Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

2 órája, daykiller írta:

Azért szagolj bele a motorba is, hátha belül égett meg az olaj.

 

2 órája, zotya975 írta:

Ja tiltáson ennyit az durva, olyat még én se csinálok.:-) De hogy kihoz mindent az tuti.

Megszaglásztam,nem égett meg,igazándiból még a capuccino mennyisége sem változott.A kezelés közben nem melegedett túl a motor sem.

A tiltás meg azért van szerintem,hogy felette már káros lenne a motorra nézve és szerintem egy kis tartalékot is tesz rá a gyártó,tehát ezt el kell viselnie.

De mondjuk annyira berágatott ez a minden tökéletes és mégis szarakodás dolog,hogy az sem hatott volna meg ,ha a blokk oldalán kijöttek volna a hajtókarok,úgyis régen szereltem már egy jót...  :-)

Csak az a baj,hogy nem tudom,hogy most mitől lett jó,mi változott.

Most egy darabig nem kell fogyasztást mérnem az biztos,mert a negyedik,ötödik fokozatot először ki kell érdemelnie...

Módosítva : Szabadij
Link to comment
Megosztás:

2 perce, Szabadij írta:

 

Megszaglásztam,nem égett meg,igazándiból még a capuccino mennyisége sem változott.A kezelés közben nem melegedett túl a motor sem.

A tiltás meg azért van szerintem,hogy felette már káros lenne a motorra nézve és szerintem egy kis tartalékot is tesz rá a gyártó,tehát ezt el kell viselnie.

De mondjuk annyira berágatott ez a minden tökéletes és mégis szarakodás dolog,hogy az sem hatott volna meg ,ha a blokk oldalán kijöttek volna a hajtókarok,úgyis régen szereltem már egy jót...  :-)

Ezt a nézetet eddíg egyedül én állítottam itt a fórumon, most már ketten vagyunk...:-)

 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Szabadij írta:

 

Miért akarod a szerkezetet cserélni?Elég csak a görgőt,azt kb 5 papírból megúszod.A szerkezet ritkán megy szét.

 

 

5 órája, daykiller írta:

Én is cseréltem már komplett feszítőt, de nem kellett volna, mivel csak a görgő ment szét. Azért cseréltem végül egybe, mert volt egy komplett tartalékba. Ami meg fent volt, az meg már láthatóan cserélt csapágyas volt, mivel csavarral volt összefogatva a görgő. Gyárilag ugye szegecselt.

16 órája, Petiref írta:

Mások írták hogy hiába cserélték csak a görgőt utána végül az egész szerkezetet is ki kelett. Nem szeretnék feleslegese költeni. De persze ez relatív mert ha nincs baja a szerkezetnek akkor meg azt felesleges lecserélni.Az biztos hogy a görgő megviseltnek látszik (futófelületére gondolok) Karcos hosszanti csíkok vannak rajta. De holnap kiderül :)

 

Köszönöm a segítségeket megvan a hiba és a zaj felelőse. Valóban a feszítőgörgő az. Maga a feszítő jónak tűnik illetve a szíj sem vészes. Szóval görgőt cserélek elsőnek aztán kiderül :)

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
9 perce, gabor18118 írta:

Sziasztok!

Szóval nekem az a problémám, hogy ha meleg a motor (90 fokot mutat a műszerfalon) akkor gázadásra elkezd rángatni és nem gyorsul. Az összes fokozatban így van bármilyen fordulaton. Hideg motornál nincs semmi gond. Mi lehet az oka ennek? 

Szerintem a kétvezetékes hőérzékelő egységet kellene kimérni elsőre. Mert lehet, hogy folyamatosan azt mutatja a vezérlőnek, hogy hideg a motor és a sok benzintől befullad...

Vagy a lambda-szonda döglött, de azt meg sárga lámpával jelezné a vezérlő.

üzemmeleg motornál 1-2száz Ohm ellenállásnak kell lennie.

Hideg motornál meg több mega Ohmnak.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gabor18118 írta:

Köszi! Azt hol lehet megnézetni? Az számít hogy 1.4-es 16v 66kw? Ha jól tudom x14xe, az előző gazdája kiszedte a katalizátort.

PICT0035-1_3.jpg

A kunkori csőtől balra látszik a jeladó.

A katalizátor nem érdekes, csak a vizsgánál... :)

Itt vannak az ellenállás értékek:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, pszilaj írta:

PICT0035-1_3.jpg

A kunkori csőtől balra látszik a jeladó.

A katalizátor nem érdekes, csak a vizsgánál... :)

Itt vannak az ellenállás értékek:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

 

Már akinek :-)

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen! 

Akkor a lambdaszonda valószínűleg jó? Mert nem világít semmi a műszerfalon. Vagy próbáljam meg kihúzni a csatlakozóját és ha akkor sem világít a hibajelző lámpa akkor az is lehet a baj? 

Szép tiszta a motororja a kocsidnak, hogyan lehet ilyen tisztára mosni? :D 

bocsi a sok kérdésért. 

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszonda működőképessége és a sárga lámpa között nincs összefüggés ezeknél a régi gépeknél, mert annyira buta a vezérlő, hogy nagyon későn veszi észre. Én többszáz kmt elmentem már több halott szondával is, és nem dobált rá hibalámpát. Bezzeg mikor a működőt kilőtt, arra azonnal. :D

Link to comment
Megosztás:

19 perce, wookie írta:

A lambdaszonda működőképessége és a sárga lámpa között nincs összefüggés ezeknél a régi gépeknél, mert annyira buta a vezérlő, hogy nagyon későn veszi észre. Én többszáz kmt elmentem már több halott szondával is, és nem dobált rá hibalámpát. Bezzeg mikor a működőt kilőtt, arra azonnal. :D

Amikor nagyon beszeszelek, tehát legalább 70% Etanol van benne akkor szokott néha hidegen szegény keverék hibakódot bedobni, de indulás után kialszik. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gabor18118 írta:

Köszi szépen! 

