Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tudtommal a gázosnak nevezett csillapítóban is olajtöltet van, csak az olajjal ki nem töltött térbe gázt nyomnak, hogy ne habosodjon fel az olaj.

Ez eddig ok. Astra-hoz mégis melyik a jobb? Vkinek tapasztalat valamelyikkel? Esetleg ajánlott márka? Most Delphi van benne, 3-4 évet bírt...

Tanácsot kérnék... Rugóra valakinek tipp? Érdemes cserélni (még gyári, 244 ezret futott)?

Mi okozhatja, hogyha ráz az autó? 100-110-nél jön ki a legjobban... Kerékcentír kizárva!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ez eddig ok. Astra-hoz mégis melyik a jobb? Vkinek tapasztalat valamelyikkel? Esetleg ajánlott márka? Most Delphi van benne, 3-4 évet bírt...

Tanácsot kérnék... Rugóra valakinek tipp? Érdemes cserélni (még gyári, 244 ezret futott)?

Mi okozhatja, hogyha ráz az autó? 100-110-nél jön ki a legjobban... Kerékcentír kizárva!

Köszönöm!

Szilentek, gömbcsuklók rendben, nem lóg semmi?

Lengéscsillapítóból ajánlom még a Bilsteint is, német és jó áron kaphatóak.

Link to comment
Megosztás:

Szilentek, gömbcsuklók rendben, nem lóg semmi?

Lengéscsillapítóból ajánlom még a Bilsteint is, német és jó áron kaphatóak.

Legutóbb rázópadon nézték az autót, nem találtak semmi hibát, a jobb első lengőkar alsó-hátsó szilentje volt kicsit megkopva, azt ki is cserélték, hiba megmaradt. Változó intenzitású a rázás, ezért érdekes a dolog...

Hátsó lengéscsillapító-rugó okozhatja? Elég gatyák már...

Link to comment
Megosztás:

Legutóbb rázópadon nézték az autót, nem találtak semmi hibát, a jobb első lengőkar alsó-hátsó szilentje volt kicsit megkopva, azt ki is cserélték, hiba megmaradt. Változó intenzitású a rázás, ezért érdekes a dolog...

Hátsó lengéscsillapító-rugó okozhatja? Elég gatyák már...

Nem hiszem hogy a hátsó okozhat ilyet, jártam már törött rugókkal és törött lengéscsillapítóval is...ringott a kocsi mint a hajó és ennyi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy a hátsó okozhat ilyet, jártam már törött rugókkal és törött lengéscsillapítóval is...ringott a kocsi mint a hajó és ennyi.

Őszintén szólva nagyon idegesít a dolog... Nem tudom mitől lehet, és úgy néz ki, kifogtam a szerelőkön is...

Esetleg kerékcsapágy? Féltengelyek? Mi okozhat még ilyet?

Hátsó rugó-lengéscsillapító témában még valaki valami véleményt?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Őszintén szólva nagyon idegesít a dolog... Nem tudom mitől lehet, és úgy néz ki, kifogtam a szerelőkön is...

Esetleg kerékcsapágy? Féltengelyek? Mi okozhat még ilyet?

Hátsó rugó-lengéscsillapító témában még valaki valami véleményt?

Köszönöm!

Általában gumi-felni-féktárcsa, valamelyik gömbfej, szilent szokott ilyen esetben rázkódást okozni...féltengeky szerintem max akkor ha elgörbült.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Általában gumi-felni-féktárcsa, valamelyik gömbfej, szilent szokott ilyen esetben rázkódást okozni...féltengeky szerintem max akkor ha elgörbült.

Elvileg ezek mind kilőve... Ha hihetek a szerelőnek,és gumisnak...

Jövő hét végén úgyis felkerül rá a téli gumi szett, aztán meglátjuk azzal is ráz-e majd...

Azért köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis futóműves kérdéssel fordulnék hozzátok: Eléggé leng az autó hátulja, ha lenyomom a hátulját a csomitartó nyílásnál, olyan 2-2,5 lengés után áll vissza alaphelyzetbe, + alánézve látszik, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító "könnyezik".

Kérdésem az, hogy milyen lényegi különbség van a gázos és az olajos csillapító között? melyiket érdemes inkább használni? Mivel a hátulja eléggé össze vna ülve, arra jutottam, hogy a rugók is eléggé kilágyultak (+ nem kell nagy erő lenyomni, elég ha a 60-65 kg-mommal ránehezedek).

Ezeket érdemes cserélni? Milyenre? Milyen márkájú rugót és csillapítót ajánlotok? (nem szeretném 2-3 évente cserélni...)

2002-es , X14NZ, FCC kasztnis... (5 ajtós)

Köszönöm!

Héló!

