Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Feltételezve hogy a csapágyak nem lógnak, mert akkor szerintem hangjuk lenne és a híd merev ( erre mindjál jön valakitől egy pontosabb megfogalmazás :D ) elméletileg nem csinálhat ilyet. Ha esélyes hogy előtted tuning csávónál volt az autó megnézhetet hogy a csapágyház és a híd között a 4 csavarnál nincs-e valami közdarab, vagy allul alátét.

Nem látok semmi ilyen lemezt vagy alátétet pluszba. Egyébként a keréknyomás 2.1 bar és Debica Passio 2 tipusu gumim van ha ez számít. Akkor marad a kerékagy/ kerékcsapágy csere?

Link to comment
Megosztás:

Nem látok semmi ilyen lemezt vagy alátétet pluszba. Egyébként a keréknyomás 2.1 bar és Debica Passio 2 tipusu gumim van ha ez számít. Akkor marad a kerékagy/ kerékcsapágy csere?

Szerintem mindegy milyen gumi. Tudomásom szerint csak csapágyat itt nem lehet cserélni hanem az egészet kompletten, de először én elvinném futómű beállításra, igaz hogy semmit nem tudnak állítani rajta, de legalább megmérik a dőlésszöget hogy most akkor mennyi az annyi. Mááááár csak azért is mert olyan 30 ezer forintért találtam ide csapágyat, és szerintem 60 ezer próbálkozni, hátha megszűnik a hiba kissé sok. :D De lehet csak nekem. :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem mindegy milyen gumi. Tudomásom szerint csak csapágyat itt nem lehet cserélni hanem az egészet kompletten, de először én elvinném futómű beállításra, igaz hogy semmit nem tudnak állítani rajta, de legalább megmérik a dőlésszöget hogy most akkor mennyi az annyi. Mááááár csak azért is mert olyan 30 ezer forintért találtam ide csapágyat, és szerintem 60 ezer próbálkozni, hátha megszűnik a hiba kissé sok. :D De lehet csak nekem. :D

Nem csak neked sok :D A futómű beállítás már am is kilátásban volt. Jövő hétre terveztem. Addig is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a persely nem olyan vastag, szemre csak fél milis a fala, de max 1 miliméter. Normális krovafej kell hozzá, de először nekem is nehezn indult meg.

No, tegnap megesett a csere. A csavarméretek helyesek voltak, M12x9, de szépen kijöttek. Naná, hogy nehezen indultak meg, mivel ragasztva voltak. Ellenben még bejátszott egy fékpofa csere is, valamint kormányösszekötő gömbfej, pedig az nem volt betervezve. Mindegy is, remélem, amíg nálam lesz a zöldség, nem kell az első futóműhöz nyúljak, pedig félő, hogy kell, a bal oldali gólyalábnak a rugótányérját "kikezdte" a rugó, kezd szépen rohadni. Kell nézzek egy bontottat.

Amúgy asszem megérett a csere:

IMG_20140606_155135_www.kepfeltoltes.hu_

Link to comment
Megosztás:

No, tegnap megesett a csere. A csavarméretek helyesek voltak, M12x9, de szépen kijöttek. Naná, hogy nehezen indultak meg, mivel ragasztva voltak. Ellenben még bejátszott egy fékpofa csere is, valamint kormányösszekötő gömbfej, pedig az nem volt betervezve. Mindegy is, remélem, amíg nálam lesz a zöldség, nem kell az első futóműhöz nyúljak, pedig félő, hogy kell, a bal oldali gólyalábnak a rugótányérját "kikezdte" a rugó, kezd szépen rohadni. Kell nézzek egy bontottat.

