Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet javítani az Astrám futóművén stabilitási szempontból. Kicseréltem minden szilentet elől hátul, most fognak bekerülni előre és hátulra a GSi stabilizátorok. Lehet még valamivel javítani rajta?

Valamint még kopog valami az autó elejében, ha belemegyek egy kátyúba- Elég hangos, tompa koppanás. A cserélt dolgokon kívül már csak kormánygömbfejek a régiek (ezeket futóműállításkor ellenőrizték, és jónak tűntek) valamint a toronycsapágyak. A toronycsapágyakat hogyan lehet megnézni, hogy jók-e? Vagy azok nem okozhatnak ilyen kopogást?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet javítani az Astrám futóművén stabilitási szempontból. Kicseréltem minden szilentet elől hátul, most fognak bekerülni előre és hátulra a GSi stabilizátorok. Lehet még valamivel javítani rajta?

Valamint még kopog valami az autó elejében, ha belemegyek egy kátyúba- Elég hangos, tompa koppanás. A cserélt dolgokon kívül már csak kormánygömbfejek a régiek (ezeket futóműállításkor ellenőrizték, és jónak tűntek) valamint a toronycsapágyak. A toronycsapágyakat hogyan lehet megnézni, hogy jók-e? Vagy azok nem okozhatnak ilyen kopogást?

A toronycsapágy inkább kormány tekeréskor ropog. Nekem is elfogadták a műszakin a talpast aztán mégis volt vagy fél centis kottyanása kopogott is rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem futóművezés volt, és a kormánygömbfejet ugye ki kellett szedni, mert össze volt rohadva az axiál rúddal. Ekkor látni lehet ha rossz, de ezek jók voltak. A talpasok pedig szintén újak. Ezért nem értem mi lehet a gond.

Bármi lehet a kormánymű-futómű környékén akár egy szilent is, nekem mondjuk a kormányrúdon kopog a megvezető ami a műszerfal alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Bármi lehet a kormánymű-futómű környékén akár egy szilent is, nekem mondjuk a kormányrúdon kopog a megvezető ami a műszerfal alatt van.

Elég kellemetlen. Annyit feküdtem már alatta, cseréltem mindent, és még így is ilyen rossz hangokat hallat.

Link to comment
Megosztás:

Elég kellemetlen. Annyit feküdtem már alatta, cseréltem mindent, és még így is ilyen rossz hangokat hallat.

Sosem lesz olyan, mintha a gyárból jött volna ki... Mindig lesz valami ami csípi a szemét az embernek... Vagy elfogadod, vagy rá költöd a fizetésed... :)

Link to comment
Megosztás:

Sosem lesz olyan, mintha a gyárból jött volna ki... Mindig lesz valami ami csípi a szemét az embernek... Vagy elfogadod, vagy rá költöd a fizetésed... :)

Szerintem a futómű-kormánymű probléma nem az "elfogadom" kategória. Nem hiszem hogy drága lenne a javítás, csak nehéz megtalálni a hibás alkatrészt. Átt kell nézni tüzetesen, mozgatva-feszegetve az összes szilentet gömbfejet, stabrúd bekötést-rögzítést előkerül a bűnös. Ja és természetesen meg lehet nézni a kipufrendszert, ha valameiyk gumitartó megnyúlt-eszakadt az is ütheti a bódét rossz úton.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a futómű-kormánymű probléma nem az "elfogadom" kategória. Nem hiszem hogy drága lenne a javítás, csak nehéz megtalálni a hibás alkatrészt. Átt kell nézni tüzetesen, mozgatva-feszegetve az összes szilentet gömbfejet, stabrúd bekötést-rögzítést előkerül a bűnös. Ja és természetesen meg lehet nézni a kipufrendszert, ha valameiyk gumitartó megnyúlt-eszakadt az is ütheti a bódét rossz úton.

És még most cseréltem ki a kormányműben azt a műanyag összekötőt, amibe az axiálokat kell kötni, és kikopik, emiatt kopog a kormánymű. Hát újat nem tudtam venni, mivel szervóshoz nincsen, csak simához, az pedig teljesen máshogy néz ki. Most alig kottyan a kormánymű az eddigihez képest, de még így sem múlt el a kotyogás.

Link to comment
Megosztás:

Na kellett erről beszélni...nekem is kopog a jobb eleje 70-80-nál hullámos úton.... :D

Nekem kátyúkban koppan nagyot. Viszont ha egy 100-120 éves diófa elkapja a lökhárítót, akkor még puffan is egyet, szóval valami tuti van az elejével..... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma felraktam a GSi stabrudat előre is, elég király, érezhető különbség van a régihez képest. Viszont, ha már meg volt emelve, gondoltam megnézegetem, hátha találok valamit, ami kopoghat benne. Mind a két kereket megfogtam oldalról, és mozgattam ide-oda, és észrevettem, hogy a lengéscsillapító felső vége kottyan egy kicsit, 2-3mm-ert. Ez gondolom nem megengedhető. A toronycsapágy megadta magát, vagy valami. Mit szoktak ott cserélni, és milyen márkában érdemes gondolkodni? Mert ahogy néztem az unixon, van a gumiágy, és abban egy csapágy. Ezeket egyszerre kell cserélni, vagy elég csak a csapágyat? Mert nekem még mind a kettő gyári GM, viszont a gumiágyakon nincsen sem repedés, sem más látható sérülés. Mi a teendőm ezzel?