Én Kyb Gas a Just lengőket tettem be. Elvileg ez egy csöves, és sokkal nagyobb terhelést is elvisel, mint a 2 csöves. Gázzal van töltve felhabzás ellen. Rugóban gyári használtat, vagy ha újat veszel Monroe-k jók. Ha olcsó kell akkor Streetstar néven kapsz olyat, ami használható... Az ilyen olcsókról nem tudok mit mondani. Nem vettem soha. Az mondjuk nem annak a jele, hogy könnyen lenyomod a kocsit, hogy a rugód kilágyult... az azt jelenti, hogy a lengéscsillapítód már nem fejt ki ellenállást... Az összeülés hány mm lehet?? Akár 1 centit is emelhet a jó lengéscsillapító, mert nem esik össze az autó olyan könnyen, mikor megállsz.

Link to comment
Megosztás:

Ez eddig ok. Astra-hoz mégis melyik a jobb? Vkinek tapasztalat valamelyikkel? Esetleg ajánlott márka? Most Delphi van benne, 3-4 évet bírt...

Tanácsot kérnék... Rugóra valakinek tipp? Érdemes cserélni (még gyári, 244 ezret futott)?

Mi okozhatja, hogyha ráz az autó? 100-110-nél jön ki a legjobban... Kerékcentír kizárva!

Köszönöm!

Esetleg féktárcsa?? Próbáltad egyenként cserélgetni a kereket pótkerékre?? mindkét első kerékre tedd fel egy próbára a pótodat, és kiderül, hogy a keréknek van-e köze hozzá. Egy rossz központú felni is okozhat ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg féktárcsa?? Próbáltad egyenként cserélgetni a kereket pótkerékre?? mindkét első kerékre tedd fel egy próbára a pótodat, és kiderül, hogy a keréknek van-e köze hozzá. Egy rossz központú felni is okozhat ilyet.

Nekem pl. eddig 3 garnitúra alufelni volt a kocsin, és mindhárommal ráz bizonyos sebességnél a kormány. Viszont a téli acélfelnikkel semmi gondja.

Lengéscsillapítóból nekem Sachs Supertouring van a kocsiban, kb. 7 éve, eddig tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl. eddig 3 garnitúra alufelni volt a kocsin, és mindhárommal ráz bizonyos sebességnél a kormány. Viszont a téli acélfelnikkel semmi gondja.

Lengéscsillapítóból nekem Sachs Supertouring van a kocsiban, kb. 7 éve, eddig tökéletes.

Nem volt véletlenül nagyobb az agyátmérő a felnikben mint az Opelé?

Nekem is az alufelnimben 0,5mm van átmérőben, ami egy 0,25-ös hézagolólemezt jelent feltételkor, mondhatom sz@pás feltenni.

Nélküle nekem is rázott elég rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Nem volt véletlenül nagyobb az agyátmérő a felnikben mint az Opelé?

Nekem is az alufelnimben 0,5mm van átmérőben, ami egy 0,25-ös hézagolólemezt jelent feltételkor, mondhatom sz@pás feltenni.

Nélküle nekem is rázott elég rendesen.

A 3 garnitúrából az egyik gyári Opel garnitúra volt 56.5 agymérethez, a mostanihoz meg vannak központosító gyűrűk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néztem ki lengéscsillapítókat:

  • Kayaba - olajos - 6350/db
  • Monroe Reflex - olajos - 8910/db
  • Monroe Original - Gázos - 8640/db

A fekmester.hu honlapon néztem, és a Kayaba-hoz azt írja, hogy 1998.12. gyártási évig. Az én autóm 2002-es évjáratú Classic. Változott valami az említett évjárat óta ezen a téren (természetesen a felüls csavarorsó - alul szem felfogatás stimmel)?

Ismeri valaki ezt az oldalt? Megbízhatóak? Sachs-ból sajnos itt csak alul szem - felül szem felfogatású van, nekem az nem jó...

Nem gyanúsan olcsó ez a 6350 Ft/db? Milyenek ezek? Melyiket ajánlanátok inkább?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néztem ki lengéscsillapítókat:

  • Kayaba - olajos - 6350/db
  • Monroe Reflex - olajos - 8910/db
  • Monroe Original - Gázos - 8640/db

A fekmester.hu honlapon néztem, és a Kayaba-hoz azt írja, hogy 1998.12. gyártási évig. Az én autóm 2002-es évjáratú Classic. Változott valami az említett évjárat óta ezen a téren (természetesen a felüls csavarorsó - alul szem felfogatás stimmel)?

Ismeri valaki ezt az oldalt? Megbízhatóak? Sachs-ból sajnos itt csak alul szem - felül szem felfogatású van, nekem az nem jó...

Nem gyanúsan olcsó ez a 6350 Ft/db? Milyenek ezek? Melyiket ajánlanátok inkább?

Köszönöm!