Amúgy asszem megérett a csere:

Pont időben lett cserélve. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Opel Astra F 1,6 16V Sedan autóm,

A mai napon szállítottam magamon kívül elől egy utast, + hátul is egyet és még plusz csomagokat. A hátsó utas és a cuccok tömege kb 200-230Kg lehetett. Az lenne a problémám, hogy a hátsó kerék (195/50 R 15 a felni ET35-ös) egy kisebb bukkanón (kapubejárón az élével fölfelé álló 40X40-es szögvas) beleért és le is szakította az általam beszerelt jobb hátsó műanyag dobbetét peremét kb 10cm hosszon. Tehát beleért a műanyag dobbetétbe a kerék, alakítva is volt már egy picit a betét, mert a felni egy picit jobban kiáll mint kéne, így a kerék külső éle hozzáért a műanyaghoz. Visszatérve, lehet hogy valami baj van a hátsó felfüggesztésemmel? Esetleg elgyengült rugók, vagy a teleszkóp? Vagy olyan sok volt ez a súly? Vonóhorgos az autó, ha utánfutót húznék és nehezedne teher az autóra is, akkor még jobban beleérne? Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Opel Astra F 1,6 16V Sedan autóm,

A mai napon szállítottam magamon kívül elől egy utast, + hátul is egyet és még plusz csomagokat. A hátsó utas és a cuccok tömege kb 200-230Kg lehetett. Az lenne a problémám, hogy a hátsó kerék (195/50 R 15 a felni ET35-ös) egy kisebb bukkanón (kapubejárón az élével fölfelé álló 40X40-es szögvas) beleért és le is szakította az általam beszerelt jobb hátsó műanyag dobbetét peremét kb 10cm hosszon. Tehát beleért a műanyag dobbetétbe a kerék, alakítva is volt már egy picit a betét, mert a felni egy picit jobban kiáll mint kéne, így a kerék külső éle hozzáért a műanyaghoz. Visszatérve, lehet hogy valami baj van a hátsó felfüggesztésemmel? Esetleg elgyengült rugók, vagy a teleszkóp? Vagy olyan sok volt ez a súly? Vonóhorgos az autó, ha utánfutót húznék és nehezedne teher az autóra is, akkor még jobban beleérne? Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a választ!

Tegyél bele Caravan rugót... Akkor tutira nem ér bele! :) Egyébként utánfutó esetén nem ülhet le a kocsi segge, ugyanis utánfutót úgy pakolunk, hogy a súlyt középre, a tengelyére kell ráterhelni. Az utánfutó nem nyomhatja le a kocsi seggét, mert az szabálytalanul, és veszélyesen van pakolva. Maga a vonóhorog kb max 75 kg teherviselésére alkalmas! 75 kg-al nem tudod leültetni az autó seggét. Itt egy Bosal leírás.

http://www.docstoc.com/docs/146766430/Partnr033061---Cataloguebosalcom

Ha Te mondjuk 200 kilóval megrottyantod a vonóhorgodat, akkor saját magaddal baxol ki... A futót arra tervezték, hogy a papírjaiban leírt össztömeget elbírja károsodás nélkül, és az autód, nem túl olcsó alkatrészeit terheled tök feleslegesen, ráadásul egy esetleges ütközésnél nem kitolja valamerre a kocsi seggét a futó, hanem bele paszíroz a másik autóba. Ez nem nyerges vontató! Nyergesnél is úgy pakolnak, hogy a kamion, és a pótkocsi tengelyei szabályos értéken belül, azonosan kapjon terhelést. Ennek több oka is van. Egyik az, hogy a tengelyeken mért súly túllépésével bírságot kapna a sofőr, másrészt, a kiegyensúlyozott szerelvénnyel könnyebb megállni, mert több kerék fékez azonos teljesítménnyel, harmadrészt a súlypont nem lesz annyira elől.

Röviden tehát, ha normálisan pakolsz, akkor nem ér bele futóval a sárvédőbe a kerék, de mint látod, nyaralni mondjuk nehezen jutsz el.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez így lehet, hogy sok volt? :huh:
http://kepfeltoltes.hu/140607/WP_000201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tegyél bele Caravan rugót... Akkor tutira nem ér bele! :) Egyébként utánfutó esetén nem ülhet le a kocsi segge, ugyanis utánfutót úgy pakolunk, hogy a súlyt középre, a tengelyére kell ráterhelni. Az utánfutó nem nyomhatja le a kocsi seggét, mert az szabálytalanul, és veszélyesen van pakolva. Maga a vonóhorog kb max 75 kg teherviselésére alkalmas! 75 kg-al nem tudod leültetni az autó seggét. Itt egy Bosal leírás.