Akkor a lambdaszonda valószínűleg jó? Mert nem világít semmi a műszerfalon. Vagy próbáljam meg kihúzni a csatlakozóját és ha akkor sem világít a hibajelző lámpa akkor az is lehet a baj? 

Szép tiszta a motororja a kocsidnak, hogyan lehet ilyen tisztára mosni? :D 

bocsi a sok kérdésért. 

Sajnos nem az én autóm, csak egy talált kép a netről... :)

Az enyém nem csak sáros a földutaktól, de olajsáros a szivárgó olajtól... :)

 

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gabor18118 írta:

Ja értem :D nekem sosem volt még szerintem takarítva. Egyébként most nem jelentkezett a probléma, pedig 20 percig mentem vele. Utána kihúztam a lambdaszondát és jelentkezett a hiba. Visszadugtam és megint semmi. Akkor koszos lehetett a csatija? 

 

Akár kontakthiba is előfordul idősebb autónál.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Imike20 írta:

Sziasztok! Kérdés olajnyomás ügyben ebben a hidegben soká alszik ki a lámpa 5-6 másodperc ez csak első indításnál van ha sokáignincs használva|! Megkérdeztem 3 ismerősöm akinek C20XE moci van benne náluk is hasonló a jelenség........ 

Olaj 10w40

 

 

Legközelebbi olajcserekor ki lehet takarítani az olajpumpa visszacsapó szelepét, és az olajgombát, illetve a fészkét. Ha gyanú merül fel, lehet olajnyomást méretni, ha az jó akkor olajgomba csere, ha nem, akkor olajpumpa csere. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Imike20 írta:

Olajgomba új! Nyáron cseréltem közben megnézem a kis szelepet is szép tiszta minden! Majd jövőhéten lesz mérve nyomás akkor minden kiderül! 

Nekem is viszonylag későn alszik el, talán úgy 2-3 másodperc múlva, a szelepet megnéztem az olajgombát még nem. De a vezérműtengelynél nem láttam kenéshiányból adódó berágódást, azt mondanám ha ott fent elég az olajnyomás akkor máshol is az. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Imike20 írta:

Sziasztok! Kérdés olajnyomás ügyben ebben a hidegben soká alszik ki a lámpa 5-6 másodperc ez csak első indításnál van ha sokáignincs használva|! Megkérdeztem 3 ismerősöm akinek C20XE moci van benne náluk is hasonló a jelenség........ 

Olaj 10w40

 

 

Próbáld meg 5w40-el, a miénk érezhetően könnyebben jár hidegen vele mert jobb a szivattyúzhatósága. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 4-5 mp, melegebb időbe 2-3mp, pedig a nyomás tökéletes, (2-2,5 bar melegen, alapjáraton), még lehet sok is. Szelepet én is kipucoltam, de nem is volt koszos. Nekem ugye van mérő is a műszerfalon, azon látnám, ha rossz lenne a szenzor, de az is jó. Sőt még az olajpumpa is csak 1 éves. Senki nem tudta megmondani még, hogy miért van...:huh:
Ha nem terheled addig a motort akkor "elvileg" semmi baja nem lesz.

5w40-ben (ha nem eszi és jó a nyomás akkor esetleg 5w30?) lehet valami, mert most a nagyobb hidegekben szabályosan zümmög az olajpumpa, amíg meg nem melegszik kicsit az olaj. :confused:

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Razor01 írta:

Nekem is 4-5 mp, melegebb időbe 2-3mp, pedig a nyomás tökéletes, (2-2,5 bar melegen, alapjáraton), még lehet sok is. Szelepet én is kipucoltam, de nem is volt koszos. Nekem ugye van mérő is a műszerfalon, azon látnám, ha rossz lenne a szenzor, de az is jó. Sőt még az olajpumpa is csak 1 éves. Senki nem tudta megmondani még, hogy miért van...:huh:
Ha nem terheled addig a motort akkor "elvileg" semmi baja nem lesz.

5w40-ben (ha nem eszi és jó a nyomás akkor esetleg 5w30?) lehet valami, mert most a nagyobb hidegekben szabályosan zümmög az olajpumpa, amíg meg nem melegszik kicsit az olaj. :confused:

Olajnyomás mérő? Hogyan-merre-milyen-hova? :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Olajnyomás mérő? Hogyan-merre-milyen-hova? :)

Nem Astra :) De a motor alkatrészek nagyrésze megyegyezik. (F Astrahoz kaptam a pumpát, de a rugó a szelephez 1.4esé stb) Amúgy csak néha benézek ide hátha tudok segíteni valakinek, én is kaptam segítséget itt :-)

(Az aláírásban ott a szekér, mobilról nem látszik... :doze:)

Módosítva : Razor01
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Razor01 írta:

Nem Astra :) De a motor alkatrészek nagyrésze megyegyezik. (F Astrahoz kaptam a pumpát, de a rugó a szelephez 1.4esé stb) Amúgy csak néha benézek ide hátha tudok segíteni valakinek, én is kaptam segítséget itt :-)

(Az aláírásban ott a szekér, mobilról nem látszik... :doze:)

Ja igen persze...:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.