Nekem a legolcsóbb unixos saját márkás van bent már olyan 4-éve eléggé nyúzom és még jó szóval szerintem bármelyik jó lehet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem a legolcsóbb unixos saját márkás van bent már olyan 4-éve eléggé nyúzom és még jó szóval szerintem bármelyik jó lehet.

Köszi a választ!

A hátsó rugók cseréjének mik a jelei? Igazából szemmel láthatóan kicsi a hézag hátul a dob és a kerék között, és látszik az autón, hogy hátrafelé ül...

A rugók még a gyáriak, 244 ezret futottak már...

Nem cserélném feltétlenül, de a tél előtt szeretné rendbe rakni a futóművet hátul...

A rugók illetve lengéscsillapítók cseréje megoldható házilag, otthon? Mire érdemes figyelni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

S mennyire voltak kemények vagy puhák ezek a telók amikor újak voltak? Én is teló csere előtt állók, de eddig Bilstein B4 és Kayaba Excel-G néztem, s úgy 37000 volt legolcsóbban eddig a négy.

Azért érdekelne milyen az Unix saját márkája, mert jóval olcsóbb, s ott még kedvezmény is van. :)

Nekem a legolcsóbb unixos saját márkás van bent már olyan 4-éve eléggé nyúzom és még jó szóval szerintem bármelyik jó lehet.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem jó árak, nekem www.jtauto.hu ezt adta még.

Első tengelyre:

Monroe: 9300 /db

Kayaba: 9800/db

Sachs: 10200 Ft/db

Hátsó tengelyre:

Monroe: 6800/db

Kayaba: 6400/db

Sachs: 10000/db

Sziasztok!

Néztem ki lengéscsillapítókat:

  • Kayaba - olajos - 6350/db
  • Monroe Reflex - olajos - 8910/db
  • Monroe Original - Gázos - 8640/db

A fekmester.hu honlapon néztem, és a Kayaba-hoz azt írja, hogy 1998.12. gyártási évig. Az én autóm 2002-es évjáratú Classic. Változott valami az említett évjárat óta ezen a téren (természetesen a felüls csavarorsó - alul szem felfogatás stimmel)?

Ismeri valaki ezt az oldalt? Megbízhatóak? Sachs-ból sajnos itt csak alul szem - felül szem felfogatású van, nekem az nem jó...

Nem gyanúsan olcsó ez a 6350 Ft/db? Milyenek ezek? Melyiket ajánlanátok inkább?

Köszönöm!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

A hátsó rugók cseréjének mik a jelei? Igazából szemmel láthatóan kicsi a hézag hátul a dob és a kerék között, és látszik az autón, hogy hátrafelé ül...

A rugók még a gyáriak, 244 ezret futottak már...

Nem cserélném feltétlenül, de a tél előtt szeretné rendbe rakni a futóművet hátul...

A rugók illetve lengéscsillapítók cseréje megoldható házilag, otthon? Mire érdemes figyelni?

Köszönöm!

A hátsó rugók nekem el voltak törve...ha nem ül a hátulja akkor nem kell cserélni. Fel kell bakolni a kocsi fneekét, egyszerűen ki kell tekerni a gátlón az alsó majd a felső csavart ki kell venni, betenni az újat fellül rögzíteni, majd a hidat felnyomni annyira hogy az alsó csavart is meg lehessen húzni.

S mennyire voltak kemények vagy puhák ezek a telók amikor újak voltak? Én is teló csere előtt állók, de eddig Bilstein B4 és Kayaba Excel-G néztem, s úgy 37000 volt legolcsóbban eddig a négy.

Azért érdekelne milyen az Unix saját márkája, mert jóval olcsóbb, s ott még kedvezmény is van. :)

Hát igazából nyikorognak télen ha lassan car úton megyek én mást nem vettem észre.

Link to comment
Megosztás:

Uhh na nyikorgások, cicergések ki szoktak nyírni. :) Mennyire kemény / puha amikor új? Mert pl. Kayaba Excel-G jóval keményebb mint egy gyári GM-es új teló.

Nekem 10ezerért újították fel a két hátsót. Ráadásul nem a gyárit, hanem egy közepesen keményet kértem. Ha gyengülne, akkor is a gyárit éri el. Több mint egy éve gondmentes.

Link to comment
Megosztás:

Én két hét múlva csinálom meg ezeket:

Elől:

1. Lengőkarban összes szilent csere.

2. Trapézgömbfej csere.

3. Lengéscsillapítók cseréje, illetve a felette lévő gumitányér + toronycsapágy.

4. Féktárcsa, fékbetét.

Hátul:

1. Híd szilent csere.

2. Lengéscsillapítók cseréje.

3. Dobfék le, tárcsafék fel.

4. Féktárcsa, fékbetét.

Ez így első hangzásra rengeteg pénz, de pl. első fék megvan 2006 óta 2.0 16V Caliról, szilentek is megvannak 2008 óta a Caliról, lengéscsillapítók meg Unix saját márka vagy Optimal gázos lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.