http://www.docstoc.com/docs/146766430/Partnr033061---Cataloguebosalcom

Ha Te mondjuk 200 kilóval megrottyantod a vonóhorgodat, akkor saját magaddal baxol ki... A futót arra tervezték, hogy a papírjaiban leírt össztömeget elbírja károsodás nélkül, és az autód, nem túl olcsó alkatrészeit terheled tök feleslegesen, ráadásul egy esetleges ütközésnél nem kitolja valamerre a kocsi seggét a futó, hanem bele paszíroz a másik autóba. Ez nem nyerges vontató! Nyergesnél is úgy pakolnak, hogy a kamion, és a pótkocsi tengelyei szabályos értéken belül, azonosan kapjon terhelést. Ennek több oka is van. Egyik az, hogy a tengelyeken mért súly túllépésével bírságot kapna a sofőr, másrészt, a kiegyensúlyozott szerelvénnyel könnyebb megállni, mert több kerék fékez azonos teljesítménnyel, harmadrészt a súlypont nem lesz annyira elől.

Röviden tehát, ha normálisan pakolsz, akkor nem ér bele futóval a sárvédőbe a kerék, de mint látod, nyaralni mondjuk nehezen jutsz el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Opel Astra F 1,6 16V Sedan autóm,

A mai napon szállítottam magamon kívül elől egy utast, + hátul is egyet és még plusz csomagokat. A hátsó utas és a cuccok tömege kb 200-230Kg lehetett. Az lenne a problémám, hogy a hátsó kerék (195/50 R 15 a felni ET35-ös) egy kisebb bukkanón (kapubejárón az élével fölfelé álló 40X40-es szögvas) beleért és le is szakította az általam beszerelt jobb hátsó műanyag dobbetét peremét kb 10cm hosszon. Tehát beleért a műanyag dobbetétbe a kerék, alakítva is volt már egy picit a betét, mert a felni egy picit jobban kiáll mint kéne, így a kerék külső éle hozzáért a műanyaghoz. Visszatérve, lehet hogy valami baj van a hátsó felfüggesztésemmel? Esetleg elgyengült rugók, vagy a teleszkóp? Vagy olyan sok volt ez a súly? Vonóhorgos az autó, ha utánfutót húznék és nehezedne teher az autóra is, akkor még jobban beleérne? Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a választ!

Szerintem inkább a felnivel van a gond...

Ugyanis az ET35 miatt a kerék középvonala 1 centivel van kintebb a gyárinál, plusz a gumi is szélesebb mint a gyári.

A végeredmény az, hogy a kerék külső széle 2 centivel van közelebb a sárvédő ívhez. Érdemes a peremből leszedetni vagy felperemezni és a műanyag doblemezt utána alakítani.

A Caravan rugó nem jó bele. A Sedan és az ötajtós rugói egyformák.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem inkább a felnivel van a gond...

Ugyanis az ET35 miatt a kerék középvonala 1 centivel van kintebb a gyárinál, plusz a gumi is szélesebb mint a gyári.

A végeredmény az, hogy a kerék külső széle 2 centivel van közelebb a sárvédő ívhez. Érdemes a peremből leszedetni vagy felperemezni és a műanyag doblemezt utána alakítani.

A Caravan rugó nem jó bele. A Sedan és az ötajtós rugói egyformák.

Jó bele a Caravan rugó... Simába is belemegy, csak bután áll. Lomis, vasas üzletembereknél, ha Astra F, akkor Caravan rugóval járnak, és kb 2 évente cserélik, mert összeül... Ilyen ember vette meg a rugóimat. Nálam 195/50R15 6.5 colos felnin, 38 Et-vel... Gyári 195/50R15 5.5colos felnin ET 49. Nem írta meg hány colos a felnije... Ha 6.5 colos, akkor rugók gyengék... Ha 7 Colos, akkor túlságosan kint van a kerék ET35-el. Akkor több mint 2 centi a különbség! 6.5 colos esetén csak 1.3 centival van kintebb, mint a gyári. Gumi pedig gyári méret, mert szerelték gyárilag 195/50R15-el!

