Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Lambdahibánál azért gondolni kell arra is, nincs-e esetleg tényleg túldúsítás, vagy túl szegény keverék... :(

Erre én is gondoltam de akkor nem a 44 v. 45 hibakódnak kellene jönnie a 13 helyett?

Már csak azért is gondoltam rá mert nekem ugye akkor jön elő amikor kis terheléssel haladok. Porlasztósok ilyenkor szoktak "szegényen" járni. Legalább is annó régi autómnál ez volt a jellemző akkor égett fehérre a gyertya (hoszabb országút) egyébként meg sötétebb barna volt (város). Bár ez lehet csak rossz porlasztó beállítás volt.

Ez érdekes, hogy többieknek indulás után vagy araszolásnál jön elő nekem meg nem.

Hétvégén biztos ami biztos rámérek a vezetékekre is aztán ha az ok akkor irány és veszek egy gyárit.

De ha az is elkezdi csinálni.... na akkor.... nem mondom milyen mérges leszek.

Apropo csergöben visszaveszik ha 1-2hónap használat után megdöglik?

Link to comment
Megosztás:

Igen, a motortérben még asszem átmegy az egyik kábelköteg-csatin.

Szakadás biztos nincs, mert azt már indításnál jelezné.

Érdekes mert amikor a régi szarakodott csináltam egy próbát, hogy lehúztam elöl a csatlakozót a lambda szondárol és úgy indítottam. Semmi hibát nem jelzett és a lámpácska sem gyulladt fel. Ezt álló helyzetben néha pöcögtetve a gázt üzemmeleg motornál próbáltam kb 1-2 percig.

Most csinálok majd egy próbát, hogy megyek is vele lehúzott csatival.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes mert amikor a régi szarakodott csináltam egy próbát, hogy lehúztam elöl a csatlakozót a lambda szondárol és úgy indítottam. Semmi hibát nem jelzett és a lámpácska sem gyulladt fel. Ezt álló helyzetben néha pöcögtetve a gázt üzemmeleg motornál próbáltam kb 1-2 percig.

Most csinálok majd egy próbát, hogy megyek is vele lehúzott csatival.

Nekem már volt ilyen hogy nem lett összedugva a csati és csak 5-10 perc üzem után kezdett pilácsolni. Utána viszont egyszer sem aludt el leállításig.

Link to comment
Megosztás:

Remélem azért témába vág, de sikeresen lecseréltem a fagyállót a masinában.Prelixet raktam bele, mert olcsóbb volt mint a gyári, és Opel16V is ezt ajánlotta, mint lehetséges elfogadható minőségű anyagot.A hiba a hűtő alsó csövénél kezdődött, mert olyan nem volt, nekem kb. középen megy bele.Szal azt lekötöttem, aztán mikor kifolyt rendesen, a tökéletesség kevéért kivettem a hűtőt, is nagynyomással átmostam.Hát ne tudjátok meg, hogy milyen rozsdabarna lötty jött ki belőle.Addig csináltam, míg folyamatosan tiszta nem lett a víz, aztán hűtő visszaépít.A kiegyenlítőtartályt meg kivízkőoldóztam, most az is átlátszó.Aztán belement 3L Prelix, és kb. olyan 1.7L desztvíz.Majd beindít, és vár, míg meg nem fordul a közeg.Aztán szint ellenőriz, és örül, mert most pont jó a szint.Majd alkalomadtán beméretem, hogy mit kutyultam.

Viszont van még egy kellemtlenség, kicsit ferde benne a hűtő.Sztem az alsó tartó gumikütyük fáradtak el.Majd cserélem azt is.Viszont valszeg v.melyik jeladó viccelődik is, mert a venti a műszer szerint 90 foknál kapcsolt.Csekély 10 fok az eltérés.

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén a családi autóban (1.4 16v ecotech) 2-szer kivillant a motor visszajelző lámpa, és a hibakód kiolvastatására az alábbiakat villantotta ki:

1 4 10 5

Még ilyet nem is hallottam :oops: ! Egyébként 16 érintekezős a csatlakozó. Még a 12-es kódot véletlenül sem villogta ki. Passz!

Mit javasoltok?

Link to comment
Megosztás:

szia,

A hibakód a http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/...fault_codes.htm oldal alapján:

1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

Tehat a szelepet ki kell iktatni :(

egyszeru muvelet: szelep kipucolasa es egy femlemez behelyezese a szelep ala, amelyen csak 1 lyuk van (a fust visszavezeto lyuk takarva)

Ez a muvelet megoldotta nalam a problemat, remelem nalad is bevalik.

Link to comment
Megosztás:

szia,

A hibakód a http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/...fault_codes.htm oldal alapján:

1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

Kössz a segítséget! Szóval az EGR szelep vacakol vagy teljesen be van sz@rva!? Elvileg ha csak pillanatnyi üzemzavar, akkor 20 hibátlan indítást követően törlődni kell a memóriából. Majd megnézem, hogy tárolja -e még mindig a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Kössz a segítséget! Szóval az EGR szelep vacakol vagy teljesen be van sz@rva!? Elvileg ha csak pillanatnyi üzemzavar, akkor 20 hibátlan indítást követően törlődni kell a memóriából. Majd megnézem, hogy tárolja -e még mindig a hibát.

Az a helyzet, hogy a sok szennyezodestol neha leszorulhat a szelep, es ez magatol nem mulik el. Hiaba takaritod ki, egy ido utan ujra problemad lesz vele. Ha zart allapotban szorul meg, akkor semmi problema, megy tovabb a moci, de ha nyitva marad, akkor leall az auto es nem tudod beinditani. Ezert ajanlatos elzarni a szelephez vezeto fustot. Ez a muvelet nem karositja a motrot, csak esetleg a zoldkartyanal lesz problema. De akkor majd visszaallithatod az eredeti allapotot.

Link to comment
Megosztás:

Köszi 2004tiborc!

A kocsi nem az enyém, én nem fogok hozzá nyulni, esetleg ha nem múlik el, akkor majd megejttetünk rajta egy pucolást. Van erre lehetőség benzin adalék formájában? Mint pl.: injektortisztító adalék.

Sajnos nincs. Ez a szelep nem kerul kapcsolatba semmifele folyadekkal, csak arra szolgal, hogy a kipufogo gaz egy reszet visszavezesse az egesterbe. Ezaltal elmeletileg kevesebb szennyezodes kerul a kornyezetbe.

En megjartam egy utkeresztezodesben, hogy indulasnal leallt a motor es tobbet nem akart indulni. Szerencsere nem voltam egyedul, kitoltuk az autot, es kb. 20 perc utan valahogy megindult. Akkor meg nem tudtam, hogy mi lehet a problema, itt a forumon kaptam meg a megoldast.

Az a helyzet, hogy ha elkezd sz@rakodni, akkor nem lehet tudni, hogy mikor jon elo ujra. En meg egy hetet hasznaltam az autot az eset utan, nem jott elo tobbe a problema, aztan lezartam a visszavezeto lyukat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.