibással... persze a gyári értéken belül volt a határ, így saját költségre lehetett volna javíttatni... Elismerték, hogy nem megfelelő, de mivel a működésben nem okozott problémát, és a gumikopás több tényezős dolog nem tudta a tulaj bizonyítani, hogy pont abból fakadóan kopik jobban a gumi. Ráfogták, hogy az út egyenetlenségek okozzák.

Link to comment
Megosztás:

Nahát ez az,hogy énis úgy tudom,a hátsóknak tök függőlegesen kéne állnia!Nem tudom hány fokot,de szemmel láthatóan minkét kerék felső része bentebb van,mint a lenti rész..tehát terpeszt..Probléma ezzel?? :icon1: Csak annyi hogy zabálja a gumikat szemmel láthatóan :D Mióta nálam van,semmi ütés-sérülés nem érte a futóművet,ráadásul alánézve nem látok semmit elmozdulva meghajolva-meggörbülve stb..és ez az érdekes hogy mindkettő!!Ku..a kicsi a valószinűsége hogy mindkét oldalról pont ugyanakkora ütés érte volna a futóművet..és semmi nyomot nem hagyott!Kivéve hogy mindkét kerekem egyformán terpeszt..Ha tudok,teszek fel képet róla...

Lehet,hogy valami előző tulaj túl nagy súlyt pakolt bele, esetleg megpakolva túl gyorsan ment rá egy fekvőrendőrre... Legegyszerűbb lenne talán bontásból egy másik hátsó hidat szerezni, elég sok van belőle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy szeretném a mostani gyári futóművemből a lehető legjobbat kihozni, de úgy, hogy nem szeretnék lengéscsillapítókat, ill. rúgókat cserélni, mert azok mind jók egyenlőre. Lecseréltem eddig talpasokat, és az összes szilentet elől-hátul új, Biltstein cuccokra. A kerékcsapágyak tökéletesek, nem ütnek, nem ráznak. Ha a stabilizátor elől lecserélem, valamint hátra rakok fel Gsi stabrudat, azzal sokat javítok a futóművön? Ezen kívül tudok még esetleg valamivel javítani rajta? A tapadással nincsen gondom (195/50 R15, nagy ET), csak kanyarban elég jól dől az autó. Valamint továbbra is küzdök a szervós kormánymű kotyogással, mert nem mertem megvenni azt a nem szervóshoz való nyomtávrúd vezetőt, vagy mit.....

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy szeretném a mostani gyári futóművemből a lehető legjobbat kihozni, de úgy, hogy nem szeretnék lengéscsillapítókat, ill. rúgókat cserélni, mert azok mind jók egyenlőre. Lecseréltem eddig talpasokat, és az összes szilentet elől-hátul új, Biltstein cuccokra. A kerékcsapágyak tökéletesek, nem ütnek, nem ráznak. Ha a stabilizátor elől lecserélem, valamint hátra rakok fel Gsi stabrudat, azzal sokat javítok a futóművön? Ezen kívül tudok még esetleg valamivel javítani rajta? A tapadással nincsen gondom (195/50 R15, nagy ET), csak kanyarban elég jól dől az autó. Valamint továbbra is küzdök a szervós kormánymű kotyogással, mert nem mertem megvenni azt a nem szervóshoz való nyomtávrúd vezetőt, vagy mit.....

Köszönöm a választ!

Igen. Ha odafigyelsz érezhető lesz, hogy javul az úttartás és a kanyarstabilitás. Kezelhetőbb, "összeszedettebb" lesz tőle az autó. De csodát ne várj tőle.

Ezen túl csak az ésszerű mértékű ültetés és gátlókeményítés javíthat valamit.

A kotyogáson meg vagy az a vezetőlap csere, vagy a komplett szervomű csere segít.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Ha odafigyelsz érezhető lesz, hogy javul az úttartás és a kanyarstabilitás. Kezelhetőbb, "összeszedettebb" lesz tőle az autó. De csodát ne várj tőle.

Ezen túl csak az ésszerű mértékű ültetés és gátlókeményítés javíthat valamit.

A kotyogáson meg vagy az a vezetőlap csere, vagy a komplett szervomű csere segít.

Köszi a választ! Igyekszem szerezni vhonnan stabokat... :) Az ültetésnél mi számít ésszerűnek? 60/40 (elől/hátul) vagy az már sok? Lengéscsillapító keményítés? Mik annak a módszerei? Gondolom újat kell venni, de milyet?

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Hátsó lengéscsillapítót kell cseréljek mert a baloldali eltörött ... Van olajosból Monroe 9750-ért és Kayaba 9460-ért, gondolom ez darabár :blink: .Melyiket éri meg jobban ?

Én 2007 júliusában cseréltettem hátsó lengéscsillapítókat Kayabára. Azóta túl vannak a 90 ezer kilométeren és még nincs rá panaszom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy kis helpet szeretnék kérni.

Bal oldalt a stabrúd bekötő (kutyacsont) műanyag burkolata eltört, szeretném cserélni.

Olyan kérdésem lenne, hogy mekkora macera ezt levenni, cserélni és mi a menete?

A GYIK-ben láttam egy topicot hogy "
Mik a kopó alkatrészek, hogy lehet őket cserélni, esetleg kell-e hozzá valami spéci szerszám", de nem volt benne leírva, hogy hogy lehet cserélni és kell-e valami spéci szerszám hozzá, csak egy ábra.

Azon az ábrán egyébként a "6"-os alkatrészről van szó.

Köszi!

Erről lenne szó: opel-astra-vectra-stabilizator-bekotosza

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy kis helpet szeretnék kérni.

Bal oldalt a stabrúd bekötő (kutyacsont) műanyag burkolata eltört, szeretném cserélni.

Olyan kérdésem lenne, hogy mekkora macera ezt levenni, cserélni és mi a menete?

A GYIK-ben láttam egy topicot hogy "

Mik a kopó alkatrészek, hogy lehet őket cserélni, esetleg kell-e hozzá valami spéci szerszám", de nem volt benne leírva, hogy hogy lehet cserélni és kell-e valami spéci szerszám hozzá, csak egy ábra.

Azon az ábrán egyébként a "6"-os alkatrészről van szó.

Köszi!

Erről lenne szó:

Ez a rászorulós, lefűrészelős történet.

Link to comment
Megosztás:

Mármint? Az oké, csak épp az újat hogy teszem fel? :) Kell valami spéci szerszám hozzá, csak csak rácuppantom a stabrúdra és alul meg becsavarozom, azt annyi? Köszi!

a fölcuppanást mint kifejezést nem használnám, a müveletre, mert lesz egy rész ahol úgy érzed, elöbb rágcsálsz el egy satut, mint ahogy fölcuppan, de igen. Grafitos zsírt használj böven. :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.