Módosítva : hetyke
Link to comment
Megosztás:

Jó bele a Caravan rugó... Simába is belemegy, csak bután áll. Lomis, vasas üzletembereknél, ha Astra F, akkor Caravan rugóval járnak, és kb 2 évente cserélik, mert összeül... Ilyen ember vette meg a rugóimat. Nálam 195/50R15 6.5 colos felnin, 38 Et-vel... Gyári 195/50R15 5.5colos felnin ET 49. Nem írta meg hány colos a felnije... Ha 6.5 colos, akkor rugók gyengék... Ha 7 Colos, akkor túlságosan kint van a kerék ET35-el. Akkor több mint 2 centi a különbség! 6.5 colos esetén csak 1.28 centival van kintebb, mint a gyári. Gumi pedig gyári méret, mert szerelték gyárilag 195/50R15-el!

Nem szerelték 195/50R15el, az max váltóméret. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem szerelték 195/50R15el, az max váltóméret. ;)

Egyébként tök mindegy, hogy szerinted szerelték-e gyárilag, vagy sem, mert a lényegen nem változtat. A 195/55R15 csak magasabb profil, de ugyan olyan széles... Nem a gumi szélessége nem nyom a latba! Felnié annál inkább, meg az ET.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a választ!

Utánfutót, nem fogok még egy jó darabig húzni (még 1,5 évig nem is húzhatok) meg nincs is.

A felni nem tudom hány colos lehet, melyik szám jelöli azt? https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6006977771515484306

Tehát akkor a gumi méret az jó, csak más felni kell aminek más az ET-je? Hogy van ez? Minél nagyobb az ET, annál közelebb van a felni széle a futóműhöz? Nekem akkor hányas ET mérettel rendelkező és milyen széles felnit kéne vennem? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Gondolom, valami hasonlót kéne vennem, de ez nagyon nagyon bután néz ki :omg: http://olx.hu/hirdetes/opel-15-os-gyari-alufelni-ID2eL3n.html#9e08a5bb17

Nos keresgéltem elég sokat....

Úgy tűnik találtam megfelelőt, ami tetszik is, elvileg méretben is jó lenne, de kikérném a véleményeteket.

Ez lenne az áldozat: http://olx.hu/hirdetes/alessio-alufelni-15-4x100-ID1UjTt.html#07a0cf060d

Elméletileg jónak kell hogy legyen, mert ugyan úgy Opelen van , Azt írja, hogy ET49-es a felni.

Az én gumijaimat http://www.gumik.hu/cgi-bin/rshop.pl?dsco=133&cart_id=1950027.133.29524&sowigan=So&Breite=195&Quer=50&Felge=15&Speed=H&kategorie=&ranzahl=4&Transport=P&Ang_pro_Seite=10&weiter=60&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=PKW&Label=E-B-71-2&details=Ordern&typ=R-166499 fel lehetne rá tenni? Így teljesen megoldódna a problémám?

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a választ!

Utánfutót, nem fogok még egy jó darabig húzni (még 1,5 évig nem is húzhatok) meg nincs is.

A felni nem tudom hány colos lehet, melyik szám jelöli azt? https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6006977771515484306

Tehát akkor a gumi méret az jó, csak más felni kell aminek más az ET-je? Hogy van ez? Minél nagyobb az ET, annál közelebb van a felni széle a futóműhöz? Nekem akkor hányas ET mérettel rendelkező és milyen széles felnit kéne vennem? Előre is köszönöm!

