Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az mozog szabadon. Ha a másik rotoron is látszik majd égésnyom vagy hasonló akkor fedelet is cserélek.

És esetlek nem tudjátok azt miért csinálja, hogy üzem meleg motornál a kuplung kinyomása után ugrál az alapjárat, de elég durván amíg le nem lassulok telejesen. Álló helyzetben ezek tünet nem tapasztalható. Folytószelep potit már cseréltem és most cserélek benne hőkapcsolót is mert az sem jó. Ez befolyásolhatja esetleg?

Hát első körben lehet alapjárati léptetőmotort takarítani ha mostanában nem volt, kirepedt, lecsúszot vákumcsövet keresgélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Problémám a következő: 92-es F astra. C14NZ. Olykor, ha úgy gondolja csúszik az ékszíj. Van mikor napokig semmi, van mikor első indításnál, meg a másodiknál, majd semmi. Aztán egész nap meg se szólal. A minap pl talán egyszer szólalt meg indításnál, aztán nap végén mikor a kapu elé értem és megálltam elkezdett sikítani. Tovább feszíteni már nem lehet, max-ra van állítva.
Hallottam olyat, hogy 1-gyel szélesebb szíjat vegyek, mert már nagyon ki van kopva a tárcsa.
Megoldás ez? Vagy van más ötlet?
Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám a következő: 92-es F astra. C14NZ. Olykor, ha úgy gondolja csúszik az ékszíj. Van mikor napokig semmi, van mikor első indításnál, meg a másodiknál, majd semmi. Aztán egész nap meg se szólal. A minap pl talán egyszer szólalt meg indításnál, aztán nap végén mikor a kapu elé értem és megálltam elkezdett sikítani. Tovább feszíteni már nem lehet, max-ra van állítva.

Hallottam olyat, hogy 1-gyel szélesebb szíjat vegyek, mert már nagyon ki van kopva a tárcsa.

Megoldás ez? Vagy van más ötlet?

Köszönöm

Lehet csak simán megnyúlt a szíj és nem feszes hiába tolod ki feszítőn a végállásba a csavart. Meg kell nézni a tárcsát lent is fent is, ha a szíj beleült mindehol akkor valószinűleg az kopott ha csak fent akkor meg a generátor tárcsa.

Link to comment
Megosztás:

DIs alá tömítés: első traktoros bolt, és kértek egy olajálló "O" gyűrűt megfelelő méretben. (dis fedelet érdemes bevinni, vagy előtte mérni)

Első csavaros boltban(100m)220Ft-ért "O" gyűrű,majd visszarakva kb,30 percbe volt az egész akció :D

köszönöm a tippet :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám a következő: 92-es F astra. C14NZ. Olykor, ha úgy gondolja csúszik az ékszíj. Van mikor napokig semmi, van mikor első indításnál, meg a másodiknál, majd semmi. Aztán egész nap meg se szólal. A minap pl talán egyszer szólalt meg indításnál, aztán nap végén mikor a kapu elé értem és megálltam elkezdett sikítani. Tovább feszíteni már nem lehet, max-ra van állítva.

Hallottam olyat, hogy 1-gyel szélesebb szíjat vegyek, mert már nagyon ki van kopva a tárcsa.

Megoldás ez? Vagy van más ötlet?

Köszönöm

Milyen hosszú szíj van rajta? Különböző katalógusok írnak hozzá 913-at és 895-öt, ha jól emléxem. Esetleg csere a rövidebbikre, azt meg tudod feszíteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

az nem jó, ha kicsit arrébütöm? Mindkét tárcsára csapok párat ellenkező irányba. Hm? :)

Nem hiszem, de a rallysok-túrázók kólával szokták locsolni a csúszó ékszíjat, a cukros ragacsos létől megjön a tapadás. :icon1: De lehet kapni direkt ilyen célra valami sprét is.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, de a rallysok-túrázók kólával szokták locsolni a csúszó ékszíjat, a cukros ragacsos létől megjön a tapadás. :icon1: De lehet kapni direkt ilyen célra valami sprét is.

Egyszer próbáltam, soha többet! Inkább kenem szilikon olajjal a szíjat attól felpuhul, és még csak surrogni sem fog. ;)

Link to comment
Megosztás:

Kenjük be sárral. :icon9:

Nekem is meg van kopva a generátor tárcsa, de egyenlőre új szíjjal nem vészes. Nem tudtam levenni a generátorról a csavart, ha betámasztottam a ventihez a végén már görbült. Valami rongyal kéne körültekerni, megfogni, és légkulcsal lelőni a csavart.

Egyszer próbáltam, soha többet! Inkább kenem szilikon olajjal a szíjat attól felpuhul, és még csak surrogni sem fog. ;)

Hát az biztos hogy visítani nem fog.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, de a rallysok-túrázók kólával szokták locsolni a csúszó ékszíjat, a cukros ragacsos létől megjön a tapadás. :icon1: De lehet kapni direkt ilyen célra valami sprét is.

Nyomok egy kis szilikont a tárcsára, így beesni se fog a szíj és talán tapad is. Lehet szabadalmaztatni fogom, csak adok neki vmi speciális elnevezést. :)

Link to comment
Megosztás:

Nyomok egy kis szilikont a tárcsára, így beesni se fog a szíj és talán tapad is. Lehet szabadalmaztatni fogom, csak adok neki vmi speciális elnevezést. :)

Hát igazából a szilikon a súrlódást csökkenti (kenőanyag), neked meg növelni kellene hogy ne csússzon meg, szóval szerintem nem jó ötlet. Annyi előnye van hogy ha megcsúszik a szíj ezután nem fogod hallani.

