Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Enyémen pont ilyen méretű felni van fenn és ha kiveszem a rugót és úgy engedem rá a kerékre akkor fél centi van a perem és a felni külső széle közt. Kanyarban ha beülnek hátra hárman már lehet beleér a perembe egy gagyi ültetőrugónál, de gyári rugóval 195/50-es gumival nem lehet gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi.

Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton.

Az egyik talpast cserélték vizsga előtt arra nem gyanakodnék. A kormánymű, kerékcsapágy is rendben van. Lehet, hogy nekem nagyok az elvárásaim egy 15 éves autóval szemben, mert minden apró hibát észreveszek, ez sem lóg, csak kissé kopog....................

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ???

1.7 szívó, 5 ajtós .

Köszönöm

A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van.

Link to comment
Megosztás:

Köszi :)

Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :)

és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés.
Link to comment
Megosztás:

és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés.

Adam osszerugdos a merevhidaddal :P
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond.

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek.

3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől.

Érdekes, más ültet, én meg emelek. :)

Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond.

Előre is köszi a segítséget!

Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon.

Link to comment
Megosztás:

Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek.

3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől.

Érdekes, más ültet, én meg emelek. :)

Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :)

Szóval elsz.rtad. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon.

Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is.

wookie!

Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is.

wookie!

Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak.

Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is.

Link to comment
Megosztás:

Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is.

Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet.

"A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva.
Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél.
A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl."

Link to comment
Megosztás:

Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet.

"A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva.
Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél.
A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl."

Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;)

Még egy kicsit fórumozol, és találsz még pár hibát! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.