Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Én mint zöldfülű autóbolond, hogy tudnám itthon eldönteni, hogy melyik féltengelycsukló adja ki azt a bizonyos recsegő, kattogó hangot. Ugyanis ez már jó másfél éve elkísér, ha tövig eltekerem a kormányt balra és lassan kanyarodok, akkor jön elő ez a recsegés. Az autószerelő akihez eddig jártam azt mondta, hogy hibátlan, de én tudom, hogy nem.

Szóval, hogy tudnám megnézni nagyobb bontás nélkül, hogy a belső vagy a külső gömbcsukló-e a hibás?

99%-ban a külső, a belső sokkal kisebb terhelésnek van kitéve, ráadásul a belsőnek tökmindegy merre van tekerve a kormány, inkább csak a motor mozgását egyenlíti ki. A külső féltengely csukló ugye kitekert kormánynál sebeségfüggően kattog-ropog, amíg el nem veszti a golyóit.

Link to comment
Megosztás:

99%-ban a külső, a belső sokkal kisebb terhelésnek van kitéve, ráadásul a belsőnek tökmindegy merre van tekerve a kormány, inkább csak a motor mozgását egyenlíti ki. A külső féltengely csukló ugye kitekert kormánynál sebeségfüggően kattog-ropog, amíg el nem veszti a golyóit.

Köszi. Ezt is párban szokták cserélni(jobb-bal oldal) vagy csak azt amelyik elfáradt. Gömbcsuklóból mely márkák ajánlottak?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem, azért mert az egyik oldal lóg vagy kotyog-kopog, attól még a másik tökéletes lehet. A rugóra-telóra vonatkozik ez inkább szerintem.

jajó, ugye most talpascserekor szévertem a menetet rajta és le kellet vágnom belőle, így most viszonylag kevés menet tartja....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem, azért mert az egyik oldal lóg vagy kotyog-kopog, attól még a másik tökéletes lehet. A rugóra-telóra vonatkozik ez inkább szerintem.

Ha az egyik oldalon kotyog nagy esély van rá, hogy a másikon is, de mindenki maga dönti el, szerintem nem érdemes ezen spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van ilyen, bar meg a sajat rugoival es orbitalisan magas. 10cm elol a kerek es a sarvedo kozott.

Megmértem... Nekem is 11 centi a keréktől a sárvédőig... Akkor szemre csalt kicsit...

Lehet ültetni kellene? <_<

Ha olyan 2-4 centit ültetek (melyik a legkisebb ültetés?), akkor maradhat a gyári gátló?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hat az ultetes mindig ketseges kimenetelu...motortol is fugg mennyit ul. Gyari sportrugok 2cm. Aftermarket 3tol...de h mennyi lesz ebbol beszerelve az akkor derul ki ha bekerul.

Gyári Sportrugók 2 cm?Ezek szerint van gyári sportrugó 2 centi ültetéssel?

Melyik típusba volt ez?

Ezzel a gátló maradhatna a jelenlegi?

Link to comment
Megosztás:

Megmértem... Nekem is 11 centi a keréktől a sárvédőig... Akkor szemre csalt kicsit...

Lehet ültetni kellene? <_<

Ha olyan 2-4 centit ültetek (melyik a legkisebb ültetés?), akkor maradhat a gyári gátló?

Köszi!

Leengedheted annyira, hogy kb 3-4 centi legyen a gumi, és a sárvédő közt. Nálam is így van. Nálam mondjuk kb 7 centis volt a hézag, de az ültetővel most 3 centi körül lehet. A motorom 1.6 16V, tehát nehezebb, ezért a gyári magassága is lentebb volt. 1.4-esnél az eleje jóval magasabban van, ezért a 3-4 centis ültetés helyett 6-os is mehet rá, mert a lengéscsillapító majdnem felső ponton áll. Ahogy néztem lengéscsillapítóban nincsen különbség az 1.4-1.6 közt. Talán rugó? Ha az enyémet vesszük alapul, akkor bőven engedheted lejjebb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Talán még a BX-nek sincs ennyira takarva a hátsó amikor leenged. :D

Ma megint láttam azt a BX-et, amelyiknek a hátulja teljesen le van engedve, a lökös a földhöz ér, az eleje meg fel van emelve fullra. De úgy, hogy a kerék teteje és a sárhányó között vagy 20 centi van. Borzasztóan néz ki, ahogy égbe emelt orral rugózás nélkül pattog az úton. :omg: Nem tudom a tag mit lát a géptetőtől, de nem először látom úgyhogy szerintem így használja rendszeresen. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma megint láttam azt a BX-et, amelyiknek a hátulja teljesen le van engedve, a lökös a földhöz ér, az eleje meg fel van emelve fullra. De úgy, hogy a kerék teteje és a sárhányó között vagy 20 centi van. Borzasztóan néz ki, ahogy égbe emelt orral rugózás nélkül pattog az úton. :omg: Nem tudom a tag mit lát a géptetőtől, de nem először látom úgyhogy szerintem így használja rendszeresen. :D

Pedig alapból egyszerre emeli fel a fenekét-orrát, én úgy jártam vele hogy felemeltem, alámásztam aztán szépen visszaeresztett. :D Ellőször a hátulját engedi le aztán az orrát, de ugye ez nagyban függ attól milyen állapotban van a rendszer. Ha jól emlékszem 3 fokozat van rajta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.