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából a szilikon a súrlódást csökkenti (kenőanyag), neked meg növelni kellene hogy ne csússzon meg, szóval szerintem nem jó ötlet. Annyi előnye van hogy ha megcsúszik a szíj ezután nem fogod hallani.

Elírtam. Sziloplasztra gondoltam... De komolyra fordítva a szót, ilyenekkel nem szórakozok.

Van valahol egy csapágyas generátorom, megnézem annak a tárcsáját, lehet átteszem rá azt. Vagy ha lehet kapni kisebb szíjat, akkor lecserélem arra, talán nem lesz túlfeszítve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna-e valaki segíteni az alábbi problémámban. 1999-es 1.4 astra f classicomon történt egy nagy "renoválás", értek ezalatt egy szükség szerű váltó cserét, illetve teljes kipufogó rendszer csere, valamint vezérlés, olaj, termosztát, gyújtás elosztó, gyertya. Mióta ez megtörtént, alapjáraton gyönyörűen duruzsol a gép, viszont nagyobb gázadásnál hajlamos a motor arra, hogy bedadog, illetve ilyenkor a motor is mélyen kerepelő hangot ad ki, valamint talán a teljesítmény is visszaesik egy kicsit. Amikor a gépet jobban igénybe veszem, pl. dombos terület, ekkor lehet igazán hallani a különbséget. Nem tudom mi lehet még a gond, most rendeltem egy újabb gyertya szettet, hátha....

Esetleg van valami ötlete valakinek?

Üdv,

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna-e valaki segíteni az alábbi problémámban. 1999-es 1.4 astra f classicomon történt egy nagy "renoválás", értek ezalatt egy szükség szerű váltó cserét, illetve teljes kipufogó rendszer csere, valamint vezérlés, olaj, termosztát, gyújtás elosztó, gyertya. Mióta ez megtörtént, alapjáraton gyönyörűen duruzsol a gép, viszont nagyobb gázadásnál hajlamos a motor arra, hogy bedadog, illetve ilyenkor a motor is mélyen kerepelő hangot ad ki, valamint talán a teljesítmény is visszaesik egy kicsit. Amikor a gépet jobban igénybe veszem, pl. dombos terület, ekkor lehet igazán hallani a különbséget. Nem tudom mi lehet még a gond, most rendeltem egy újabb gyertya szettet, hátha....

Esetleg van valami ötlete valakinek?

Üdv,

Csaba

Üdv...én először ránéznék a vezérlésre, hogy tuti jelen van-e. Amúgy mi a motorkódod?

Link to comment
Megosztás:

Jó értem hogy fel lett újjítva, de nem tudom ki csinálta, és ha nincs jelen a vezérlés egy foggal el van rakva az is okozhat teljesítmény vesztést.

Értelek... meg fogom nézetni, szakemberrel csináltattam, aki már eddig is csinált nekem vezérlés cserét, akkor nem volt gond. Az ördög ettől függetlenül sosem alszik!

Link to comment
Megosztás:

Xe-seket kérdezném.

Katalógus 55-ös csövet hoz rá, közép dob, és hátsó dob vonatkozásában. Ám a hátsó dobért mindenhol 35-40 rugót akarnak leakasztani az emberről. Ráadásul ez nekem fel se megy, mert 3 függesztős, nekem a kasznin meg csak kettő van. Kérdésem az, hogy mi van akkor, ha kap egy 8v-s 50-es rendszert? Nagyon fogná? Egyáltalán kell neki az az 55-ös cső?

Link to comment
Megosztás:

Xe-seket kérdezném.

Katalógus 55-ös csövet hoz rá, közép dob, és hátsó dob vonatkozásában. Ám a hátsó dobért mindenhol 35-40 rugót akarnak leakasztani az emberről. Ráadásul ez nekem fel se megy, mert 3 függesztős, nekem a kasznin meg csak kettő van. Kérdésem az, hogy mi van akkor, ha kap egy 8v-s 50-es rendszert? Nagyon fogná? Egyáltalán kell neki az az 55-ös cső?

Kerestem tavaly 50-es középdobot, de egyiket sem hoztam el végül az autósboltokból, pedig végigpróbáltam a boltok kínálatát. Az volt a probléma velük, hogy mindegyiken a cső volt 50-es, de a középdobnak 45-ös volt belehegesztve, akkor pedig tökmindegy az 50-es cső. Pedig meghozattam Walker-t, MTS-t, noname-t, mindent amit meg tudtak hozni. Volt ahol a dob 45-ös csöve még be is volt peremezve. :icon11:

XE-m nincs de az 1,6-ból kiindulva, ahol egy kis piszkálódás után kellene a 45-nél nagyobb cső, az XE-hez sem árt az 55-ös. A tuning topicban volt szó nemrég kipufogó csőméret számításról. ;)

Szóval mindenképp érdemes belenézni a csőbe, hogy a dob milyen méretű. (ha találnál normális középdobot ami végig 50-es, arról küldhetnél infót) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.