A felnijeid 7J, tehát 7 colosak, ezért is ET35. 6.5 collal, Et38-al nem lenne gondod. Rámegy a régi gumid is! Nekem 195/50R15-el van a 15-ös felni 6.5-el, ET 38-al, és eddig 1x volt, hogy huppanókon bele, bele vágott a gumi a peremébe, és az is csak minimálisan, ráadásul utána formáztam kicsit a műanyagbetéten. Akkor 5 személy, 4 tálca sör, 5 személy csomagjai, Egy rahedli konzerv, meg az Isten tudja mit raktunk bele. Ez még ültetés előtti állapot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elérkezett az ideje, hogy az autó kapjon mindenből újat, ami a futóműben van. Még mindene gyári, de mostmár a gátlók kezdik megadni magukat, és a gömbfejek is eléggé lazán járnak, bár még nem kottyannak. Szóval ha lúd, legyen kövér alapon mindenből újat fog kapni, szilentekből is.
Utóbbiból biztos hogy valami gyárinál keményebbet fog kapni, a gömbfejekből meg a lemförderre gondoltam, mert a gyári beszállító is az volt.

A kérdés, hogy lengéscsillapítókból milyet? Két lehetőség van, az egyik hogy nem variálok, és veszek bele 4db márkásat, sachs, vagy boge, a másik, hogy elviszem Kárászyékhoz, hogy újítsák fel a gyáriakat, de keményítsenek rajtuk. Utóbbi azért is lenne szimpatikusabb, mert hátra szeretnék keményebb rugókat, és akkor ahhoz lehetne hangolni a gátlót. (bár, hogy azt honnan szerzek, még nem tudom, mert a 2.0-é is ugyanaz mint az enyém, belepróbáltam)

Ide tartozik az is, hogy honnan lehetne erősebb rugókat szerezni? Ültetni nem akarok semmiképp, mert használom az autót, nem csak nézegetem, viszont jó lenne ezt a brutális alulkormányzottsági hajlamot csökkenteni. Persze majd kap gsi stabit is hátra, de úgy érzem az kevés lesz önmagában.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gátlóból a KYB gázos bevált, azóta atomstabil a gép. Szilentekre meg gumis cuccokra Lemfördert ajánlottak, esetleg Swag-febi-t.
Powerflex szilent nem játszana nálad?

Sziasztok!

Elérkezett az ideje, hogy az autó kapjon mindenből újat, ami a futóműben van. Még mindene gyári, de mostmár a gátlók kezdik megadni magukat, és a gömbfejek is eléggé lazán járnak, bár még nem kottyannak. Szóval ha lúd, legyen kövér alapon mindenből újat fog kapni, szilentekből is.
Utóbbiból biztos hogy valami gyárinál keményebbet fog kapni, a gömbfejekből meg a lemförderre gondoltam, mert a gyári beszállító is az volt.

A kérdés, hogy lengéscsillapítókból milyet? Két lehetőség van, az egyik hogy nem variálok, és veszek bele 4db márkásat, sachs, vagy boge, a másik, hogy elviszem Kárászyékhoz, hogy újítsák fel a gyáriakat, de keményítsenek rajtuk. Utóbbi azért is lenne szimpatikusabb, mert hátra szeretnék keményebb rugókat, és akkor ahhoz lehetne hangolni a gátlót. (bár, hogy azt honnan szerzek, még nem tudom, mert a 2.0-é is ugyanaz mint az enyém, belepróbáltam)

Ide tartozik az is, hogy honnan lehetne erősebb rugókat szerezni? Ültetni nem akarok semmiképp, mert használom az autót, nem csak nézegetem, viszont jó lenne ezt a brutális alulkormányzottsági hajlamot csökkenteni. Persze majd kap gsi stabit is hátra, de úgy érzem az kevés lesz önmagában.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gátlóból a KYB gázos bevált, azóta atomstabil a gép. Szilentekre meg gumis cuccokra Lemfördert ajánlottak, esetleg Swag-febi-t.

Powerflex szilent nem játszana nálad?

A szilent az biztos hogy powerflex lesz, most nézegetem az oldalukat, 17.323 szor kettő a 4 szilent előre, egy 20-as hátra, de a hátsót szerintem most nem kell bántani, meg majd legfeljebb a következő fizuból, hogy ne nullázzam ki magam.

Az a bajom, hogy gátlóból mindenképp valami gyárinál keményebbet szeretnék. Bátyámnak boge-t vettem, és elég jó lett, de én még azért fejlesztenék a futóművön.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.