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

hali! olyan kérdésem van hogy vettem két belsö féltengely csuklót az astrámhoz. és nem egyezik a kettö. az egyiket ha rá dugom a féltengelyre szépen mozog oldalra, fel-alá, semmi gond vele. de a másik iszonyatosan szorul. úgy kell ráütni kézzel(nem kell kalapács)egy nagyot hogy megmozduljon. beszerelt állapotban gondolom a kerék nem normálisan mozogna fel-le az úton. szerintetek gyári hibás vagy ez nem gond? köszi

Link to comment
Megosztás:

hali! olyan kérdésem van hogy vettem két belsö féltengely csuklót az astrámhoz. és nem egyezik a kettö. az egyiket ha rá dugom a féltengelyre szépen mozog oldalra, fel-alá, semmi gond vele. de a másik iszonyatosan szorul. úgy kell ráütni kézzel(nem kell kalapács)egy nagyot hogy megmozduljon. beszerelt állapotban gondolom a kerék nem normálisan mozogna fel-le az úton. szerintetek gyári hibás vagy ez nem gond? köszi

Már úgy érted hogy maga a golyós-mozgó része szorul?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma felraktam a GSi stabrudat előre is, elég király, érezhető különbség van a régihez képest. Viszont, ha már meg volt emelve, gondoltam megnézegetem, hátha találok valamit, ami kopoghat benne. Mind a két kereket megfogtam oldalról, és mozgattam ide-oda, és észrevettem, hogy a lengéscsillapító felső vége kottyan egy kicsit, 2-3mm-ert. Ez gondolom nem megengedhető. A toronycsapágy megadta magát, vagy valami. Mit szoktak ott cserélni, és milyen márkában érdemes gondolkodni? Mert ahogy néztem az unixon, van a gumiágy, és abban egy csapágy. Ezeket egyszerre kell cserélni, vagy elég csak a csapágyat? Mert nekem még mind a kettő gyári GM, viszont a gumiágyakon nincsen sem repedés, sem más látható sérülés. Mi a teendőm ezzel?

Köszi a választ!

Elég a csapágyat, ha csak az van ki, én pl. Boge-t szoktam venni, teljesen jók. De pl. Vectra-nal viszont a gumiágyban (toronyszilent) van fém is, a közepe szét szokott törni vagy berepedezni, olyankor azt is érdemes cserélni, de ha jól tudom astráé az más.

Link to comment
Megosztás:

Már úgy érted hogy maga a golyós-mozgó része szorul?

igy van. a belsö rész szorul (amibe megy a féltengely) a csukló külsö részéhez képest. ha ráhuzom a féltengelyre a csuklót, és elkezdeném forgatni kézzel a tengely körül nem birom, oda kell ütni egy nagyot neki. szerintem ennek nem igy kéne müködni, mert ha ezt beszerelem amikor a kerék fel-le akarna mozogna az úton nem fog tudni mert a féltengely a csukló belsö részében ugye fixen van, de az meg szorul a külsö részhez képest. de mondom a másik csukló teljesen szépen mozog, nem szorul, lazán kézzel tudom mozgatni minden irányba. szerinted gyári hibás? amugy unix márkájú 8700ft.

Link to comment
Megosztás:

igy van. a belsö rész szorul (amibe megy a féltengely) a csukló külsö részéhez képest. ha ráhuzom a féltengelyre a csuklót, és elkezdeném forgatni kézzel a tengely körül nem birom, oda kell ütni egy nagyot neki. szerintem ennek nem igy kéne müködni, mert ha ezt beszerelem amikor a kerék fel-le akarna mozogna az úton nem fog tudni mert a féltengely a csukló belsö részében ugye fixen van, de az meg szorul a külsö részhez képest. de mondom a másik csukló teljesen szépen mozog, nem szorul, lazán kézzel tudom mozgatni minden irányba. szerinted gyári hibás? amugy unix márkájú 8700ft.

Ugye direkt azért csukló hogy könnyen mozogjon, az tuti nem jó ami szorul. A nagyobb igénybevételt a külső csukló kapja ugye ott van kitekerve a kerék jobbra-balra, kerékagy fel-le ahogy rugózik, de a belsőnek is tudni kell mozognia.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A segítségetek kérném abban, hogy az első-alsó támasztó gömbfejet(Alsó talpas) hogy tudom kicserélni???

Amit vettem azon 3 csavar lyuk van. de ami a kocsin van az nem csavaros. Valami patent szerű valami. :/

Előre is köszi a segítséget. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.